E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:20

Je bent een krent :)
Het is best wel wat geld, maar ze zijn zo leuk, en erg handig

kimmie1

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:25

Kijk eens op veilingkijker. Zie ze daar tweedehands al voor 180 euro.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 17:20

mmm 2ehands betekend dus de oudere versie. en die zijn denk ik niet zo goed als de nieuwere..

Chans heel erg bedankt voor je test.. Klinkt erg goed moet ik zeggen. En oh wat moet ik mij nu inhouden om niet ook direct zo'n ding te kopen _O-

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:52

+:)+ Chans :D

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:51

Mijn moeder wilde hem ook wel even testen vandaag, dus ik heb hem vanmiddag bij haar achtergelaten, maar ik denk dat ik straks toch nog maar even langs ga om hem weer op te halen, ben nu al 'verslaafd'.

Ik heb de 7 korte verhalen die je gratis bij bol.com kunt downloaden vanmiddag nog gelezen en ik moet zeggen dat ik totaal geen vermoeide ogen had en dat het heel snel went wanneer je op de knop moet drukken om te bladeren om zo vloeiend mogelijk door te lezen.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 09:26

Das goed nieuws.. +:)+

Ik ga nog eens op zoek naar meerdere verkoop adressen.. Ik weet nu al dat ik niet kan wachten tot volgend jaar _O-
Overigens wilde ik zo'n leuke gekleurde, maar nu roept mijn vriend ook al: Maar stel je nou voor dat ik het lezen ook erg leuk ga vinden (hij leest niets anders dan strips en de Elsevier :') ) dan loop ik met zo'n achterlijke rose e-reader ...

Missschien toch eens kijken voor een flitsende zilverkleurige oid..

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 09:37

Ik zou zo'n ding wel eens willen zien, en dan niet op een plaatje. Is er al een winkel die die dingen verkoopt? Behalve Bol.com.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 09:49

Haha Cookies wat grappig dat je daar nu over begint. Mijn vriend en ik hadden het er gisteren over dat we eens op zoek moesten naar een winkel om te kijken of we er daar eens een van dicht bij konden bekijken. Al is het alleen maar om te weten hoe dat voelt in je hand. Is het niet te klein ed..

Ik heb verder nog geen idee waar ze te koop zijn. Zal zo eens even zoeken op google.

Waar ik ook aan zat te denken.. niet alle e-books zijn zomaar te downloaden. Ik zag net op bol.com dat deze maar op een beperkt aantal e-readers te lezen zijn.. Dat is dus ook wel iets waar je rekening mee moet houden als je zo'n ding aanschaft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 09:53

Die vershillende formaten zijn lastig. Maar bij de beschrijving van de E-reader staat wel welke formaten ze allemaal kunnen lezen.

Het is nog wel een beejte de vraag wat de standaard wordt, al lijkt Epub die Bol verkoopt het te winnen.

Daarnaast zijn er op internet allemaal handige tooltjes te vinden om ze om te zetten naar een ander formaat.

Bovendien zijn de e-readers die met een ander formaat omgaan ook nog eens duurder ( ilead oa)

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:17

bij dixons o.a. verkopen ze andere merken maar dan kan je wel kijken hoe het in de hand ligt enzo, misschien een idee?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 10:18

Echt waar? Ik heb net op dixons.nl gekeken en kreeg geen treffers. Heet het daar weer anders?

@ Marieke: idd handig die tooltjes. maar als ik 16 euro voor een boek neer leg wil ik niet eerst nog dat bestand door een ander progje halen voor ik hem kan lezen..

Edit: mmm ik keek duidelijk met mijn neus, ze verkopen ze dus wel... :+

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:20

Nou lekker dan met die verschillende formaten. Waarom kunnen ze nou nooit eens iets maken waarop je alles kunt gebruiken?
Ik heb alle boeken van Agatha Christie in PDF, die lees ik op de computer. Zou echt handig zijn als ik die op zo'n e-reader zuo kunnen lezen. Ligt toch iets lekkerder in bed als een laptop. :D
En ik zou zo'n ding toch eerst willen zien ja. Zoveel inch screen zegt me eigenlijk niks. En ik wil niet met een ding ter grote van een telefoon zitten.

Edit, aha allemaal bij Dixons langs dus. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:28

PDF kunnen ze allemaal. Maar ik geloof dat PDF een beetje langzamer laadt. dus die zet je eerst ( automatisch) even om naar een ereader formaat.
HTMl. JPG, Doc kunnen ze ook allemaal. Het zit hem juist in die formatne met DRM ( kopieer bescherming) die ze niet allemaal aankunnen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:30

Ach ik ben ook niet zo snel, dus dat geeft niet. He wat jammer dat die dingen nog zo duur zijn, zou er toch graag een hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:31

oh ja. Als je ziet hoe veel boeken er in beide formaten te krijgen zijn ( die met DRM dus) zal in de praktijk vermoedelijk geen problemen opleveren.
Behalve als je heel toevallig een een specifiek boek wil dat maar in 1 formaat te krijgen is ( maar dan meot je voor 1x dat tooltje gebruiken :) )

overigens schijnen alle boeken wel te "vinden" te zijn in pdf formaat . Downloaden is legaa, of dat ook voor boeken geldt.....

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 10:34

@ Marieke: aha dat is het hem.... Nou ik ga er eigenlijk een beetje van uit, dat als E-reader eenmaal loopt in NL er ook daarop wel iets verzonnen gaat worden. Ik las overigens net dat in Japan in maart dit jaar de eerste kleurenschermen al op de markt gebracht zijn... Dus wie weet wat we hier over een jaartje verkopen :D
Daar betalen ze er dan wel weer de hoofdprijs voor rond de 700 euro... PPFF alsof het niets is.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:59

700 euro, om boeken te lezen *omg* Dat doe ik dus echt niet.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 11:26

:') nee ik ook niet. Maar ach het is de nieuwe rage en in japan zijn ze voorloper op leuke gadgets he...

volgens mij kon je er ook draadloos mee op internet. een soort mini laptop dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:37

klinkt wel erg leuk. dus over een paar jaar kunnen we onze nu nog aan te schaffen ereader alweer vervangen voor een kleuren exemplaar.
dan lezen we onze kinderen plaatjesboeken voor vanaf de ereader :)

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 11:52

ja inderdaad. er bestaan dan geen prenten boeken meer zoals wij die kennen..

startrek was zijn tijd trouwens ver vooruit... Daar lazen ze ook boeken en werkopdrachten vanaf dit soort pads af hahahah

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:56

Ja inderdaad, geweldig vond ik dat. Dat wilde ik ook heel graag, vroegah.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 11:58

Nog even door sparen en we hebben er zelf ook een _O-

Beem me up scotty :')

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:04

Nou als ze dat uitvinden spring ik helemaal een gat in de lucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:16

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:59