Autoruitschade "gratis" laten repareren - belazerd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:52

Chiqa schreef:
Bij WA beperkt casco wordt een ster voleldig vergoed, ik heb althans nog nooit een rekening gezien.
Weet niet of dit ook een plus verzekerign is? Weet iemand dat? Bij gewoon WA wordt een ster moet vergoed, noch autoruitschade.

Chiqa, dat klopt niet. Dat is per maatschappij verschillend, zoals ik al uitgelegd heb.
Bijna geen enkele maatschappij vergoed nog sterreparaties van dit soort reparateurs.
Of je krijgt een hoog eigen risico of ze vergoeden de nota gewoon niet als je niet naar een Glasgarant bedrijf gegaan bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:13

Iris82 schreef:
Chiqa, dat klopt niet. Dat is per maatschappij verschillend, zoals ik al uitgelegd heb.
Bijna geen enkele maatschappij vergoed nog sterreparaties van dit soort reparateurs.

Dan is dat dus veranderd?
Ik heb Carglass vorig jaar en dit jaar een keer laten komen voor een pitje, geen rekening gezien. Ook doen wij dagelijks glasreparaties voor verzekeringen om die reden.

kay27

Re: Autoruitschade "gratis" laten repareren - belazerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 16:43

Nou ik heb toch goed nieuws!! :)

Een telefoontje met een zeer vriendelijke verzekeringsmedewerkster leverde op dat het zeer waarschijnlijk gewoon vergoed zal worden, ze willen alleen wel graag onderzoek doen naar de schade zei ze. Ik moet de rekening naar hun opsturen (ze hadden nooit een melding binnen gehad) en dan gaat ze er mee aan de slag. Zoals ik het begreep is het echt heel waarschijnlijk dat ze het gewoon vergoeden.

Bedrijf Glass-Protect was telefonisch niet bereikbaar maar hen heb ik via een mailtje laten weten dat ik niet aan de betalingstermijn ga voldoen omdat zij hebben nagelaten mij én de verzekeringsmaatschappij eerder een rekening te sturen en dat mijn verzekeringsmaatschapij nu eerst onderzoek gaat doen naar de schadereparatie.

He he, zelfs als ze het uiteindelijk toch niet zouden betalen dan heb ik tenminste niet meer helemaal het gevoel dat ik een zielige stumper ben. ;)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:46

Chiqa schreef:
Iris82 schreef:

Dan is dat dus veranderd?
Ik heb Carglass vorig jaar en dit jaar een keer laten komen voor een pitje, geen rekening gezien. Ook doen wij dagelijks glasreparaties voor verzekeringen om die reden.

Iris heeft het over "dit soort reparateurs", en bedoelt daar niet Carglass mee. Verzekeringsmaatschapijen vergoeden over het algemeen wel reparaties via Carglass.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:48

@Kay: +:)+ top van je verzekering.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:50

Vervelend is dat he

Ik kreeg laatst van interpolis een brief dat er bij schade alleen autotaalglas en carglass altijd vergoed wordt en dat dat bij andere bedrijven niet altijd zeker is, dus dat zij aanraden om daarheen te gaan.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:07

Ah, weer een slachtoffer van de autoruitenmaffia. Ik zeg: trap er niet in. Vaak is inderdaad je eigen risico groter dan het vergoeden kost. Ik zou gewoon aan zo'n jongen vragen of ie het niet zwart wil doen voor een klein bedrag. Ziet z'n baas toch niet O:) . Maar ik heb sowieso een hekel aan die sterretjes-maak-bij-ons-is-het-(bijna)-altijd-gratis bullsh*t.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:36

saroanda schreef:
Iris heeft het over "dit soort reparateurs", en bedoelt daar niet Carglass mee. Verzekeringsmaatschapijen vergoeden over het algemeen wel reparaties via Carglass.

ja dat had ik al begrepen daarom zei ik eerder in dit topic ook al

Chiqa schreef:
Achetr op mijn groene kaart staat dat ik ruitreparatie moet uit laten voeren door Carglass, dan ga ik dr geen ander aan laten werken.

Dus kijk achter op je groene kaart wat je verzekering denkt en welke maatschappij.

Kay27; dat zijn goede berichten, ik hoop dat het opgelost wordt!