Macbook.. Ik geef het toe, ik kan NIET tegen veranderingen!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:13

Shanna schreef:
Welke MSN heeft webcamfunctie op de mac dan?

msn 8 beta deze maar dus alleen als degene waarmee je chat dezelfde heeft op mac of msn 9 op windows

8nnemiek

Re: Macbook.. Ik geef het toe, ik kan NIET tegen veranderingen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:24

Kun je windows niet als 2de besturingssysteem erbij installeren? Dan kan je bij t opstarten kiezen welk systeem moet opstarten. Wil je msnen dan start je windows op en wil je fotos bewerken dan open je leopardx. Ideaal!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:26

8nnemiek schreef:
Kun je windows niet als 2de besturingssysteem erbij installeren? Dan kan je bij t opstarten kiezen welk systeem moet opstarten. Wil je msnen dan start je windows op en wil je fotos bewerken dan open je leopardx. Ideaal!

Dat is wel een idee, ken een paar mensen die dat hebben :j

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:26

8nnemiek schreef:

ik geloof niet dat TS weet hoe dat moet :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:28

Papa weet vast wel hoe dat moet :D
Is toch zonde om zo'n mooie laptop te verkopen!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:36

overigens heb je de eerste 90 dagen gratis telefonische ondersteuning. kan je bellen met al je vragen. krijg je mij aan de lijn _O-

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:57

WAAROM heb je dan gekozen voor een Macbook?

Iedereen weet dat een macbook anders werkt dan een windowscomputer.

Het had jezelf geld bespaard en je ouders een teleurstelling als je direct had aangegeven wat je wilde en waar je mee om kon gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:59

Alytuiere schreef:
Shanna schreef:
Welke MSN heeft webcamfunctie op de mac dan?

msn 8 beta deze maar dus alleen als degene waarmee je chat dezelfde heeft op mac of msn 9 op windows

Werkt niet..

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 23:04

I love my macbook! :D
Dat komt bij jou vast ook nog wel.. Het ding is echt ronduit geweldig.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 23:11

Mac is zo veel keer beter als windows.. Eenmaal aan de mac en je wilt nooit iets anders meer!!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 23:15

Neem eens de tijd en moeite om ermee leren om te gaan.. Zo hee, ik heb er maandenlang voor moeten sparen en mn Macbook (Pro) is net als m'n kind :)) idd alles wat je opnoemt zit ook in je Mac maar dan onder andere toetsencombinaties enzovoort. Je kan je Macbook compleet naar je hand zetten.. alle instellingen/toetsencombinaties zo aanpassen als jij wil.. echt geweldig! <3 Ik heb bijvoorbeeld mn mousepad zo ingesteld dat je er niet op hoeft te drukken maar slechts heel licht op te tikken met je vinger om iets aan te klikken.. met 2 vingers tikken = rechtermuisknop, met 2 vingers naar boven en beneden bewegen = scrollen, met 3 vingers naar links/rechts = vorige/volgende enzovoort.. Echt, voor mij nooit geen Windhoos meer :D

Msn is anders ja, enige minpuntje. Maar daar wen je ook wel weer aan hoor, als je ziet wat je ervoor terugkrijgt! Ik heb aMSN, kan je ook mee cammen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 23:27

xMendy schreef:
Neem eens de tijd en moeite om ermee leren om te gaan.. Zo hee, ik heb er maandenlang voor moeten sparen en mn Macbook (Pro) is net als m'n kind :)) idd alles wat je opnoemt zit ook in je Mac maar dan onder andere toetsencombinaties enzovoort. Je kan je Macbook compleet naar je hand zetten.. alle instellingen/toetsencombinaties zo aanpassen als jij wil.. echt geweldig! <3 Ik heb bijvoorbeeld mn mousepad zo ingesteld dat je er niet op hoeft te drukken maar slechts heel licht op te tikken met je vinger om iets aan te klikken.. met 2 vingers tikken = rechtermuisknop, met 2 vingers naar boven en beneden bewegen = scrollen, met 3 vingers naar links/rechts = vorige/volgende enzovoort.. Echt, voor mij nooit geen Windhoos meer :D

Msn is anders ja, enige minpuntje. Maar daar wen je ook wel weer aan hoor, als je ziet wat je ervoor terugkrijgt! Ik heb aMSN, kan je ook mee cammen.

Waar heb je dat aMSN vandaan?

Ik heb besloten, ik geef hem nog 1 kans, maar als ik echt geen msn met webcam klaar krijg erop dan houd het op.. Dan gaat 'ie weg.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 23:33

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 23:52

Ik heb ook een MacBook Pro en als je het mij vraagt gaat hij noooooooit meer weg! Echt fantastisch, dat ding! *\o/*

Om even antwoord te geven op je vragen;
- Om het gespreksvenster groter/kleiner te maken, ga je naar de hoek rechtsonder. Daar zit een vierkantje met schuine streepjes.
Als je daarop klikt en dan sleept, wordt het venster groter/kleiner :)
- Je verzameling smileys verdwijnt altijd als je een nieuwe MSN installeert ;)
De MSN voor Mac kun je gewoon van de Microsoft-website afhalen; http://www.microsoft.com/mac/products/m ... fault.mspx
Je hoeft alleen nog maar op 'downloaden' te klikken ;)
Oja, de webcam zet je aan via het programma 'Photo Booth' (in je dock heeft dit een symbooltje met een fotohokje zegmaar).
Als hij aan staat, brand het groene lampje naast je webcam (boven je scherm :) ).
- De rechtermuisknop wordt 'geactiveert' als je de CTRL-knop indrukt en vervolgens klikt.
Als je een Magic Mouse koopt, heb je er zowiezo een. Ook kun je er natuurlijk een gewone muis aanhangen, dat is geen probleem :)
- Je kunt een print screen maken door CMD (appeltjes toets), Shift en 4 in te drukken. Als je sleept en klikt maak je een printscreen en plaatst hij deze op het bureaublad :)

Succes! Als je nog meer wilt weten, hoor ik het graag. Ik vind het leuk om te helpen :)
Enne.. even tussen haakjes. Vergeet niet dat je waarschijnlijk voor zo'n 2000 euro aan laptop onder je vingers hebt.
Ik heb er zelf vier jaar lang voor gespaard en vind eigenlijk dat je een beetje ondankbaar overkomt :x
Er zijn mensen (waaronder ik dus) die een moord zouden doen voor zo'n ding. En al helemaal als ik hem zomaar cadeau zou krijgen ;)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 07:18

RoWi schreef:
Succes! Als je nog meer wilt weten, hoor ik het graag. Ik vind het leuk om te helpen :)
Enne.. even tussen haakjes. Vergeet niet dat je waarschijnlijk voor zo'n 2000 euro aan laptop onder je vingers hebt.
Ik heb er zelf vier jaar lang voor gespaard en vind eigenlijk dat je een beetje ondankbaar overkomt :x
Er zijn mensen (waaronder ik dus) die een moord zouden doen voor zo'n ding. En al helemaal als ik hem zomaar cadeau zou krijgen ;)

Ze heeft er wel aan mee betaald hè

Maar dan moet ik de mensen wel een beetje gelijk geven je moet wennen dat is niet in een dag gebeurt, en om nou zo'n ding weg te doen die je eigenlijk nodig heb voor Photoshop (waarschijnlijk voor je opleiding) omdat je msn niet het zelfde is :') Bij elke nieuwe msn instalatie heb je je eigen emoticons niet meer, en zullen je webcame dingetjes ook niet spontaan aangaan :n

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:36

Shanna schreef:
xMendy schreef:

Waar heb je dat aMSN vandaan?

Ik heb besloten, ik geef hem nog 1 kans, maar als ik echt geen msn met webcam klaar krijg erop dan houd het op.. Dan gaat 'ie weg.

:') Ga je serieus de beste laptop die er is, zéker voor grafische tools, wegdoen omdat jij msn er niet op krijgt :?

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:53

Ik wilde het niet zeggen verootjoo :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:15

RoWi schreef:
Ik heb ook een MacBook Pro en als je het mij vraagt gaat hij noooooooit meer weg! Echt fantastisch, dat ding! *\o/*

Om even antwoord te geven op je vragen;
- Om het gespreksvenster groter/kleiner te maken, ga je naar de hoek rechtsonder. Daar zit een vierkantje met schuine streepjes.
Als je daarop klikt en dan sleept, wordt het venster groter/kleiner :)
- Je verzameling smileys verdwijnt altijd als je een nieuwe MSN installeert ;)
De MSN voor Mac kun je gewoon van de Microsoft-website afhalen; http://www.microsoft.com/mac/products/m ... fault.mspx
Je hoeft alleen nog maar op 'downloaden' te klikken ;)
Oja, de webcam zet je aan via het programma 'Photo Booth' (in je dock heeft dit een symbooltje met een fotohokje zegmaar).
Als hij aan staat, brand het groene lampje naast je webcam (boven je scherm :) ).
- De rechtermuisknop wordt 'geactiveert' als je de CTRL-knop indrukt en vervolgens klikt.
Als je een Magic Mouse koopt, heb je er zowiezo een. Ook kun je er natuurlijk een gewone muis aanhangen, dat is geen probleem :)
- Je kunt een print screen maken door CMD (appeltjes toets), Shift en 4 in te drukken. Als je sleept en klikt maak je een printscreen en plaatst hij deze op het bureaublad :)

Precies......op je nieuwe laptop, welke dan ook, ben je die kwijt.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:23

Als je hem weg doet voor 500 euro wil ik hem wel van je kopen.
Dat ding kost 1000 nieuw minimaal xD
Kan je hem niet gewoon terug brengen of ruilen?
Neem aan dat je vader hem nieuw heeft gekocht bij een winkel.

Ik zit hier op mijn Imac en ik wil er nog wel 100!!!
Wat een heerlijk ding zeg! Nooit meer een Pc voor mij.
Ik heb ook gewoon msn op mn imac gehad maar heb nu ook Adium. Werkt veel beter.
En weetje, je kan ook windows op je mac zetten hoor ;)
Heb ik ook aangezien ik mijn favo games gewoon wilde blijven spelen.
Verder ga ik mee met de rest....beetje raar dat je hem gewoon krijgt als je je er niet eens in verdiept hebt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:33

_Jessie schreef:
Als je hem weg doet voor 500 euro wil ik hem wel van je kopen.

Ik bied 600 :') Moet toch een nieuwe laptop, de mijne is bijna overleden :D

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:37

haha 601 :')
Wil er ook nog wel 1tje om mee te nemen naar klanten.
Staat wat netter dan een half gare packerdbell xD
Die wil ik ook wel inruilen trouwens :o

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:38

ik weet een betere deal, jij krijgt mijn asus met alles erop en eraan, en ik jouw mac :+:

Snor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:44

verootjoo schreef:
:') Ga je serieus de beste laptop die er is, zéker voor grafische tools, wegdoen omdat jij msn er niet op krijgt :?

Hier ben ik het helemaal mee eens, vind je behoorlijk verwend overkomen....

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:48

macbook is fijn! :D
Maar idd voor msn is 't wat minder,
Ik heb Adium als msn vind ik super fijn lijkt opzich ook wel beetje op gewone msn, :) en rechtermuisknop heb je wel, moet je even bij systeemvoorkeuren veranderen dat als je met 2 vingers op je pad tikt dat dat als rechtermuisknop functioneerd, :)
Het is idd wel wennen maar over een poosje wil je NIKS anders meer!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:57

Eddy_Rocks schreef:
Jezus ik zou willen dat ik zo'n laptop voor mijn verjaardag kreeg.. en jij zet hem meteen op marktplaats.. vind ik best wel verwend, sorry :o

Mijn gedachte!! :Y)