[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BerdienJarig

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:57

Wat betreft roodstand en kredieten, laat je hyotheekadviseur gewoon berekenen wat het scheelt of je ze wel of niet meeneemt. Ik kon m'n creditcard namelijk gewoon houden ;) Nou zit ik ook wel fors onder m'n leencapaciteit. Maar het is zeker niet zo dat je geen creditcard/roodstand mág hebben voor het aanvragen van een hypotheek. Het drukt alleen wel je leencapaciteit omdat er standaard gerekend wordt met een rente van 2% per maand = een jaarlast van 24% over het maximaal op te nemen bedrag.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:01

Wat een sfeervolle woning zeg! Niks voor ons, maar ik kan me niet voorstellen dat hij lang te koop zal staan :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:50

Wow wat een mooi huis en prijs voor Amsterdam! Kan mij ook niet voorstellen dat het lang te koop blijft staan.

Dat is een goede Berdien! Wij wisten dit niet, maar we konden gelukkig wel alles houden. Pfjeww kan toch lekker gewoon online blijven kopen ;)

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 21:22

@dovish
Er zijn daar bij ons droomhuis al mensen voor de 2de keer komen bezichtigen.Die zullen na de carnaval hoodwaarschijnlijk ook een bod doen.
Heb voor zaterdag een 2de bezichtiging gepland bij ons droomhuis.
Heb ook al overleg met de verkopende makelaar gehad en hij houdt het huis vast tot zaterdagavond na de bezichtiging.
Dan kunnen wij ook al meteen een bod doen en ik hoefde mij nergens geen zorgen over te maken dat het huis voor onze neus weg gekaapt wordt.

Bij ons huis zit er ook schot in de zaak.
Vanochtend al een openingsbod gehad,tegenbod gedaan,weer een bod gehad en weer een tegenbod gedaan.Nu afwachten tot de tegenpartij erop reageert.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 21:26

Selka schreef:
Wow wat een mooi huis en prijs voor Amsterdam! Kan mij ook niet voorstellen dat het lang te koop blijft staan.

Dat is een goede Berdien! Wij wisten dit niet, maar we konden gelukkig wel alles houden. Pfjeww kan toch lekker gewoon online blijven kopen ;)

maar dat kan ook als je wel je creditcard etc had geschrapt, gewoon als alles geregeld is en vast ligt een nieuwe creditcard nemen :D

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:05

Ik denk ook dat het niet lang te koop zal staan, is een prachtig huis in een hele leuke buurt.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:54

'Blij' te lezen dat er meer mensen zijn bij wie de verkoopbrochure van geen kanten klopt... -O- Hadden maandag de conceptversie gemaild gekregen, daar gelijk op gereageerd met een waslijst aan fouten die eruit moesten en aanvullingen. Gister maar eens gemaild want hadden er helemaal geen reactie op, vandaag gebeld en net werd ie toegestuurd. Zijn er idd een paar aanpassingen gemaakt maar ook een aantal nog niet. En er zit een plattegrond bij, waar ik op gehamerd heb, waar geen maten bij staan en waarvan de indeling niet klopt... Wat heb je dan aan een plattegrond?! 8)7 We hebben notabene de oude plattegrond erbij gegeven, dus had zo overgenomen kunnen worden lijkt mij... Zijn nu een beetje *$%&@#, morgen maar weer bellen... Bovendien zoeken ze elke keer contact met mij, omdat mijn contactgegevens daar bekend zijn omdat ik de afspraak heb gemaakt. Maar we hebben ook al duidelijk aangegeven dat we het via m'n lief willen laten lopen omdat die wel gewoon bereikbaar is en ik onder werktijd niet. Ergens wil je niet dat zo'n makelaar je lastig vindt, zodat ie wel z'n best voor je doet maar we hebben hem al aardig hangen zo :roll:

Wel leuk nieuws, hij belde dus om aan te geven dat we vanavond de brochure konden verwachten. En hij had al een kijker :wow: Huis staat nog niet eens online, brochure is dus nog niet eens af en we hebben al een bezichtiging :):) Had ik echt niet verwacht, ben benieuwd of dat al iets oplevert. Volgende week donderdag om 8.30u, lief vond het een onmogelijke tijd, ik denk dat iemand gewoon ff voor z'n werk komt. Mooi dat ik vakantie heb zodat ik de boel aan kant kan maken.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:46

Berdien schreef:
Wat betreft roodstand en kredieten, laat je hyotheekadviseur gewoon berekenen wat het scheelt of je ze wel of niet meeneemt. Ik kon m'n creditcard namelijk gewoon houden ;) Nou zit ik ook wel fors onder m'n leencapaciteit. Maar het is zeker niet zo dat je geen creditcard/roodstand mág hebben voor het aanvragen van een hypotheek. Het drukt alleen wel je leencapaciteit omdat er standaard gerekend wordt met een rente van 2% per maand = een jaarlast van 24% over het maximaal op te nemen bedrag.

Wij moesten onze creditcard en roodstand opheffen, maar dat kwam omdat er nog een oude achterstandscodering van het BKR kwam bovendrijven. Zelfs daarmee nog gelukt, maar het had wel wat voeten in de aarde. Als je onder je leencapaciteit leent lijkt me dat geen probleem, zo'n creditcard. Het ligt er ook aan wat voor creditcard / roodstand want sommige kun je wel houden, dat zijn geen doorlopende kredieten maar die moet je elke maand aflossen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:49

Die creditcard word maandelijks afgelost inderdaad, maar dat doorlopend krediet kan ik volgens mij zolang als ik wil op de -500 blijven staan. Nou goed, ik laat het even zo. Eerst maar eens langs de hypotheekadviseur en kijken wat die zegt. Ik zit uiteindelijk toch echt zo'n 25000 onder mijn leencapaciteit waarschijnlijk. Dus wie weet hoef ik er niks mee te doen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:29

Wij wouden laatst een credit card aanvragen gelukkig niet gedaan als ik dat zo hoor.

Georgette: heel leuk huisje! Geloof niet dat het lang te koop zal staan

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:31

We krijgen vandaag of maandag ons taxatie rapport :D
Dan kan onze hypotheek adviseur alles in dienen bij de bank.
Want 25 maart moet alles al rond zijn..

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:46

_helga_ schreef:
Wij wouden laatst een credit card aanvragen gelukkig niet gedaan als ik dat zo hoor.

Georgette: heel leuk huisje! Geloof niet dat het lang te koop zal staan

Wat is er dan mis met een creditcard? Als je alles goed betaald lijkt me dat geen probleem?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:59

oke dat wist ik niet?
heb zelf nog nooit een credit card gehad dus weet niet precies hoe het allemaal werkt :o

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:34

In feite is een creditcard een lening en kan dat dus meegewogen worden in de hoogte van de hypotheek die je kan krijgen. Maar als het hebben daarvan een probleem is, dan is dat een kwestie van opzeggen, hypotheek krijgen en na de hypotheek gewoon weer aanvragen. Maar dat is wel een hoop gedoe. Als het niet nodig is, doe ik dat liever niet.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:41

Hoe bedoel je Shiloh? Je betaald dat toch maandelijks (?) netjes terug? En als je ze niet gebruikt, is er toch helemaal geen 'lening'? Wij hebben er eentje, voor mocht het nodig zijn, maar tot nu toe nog nooit gebruikt. Mocht dat wel zo zijn, dan betaal je met je creditcard en krijg je op het einde van de maand het bedrag dat je moet betalen, zoals een rekening, toch? Ok, dan heb je even van de bank geleend, maar zie niet in waarom dat een probleem zou zijn bij het krijgen van een hypoteek... Tenzij je veel openstaat op je creditcard misschien? Ik heb er zelf ook geen ervaring mee hoor, met creditcards vs. hypotheek... :) Vroeg het me gewoon af.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:44

Ja, dat vind ik bij deze "betaal"creditcard van mij dus ook. Maar of de bank dat ook zo ziet? Ik verwacht meer problemen op het doorlopend krediet (dat ik dus 500 in de min kan) dan met de creditcard. Maar goed, van collega's hoor ik weer dat ze de creditcard wel op moesten zeggen. We zullen zien!

Ben net weer in de woning geweest. Dit keer met mijn ouders. Gelijk alles opgemeten! Vanavond eens lekker op mijn ipad uittekenen! :D

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:50

Oh zo... apart zeg, had er nog nooit van gehoord :) Succes met uittekenen, altijd leuk! Hier is de nieuwe stal ook al -tig keer uitgetekend O:)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:51

ik ben nu bezig met electra te vergelijken en wat stucadoors op te bellen.
druk druk druk :P

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:23

Misschien een stomme vraag maar wanneer je een hypotheek wilt nemen moet je dan ook een taxatie laten verrichten van de woning voor de hypotheek? Ik lees dit terug in de berichten of ik moet het verkeerd hebben begrepen.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:24

Hamont gefeliciteerd!

Er zit bij ons ook eindelijk schot in! Tenminste dat lijkt er op! Makelaar was bij mensen geweest die serieuze belangstelling hebben voor ons huis. Zij hebben een koopgarant woning, dus zij kunnen hun huis zo terug verkopen aan de woningbouw. Is dan alleen even afwachten wat ze aan hypotheek kunnen krijgen, maar dat gingen ze nu uitzoeken en ze hadden ook een afspraak maandag met de hypotheek afdeling van de makelaar.
Ons droomhuis ligt nog steeds onder bod, we weten nu ook wat voor bod er op ligt, maar ze wachten op ons omdat ze het die mensen die geboden hebben niet gunnen :D Mijn makelaar ging weer even met die makelaar praten. Spannend, spannend......

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:25

C_arola schreef:
Misschien een stomme vraag maar wanneer je een hypotheek wilt nemen moet je dan ook een taxatie laten verrichten van de woning voor de hypotheek? Ik lees dit terug in de berichten of ik moet het verkeerd hebben begrepen.

ja aan de hand daarvan kan de bank zien dat het bedrag dat jij wil lenen wel klopt.
niet dat je huis 160.000 waard is en jij 200.000 gaat lenen.

het moet wel een beetje in verhouding zijn.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:26

Symbeami schreef:
Hamont gefeliciteerd!

Er zit bij ons ook eindelijk schot in! Tenminste dat lijkt er op! Makelaar was bij mensen geweest die serieuze belangstelling hebben voor ons huis. Zij hebben een koopgarant woning, dus zij kunnen hun huis zo terug verkopen aan de woningbouw. Is dan alleen even afwachten wat ze aan hypotheek kunnen krijgen, maar dat gingen ze nu uitzoeken en ze hadden ook een afspraak maandag met de hypotheek afdeling van de makelaar.
Ons droomhuis ligt nog steeds onder bod, we weten nu ook wat voor bod er op ligt, maar ze wachten op ons omdat ze het die mensen die geboden hebben niet gunnen :D Mijn makelaar ging weer even met die makelaar praten. Spannend, spannend......

oeeeh spannend!! :D

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:28

Oeh!! Spannend Sym!!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:39

notaris net gebeld, 18 maart hebben we gesprek voor samenlevings contract

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:39

_helga_ schreef:
C_arola schreef:

ja aan de hand daarvan kan de bank zien dat het bedrag dat jij wil lenen wel klopt.
niet dat je huis 160.000 waard is en jij 200.000 gaat lenen.

het moet wel een beetje in verhouding zijn.

Ik begrijp het, bedankt!

Spannend Symbeami!