Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sanet schreef:Wij hebben ook echt mega stroomverbruik. Ik heb de boosdoeners ook nog niet gevonden.
Onze inbouw koelkast zou kunnen. Maar die stekker zit daar ook achter weggewerkt, dus daar kan ik niet bij. Wij zitten tussen de 350-400 kWh per maand met 2 personen (en paarden aan huis).
simongek schreef:Wij zaten altijd rond de 250 a 275 kwh in de maand. Nu 450 met de warmtepomp.
Voor de warmtepomp gebruikten we in de winter rond de 260m3 aan gas. Dat is nu tussen de 50 en de 60. Is van douchen met 4 man en de warmtepomp pakt als het koud is ook af en toe wat gas.
_djoeke_ schreef:simongek schreef:Wij zaten altijd rond de 250 a 275 kwh in de maand. Nu 450 met de warmtepomp.
Voor de warmtepomp gebruikten we in de winter rond de 260m3 aan gas. Dat is nu tussen de 50 en de 60. Is van douchen met 4 man en de warmtepomp pakt als het koud is ook af en toe wat gas.
8nnemiek schreef:Dat dynamische contracten niet mee doen aan het prijsplafond vind ik niet meer dan logisch eigenlijk. Het idee achter die contracten is juist het balanceren van het net, en minder verbruiken als er veel stroom wordt gevraagd, maar goedkope of zelfs gratis stroom als er te veel groene stroom wordt geproduceerd.
Tieme schreef:8nnemiek schreef:Dat dynamische contracten niet mee doen aan het prijsplafond vind ik niet meer dan logisch eigenlijk. Het idee achter die contracten is juist het balanceren van het net, en minder verbruiken als er veel stroom wordt gevraagd, maar goedkope of zelfs gratis stroom als er te veel groene stroom wordt geproduceerd.
Hoe kom je hierbij?
Prijsplavond geldt ook voor de dynamische contracten.
Tieme schreef:8nnemiek schreef:Dat dynamische contracten niet mee doen aan het prijsplafond vind ik niet meer dan logisch eigenlijk. Het idee achter die contracten is juist het balanceren van het net, en minder verbruiken als er veel stroom wordt gevraagd, maar goedkope of zelfs gratis stroom als er te veel groene stroom wordt geproduceerd.
Hoe kom je hierbij?
Prijsplavond geldt ook voor de dynamische contracten.
Spenk schreef:Dit is dat https://www.trouw.nl/duurzaamheid-econo ... gle.com%2F
De prijzen van dynamische contracten worden ook aan banden gelegd.
Dees schreef:Dat dynamische is met zonnepanelen toch al wat gedoe, maar met deze flauwe gemiddelde-berekening, denk ik helemaal dat ik mogelijk beter af ben door mijn elektra ergens anders onder te brengen.
Wat betreft gas vind ik ANWB een prima keuze.