pff voor de verkoop mijn inrichting aanpassen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:12

KarinvdM schreef:
Anoeska27 schreef:
Maar een styliste komt er meestal pas bij als de woning al lange tijd te koop staat en daarna worden er weer nieuwe foto's gemaakt...

Dat hoeft niet hoor, sommige makelaars doen dat inderdaad standaard voordat de foto's gemaakt worden. :)

Serieus? Wij hebben er 6 gesproken voor onze woning in de verkoop ging en bij geen enkele zat dat erbij in. Misschien is dat regio afhankelijk?

KarinvdM

Re: pff voor de verkoop mijn inrichting aanpassen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:14

Ja, serieus. Geen idee of dat afhankelijk is van de regio.
Volgens mij is dat de laatste jaren ook wel veranderd, bij onze vorige woning was dat ook niet zo en werden er gewoon foto's gemaakt van het huis zoals het was. Dat is 4 jaar geleden.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 22:34

Wij hebben ook meerdere makelaars gesproken voordat we in zee gingen met deze. En ze hadden allemaal een styliste in dienst. Of werkten samen met een styling bureau wat ook meteen de foto's maakt. Dus dat is denk ik een trend van de laatste jaren.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 00:53

Bij ons zit de styliste er niet in maar wel professionele foto's.
Een paar jaar geleden moest je daar nog (flink) voor betalen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:35

Amvbeek schreef:
Wij hebben ook meerdere makelaars gesproken voordat we in zee gingen met deze. En ze hadden allemaal een styliste in dienst. Of werkten samen met een styling bureau wat ook meteen de foto's maakt. Dus dat is denk ik een trend van de laatste jaren.

Onze woning staat nu een half jaar in de verkoop en geen enkele makelaar die we hebben gesproken heeft het over een styling bureau gehad. We hebben wel wat tips gekregen zoals het weghalen van de ventilator in de slaapkamer en het weghalen van tafelkleed, foto's en de kaarten op de koelkast.

Ik hoop iig voor je dat de woning snel verkocht is, de markt lijkt wat aan te trekken op dit moment.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:49

Wij hebben makelaar over de vloer gehad die het per huis bepaalde of er een stylist nodig was :j
Was bij ons niet het geval (ondanks de kleuren). Uiteindelijk hebben we helemaal geen makelaar in de arm genomen (ja, Makelaarsland, maar dan doe je alles zelf).

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:54

jullie hebben het echt goed gedaan, maar hadden ook ene heel strak en af huis manz!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:59

fokfanaat schreef:
jullie hebben het echt goed gedaan, maar hadden ook ene heel strak en af huis manz!

Op het oog ;)
Genoeg wat je niet ziet op de foto :D

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:02

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:02

Dát zijn pas kleuren :wow: :))

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:09

hahahahahah geweldig!

wij zijn gister weer wezen bezichtigen, maar ik kan er juist heel goed doorheenkijken (kan ik bij paarden ook)
scheelt wel dat wij niet zo van de details zijn en het niet zo heel strak hoeft.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:10

Wow, vreselijk Mikkee! :))

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:23

Ken het probleem.................
Wij zijn ook druk bezig om ons huis 'klaar' te maken voor de verkoop :P En wat kun je dan een spijt hebben dat je altijd alles leuk vond en maar kopen, kopen, kopen.............
We hebben een soort van citybox gehuurd en daar is al een hoop heen. Hadden een grote hoekbank staan (in niet zo'n hele grote woonkamer..) en die staat ook in opslag en hebben nu een 2 zitter gekocht. Onze nepschouw met kacheltje en meidenkast hebben we ook uit huis gehaald (op advies van de makelaar)
Gelukkig zijn we qua kleuren wel heel neutraal, maar wat is het leeghalen een klus zeg....
Heb uit dit topic toch wel weer een paar goede tips gehaald, alleen wordt dat nóg meer ruimen... }:0
Wij zitten ook heel erg met onze honden!! Die kunnen uiteraard ook niet in huis zijn tijdens bezichtigingen, maar ze zijn niet zo makkelijk dat je ze zo even ergens anders brengt... :o
De makelaar had al voorgesteld ze dan even van te voren in een bench te doen in de schuur, maar ik zie gewoon op tegen de stress die dat voor die beesten op gaat leveren....
Ben nog heel hard aan het nadenken hoe we dat het beste kunnen gaan oplossen. De dagen dat ik thuis ben, zijn uiteraard geen probleem :D
Succes met de verkoop!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:24

Wat een kleuren :=
Daar moet je idd doorheen kunnen kijken.

Ik dacht idd ook dat een styliste meer was voor als je huis al een tijd te koop staat.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:26

Tja in een bench in de schuur (of de kat in een reismand in de berging) lost m.i. niet zo veel op.
Allereerst lost het weinig op aan de geur van je dieren. Die zit dan toch in het huis.....
Maar daarnaast willen kijkers ook je schuur/berging zien en dan zien ze ook de dieren (die dan mogelijk ook nog gestresst zitten te miauwen/blaffen).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:33

Nou ja, bij honden is het iig prettig dat ze niet op je afgestormd komen als je binnen komt in je evt. nette kleren. Dat kan dan weer niet in een bench.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 10:50

ja in mijn ogen dus ook niet. Kan de kat wel weg doen, maar als je allergisch bent heb je er toch wel last van. Tsja en geur, ik zei al ik ben echt heel erg in hygiene wat de kat betreft, ik weet zeker dat je het niet ruikt. Tenzij je allergisch bent natuurlijk, maar dat is niet te verhelpen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:06

MarliesV schreef:
Lindy1982 schreef:
Ik vind dat toch anders, katten brengen toch een bepaalde geur met zich mee. Idem met honden trouwens. Je kunt gewoon in een huis ruiken dat er dieren zitten en dat is niet de meest aangename geur.
Hmmzz
een kat die je ruikt?
Ik heb 1 kat en mijn huis ruikt absoluut niet naar huis.
Het is dat je een kat in het raamkozijn ziet liggen anders had je hier niet geweten dat we een kat hebben
Nou is die van ons gelukkig wel veel buiten

Voor jou ruikt de kat misschien niet maar dat betekend niet dat een ander het niet ruikt.

Mijn moeder is enorm astmatisch en heeft dus gelijk door als er een huisdier in huis is. Die hoeft letterlijk haar neus maar om de deur te steken. Niemand ruikt wat maar zij wel en die sprint dan dus ook naar buiten.
Zo hebben wij ons huidige huis zonder mijn moeder bekeken omdat de verkopers een hond hadden (die trouwens niet in huis was tijdens de bezichtiging).

TS, kan je het niet zo regelen dat de bezichtiging plaatsvind als je zelf vrij bent van je werk. Daar heb je als verkoper best wat over in te brengen als moet je niet te moeilijk doen natuurlijk.
Maar op die manier kan je even zelf met de kat naar buiten (tuigje/reismand) en na een uurtje weer naar binnen.

Styliste is idd handig voor de foto's. Even wat schuiven met de meubels voor de foto is wel belangrijk. Slechte foto's verkopen totaal niet en lang niet iedereen kan door een slechte foto of een kleur op de muur heen kijken helaas.

hangt er helemaal van af hoe jij je katten houdt..
Ik heb geen kattenbak in huis..
Die van mij is snachts altijd buiten, en als we niet thuis zijn is ze ook buiten..
Die van mij leeft dus meer buiten dan binnen en geen kattenbak, dan ruik je ze echt niet hoor

vrienden van ons hebben 2 katten incl katten bak en ja daar ruik ik ze wel .. naja vind ik ze stinken..
Het is dus net hoe je je dieren houdt

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:07

Amvbeek schreef:
ja in mijn ogen dus ook niet. Kan de kat wel weg doen, maar als je allergisch bent heb je er toch wel last van. Tsja en geur, ik zei al ik ben echt heel erg in hygiene wat de kat betreft, ik weet zeker dat je het niet ruikt. Tenzij je allergisch bent natuurlijk, maar dat is niet te verhelpen.

idd allergie heeft niets met geur te maken maar met huisstofmijt etc

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:10

Dat wij ons huis kochten was er 20 jaar niets aan gedaan..
ons plafon was donkerbruin, muren bruin, vloeren bruin, stuinpaal midden in de woonkamer met een gemetselde plantenbak van 1 meter lang en 50 cm breedt midden in de woonkamer..
boven was er weinig gedaan naja ook niets..
Gelukkig kunnen wij er door heen kijken en blij toe want vrienden van ons hebben allemaal excact het zelfde huis gekocht als ons alleen allemaal € 50000 euro duurder omdat daar de muren wit waren..
Wie is er nou gek !!!! :P

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 11:18

Afbeelding

Dit is dus de muur die geschilderd moet worden.
Maar goed ik kan begrijpen dat dit te heftig is. Maar het was ook een beetje de wijze waarop ze het bracht. en de waslijst aan dingen die er nog meer gedaan moesten worden.
Ik bedoel dit is de eerste keer in mijn leven dat ik schampoo flesjes op kleur heb moeten uitzoeken om ze ter decoratie op de badrand te zetten...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:22

mij zou dit wel aanspreken.

pfft dat gaat wel ver idd.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 11:23

verder moeten de gordijnen eraf voor de foto
mijn keuken zitje moet weg
Mijn handdoeken in de badkamer moeten opgerold worden en niet opgevouwd..
ik moet decoratieve shampoo flesjes kopen
ik moet een spiegel in de gang
ik moet mijn keukenzitje weg doen
ik moet mijn muur schilderen in: ON0076 en ON0055 van de sikkens waaier (uit mijn hoofd even)
Mijn decoratief behang moet eraf
De wc muur moet het behang eraf
de slaapkamer muu moet geschilderd worden
de kat moet de deur uit
ik moet gekleurde kaarzen kopen
mijn vazen moeten van de tafel af
mijn tafel staat gedraaid nu met de kopse kant tegen de muur
het schilderij wat dus nu niet meer boven de tafel hangt moet verplaatst worden
de badmat moet weg

pff dit was een deel van het lijstje..
Ik vraag me af wat ze dan doen met een oud huis met eikenhouten inrichting.. Ik heb een pronto inrichting

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:23

Amvbeek schreef:
Ik bedoel dit is de eerste keer in mijn leven dat ik schampoo flesjes op kleur heb moeten uitzoeken om ze ter decoratie op de badrand te zetten...

echt :+ ik doe dat altijd hoor :+ en dan wissel ik iedere dag de flesjes als er een andere kleur handdoek hangt enz. :=

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:25

Amvbeek: ik vind het eigenlijk wel mooi zo met die gekleurde wand en witte meubels :o