De Aldi folder van volgende week lag al in de winkel en er staan veel gezondere producten in de reclame. Wellicht iets voor degenen die na de decembermaand wat meer op hun voeding letten?
Zijn dus plakjes aardappelen wat voorgegaard in truffelroomsaus, die je zo'n 20 a 30 minuten nog moet afbakken in de oven. Aardappelschijfjes zijn volgens mij nog niet 100% gaar.
Blij als salaris er is. Aantal duurdere dingen komende maand. 3 nachtjes weg voor verjaardag van vriend (geen feest dus spenderen het dit keer lekker aan onszelf). Verder veel jarigen, gaan een trekhaak op de auto laten zetten, nemen een kast over van bovenbuurvrouw die weg gaat. Boodschappen erg goed uitgekomen. Nog 11 euro op de rekening over en de vriezer ligt echt ramvol.
We hebben nu een slimme meter? Dus kan op de app zien wat het verbruik is. Zijn in de winter begonnen maar schrik wel van de hoogte van het verbruik nu. Dat is ook wel echt iets waar we eigenlijk meer op moeten letten. Douche nu graag 2 x oer dag en verwarming op 19 a 20 graden. Zomer compenseert natuurlijk de hoogte van het maand bedrag dus lastig inschatten nu of we meer dan vorig jaar verbruiken. Letten jullie hier ook op?
Nee, vergeleken vorig jaar zouden wij ook hoger uitkomen, maar het is ook kouder. We zitten nog steeds onder gemiddeld gebruik. En de meesten gaan met een slimme meter flink omhoog in gebruik terwijl ze niets anders doen. Vraag me nog altijd af voor wie de meter zo slim is. Voor de energie maatschappij lijkt wel.
Fijn vec! We letten wel op het verbruik in de zin van kachel uit als we er niet zijn/weg gaan maar vandaag hadden we het bijvoorbeeld erg koud thuis. Dan zet ik de kachel toch wel voor een keer op 20,5 in plaats van 20.
Hier staat de verwarming eigenlijk altijd op 20,5 tot 21 graden, dag en nacht, anders krijgt de hond het koud. En zelf vinden we dit ook wel prettig. Maar omdat we dus eigenlijk alleen maar op temperatuur houden en niet opstoken naar hogere temperatuur verbruiken wij toch helemaal niet zo veel. Zitten op het gebruik voor een blok van 2 met kleinere inhoud dan het huis wat we hebben, terwijl we toch echt vrijstaand zitten.
Snachts draai ik hem onder de 20 anders brult de xv de hele nacht en slaap ik niet , hoe kouder hoe beter ik slaap
Anoniem
Geplaatst: 24-01-19 22:40
Boven heb ik nooit verwarming aan. Beneden in de winter tussen de 19 en 20 graden.
De ketel hoor je niet. Die hangt er pas 1.5 jaar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-01-19 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt
plantje01
Geplaatst: 24-01-19 22:42
Een paar graden kouder, anders moet die te hard opwarmen de volgende dag. meestal van 20 naar 18 ofzo
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 24-01-19 22:45
Boven alleen op de badkamer de verwarming aan, alle deuren staan boven wel altijd open. Altijd 1 of 2 ramen open in de slaapkamer (in de zomer zelfs 3). Hier hebben we beneden trouwens ook voornamelijk vloerverwarming (4 niet grote radiators, eentje in de hal bij bijkeuken, eentje in de keuken en twee in de kamer). Vloerverwarming moet je ook redelijk constant houden qua temperatuur.
Verwarming gaat hier 's nachts op 15,5 en overdag op 19,5 (wij zijn veel thuis), boven verwarmen we niet. Ik kan ook niet fatsoenlijk slapen in een verwarmde slaapkamer. Alleen de douche staat de verwarming wel aan.