Huis te koop, geen kopers... wat kunnen we verbeteren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:37

Ik vind het een saai huis maar daar is hier al genoeg over gezegd. Verder vind ik het ook een vrij duur huis voor die omgeving? Ik ben ook aan het kijken naar huizen in de omgeving tussen assen/beilen/drenthe maar dit vind ik toch persoonlijk best veel geld als ik het vergelijk met andere (interessantere) huizen die op de markt zijn in die regio op het moment. :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:43

Loiz schreef:
Haha dankje! Interieur spreekt me heel erg aan, na mijn opleiding bouwkunde wil ik ook interieur gaan doen, dus vind dit wel een leuk topic :D

Oooh dat lijkt me echt heel leuk!!!! :j :j
Niets leuker dan al die tijdschriften doorspitten (nadeel is dat ze zo duur zijn := )

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:44

Ik heb het even per foto bekeken, ik ben styliste in opleidng dus hierbij een gratis consult :')

-foto’s maken als de lucht blauw is
-de tegels naast huis reinigen (groen)
-bosjes voor huis zijn kaal, in ieder geval bladeren opvegen
-4e foto is goed
-Planten in de woonkamer en keuken brengen er meer leven in
-In de keuken kun je wat leuke accessoires toevoegen zoals een mooie zout en peper molen etc. (dit is niet persoonlijk maar brengt er wat meer sfeer in)
-Slaapkamer is wat kaal, misschien wat grote kussens? (even bij Trend hopper halen, foto’s maken en terug brengen)
-Logeerkamer zou je ook wat planten of accessoires toe kunnen toevoegen, misschien wat kussens op het bed.
-Foto van de achterkant van het huis zou ik weg laten of die planten daar weg halen want dat staat er rommelig (mensen willen er zo weinig mogelijk werk van hebben)
Ook zit er op het dak iets van overbegroeiing, dit zou ik ook weghalen.
-Ook de tegels achter huis reinigen en onkruid er tussen vandaan halen
-In de woonkamer en keuken weer planten, kussens en andere accessoires toevoegen
-Ook in de slaapkamer wat extra kussens

Ik hoop dat je er iets aan hebt!! :D

Ariebombarie

hier nog 1 manz :D lijkt me geweldig!

Blabla1980

Als ik de foto's zoe denk ik: doe iets met de buitenkant om te beginnen, beetje opvrolijken. Gras bijzaaien op het veldje voor. Snoei de dooie struiken tegen de schutting.Zet wat bloembakken neer enz.

En de foto's van de binnenkant. Badkamer en keuken zijn prima. Maar haal eens alle tapijtjes en dergelijke weg (voor het bed, in de woonkamer, voor het toilet.
Zorg voor een beetje eenheid. Haal die stoel met de witte bekleding uit de woonkamer

dat soort dingen :)
De foto's zijn denk ik niet gemaakt door een echte fotograaf of wel?
De foto's van ons oude huis zagen er mooi uit. De fotograaf kwam langs, gaf aan welke dingen ik voor de foto aan de kant moest schuiven enz enz.

maar goed, 3 maanden is niet heel lang toch?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:45

Ik vind de foto's ook allemaal wat saai ogen. Ik denk alleen niet dat het te leeg is, ik denk veel van de inrichting te donker is en dit kan heel warm over komen als je in een huis bent maar op de foto's komt het gauw donker en vol over komen. Keuken en badkamer vind ik wel erg kaal trouwens.
Advertentie tekst vond ik ook vreemd er staat nu in de eerste alinea eerst dat het bijgebouw een vakantie huis is en daarna dat het een gastenverblijf is. Daarna word weer vermeld dat je er een bed and breakfast zou kunnen maken? Waardoor ik de beschrijving bij eerste indruk dus wat rommelig vind. Ik vind het ook gek dat de nadruk lijkt te liggen op het bijgebouw, terwijl het voor de meeste mensen toch in eerste instantie belangrijker is dat het huis zelf ze aanspreekt. Zo staat er niet in de eerste allinea wat de woonoppervlakte van het huis is maar wel wat het woonoppervlakte van het bijgebouw is.

Misschien kan een serieuze koper daar allemaal wel doorheen kijken maar je maakt het ze wel een stuk makkelijker als dat niet nodig is.

Waves

Re: Huis te koop, geen kopers... wat kunnen we verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:45

paardenfreak schreef:
nu foto's maken,zomer, lijkt nu zo kaal die tuin. ? (hoewel je na de huis kijkt)

:j

Dit dus. En misschien wat rozen tegen de buitenmuur enzo. Vooral buiten een beetje aankleden, het ziet er nu gewoon wat uit als een wel héle eenvoudige woning. :)

Binnen is het wat kaal. Je kan misschien 1 muur een contrastkleur geven of wat spelen met accessoires voor net wat meer sfeer. Maar het is ook wel weer lekker neutraal nu dus ik denk dat het ook prima is om het binnen gewoon zo te houden. Ik ben zelf nu op zoek naar een woning en merk dat je echt wel door interieur heen kijkt als je serieus zoekt, zeker als het gewoon neutraal is. Die bos bloemen kan ik er zelf wel bij bedenken. Bij de buitenkant is dat toch moeilijker, dat wekt gelijk een sfeer/imago op bij het hele huis.

Maar je huis heeft verder geen gekke dingen dus dan zou ik toch gaan kijken naar de prijs.... Dat is toch waar het op stuk loopt tegenwoordig. 3 ton voor die omgeving en een relatief eenvoudig huis... tja...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:54

Overigens zou ik persoonlijk afknappen op de wasmachine in de keuken. Mensen denken dan toch, is daar geen andere plek voor > en trekken de conclusie: huis is te klein. Maar misschien ben ik dat alleen. Sowieso mis ik informatie over opbergruimte. Is er op de vliering ruimte? Zijn er inbouwkasten, is er ruimte voor grote kledingkasten of hebben jullie een andere oplossing? Laat dat zien.

Ook kan ik me voorstellen dat mensen niet zo goed weten wat ze met het bijgebouw moeten. Jullie hebben het echt als 2e huisje ingericht maar relatief weinig mensen zullen het zo gebruiken. Denk eerder aan kantoormogelijkheden, eigen bedrijf/praktijk aan huis. Daar kan je ook de grote parkeermogelijkheid voor inzetten. Zou het bijgebouw dus even inrichten op een manier dat de koper meer mogelijkheden ziet, bureau erin en ergens massagetafel lenen en inrichten als behandelruimte. bijvoorbeeld. :)

SUcces! :)

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:01

tijgerr91 schreef:
Ik heb het even per foto bekeken, ik ben styliste in opleidng dus hierbij een gratis consult :')

-foto’s maken als de lucht blauw is
-de tegels naast huis reinigen (groen)
-bosjes voor huis zijn kaal, in ieder geval bladeren opvegen
-4e foto is goed
-Planten in de woonkamer en keuken brengen er meer leven in
-In de keuken kun je wat leuke accessoires toevoegen zoals een mooie zout en peper molen etc. (dit is niet persoonlijk maar brengt er wat meer sfeer in)
-Slaapkamer is wat kaal, misschien wat grote kussens? (even bij Trend hopper halen, foto’s maken en terug brengen)
-Logeerkamer zou je ook wat planten of accessoires toe kunnen toevoegen, misschien wat kussens op het bed.
-Foto van de achterkant van het huis zou ik weg laten of die planten daar weg halen want dat staat er rommelig (mensen willen er zo weinig mogelijk werk van hebben)
Ook zit er op het dak iets van overbegroeiing, dit zou ik ook weghalen.
-Ook de tegels achter huis reinigen en onkruid er tussen vandaan halen
-In de woonkamer en keuken weer planten, kussens en andere accessoires toevoegen
-Ook in de slaapkamer wat extra kussens

Ik hoop dat je er iets aan hebt!! :D

Ik denk dat je hier echt wat aan hebt.
Maar je moet hier wel evenwicht in kunnen vinden. In eerste instantie heb je het huis ruim ingericht, maar het mist sfeer.
Mocht je kiezen voor accessoires, maak het dan niet te bont. Accessoires zijn altijd er smaak gevoelig.
De keuken is wel erg kaal!

Verder kan ik zeggen dat je het niet bij je huis moet gaan zoeken. De tijd is gewoon slecht.
Er staat in Nederland ruim 250.000 woningen te koop, terwijl er ieder jaar maar een transactie is voor 80.000.
Een simpel rekensommetje laat zien dat een huis al snel 3 jaar te koop kan staan.
Hopelijk zorgt de verlaagde overdrachtsbelasting voor wat meer aanloop!
Succes ;)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:29

Begroeiing/aanslag op het dak zag ik ook gelijk idd. Die foto wekt een slecht onderhouden indruk. Zeg niet dat het zo is maar zo ziet het er op die ene foto uit. :)

Trouwens dapper van je en leuk voor ons dat we zo kritisch mogen zijn :P

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:16

Moooooi huis! :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:29

juval schreef:
mooi appartement manzano, je hebt inderdaad wel aansprekende foto's. heb je al veel bezichtigingen gehad?
nog tips voor mijn foto's, presentatie?

Inmiddels 9 bezichtigingen (3 waren tijdens open huizenroute).
Maak je verhaaltje enthousiast, maar niet overdreven. Let bijvoorbeeld goed op je bijvoegelijke naamwoorden. Overdrijf ze niet en wissel af.
Maak goede, scherpe foto's. Zorg vooral dat je een goede aansprekende "hoofd"foto hebt op Funda. Die staat in het klein bij alle links naar je huis, dus die moet aansprekend zijn.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 19:27

Super leuk appartement Manzano, alleen zou ik zelf nog even zomerfoto's toevoegen van buiten, maar ook zeker van de kamers waarbij de foto naar buiten is gericht (en je dus nu door het raam de kale bomen ziet).
Nu lijkt het buiten zo kil (en persoonlijk denk ik altijd meteen bij het zien van winterfoto's in de zomer: dat appartement/huis staat al langere tijd te koop).

Mariska, over jullie huis:
Welke makelaar zet er in de zomer nou foto's van de winter op. Ik snap dat echt niet :o . Ten eerste ziet het er veel grauwer uit, het past niet bij het seizoen waarin we zitten en de kleuren zijn flets.
Hang wat bloembakken onder de ramen, het huis ziet er kaal uit. Reinig de stenen en het dak.

Ik vind persoonlijk de hoek van foto 3 beter als eerste foto, dan de hoek waaruit foto 1 is gemaakt. Dit omdat er op foto 1 een hele grote schuur op staat, zodat het net lijkt alsof jullie huis daar vlak tegenaan staat. Terwijl dit op foto 3 wel mee lijkt te vallen.
Foto 4 heeft echt héle slechte lichtinval, daardoor lijkt het kaal en kil, en kun je door de grote donkere schaduwen de tuin helemaal niet goed zien.

Foto 5, de woonkamer: ik zou echte gordijnen ophangen ipv de rolgordijnen die er nu hangen. De ramen lijken nu heel laag, ook al is het wel licht in de woonkamer. Door gordijnen op te hangen die de lengte accentueren lijkt je plafond hoger.
De kleuren lijken een beetje een mismatch. Je accessoires zijn zwart-wit, maar je kozijnen, vloer en deuren zijn creme, met een donkerrode(?) pint. Die plint zou ik a-la-minute nog wit schilderen. Dat ziet er strakker, rustiger en moderner uit.
Verder had ik de foto wat verder naar voren gemaakt, zodat de eettafel er niet op zou staan. Nu lijkt het net alsof deze heel dicht op je zitmeubelen staat, terwijl dat aan foto 7 te zien wel meevalt.

Foto 6: de nis in de woonkamer. Ook hier mis ik sfeer, het rolgordijn laat het kil overkomen, ik zie geen/weinig kleur en een loze ruimte. Als potentiële koper zou ik van deze foto niet goed weten wat ik met de ruimte moest doen. Deze ruimte leent zich uitstekend voor een lekkere loungestoel met mooie boekenkast. En dan de stoel juist naar het raam gekeerd, zodat je meer de connectie met buiten hebt.

Foto 7: goed dat je de houtkachel aan hebt! Dat geeft meer sfeer :j . De uitgebeten lichtinval vind ik dan wel minder, ik zou proberen een glimp van de tuin te vangen, ook om weer meer die connectie met buiten te krijgen.

Foto 8: mooie grote raampartij, die alleen helaas heel kil overkomt. Accessoires in 1 kleur en hangende gordijnen zouden hier veel meer sfeer brengen.

Foto 9, 10 en 11: door de felle lichtinval krijg je teveel contrast in de foto's. Verder mis ik zoals velen voor mij ook al hebben aangegeven: kleur en planten. Zet 2 of 3 bakjes met kruiden (met van die naambordjes) in de vensterbank, dat geeft groen, en ziet er meteen leuk uit (ook bij een bezichtiging)!
Verder zou ik nog een mooie handdoek en theedoek in dezelfde kleur ophangen, en een fruitschaal neerzetten.

Foto 12: de orchidee is tof, alleen mis ik sfeer en handdoeken in de badkamer. Loiz had volgens mij al wat leuke foto's met ideeën gepost :) .

Foto 13: errug flets! Foto van de hal is een goed idee, maar ik zou de deur een lik verf geven en iets aan de kapstok hangen. Nu hangt er helemaal niks aan de kapstok en is het net alsof er niemand woont.

Foto 14: de balk in het midden boven jullie bed zou ik wit schilderen, en in de hoek lijkt het een beetje een rommeltje? Ik kan niet goed zien wat het is, lijkt wel een buis ofzo?

Foto 15: ik zou de foto van iets hogere hoogte maken, nu trekt het wat minder mooie tapijt wel erg de aandacht. Ook hier weer zou ik de balken wit schilderen. Geel met blauw is erg jaren '90 :o .

Foto 16: deze foto vind ik al wel beter, alhoewel ik de strook blauw bij het plafond zou schilderen. Misschien nog een foto waarop het bed beter te zien is, of nog liever: als er plek is voor een 2 persoonsbed, dat erin zetten. En dan met het hoofdeinde tegen het schuine dak, zodat je genoeg loopruimte overhoudt. Zo laat je zien dat er ook een 2-persoonsbed in kan. Ik kan alleen niet goed van de foto inschatten of dat echt zo is, dus dat zou ik dan wel alleen doen als het ook echt past.

Foto 17, 18 en 19: moeten overgemaakt worden, het is immers geen winter meer ;) . Verder mis ik eigenlijk een beetje een overzichtsfoto van de tuin, ik heb echt geen idee hoe jullie tuin nou in elkaar zit/loopt/waar het gastenverblijf precies staat ten opzichte van het huis.
Kleed je tuin gezellig aan met een eettafel en stoelen, en/of een leuke loungeset. Aangezien jullie tuin volgens mij best groot is kun je dan voor allebei kiezen.

Foto 20 en 21: ik zie heel veel kleine losse meubeltjes, ik zou hier voor minder meubels kiezen, maar die wel iets groter zijn. Dan oogt het een stuk rustiger en minder rommelig. Ook zou je hier wat leuke kleurrijk accessoires neer kunnen zetten/leggen.

Foto 22: het keukentje is erg kaal. Ik mis kleur. Hang een leuke handdoek en theedoek op, zet ook hier een plantje voor het raam.

Foto 23: idem als bij de keuken, ik mis warmte en kleur in accessoires.

Foto 24: de kleuren zijn wat flets, en het heeft weinig sfeer. Breng er warmere tinten in, en minder kleine meubels. Verder zie ik rechtsonder nog een poot van een bureaustoel, die zou ik wegzetten (of de foto even bewerken in photoshop) zodat die poot niet meer te zien is.

Over de omschrijving: ik lees erg weinig over het huis, heeft het nog originele details (daar kicken jaren '30 liefhebbers op ;) ), hoe groot zijn de leefruimtes. Is er een andere mogelijkheid voor het bijgebouw.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 19:54

Wow wat geweldig veel reacties!!
En tips waar ik veel mee kan! Super!
We hebben het zo leeg, omdat we dachten dat het anders snel rommelig op de foto over zou komen. Ik heb helaas 0,0% inzicht in hoe dingen leuk kunnen (qua stoffen, kleuren, manier van neerzetten, etc). Dus dan maar niets.. :D Maar heb al een PB van iemand die mij mogelijk daarin kan gaan helpen.

Ik ga al jullie tips in een lijstje zetten, en kijken of en hoe we het kunnen aanpassen.

Ik las nog wat vragen..
Het huis staat sinds maart te koop. We wonen hier nu 7 jaar, maar ik wil toch naar iets met meer grond zodat ik de paarden bij huis kan hebben. En helaas moeten we dat dit huis verkopen. Anders was ik nooit weggegaan denk ik. Het vakantiehuis hebben we in het verleden verhuurd (ging super), maar sinds 2 jaar huren mijn ouders het als hun weekeind/vakantiewoning (maar die gaan natuurlijk mee met de verhuizing :D).

Het is trouwens best lastig.. wat laat je nog doen.. als ik het perfect zou willen maken, moeten we een schilder, een stratemaker, iemand voor het dak... en hoeveel geld wil je er nog in stoppen, met het risico dat de koper het er direct uittrekt of kunststof kozijnen neemt :D.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:27

Mariska_28 schreef:
Het is trouwens best lastig.. wat laat je nog doen.. als ik het perfect zou willen maken, moeten we een schilder, een stratemaker, iemand voor het dak... en hoeveel geld wil je er nog in stoppen, met het risico dat de koper het er direct uittrekt of kunststof kozijnen neemt :D.

Het gaat erom dat je het snel verkoopt, dat bespaart een boel geld.
Als jij 1000 Euro moet investeren, maar daardoor ben je snel je huis kwijt, dan moeten de kopers zelf maar weten wat ze met het huis doen, ook al gooien ze het plat en bouwen ze een nieuwe.

Wij hebben de voorzijde van het huis laten schilderen en de nieuwe mensen hebben het gelijk weer overgeschilderd.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:46

Deze foto's zijn heel bewust nu gemaakt. Doordat de bomen nu in blad staan haken alle kijkers af ;) Te donker. Overigens kun je op internet op de datum nauwkeurig zien hoe lang iets te koop staat. Dat valt met foto's helaas niet meer echt te manipuleren.

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:18

Citaat:
Het is trouwens best lastig.. wat laat je nog doen.. als ik het perfect zou willen maken, moeten we een schilder, een stratemaker, iemand voor het dak... en hoeveel geld wil je er nog in stoppen, met het risico dat de koper het er direct uittrekt of kunststof kozijnen neemt .

Ik denk dat je hier geen mensen voor in hoeft te huren, een hogedrukspuit kun je huren (bijv bij de gamma geloof ik) schilderen zou ik niet teveel doen alleen misschien de kozijnen, dit is simpel af te plakken en zou je evt zelf kunnen doen en het dak hoef je niet compleet te reinigen alleen de begroeiing er af, dit zou je evt met een ladder of soort steiger kunnen doen die je huren kunt. En wat ik al zei je kunt accesoires kopen bij de trendhopper, foto's maken en dan weer terug brengen :P Zit jij niet met spullen die je zelf niet meer gebruikt maar heb je toch sfeervolle foto's, wat rinske zegt met de gordijnen enzo zou ik verder zo laten omdat gordijnen ontzettend veel geld kosten en daar kijken mensen wel doorheen. :j

edit:typo

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:23

Jullie zitten in een lastige prijsklasse, het is te duur voor starters, maar goede 2 verdieners gaan toch vaak voor weer net wat meer ruimte...Wachten op een liefhebber dus

Denk wel dat je met minimale aanpassingen je huiskamer wel aantrekkelijker kan maken. Vind het verder een erg leuk huis!

Hopen dat de overdrachtsbelasting korting iets voor jullie gaat doen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:30

Tijgerr91: bij de Ikea heb je al hele goedkope gordijnen, dus daar hoef je echt geen duizenden euro's aan uit te geven :) .

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:31

Nee dat is waar maar wel lastig als je er daarna zelf niets meer mee kunt..

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:32

Ik vind het een mooi huis!
Wel zou ik inderdaad nieuwe foto's maken van de tuin en de buitenkant. Het oogt somber en het grasveldje ziet er kaal uit.

Verder vind ik het "aankleden in huis" altijd zo niet interessant...Wat zal mij het interesseren dat de mensen die hier voorheen woonden planten hadden en kleedjes en badmatten. Daar erger ik me ook altijd aan bij die huizenprogramma's: ja mooi alleen die rode muur niet (sukkel, daar hebben ze verf voor uitgevonden!!!!!)
Toen ik mijn huidige huis kocht was het helemaal bruin van binnen, mini-slaapkamertjes, groene en bruine badkamer, levensgevaarlijke trap).

Of je wordt verliefd op een huis of niet, en dat ligt ECHT NIET aan een plantje of een badmat....

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:34

Veersche: je zult er versteld van staan hoe weinig mensen door slechte decoratie heen kunnen kijken! Ik heb bij een makelaar gewerkt, en oh oh oh, het is slecht gesteld met het inzicht :P . Mensen willen meteen op het eerste gezicht verliefd worden op een huis, en dat gebeurt dus al met de foto's.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:35

@Veersche
En toch is er aangetoond dat leuk (maar wel wat neutraal) aankleden van je huis echt werkt bij de verkoop ervan.
Mensen willen zich thuis voelen en dan moet een huis wel wat gezelligs hebben.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:36

Rinske: o wat erg zeg! Ik dacht niet dat Nederlanders zo kortzichtig zouden zijn maar goed, als jij als kenner het zegt dan geloof ik je meteen!
Dan ben ik blij dat ik niet zo iemand ben die meer op decoratie let dan op het huis zelf.....
Maar goed, de buitenfoto's zien inderdaad somber uit.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:40

veersche schreef:
Rinske: o wat erg zeg! Ik dacht niet dat Nederlanders zo kortzichtig zouden zijn maar goed, als jij als kenner het zegt dan geloof ik je meteen!
Dan ben ik blij dat ik niet zo iemand ben die meer op decoratie let dan op het huis zelf.....
Maar goed, de buitenfoto's zien inderdaad somber uit.

Heeft niet echt wat met kortzichtigheid te maken.
Als ik naar een paard opzoek ben en ik bekijk foto s op marktplaats, dan valt een net voorgesteld paardje sneller op dan 1 met stront aan zijn kont in de modder.
Mensen hebben nu meer keus en dan gaan ze eerst kijken naar een huis wat op de foto het meeste aanspreekt.