FUN-da!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:09

Cayenne schreef:
Nou, ik kom van oorsprong uit een boerendorp en woon nu ook weer in een boerendorp, maar ze willen hier vlakbij een mega varkensstal plaatsen. Daar word ik toch ook niet blij van :=

Ja maar dat vind ik weer wat anders
Dat Er iets de grond uit gestampt word

Maar naast een bestaande werkende boerderij gaan wonen en dan gaan mekkeren
Dat gaat Er bij mij echt niet in

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:29

Ik heb ook altijd gezegd dat ik liever was opgegroeid tussen de boerderijen. Nog steeds.
MAAR, ik hou van de anonimiteit in de stad, het gemak dat je 's middags opeens besluit toch even de stad in te gaan met vrienden voor wat leuke inkopen (en daar geen half uur maar 5 minuten voor te hoeven fietsen), naar school gaan met de fiets op 5 min afstand, stappen in het weekend, etc. Daar kan ik toch niet zonder. En tuurlijk is het fijn als je een weekje ruilt naar het platteland, maar daarna zou ik het toch wel missen... die stad.

Ik ben trouwens ook opgegroeid met veilig spelen op straat, touwtje in de deur om hem open te maken, op de boerderij met de skelter, tussen de hooibalen klimmen en met kalfjes, koeien, paarden om me heen. En als ik dan naar huis wilde , als ik klaar was op de boerderij, dan mocht ik fijn altijd even de varkens voeren in de varkensstal (dan kwam ik zo heerlijk ruikend thuis :o ).

Ik heb dus wel het geluk gehad van beide werelden. Maar zou het liefst rond de Veluwe willen wonen, lijkt me heerlijk en is zo'n mooie omgeving!

Ik vond dit huis eronder erg mooi, voornamelijk door de buitenkant. Dat zwart met wit maakt het erg chique en strak vind ik <3

https://www.funda.nl/koop/rhenen/huis-40538337-blauwendraad-4/

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:35

Sonja_vR schreef:
Cayenne schreef:
Nou, ik kom van oorsprong uit een boerendorp en woon nu ook weer in een boerendorp, maar ze willen hier vlakbij een mega varkensstal plaatsen. Daar word ik toch ook niet blij van :=

Ja maar dat vind ik weer wat anders
Dat Er iets de grond uit gestampt word

Maar naast een bestaande werkende boerderij gaan wonen en dan gaan mekkeren
Dat gaat Er bij mij echt niet in

Daar zou ik ook echt geen probleem mee hebben.
Een koeienboerderij vind ik alleen maar gezellig!
Een kippenschuur zou ik niet snel naast gaan wonen. Dan nog eerder naast een varkensboerderij.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:57

Zeker een mooi huis in Rhenen! Je woont dan ook recht tegenover manege Blauwendraad :P Wel pittig duur.. :')

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:15

snuffie123 schreef:
Ik heb ook altijd gezegd dat ik liever was opgegroeid tussen de boerderijen. Nog steeds.
MAAR, ik hou van de anonimiteit in de stad, het gemak dat je 's middags opeens besluit toch even de stad in te gaan met vrienden voor wat leuke inkopen (en daar geen half uur maar 5 minuten voor te hoeven fietsen), naar school gaan met de fiets op 5 min afstand, stappen in het weekend, etc. Daar kan ik toch niet zonder. En tuurlijk is het fijn als je een weekje ruilt naar het platteland, maar daarna zou ik het toch wel missen... die stad.

Ik ben trouwens ook opgegroeid met veilig spelen op straat, touwtje in de deur om hem open te maken, op de boerderij met de skelter, tussen de hooibalen klimmen en met kalfjes, koeien, paarden om me heen. En als ik dan naar huis wilde , als ik klaar was op de boerderij, dan mocht ik fijn altijd even de varkens voeren in de varkensstal (dan kwam ik zo heerlijk ruikend thuis :o ).

Ik heb dus wel het geluk gehad van beide werelden. Maar zou het liefst rond de Veluwe willen wonen, lijkt me heerlijk en is zo'n mooie omgeving!

Ik vond dit huis eronder erg mooi, voornamelijk door de buitenkant. Dat zwart met wit maakt het erg chique en strak vind ik <3

https://www.funda.nl/koop/rhenen/huis-40538337-blauwendraad-4/

Staat al jaren te koop. Wordt nu verhuurd voor vakanties en heet * Landhuis Kwintelooijen * Is overigens van een redelijk bekent persoon ( heeft pino vertolkt in Sesamstraat ).
Toen het nog van de vorige eigenaar was heb ik daar op stal gestaan.
Je woont idd vlak naast een manege.

edit vroeger was het huis wit, ik vond het toen vele malen mooier
Laatst bijgewerkt door Cinnepin op 01-02-19 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:16

Ghostattack schreef:
Zeker een mooi huis in Rhenen! Je woont dan ook recht tegenover manege Blauwendraad :P Wel pittig duur.. :')

pb :P

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:51

Nummus

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:54

Heino zag ik in een quote ook weer langskomen... daar heb ík dus gewoond tot mijn 10e.
(Ik weet het, hiernaast onder m'n foto staat Amersfoort, maar na 23 jaar voel ik me nog steeds niet echt Amersfoortse.)

Dat pand daar ligt trouwens wel aan de wat dooiere/legere kant van 't dorp geloof ik.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 02:19

SusanH, Hier wonen is nooit echt onze keus geweest en we voelen ons hier echt niet thuis. Ik vind het geen prettig of mooi dorp. De omgeving is verder wel mooi, maar vanuit Ermelo zelf merk je daar op zich weinig van. Ik moet toch wel naar een bos of hei toe gaan.
Onze zoon woont hier va zijn 15e en is hier echt thuis, heeft een leventje opgebouwd hier. Op zich was het voor hem wel leuk. Hij kon redelijk veilig goed zelfstandig zijn hier. In het Noorden woonde hij 18km van school, vrienden en voetbal.

De stad heeft wel voordelen, zeker als je het gewend bent. Toen we net in het Noorden woonden, heb ik wel voor dichte winkels gestaan. En hier is het ook nog wel gebeurt.

Hahahaha,, cinnepin, een bekend persoon, maar niemand zal hem herkennen als Pino :) Maar het heeft wel aardig wat opgeleverd zo te zien. Ik wil ook wel in zo een pak.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 05:41

Pfoe, dat huis in Rhenen hoeft geen strikje omheen hoor!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 09:42

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:32

Cayenne schreef:
En deze heeft absoluut potentie voor iemand die wil verbouwen: https://www.funda.nl/koop/diever/huis-4 ... erdrift-1/

Weer halfvrijstaand... dat vind ik dan weer jammer.

Die in Rhenen is prachtig! <3
Alleen vraag ik me af of het niet vervelend is om zo tegenover een manege te wonen.

Toch eens meer een keertje langs rijden denk ik. :D

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:40

Foxwolde, werkelijk prachtig!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:14

Die in Rhenen wil ik niet zitten. Ik weet wie de buurman is :+ Cinnepin volgens mij ook. Als ik zo'n huis heb wil ik wel een beetje leuke buren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:20

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:25

SusanH schreef:
Die in Rhenen wil ik niet zitten. Ik weet wie de buurman is :+ Cinnepin volgens mij ook. Als ik zo'n huis heb wil ik wel een beetje leuke buren.

Brrr vreselijke man! Toen ik op de middelbare zat heb ik daar toen een paar keer gym gehad.
Ben nog nooit zo bang geweest voor een man :')

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:40

daphne_xxx schreef:
SusanH schreef:

Brrr vreselijke man! Toen ik op de middelbare zat heb ik daar toen een paar keer gym gehad.
Ben nog nooit zo bang geweest voor een man :')

Wat is er met die buurman dan?
Mag uiteraard ook in pb.

Wel handig om te weten misschien voordat we verder überhaupt informatie op gaan vragen. O:)

Al moet het wel iets ergs zijn denk ik, voordat ik daarvoor een huis zal laten schieten.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:48

Nummus schreef:
Heino zag ik in een quote ook weer langskomen... daar heb ík dus gewoond tot mijn 10e.
(Ik weet het, hiernaast onder m'n foto staat Amersfoort, maar na 23 jaar voel ik me nog steeds niet echt Amersfoortse.)

Dat pand daar ligt trouwens wel aan de wat dooiere/legere kant van 't dorp geloof ik.

:wave: woon in Raalte, kant van Heino en kom regelmatig in Heino
Misschien weer terug naar je roots als je nog steeds niet echt thuis voelt elders ;)

Pand ligt aan de doorgaande weg kortbij de Witte Gans
maar voorbij de Witte Gans heb je de bossen van Dalfsen al,
en die zijn echt mooi :j

Pand in Hierden, even de foto's opgeslagen van de handige weide indeling :D

Groet Karin.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:53

Cayenne schreef:
Paardenpand!
Maar ligt het nou aan mij of is het plafond van de binnenbak erg laag? :?
Je paard zou maar een bok geven :=
https://www.funda.nl/koop/eersel/huis-4 ... ardweg-31/

Hey das bij mij om de hoek.
Je zit hier wel in een fantastische omgeving om buiten te rijden.

Hier nog een paarden pand in hetzelfde dorp

https://www.funda.nl/koop/eersel/huis-4 ... kkelen-37/

En Carnaval verplicht in Brabant ? Echt niet :')
Geen haar op mn hoofd die mee doet aan carnaval.

En ben een echte Brabander in hart en nieren.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:05

Saul schreef:
Hey das bij mij om de hoek.
Je zit hier wel in een fantastische omgeving om buiten te rijden.
Hier nog een paarden pand in hetzelfde dorp

https://www.funda.nl/koop/eersel/huis-4 ... kkelen-37/

Deze is al eerder geplaatst echter zijn er nu volgens mij meer foto's bij, apart!

Groet Karin.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:34

Ah ja ik woonde dus precies aan het andere eind van Heino maar had wel vriendinnetjes aan die kant omdat gek genoeg niemand aan mijn kant van Heino naar de enige openbare basisschool ging. _O-

Ik weet niet of ik er nu nog weer zou kunnen aarden, ben er natuurlijk al 23 jaar weg.

Ben nu wel benieuwd naar de buurman daar in Rhenen... :') Want Rhenen zelf is wel echt prachtig. Heb stage gelopen aan de overkant van de rivier daar in november/december, kwam altijd door Rhenen eerst. Prachtig.

Dat pand in Hierden heeft ook gewoon een niet-lelijk zwembad! :j Meestal hebben ze er van die enge vieze rollen met de bedekking naast staan ofzo en dan hoeft het voor mij al niet meer. Als kind eens bijna tussen gekomen geloof ik, maar hoe dan ook een afkeer van die dingen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:47

Die in Hierden vind ik persoonlijk niet mooi gelegen. Die weg ervoor is best druk en het is niet aan het bos zoals ze beschrijven. Maar een mooi huis en niet iedereen heeft dezelfde wensen. Ik bekijk het dan meer wat je voor dat geld nog meer kan hebben.

Als je een smak geld neerlegt en je krijgt nare buren is dat wel erg vervelend. Weet er alles van. Denk dat dat ook 1 van de redenen is dat we huiverig zijn, hoe graag we hier ook weg willen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:49

Hahahaha,, cinnepin, een bekend persoon, maar niemand zal hem herkennen als Pino :) Maar het heeft wel aardig wat opgeleverd zo te zien. Ik wil ook wel in zo een pak.[/quote]

Dat is waar, maar hij heeft wel meer voor film en tv gedaan :P

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:51

SusanH schreef:

Weet ik maar al te goed 8-)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:52

Cinnepin schreef:
Hahahaha,, cinnepin, een bekend persoon, maar niemand zal hem herkennen als Pino :) Maar het heeft wel aardig wat opgeleverd zo te zien. Ik wil ook wel in zo een pak.

Dat is waar, maar hij heeft wel meer voor film en tv gedaan :P[/quote]

Geen idee wie er in dat pak zat. Het haalt wel de romantiek van een grote, lieve, blauwe sprekende vogel weg :D :o -O-
Ga je me nu vertellen dat Tommie en Ieniemienie ook niet echt waren?? -O- -O- ;(