macbook ( voor grafische vormgevers)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: macbook ( voor grafische vormgevers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:15

superpluisje: even op 't appeltje in het onderschrift van UW of mij klikken Knipoog

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:17

Ik ben aan het sparen voor de nieuwe generatie macbooks..
Ben je student? Als je dan bij de officiele apple resellers(in zwolle heet de winkel Xando) gaat kopen krijg je educatiekorting, voor mij scheelt dat voor de macbook die ik wil ehh... ongeveer 90 euro... Maar is natuurlijk net wat je zelf handiger vind Lachen Ik moest eerst op school enorm wennen aan het gebruik van een apple, maar probeer nou thuis sneltoetsen te gebruiken die ik op school toepas, en hier thuis is windows Vork

Succes met een goeie vinden Lachen

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:17

Nouks schreef:
superpluisje: even op 't appeltje in het onderschrift van UW of mij klikken Knipoog

Zit nu op een windhoos maar dat ist appeltje een mooi vierkantje Knipoog maar heb t gevonden Haha!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 16:25

amethyst: via macme kun je idd net zoveel studentenkorting krijgen, waar ik onder val^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:55

Unwritten schreef:
Ik ben ook begonnen met een windows laptop in de grafische industrie, maar heb nu een apple, en moet zeggendat de prestaties van met name de videokaart & het ramgeheugen als ik met mn zware programma's bezig ben, gewoon een stuk lekkerder draait. En mijn windows laptop was ook niet bepaald een goedkope Knipoog

Dan had je gewoon verkeerde oliebol erin zitten. Ik heb mijn laptop zelf in elkaar gezet, die draait nu de meest zware games en programma's zonder moeite..

Mijn laptop is 19", ik kan niet zeggen dat ik hem zwaar vind, terwijl ik 'm toch zo'n 3-5 dagen per week meesleep. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:58

Mijn laptop zat zeker geen verkeerde sh*t in, heb hem toen helemaal op specificaties die ik zelf had opgesteld uitgezocht, maar het is en bleef windows, heel foutgevoelig, en na een half jaar beduidend minder ook qua hardware, hoe goed die ook is.

En daar heb ik met apple geen last van, nu na een jaar nog net zo snel als voorheen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 17:02

Ik vind 't maar een raar verhaal hoor, lijkt me dat het toch echt aan je laptop ligt. De mijne is super. Lachen Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 18:08

ook zit je in de grafische industrie ermee dat drukkers met mac werken enz.. Ik weet er weinig van, maar op school heb ik gehoord dat je t beste dan toch echt een mac moet hebben, en jahoor bij grafische bedrijfjes hebben ze vaak zowiso 1 apple staan, ookal werken ze ook met windows.. in grafische sector is apple beter. ( sorry kan geen duidelijke verklaring geven.. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:46

Och, al was 't alleen maar vanwege de manier waarop een Mac met kleuren om gaat.... Alleen dat is al reden genoeg lijkt me Knipoog

Andere goede reden? Het WERKT gewoon. Geen virussen, loopt niet (of nauwelijks) vast, stabiel, ondersteunt zonder gezeik en gedram en het installeren van allerlei drivers eigenlijk alle devices die op USB of FW werken (hoe vaak ik wel geen gezeik heb gehad omdat m'n Windhoos-bak plotseling besloot m'n kaartlezer of externe HD niet meer te herkennen)....

En dan heb ik 't nog niet eens over de puinzooi die Microsoft van Windhoos Vista heeft gemaakt in een poging vernieuwend te zijn.

"Weet u zeker dat u dit wilt doen?"
"Ja!"
"Echt?"
"Jaahaaa!"
"Maar het kon wel eens gevaarlijk zijn..."
"Ja, ik wil dit écht uitvoeren!"
"Nou goed dan, als je het écht zeker weet...."

(*denkt ondertussen* waar is gvd dat "don't show this again"-boxje?)

En ook zoiets aardigs: wil je Windhoos of Linux op je Macje? Dan kan dat gewoon. Probeer maar eens OS X te installeren op een Windhoos.

En dan installeer je XP op een Vista bak - omdat XP nu eenmaal beter is dan Vista? Zou een UPGRADE niet juist BETER moeten zijn? Volgens mij is downgraden omdat de nieuwste versie klote is niet helemaal de standaard werkwijze....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:44

Ik heb er XP opgezet ivm een spel & ik vind het niet handig werken. Mijn zus vind het bv wel weer fijn, wat maakt 't uit?
Ik vind XP super werken en dan heb ik geen gezeik dat 99% niet werkt omdat die macbook dus zo 'nieuw' is. ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:45

Anthea schreef:
Ik heb er XP opgezet ivm een spel & ik vind het niet handig werken. Mijn zus vind het bv wel weer fijn, wat maakt 't uit?
Ik vind XP super werken en dan heb ik geen gezeik dat 99% niet werkt omdat die macbook dus zo 'nieuw' is. ROFL

99% zou niet werken op een MacBook? Misschien niet de zelfde software als je voor Windhoos hebt idd, maar er zijn wel (vaak zelfs gratis) alternatieven beschikbaar Knipoog

Als jij blij bent met je Windhoos, vooral lekker houden. Maar kijk anderen er dan niet op aan als ze graag een Mac willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:49

Volgens mij is het andersom. Lachen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:51

Anthea schreef:
Volgens mij is het andersom. Lachen Lachen

Volgens jou is wát andersom?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 21:21

anthea volg jij een grafische opleiding dan? of doe je daar iets mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:34

Nee, een familielid wel, en mijn vader zit in de computerwereld. En ze zeggen beide dat het geen verschil maakt, als je maar een GOEDE laptop koopt. Maargoed, als jij een Mac wilt. Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 21:41

hmm tegenwoordig is er idd amper verschil, en idd ook in de grafische branche is het zo dat er mensen toch liever met windows werken. Toch is het niet voor niets dat ik na al die jaren windows nu over wil stappen op een mac. Werkelijk, dat is niet alleen voor de show. Alleen het feit dat ik amper virussen kan krijgen is gewoon geweldig. ( al mijn (school)werk staat er immers op!) Ik ben erg kritisch, en heb op school vaak gevraagd van: jongens kom op, waarom die mac? ja hij is mooi, en dan?? Toen is mij verteld ( ik weet t niet precies meer sorry) dat je op windows sneller dingen kwijtraakt, of dat het verloren en kapotgaat vooral het werk wat ik dus doe.. ( ik kan het niet helemaal verklaren, maar toen was voor mij vrij duidelijk van.. oke, als ik dan een nieuwe laptop nodig heb.. misschien toch maar kijken voor een mac) Tis echt niet zo dat ik perse een mac wil, ik wil een goede laptop. Als ik gewoon een mooie laptop zou willen kocht ik wel een roze ofzo.. en plakte ik er een sticker op van apple. Er zit wel verschil tussen, alleen is deze kleiner dan voorheen:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:10

Er is zeker veel verschil tussen een Apple en een Windows, windows heeft lang niet de capaciteit van een mac, en ik mag toch hopen dat ik die ervaring inmiddels heb, ik ben nu al ruim 6 jaar bezig Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:44

pinuts schreef:
hmm tegenwoordig is er idd amper verschil, en idd ook in de grafische branche is het zo dat er mensen toch liever met windows werken. Toch is het niet voor niets dat ik na al die jaren windows nu over wil stappen op een mac. Werkelijk, dat is niet alleen voor de show. Alleen het feit dat ik amper virussen kan krijgen is gewoon geweldig. ( al mijn (school)werk staat er immers op!) Ik ben erg kritisch, en heb op school vaak gevraagd van: jongens kom op, waarom die mac? ja hij is mooi, en dan?? Toen is mij verteld ( ik weet t niet precies meer sorry) dat je op windows sneller dingen kwijtraakt, of dat het verloren en kapotgaat vooral het werk wat ik dus doe.. ( ik kan het niet helemaal verklaren, maar toen was voor mij vrij duidelijk van.. oke, als ik dan een nieuwe laptop nodig heb.. misschien toch maar kijken voor een mac) Tis echt niet zo dat ik perse een mac wil, ik wil een goede laptop. Als ik gewoon een mooie laptop zou willen kocht ik wel een roze ofzo.. en plakte ik er een sticker op van apple. Er zit wel verschil tussen, alleen is deze kleiner dan voorheen:)

Je moet zelf beslissen wat je koopt natuurlijk, maar ik zou echt niet alleen maar naar macs kijken. Er is nog zooooveel meer. Ook het gezeik van 'Ja, maar met 'n mac heb je geen virus scanner nodig' ... Tsja. Huilen van het lachen Ik heb WINDOWS (ja, windows, kom op zeg.) en een goede virus scanner, dus ik heb ook nooit een virus, en dat terwijl ik geen mac heb. Clown Ik vind het hele mac gebeuren verschrikkelijk overdreven, echt een verschil tussen een GOEDE laptop en een mac zit er niet.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 16:28

Anthea":Jouwn vader zit in de computerwereld.. ik weet er niet zoveel vanaf. Ik krijg elke x enorm veel pop-ups, virussen en rommel op me pc.. en ben dat helemaal zat! Ik weet zelf niet wat een goede virusscanner is, en als er weer eens een virus op zit.. moet ik weer iemand apart laten komen enz.. Ik geloof ook zeker niet dat er veel verschil zit tussen een goede mac en een windows.. maar omdat ik grafisch werk doe.. lijkt het mij toch slimmer om een mac aan te schaffen. En ik doe dat heus niet zomaar// (heb niet voor niets altijd gezegd dat mac een grote hype was) Maar ik ben er op school achter gekomen, en nu ook hier.. en na veel vragen dat een mac mij meer zal bevallen dan een nieuwe windows. Zowiso erger ik me dood aan vista, heb geen zin om Xp erop te zetten.. en zoals ik al zei, ik heb te weinig verstand van computers om zelf virussen goed te kunnen bestrijden.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 16:37

oei heb net in ander topic gelezen dat MSN niet wil op een mac? en dat sites het ook niet altijd even goed doen? En kan ik wel gewoon photoshop (cs4) illustrator, flash en indesign erop zetten die gebrand zijn, dus niet orgineel?? Is het ook zo dat ik er een officepakket bij moet kopen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:39

Ik heb praktisch gezien alle programma's gekopieerd, MSN draait prima (Messenger Mac, je hebt geen last van irritante winks, buzzers etc) alleen offline praten wilt niet zo goed bij mij, maar is wel mogelijk. Anders is er nog Adium als optie.

En websites werken net zo goed als op een windows, je hebt alleen geen last meer van die ontzettende vervelende foutgevoelige internet explorer, want die werkt niet Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 16:43

dus als iemand mij een disc geeft met prpgrammas erop.. gebrand dan kan ik die zo overzetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:46

Jep dat moet geen probleem opleveren. Maar het moeten wel de MAC versies van de programma's zijn.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 16:52

hmm,, denk dat ik dat op school wel zou moeten kunnen krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:54

Zowiezo via SLIM.nl of Surfspot.nl (hangt va je school af) en er gaan altijd wel versies rond Ja