Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Everytime

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:30

Mijn ouders geven geloof ik ongeveer 500 per maand uit aan boodschappen we zijn met vijven thuis, en een hond.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 16:46

Ach, het is niet zozeer moeten, maar je kan je geld maar 1x uitgeven, dus alles wat ik niet aan boodschappen besteed kan ik weer voor wat anders gebruiken

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:18

Armaris schreef:
Mri schreef:
waarschijnlijk Nespresso (schat ik zo :P )

dan kan ik haar de hand wel schudden, drinken het ook maar vind het wel vele malen lekkerder :P

Jep Nespresso :D Ik ben sindsdien gestopt met andere koffie drinken (bijv. op mijn werk), ik vind dat echt niet meer lekker. Wij drinken 's ochtends 1 kopje, dus wat dat betreft valt het wel mee. Met verjaardagen etc. is het wel prijzig, maar ik zet mijn gasten graag wat lekkers voor, daar ga ik dan niet op bezuinigen. Alleen bij mijn schoonouders (verse bonen) drink ik ook graag koffie, maar dat is nog duurder volgens mij.

Bij ons is het btw niet echt moeten, ik vind het vooral wel geinig om superlekker te eten, en toch weinig uit te geven. Wij geven het weer net zo makkelijk uit aan lekker buiten de deur eten :D Nou ja, daar hebben we dan weer wat meer budget voor door mijn bespaaracties!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:18

Ik heb niet echt een keus, ik heb gewoon niet veel te besteden :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:28

Op de markt groenten halen scheelt echt mega veel. Wat mijn moeder altijd doet is dan zelf zakjes diepvriesgroenten maken. Gelijk als je thuiskomt snij je je gekochte groenten op in kleine stukjes en doe ze per portie in een zakje. Dat gooi je in de vriezer. Neemt sowieso minder ruimte in en blijft lekker :) Je kan het trouwens als je eht klein snijdt gelijk uit de vriezer in de pan gooien.

Uhh verder.. vriezer is je beste vriend eigenlijk :P Ook handig: een tosti ijzer. Als je dan een keer (beetje) oud brood hebt hoef je het niet gelijk weg te doen maar kan je er nog een lekkere tosti van maken (of een wentelteefje :P )

Ook als houdbare dingen in de aanbieding zijn gelijk inslaan.. :D net als frisdrank. Of iets minder lang houdbaar kan vaak ook nog wel. Verse pasta enzo, dat komt wel op :D

In een goedkoop flesje olijfolie kan je een takje rozemarijn doen of 1 à 2 teentjes knoflook, en voila daar is uw luxe olie :)

Dingen die je in de vriezer gooit kan je het beste in zakjes doen ipv in de originele verpakking (eventueel bereidingswijze uitknippen en erbij leggen ofzo) dat bespaart ook HEEL VEEL ruimte en kan je dus meer invriezen :)

Ik bezuinig niet, ik ben überhaupt zuinig :P Ik heb als student namelijk niet zo gek veel te besteden, heel raar :)
En ik ben vegetariër, en die vego burgers zijn vaak wat duurder dus die sla ik ook altijd in als ze in de aanbieding zijn want vind sommige toch wel erg lekker :) Maar meestal kook ik gewoon ei, noten of champignons. zal maar ook niet beginnen over hoe ik over de kiloknaller mentaliteit denk....

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:31

Niet eens zozeer de sport maar een stukje bescherming....je kan het maar 1x uitgeven en ja het is soms best wel eens krap en ik vind bepaalde dingen best duur en dan is het leuk om juist goedkoop en toch lekker te eten.
Voorbeeld; Ik koop een witte kool a 0,89cent (voor gesneden is dat rond de 1,50 en krijg je veel minder)
De eerste dag haal ik een stuk of 8 bladeren eraf,die kook ik en doe er gehakt etc in vervolgens oprollen en de oven in.
De 2e dag eten we iets totaal anders en de 3e dag snij ik zelf de kool om te wokken of te koken.

Met een kudde paarden die soms de da rekening weten te spekken en plannen om een nieuwe paardenstal te bouwen met allerlei toeters en bellen dan is het wel noodzaak om goed op te financieën te letten.
(al eten we er niet minder om)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:36

Ik zou ook wel graag naar de markt gaan. Ik vind het sowieso altijd wel gezellig. Helaas is dat hier altijd als ik aan het werk ben. Dan haal ik wel eens wat fruit, maar ga ik geen hele boodschappen doen, dat krijg ik niet op en neer gesleept met mijn fietsje. Dat zonder verpakking invriezen doe ik ook, scheelt echt veel ruimte!

@Dav: als je op die manier verse groente verwerkt, bespaar je echt veel. Anders gooi je toch vaak veel weg. Het vraagt alleen om van te voren goed na te denken over je boodschappenlijstje (dat heb ik wel moeten leren).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:37

Precies Dav, waarom zou je meer geld uitgeven als je dat ook kan sparen voor iets leuks ofzo :) Ik eet heeeerlijk elke dag, en ben al een week blut :) Alleen gister voor 5 euro boodschappen gedaan (spaghetti/champignons/kaasburgers uit de aanbieding/pak bio melk), voor de rest elke dag uit de koelkast/vriezer eten. En nogmaals, ik eet heerlijk :)

eb trouwens ook 6 gerbils, maar at zijn dus echt de ideale studentenhuisdieren := eten bijna niks en verschonen hoeft ook niet vaak (in vergelijking met andere dieren). Die kosten zijn bijna verwaarloosbaar, ik doe nu al 1,5 maand met een zak voer (ze krijgen ook af en toe gedroogde korstjes of een overgebleven slablaadje ofzo)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:39

Als ik de bezuinigings tips lees en de budgets voor 4 personen :o

Bij mijn vriend thuis (4e) moet bekant alles merk ,vlees liefst vd slager,vlaai vd bakker.
Denk dat wij die 100 in de week kwijt zijn :o

Maar vroeger toen ik nog met mams woonde deden we 50 euro per week met zn 2
Boodschapjes bij bas vd hijeden en de lidll
Om zuinig te doen goed kijken naar de aanbiedingen (je hebt mensen die kopen alleen aanbieding) en veel dingen van het huismerk kopen .
Idd geen sigaretten. Niet de dure vleessoorten kopen zoals varkenshaas biefstuk of andere aparte dingen . Maar bv kip ,tartaar,gehakt,
en je kan bv ook kijken voor fruit en groente op de markt :j

Als ik alleen zou wonen zou ik ook
bv afentoe grote pan spagettie maken of nassie en dan in kleine bakjes in de vriezer :j
en brood kan je ook in boterham zakjes invriezen dan pak je elke dag een zakje :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:43

Yv_ schreef:
Jeetje, ik sta echt te kijken van die bedragen zeg. En dan kunnen jullie gewoon elke dag een lekkere maaltijd voorzetten? Ik ben 80/90 euro per week kwijt, voor 1 persoon en 2 katten (wel incl sigaretten).

Ik heb €50 per week voor 1 persoon en 3 katten. :+ En ik rook en drink niet. :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:00

Bellatrix schreef:
Yv_ schreef:
Jeetje, ik sta echt te kijken van die bedragen zeg. En dan kunnen jullie gewoon elke dag een lekkere maaltijd voorzetten? Ik ben 80/90 euro per week kwijt, voor 1 persoon en 2 katten (wel incl sigaretten).

Ik heb €50 per week voor 1 persoon en 3 katten. :+ En ik rook en drink niet. :')

Yv geeft ook wel echt veel uit hoor, sorry dat ik het zeg :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:02

Ik hou de ene week week een tientje over en de andere week heb ik alles nodig. Het verschilt bij mij. Ik koop ook alleen vlees wat is afgeprijsd en mijn icetea kost 0.50 per pak. Ze zijn er ook van het dure merk maar deze is juist erg lekker en 3x zo goedkoop.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:52

Ik lees mee, ik probeer ook zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen, kijk ook altijd naar de kilo/liter prijzen en vries inderdaad heel vaak vlees in.
Maar wij hebben ook wel spullen waarvan we de goedkope variant niet lekker vinden, en dan kopen wij toch ook de duurdere merken.
Ik probeer max 300€ per maand uit te geven voor 2 personen en 2 katten. November en december waren helaas een stuk duurder (maar goed in november ook eens 9 mensen te eten gehad, dus dan gaat het wel hard). Wel hebben wij altijd joghurt of kwark in huis en ook de Franse kazen ontbreken eigenlijk nooit (waarvan de Camambert dus een van de producten is waarop niet bezuinigd wordt).
En ik drink cappuccino van Senseo (vind andere koffie niet lekker) en vriendje drinkt de Chocolademelk van Senseo (die in Frankrijk is anders dan in NL) helaas is de prijs van mijn cappuccino flink omhoog gegaan de laatste tijd.
Groenten zijn ook heel duur hier in Frankrijk (en de Aldi en Lidl vind ik hier niet goedkoop), dit jaar hebben we voor het eerst een eigen groenten tuin, ik hoop dus veel te kunnen besparen, en met een beetje geluk na de zomer een hoop groenten ingevroren te hebben.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:00

wasmiddel zie ik er vaak bij staan... ik doe wel een jaar met zon pak wasmiddel... gooi ik er dan zo weinig in..

ik en alleen maar me werk kleding plus ondergoed gooi ik elke dag in de was.. heel soms de broek niet.
wat ik s avonds aan heb draag ik langer.

sinds tijdje gebruik ik wel zon fles met dat geurige vloeibare spul.. ruikt de was frisser door.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:09

Christiene schreef:
wasmiddel zie ik er vaak bij staan... ik doe wel een jaar met zon pak wasmiddel... gooi ik er dan zo weinig in..

ik en alleen maar me werk kleding plus ondergoed gooi ik elke dag in de was.. heel soms de broek niet.
wat ik s avonds aan heb draag ik langer.

sinds tijdje gebruik ik wel zon fles met dat geurige vloeibare spul.. ruikt de was frisser door.

Ik heb gratis wasmiddel (kassabonzegel acties van de Hoogvliet) dus ik heb geen idee...

Maar de flessen vloeibaar wasmiddel gaan sneller leeg dan een doos poeder. Maar blijf het vloeibare wasmiddel prettiger vinden dan het poeder.
Dat gebruik ik alleen als ik de wasmachine voorprogrammeer

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:53

Hier een gezin met 2 jonge kinderen waarvan 1 nog in de luiers die ik overigens bij Aldi of Kruidvat haal en met 2 voordeelpakken kom ik de makkelijke maand door. Verder veel verse groenten bij Aldi, Lidl, C1000 of Dirk. Let ook echt op de koopjes. Vandaag 5 kg aardappelen mee genomen voor 0.99 ct. Denk dat wij 50-70 euro p.w kwijt zijn voor het eten de luiers even niet mee gerekend. En wat er over is vries ik in voor 1 of 2 weken later. Bier hebben wij "gratis" want mijn man werkt bij Grolsch en we roken allebei niet.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:17

Ik zit rond de 75,00 per week voor 2 volwassenen en twee kinderen.
We hebben 1 kat die Royal caninn krijgt dit koop ik wel appart

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:20

Dav schreef:
Met een kudde paarden die soms de da rekening weten te spekken en plannen om een nieuwe paardenstal te bouwen met allerlei toeters en bellen dan is het wel noodzaak om goed op te financieën te letten.
(al eten we er niet minder om)

niet paardenliefhebbers snappen dit waarschijnlijk helemaal niet!! hahaha... :D
liever een pak kuil kunnen kopen dan meer geld voor boodschappen..herken het wel hoor! :P

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:23

Als de paardjes er maar goed bijstaan, in huis kan de thermostaat wel wat lager

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:23

stef schreef:
kleinvosje schreef:
Stoppen met roken is de allergrootste tip, maar is een beetje flauw natuurlijk!
Je boodschappen bij de Lidl doen scheelt ook al erg veel, wat jij nu voor 2 personen per week kwijt bent, geef ik uit voor 4 personen.

Ik shop voor 50 euro bij de Aldi (incl sigaretten) en 20 bij de c1000.
Incl rookwaar en dierenvoer vind ik 70 euro echt niet veel :?

Wat ik ook doe, ik schil op woensdag aardappels, altijd wat meer, en die bak ik dan vrijdag op.

Dat geef ik uit bij de Jumbo voor een gezin met 3 kids... En wij roken dan weer niet... :D

Ik was laatst voor ons klaar voor 43 euro. En ik koop echt niet alleen maar merkspul. Ik denk echt na wat ik koop. Wij kopen ook niet veel snoep en koek. Scheelt natuurlijk ook wel. Bij ons kan het alleen nog goedkoper als ik zelf zuivel kan maken. Daar gaan bij ons de meeste kosten aan op.
Wasmiddel koop ik bij de Makro in de aanbieding en hondenvoer idem.

De paarden kosten ongeveer 22 euro per week aan brok en zaagsel.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:30

Ik denk dat ik hier maar eens mee ga lezen :) Ben gemiddeld 35 euro per week kwijt voor boodschappen, voor mijzelf en 2 katten.

Overigens heb ik wel eens een paar weken van 5 euro per week boodschappen moeten doen (voor mijzelf, dieren hebben er niet onder hoeven lijden) en ik ben benieuwd naar tips :)

Vwb wasmiddel: je hebt geloof ik een liter vloeibaar wasmiddel voor 1,50 euro, bij de Hema. Vind ik niet duur :)
Laatst bijgewerkt door Koper op 14-01-12 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:33

hestejente schreef:
Ik denk dat ik hier maar eens mee ga lezen :) Ben gemiddeld 35 euro per week kwijt voor boodschappen, voor mijzelf en 2 katten.

Overigens heb ik wel eens een paar weken van 5 euro per week boodschappen moeten doen (voor mijzelf, dieren hebben er niet onder hoeven lijden) en ik ben benieuwd naar tips :)

:oo ik ben wel eens benieuwd naar jouw tips? :o

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:34

Ik zeg niet dat het LEUK was he. Het was vreselijk. Gelukkig was het maar een paar weken.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:51

Mijn tips:

- Boodschappen halen in de goedkopere supermarkten: Aldi, Lidl (groente en fruit) of Action wil je persé merken de Jumbo! En altijd aanbiedingen shoppen!
- Seizoensgroente/fruit kopen of groente/fruit die in de aanbieding zijn
- Vlees/gevogelte goedkoop en groot inkopen bij een (budget)slager of zelf een (geslacht) varken kopen en invriezen!
- dus GROTE vriezer voor vlees, gevogelte en vis!
- Voer voor huisdieren: goedkoop en groot (zakken van 10 kilo) inkopen bij bv Zooplus (vaak met actiecoupon)

Ik ben zelf ongeveer 100 tot 120 per maand kwijt voor mezelf en mega grote poezel van 13 kilo (die laatste vreet voor 3 :Y) )

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:54

Groente en fruit uit de diepvries is vaak ook goedkoper omdat 't wordt ingevroren in het seizoen dat het ruimschoots voorhanden is.

Op kattenboodschappen kan ik niet bezuinigen. De één kan geen brokjes of zacht vlees uit zakjes/blik eten, die krijgt ander voer dat nou eenmaal duur is. De ander kan wel supermarktvoer eten maar dan zou hij per jaar een kilo zwaarder worden :Y) Hij weegt nu ruim 6 kilo en dat terwijl het een HTK kat is met een scheut oosters bloed. Aan de zware kant dus. Hij krijgt voer van Royal Canin. Overigens wel voor inkoopsprijs, mijn zus werkt bij een dierenartspraktijk ;)

Paard vreet brokjes van 9 kilo de zak, met 1 zak doet hij ruim 3 maanden.