[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:10

@Jibbel: een oom en tante van mij zijn jaren bezig geweest om de "eens zo aardige huurder" eruit te krijgen, je zult idd maar net de verkeerde treffen.
Zij hadden het vrijstaande huis naast de boerderij gekocht, voor als ze ouder waren.
Zo lang wilden ze er dus huurders in, inmiddels zijn ze bijna tachtig en wonen in het huis (huurder is er nu dus uit) en rommelen ook nog wat op de boerderij...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 14:10

Wij hebben dat ook heel lang gehad avaluna. Wij woonden spotgoedkoop ( betaalde minder aan mijn hypotheek, dan voor mijn studentenkamer ), wel klein, maar ja, dat nam je dan op de koop toe. We wilden wel verhuizen, maar alleen als iets 100% aan onze eisen voldeed. We hadden ook al mensen die ons huis wilde overnemen, maar elke keer uitstellen en uitstellen....

Door verandering van werk moeten we nu wel, dan wordt het toch wel anders. Je komt vast nog wel een paleisje tegen ( dat houd ik mezelf in ieder geval nu maar voor ).

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:14

Zesiram schreef:
@Renee: als je dan binnenkomt bekruipt je echt het gevoel...'oh, dus daarom is het nog niet verkocht :o '
Echt de gekste dingen maak je mee, mensen die geen vloer in hun huis hebben * eentje leefde gewoon op stoeptegels, hoe kom je er op * tot een bad waar je alleen vanuit het voeteneinde in kan kruipen ( maak dan een douchecel ). Ach, dan ga je je eigen huisje weer waarderen!

Inderdaad! Echt hopeloos! Soms vraag je je af of je niet in de maling wordt genomen, bizar dat daar mensen wonen :P

Ik ben op zoek naar een ruime 3 of 4 kamer woning in Leiden. Hoeft echt niet in het centrum als er maar een buiten is (wilde een tuin, van dat idee ben ik maar afgestapt, een dakterras wordt inmiddels ook genoegen mee genomen :)) met zon! Beetje leuke wijk zou fijn zijn.
Schijnt toch erg lastig te zijn... :(

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:29

Citaat:
Wij zijn echt al jaren op zoek naar wat anders..., maar we vinden niks.
Tja, nu hebben we ook wel wat eisen, we willen de paarden en het bedrijf aan huis, maar een combinatie is bijna niet te vinden.

Tja, ik heb wat je zoekt, maar ik weet niet waar je zoekt en hoeveel je ervoor over hebt.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:31

Wij hebben vorig jaar ons eerste eigen huis gekocht. Leuke 2 onder 1 kap, oudere mensen verkochten het die het (toen het net was gebouwt) gehuurd hebben en het later hebben gekocht. Het zag er echt heel goed uit, mbt goed onderhouden, maar er moest nog zo veel gebeuren. Wij hebben alle electra opnieuw aangelegt, 2 draagmuren uitgebroken en ga zo nog maar even door. zijn er ook ruim een half jaar aan het klussen geweest en nog is alles niet af. En het huis valt nu zo tegen. Het is uiteindelijk toch niet wat wij wilde, maar ja liefde maakt blijkbaar blind.

Het huis is toch niet zo goed onderhouden als dat wij zelf dachten (hebben het wel goed onderzocht, maar hebben het in de zomer gekocht en s'winters kwamen de problemen). Het dak van de bijkeuken zakt door en lekt, waardoor het ook in de keuken kan lekker. De schoorsteen lekt, we hebben maar 2 slaapkamers, de tuin is helemaal niet naar ons zin en we wonen in de oude van dagen straat. Wij zijn zelf 25 en 26 en de overige bewoners qua leeftijd zeker 55 jaar en ouder.

Maar het is in Exloo (drenthe) en in dat dorp woont het heerlijk. Ben nogal angstig aangelegd mbt alleen naar buiten om 00.00 uur. Nu heb ik daar geen enkel probleem mee. Voel me zo op mijn gemak dat we soms zelfs vergeten de achterdeur op slot te doen als we naar bed gaan. Ouders, broers en zus wonen allemaal lekker dichtbij, dus voorlopig wonen we hier nog wel goed, maar we hebben er zo veel van geleerd en nu verkopen is geen optie. Dan raken we heel erg veel geld kwijt, maar zou het eigenlijk best willen. Mijn vriend en ik hebben er ook best vaak ruzie over. Er moet nog zo veel gebeuren wat we niet verwacht hadden, maar het geld is er nu niet voor. Moeten maar even doorzetten en als de markt nou weer beter is, kunnen we eens gaan kijken voor wat anders, maar dit is een dure en wijze les voor ons.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 14:34

@Sweetselina: heb je wel een bouwtechnische keuring laten doen voor je het kocht?

Ik moet zeggen onze eerste stappen op de huizenmarkt ( nou ja, vooral hypothekenmarkt ) zijn ook een dure les geweest. Het heeft nu niet meer zoveel invloed, omdat we het gewoon beter voor elkaar hebben, maar ik weet wel dat we nu een stuk minder makkelijk te bedonderen zijn. helaas geldt voor de huizenmarkt misschien wel hetzelfde als voor de paardenmarkt....door schade en schande wijzer, zeg maar.

Marjolein

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:24

Wij zijn sinds kort officieel zoekende op de huizenmarkt. Mijn vriend heeft zijn appartement verkocht aan zijn kamergenoot en woont nu bij mij in het bakhuisje van mijn ouders. Ideale situatie, we hebben alle tijd en lage kosten.

Op dit moment hebben we een huis op het oog wat helemaal aan de top van ons budget zit. Er moet dus een flink stuk van de prijs af om ook nog te kunnen verbouwen (huis moet volledig gerenoveerd en gemoderniseerd worden). Deze week gaan we een 2e keer kijken incl. aannemer hopelijk blijft het positief.

Ik ben veel te impulsief om het hele huizenkoopspelletje leuk te vinden. Doe mij maar meteen een Ja of Nee ipv onderhandelen en de daarbij behorende manipulaties...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:58

Ik hou daar ook niet van hoor , ik heb de onderhandelingen gedaan en heb gewoon meteen eerlijk gezegd hoeveel ik ervoor over had , en waarom :)

Ook meteen erbij gezegd dat ik geen behoefte heb aan spelletjes en dat dat het gewoon was. Toch ging de tegenpartij het wel behandelen als een eerste bod , maar ik heb daar gewoon niet aan mee gedaan.

Uiteindelijk wilden ze 25.000 euro meer hebben anders ging de koop niet door. Dat was wel even spannend want het is niet waarschijnlijk dat we nog eens een huisje vinden dat op al "onze" punten zo goed scoort :=

Maar ik had er gewoon ècht niet meer voor over. Komt nog flink kosten koper en een verbouwing overheen ook immers ! Vriendlief wilde best die 25.000 euro extra betalen , en ik ergens ook wel , het is het best waard :P maar ik had echt voor mezelf besloten dat ik er niet meer dan dat bedrag voor wilde geven en anders ging het maar over.

Uiteindelijk zijn de verkopers toch vrij snel op hun beslissing teruggekomen en konden we het overnemen voor de prijs die ik geboden had +:)+

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:00

Na 20 dagen!!!!! Jemig zeg.
Wij wilden laatst een bezichtiging doen bij een huis die stond net 2 weken in de verkoop en die was al verkocht :+
Ons appartement staat nu sinds november te koop.
Ik hoop dat door het weer mensen nu meer nesteldrang gaan krijgen en dat ze meer komen kijken!!
Zou fijn zijn.
Een huis hebben wel al wel op het oog, maar daar wil ik nog niets over kwijt, de teleurstelling zou te groot zijn als het niet doorgaat :o

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 16:02

Daarom hebben wij bij de verkoop onze makelaar laten onderhandelen. Wij hebben aangegeven hoeveel we er minimaal voor wilden hebben. Hij heeft elk bod met ons besproken, ook wanneer er nog ruimte was voor onderhandeling etc.
Een makelaar is toch wat minder gevoelig voor zielige verhalen etc. dat merkte ik wel. Op een gegeven moment hadden we een bod, dat we in principe wel bereid waren aan te nemen. Toen hebben we hem gezegd dat we op zich geneigd waren het aan te nemen, maar dat hij moest kijken hoeveel rek er nog op zat. Toch nog bjna 2% van de prijs erbij gekregen. ( en zijn eigen courtage dus, scheelt aardig wat duiten ).

Wij zitten er ook aan te denken om een aankoopmakelaar in de arm te nemen, we merken dat het toch wel erg veel oplevert als je goed kan onderhandelen. In mijn werk doe ik dat zelf ook, maar voor je eigen huis ben je toch een beetje te emotioneel betrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:05

Het stemt mij trouwens wel hoopvol dat er nu in mijn flat 2 appartementen zijn verkocht en nog 1 in de andere flat.. Het lag echt heel lang helemaal stil bij deze flats, dus er lijkt weer vraag naar onze appartmentjes hier :+

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:06

Ik heb het idee dat de vraag naar appartementen steeds minder word. Er staan er hier op het moment heel wat leeg. één heeft er zelfs twee makelaars op gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:11

Marchador schreef:
Ik heb het idee dat de vraag naar appartementen steeds minder word. Er staan er hier op het moment heel wat leeg. één heeft er zelfs twee makelaars op gezet.

Ja de uitleg van de makelaar was dat dat juist komt door de koopsubsidie.. Mensen die normaal net een app konden kopen, kunnen nu meer kopen en gaan dus eerder naar een tussenwoning oid kijken. Hij verwacht dus dat de appartementen weer aantrekken zodra het echt af is gelopen met de koopsubs.. Klonk wel als een logische uitleg. Hier staan er ook gemiddeld 5/6 per flat te koop :+

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 16:13

Nou koopsubsidie is bijna voorbij, dus dan zou het snel moeten aantrekken!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:15

ah jeetje. Heb ik er overheen gelezen? In welke regio zit je?
De buurman verkocht zijn appartement met 3 maanden en de andere buren met 3 weken.
Sommige vragen hier ook echt de hoofdprijs maar wij vinden wel dat we netjes zitten vergeleken met de rest.
Poeh ik hoop het, ik hoop dat de nesteldrang ook meehelpt daarin :+ haha
Kan niet wachten tot ik hier weg ben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:16

Ach , ik heb daar geen makelaar voor nodig hoor om te bepalen wat ik ervoor over heb / ervoor wil hebben.

Aan de verkoop van mijn huis hoef ik niets te verdienen , als ik mijn hypotheek maar kwijt ben en niks hoef bij te betalen :P

En bij de aankoop had het gewoon niet doorgegaan als ik het niet voor mijn prijs gekregen had :) Of ik dan zit te praten tegen een makelaar , eigenaar of van mijn part Sinterklaas maakt me niks uit , IK bepaal voor mezelf wel wat ik ervoor over heb :)

Kan de ander mee akkoord gaan of niet , zo simpel is het :)

Overigens kan een makelaar je ook best een koper kosten hoor !

Wij hebben eerder wel gehad dat we een huis zeker interessant vonden en dan is de makelaar zo bot en kortaf als je een paar logische vragen stelt. Als het op die manier moet , laat dan maar gaan ! Bij een fijnere makelaar hadden we het misschien wel gekocht , toch zonde voor die verkopers ;)

Relaxed : was eind vorig jaar ok zo bij vriendlief , stuk of 5 huizen te koop in zijn straat , al een hele tijd...toen de zijne er nog bij. En ineens waren er achter elkaar 3 verkocht ! Maar er zijn nu ook weer nieuwe bij gekomen....maar nu zijn wij aan de beurt hoor :P

Hele leuke 1-gezinswoning , 3 slaapkamers waarvan 1 heel ruim (3 bij 5 ofzo) , de 2e is iets van 2 bij 4 en de kleine is 2 x 3 meter.
Woonkamer van iets van 25m2 , keuken van iets van 2 x 4 meter , nog een badkamer met toilet , wastafelmeubel , badkuip met douchwand en plek voor een wasautomaat en droger naast elkaar zonder dat het propperig wordt. En dan nog een klein tuintje , gewoon een terrasje.

Straat direct achter het winkelcentrum maar super rustig (echt verbazingwekkend !) vanwege 1-richtingsverkeer en alleen parkeren voor vergunninghouders (bewoners van de straat dus). Alles helemaal verbouwd , nieuwe elektra , nieuwe CV installatie en radiatoren , nieuwe vloer met vloerverwarming , nieuw plafond met inbouwspotjes , nieuwe indeling boven van slaapkamer , 2 grote dakkapellen waardoor dit huisje de ruimste van de straat is , hele nieuwe neutrale keuken.....en het staat voor 160.000 euro te koop.

Ging er iemand 120.000 bieden :+

Nou dan houden we het nog wel even vast , zijn gekke Henkie niet :P

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:19

Het is maar net waar je het vanaf laat hangen. Wij hadden een huisje op het oog, maar de tuin was maar 25m2. Wij willen een echte tuin. De vraagprijs was 225.000 Verder was het ook niet heel groot en geen uitbouwmogelijkheden. Ik vond het echt veel te veel :o
Ik had een max van 170 misschien 180.000 gezegd, maar meer niet.
Wel lastig te bepalen af en toe. We zagen laatst ook een huis, die vroegen 240.000. Maar goed keuken krom, vochtplekken, ranzige vloerbedenking. Niet goed onderhouden, muren vies. Er moest gewoon veel aan gebeuren.
Nou voor 240.000 had ik wel wat meer verwacht. Maar kennelijk is dat Amersfoort.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:21

Nouja , en als je dat biedt dan kunnen ze het doen of laten , simpel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:22

Marchador, ik zit in Drenthe.. Mijn vraagprijs heb ik meteen vrij scherp gezet, zodat ik onder de rest kwam :+ Zijn er nu alleen al een paar weer gezakt tot ook mijn prijs :P Maar goed, ik ben de enige op de 1e verdieping (zonder lift!) dus ik heb goede hoop :+

Pmarena, het is al net de paardenhandel :+ Krijg je ook van die rare biedingen.. :n

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 16:23

pmarena schreef:
Overigens kan een makelaar je ook best een koper kosten hoor !

Jup, wij hadden vorige week bijna een bod op een huis gedaan, tot we erachter kwamen dat de makelaar niet helemaal ( ahum, helemaal niet ) eerlijk was geweest over een naastgelegen bouwperceel.......Ik werk zelf bij de overheid, dus ik weet wel hoe ik achter een bestemmingsplan/bouwvergunninkje kan komen, daar had meneer blijkbaar geen rekening mee gehouden :o

Die makelaar hoeft bij ons dus niet meer aan te komen, met geen enkel huis. Je zou bijna die mensen gaan bellen die het huis in de verkoop hebben, dat hij verkeerd voorlicht.

Maar je moet ze goed uitzoeken natuurlijk! Wij hebben een makelaar uit een andere plaats, dan waar ons huis te koop staat, omdat hij ons aanstond en van wanten wist. En dat blijkt, snelle verkoop, prima prijs, en elke kijker heeft bij ons een bod uitgebracht. Daar kan je niet over klagen natuurlijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:24

Ach , ze mogen het gerust proberen hoor met zo'n laag bod , als ze dan maar niet raar doen als je het niet accepteerd :P

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 16:25

proberen kan altijd, maar soms sta je echt in je broek te pissen van het lachen als je hoort wat ze er voor willen geven :o

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:27

Oh nee pmarena, er zullen er vast bij zitten die het er wel voor over hebben. Het is maar net wat je zoekt natuurlijk!

Ja Drenthe is over het algemeen wat goedkoper he? Daar krijg ik mijn vriend niet naartoe helaas. Zou er graag willen wonen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:30

Zesiram : Is zeker waar :j

Maarja , soms werkt het toch , wij deden ook een idioot laag bod maar het werd geaccepteerd :D

Ik vind ook wel dat makelaars / verkopers kansen laten liggen hoor.

Zoals met dit huis , er ligt een stuk weiland achter het huis dat verhuurd wordt. Aan het verlengde van onze tuin ligt bovendien nog een perceeltje van 325m2 dat te koop / te huur staat.

En dat moet je dan zelf ontdekken en uitzoeken.

Als ze dat erbij hadden gezet dan hadden er vast wel meer mensen met een paardje het buitenkansje erin gezien !

Marchador : ik zit niet in Drente :?

O wacht even , je bedoelt Relaxed zeker :D