Help! auto kopen.. wat, hoe, waar? Land Rover.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:46

@noortje: Waarschijnlijk omdat LR vaak afgekraakt wordt, terwijl het gewoon een auto is die gevoelig is voor slecht onderhoud.

Ik vind dat een minpunt op zich: ikke verdedigt zijn merk, vooral tegen mensen die e.e.a. uit de lucht grijpen en opschrijven. En terecht, dat doe ik ook op het gebied van fotografie (omdat verkeerd advies leidt tot verkeerde aankopen enz.).

Mijn motto: praat als je ergens verstand van hebt (of als je er plezier in hebt om ikke een beetje op te jutten, he ikke? ;) ), weet je niet hoe je een koppakking vervangt dan *SSSH!*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:34

noortje schreef:
Ikke, waarom zo fel? Ik en een paar anderen geven hier ook gewoon onze mening. Dat die anders is als die van jou is toch geen ramp? Je hoeft hier echt niet popie te gaan doen ove hoeveel mensen met lr jij wel niet kent hoor..

Ik geef mijn mening die gevormd is door mijn ervaringen met lr.. Niks mis mee lijkt me.

Het stoort mij mateloos op welke basis jij TS afraadt deze auto te kopen. Er waren beslist redenen om er twee keer over na te denken (TS heb ik daarover gePB't) maar dat zijn inhoudelijke zaken, niet omdat jij toevallig wat slecht onderhouden Land Rovers langs hebt zien komen, die mogelijk wat roest vertoonden.
Wanneer je iemand afraadt een bepaalde auto te kopen, is dat prima, zolang je dat op basis van inhoud doet en niet op basis van popie kreten, die interessanter staan dan dat ze relevant zijn.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:29

Chiqa schreef:
_Sammy_ schreef:
Dank jullie!

Ja verzekering komt op iemand anders ze naam te staan, wat een verschil is dat zeg!

En wat nu als je brokken maakt?

Rij jij nooit in een auto van een ander? Ik dagelijks! En de verzekering staat niet op mijn naam, maar op die van de baas.
Of het verstandig is het zo te doen? Ik denk het niet. Je bouwt nooit iets op op deze manier.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:50

ikke schreef:
noortje schreef:
Ikke, waarom zo fel? Ik en een paar anderen geven hier ook gewoon onze mening. Dat die anders is als die van jou is toch geen ramp? Je hoeft hier echt niet popie te gaan doen ove hoeveel mensen met lr jij wel niet kent hoor..

Ik geef mijn mening die gevormd is door mijn ervaringen met lr.. Niks mis mee lijkt me.

Het stoort mij mateloos op welke basis jij TS afraadt deze auto te kopen. Er waren beslist redenen om er twee keer over na te denken (TS heb ik daarover gePB't) maar dat zijn inhoudelijke zaken, niet omdat jij toevallig wat slecht onderhouden Land Rovers langs hebt zien komen, die mogelijk wat roest vertoonden.
Wanneer je iemand afraadt een bepaalde auto te kopen, is dat prima, zolang je dat op basis van inhoud doet en niet op basis van popie kreten, die interessanter staan dan dat ze relevant zijn.

waar zie jij popie kreten? omdat ik dit woord gebruik moet jij hem ook gebruiken?
ik loop niet te verkondigen dat ik toch zoveeeeeel mensen ken met een LR en zoveeeeel vanaf weet.
ik geef MIJN ervaring met LR. omdat jij deze auto hebt, mogen de minpunten van dit merk niet genoemd worden?

Jij bent zoals jij doet voorkomen de grootste landrover kenner van het land :+
ik zeg niet dat lr een slechte auto is.. is benoem een sterk minpunt van deze wagens. dat jij daar niet tegen kunt is je eigen probleem, hierom hoef je niet zo fel te reageren.

teovallig wat slecht onderhoud? knap dat jij kunt zien wat ik heb gezien?

elk merk heeft zijn opmerkingen. landrover maakt mooie wagens, absoluut. maar ook LR heeft minpunten en 1 daarvan benoem ik hier.. ik zou niet weten waarom ik MIJN ervaring en mening hier niet neer mag zetten.

maar goed, waarschijnlijk mag er hier alleen verteld worden hoe geweldig landrover wel niet is...
want als dit niet het geval is word je mening niet gerespecteerd. Ik val jou toch ook niet persoonlijk op jou mening aan.. ik geef mijn mening en bemoei mij niet met die van een ander als ik het daar niet mee eens ben. je mag gerust zeggen dat jij het er niet mee eens bent maar je hoeft me niet aan te vallen.. ieder zijn eigen mening
Laatst bijgewerkt door gebruiker002 op 25-06-10 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:58

HLPhoto schreef:
@noortje: Waarschijnlijk omdat LR vaak afgekraakt wordt, terwijl het gewoon een auto is die gevoelig is voor slecht onderhoud.

Ik vind dat een minpunt op zich: ikke verdedigt zijn merk, vooral tegen mensen die e.e.a. uit de lucht grijpen en opschrijven. En terecht, dat doe ik ook op het gebied van fotografie (omdat verkeerd advies leidt tot verkeerde aankopen enz.).

Mijn motto: praat als je ergens verstand van hebt (of als je er plezier in hebt om ikke een beetje op te jutten, he ikke? ;) ), weet je niet hoe je een koppakking vervangt dan *SSSH!*

opjutten? waar slaat dit op? ikke reageert hier zelf fel, ik geef (voor de 1000e x) mijn mening, daar heb ik alle recht toe.
en mijn mening is niet gebasseerd op 2 of 3 autootjes die ik langs heb zien rijden.

er hebben meerdere mensen verstand van auto's niet alleen '' ikke'

ik ga in ieder geval geen reacties meer plaatsten in dit topic, als je niet eens je eigen ervaring mag neerzetten? :evaw:
Laatst bijgewerkt door gebruiker002 op 25-06-10 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

wjrlock

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:01

Ik wilde toch even reageren op het topic, ik kwam het toevallig tegen omdat ik wat aan het zoeken was voor mijn eigen Freelander!

ik begrijp dat je hem al gekocht hebt, als je er gewoon mee omgaat kun je er veel plezier mee hebben. echter wel oppassen voor een paar probleempjes!

de visco koppeling zoals deze genoemd werd is inderdaad een deel van de aandrijving die ongeveer midden onder de auto zit, deze verdeeld de kracht tussen voor en achterkant qua aandrijving. ik weer niet waar de mensen al die prijzen vandaan halen maar ik heb vandaag bij een land rover garage een complete as inclusief de visco gehaald voor 780 €, dit is wel een onderdeel wat je goed in de gaten moet houden. bij de land rover garage is dit een onderdeel wat ook altijd gecontroleerd zal worden. een kenmerk is als deze vast zit is dat in een scherpe bocht de achterwielen gaan wringen. normaal doen ze dit een klien beetje maar dan veel meer. laat je dit te lang gaan gaat de IRD kapot, dat is niet de versnellingsbak maar een soort tussenbak die de aandrijving naar de achterwielen regelt.

je hebt een auto met koppeling gekocht, ga daar goed mee om, ook dat is een zwak deel, bij te veel slip zal hij sneller verbranden dan wat je gewend zou zijn, kan je dus niet terrein rijden ga dat ook niet even voor de grap doen zonder instructie, dan help je hem naar de knoppen. ik heb zelf een automaat en dat is wel een voordeel.

de koppakking is inderdaad een bekend probleem bij deze auto's, zo te zien is de kop gerepareerd, als dat gewoon goed gegaan is kan je er veel plezier van hebben en moet je je daar geen zorgen om maken. helaas ga je wel een paarden trailer trekken dus ga je hem wel weer extra belasten. ondanks dat deze auto 2 ton mag trekken is de benzine wel wat zwak uitgevoerd. het is geen race auto en het verbruik van de benzine versie weet ik dan ook niet.

ondanks dat het meestal wel wat duurder is is het wel aan te raden naar een Land Rover garage te gaan. zoals een ander heeft aangegeven reeds, een Land Rover is niet voor beunhazen, dan ga je nog veel meer ellende tegen komen. je moet er ook wel rekening mee houden dat een 4 wiel aangedreven auto altijd duurder is in onderhoud, er zitten immers meerdere delen aan die kunnen slijten.

dan nog even voor de mensen die anti land rover lijken te zijn, hij mag dan al wel roesten in de fabriek... met een beetje liefde en aandacht is hij je goed trouw ;) ik heb hem al 3 jaar en ben er zeer tevreden over, en ja ook ik zit op ongeveer 700€ onderhoud per jaar en repareer het wel zelf.

voor tips kun je altijd kijken op het forum van de Land Rover Club Holland, het adres is al eerder genoemd maar die werkt even tijdelijk niet. werkende adres is: http://www.landroverclubholland.nl.

veel plezier met je aankoop :)

groet
Willem-Jan

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:57

wjrlock schreef:
voor tips kun je altijd kijken op het forum van de Land Rover Club Holland, het adres is al eerder genoemd maar die werkt even tijdelijk niet. werkende adres is: http://www.landroverclubholland.nl.

veel plezier met je aankoop :)

groet
Willem-Jan

Hé, ex-collega??

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:03

noortje schreef:
opjutten? waar slaat dit op? ikke reageert hier zelf fel, ik geef (voor de 1000e x) mijn mening, daar heb ik alle recht toe.

3 statements:
- volgens mij ben jij feller dan ikke.
- volgens mij is ikke wél de grootste LaRo kenner van dit forum.
- volgens mij weet jij niet dat ikke en ik (leuke woordspeling) ook de nodige discussie gehad hebben, en dat ik met mijn berichtje dus vooral niet jou aanviel.

maar als jij het zo op wil vatten.. och, doe je ding.

Tanja

Re: Help! auto kopen.. wat, hoe, waar? Land Rover.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:25

Moderatoropmerking:
Het zou erg prettig zijn als men hier respectvol op elkaar zou reageren. Laat iedereen in zijn/haar waarde, een ieder heeft recht zijn/haar mening hier te plaatsen, ben je het daar niet mee eens, prima maar reageer rustig en respectvol.

Aangezien dit onderwerp niet paardgerelateerd is verplaats ik dit topic naar het juiste forum.

TAO-->TV