Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Selka schreef:Wow wat een mooi huis en prijs voor Amsterdam! Kan mij ook niet voorstellen dat het lang te koop blijft staan.
Dat is een goede Berdien! Wij wisten dit niet, maar we konden gelukkig wel alles houden. Pfjeww kan toch lekker gewoon online blijven kopen
Berdien schreef:Wat betreft roodstand en kredieten, laat je hyotheekadviseur gewoon berekenen wat het scheelt of je ze wel of niet meeneemt. Ik kon m'n creditcard namelijk gewoon houdenNou zit ik ook wel fors onder m'n leencapaciteit. Maar het is zeker niet zo dat je geen creditcard/roodstand mág hebben voor het aanvragen van een hypotheek. Het drukt alleen wel je leencapaciteit omdat er standaard gerekend wordt met een rente van 2% per maand = een jaarlast van 24% over het maximaal op te nemen bedrag.
C_arola schreef:Misschien een stomme vraag maar wanneer je een hypotheek wilt nemen moet je dan ook een taxatie laten verrichten van de woning voor de hypotheek? Ik lees dit terug in de berichten of ik moet het verkeerd hebben begrepen.
Symbeami schreef:Hamont gefeliciteerd!
Er zit bij ons ook eindelijk schot in! Tenminste dat lijkt er op! Makelaar was bij mensen geweest die serieuze belangstelling hebben voor ons huis. Zij hebben een koopgarant woning, dus zij kunnen hun huis zo terug verkopen aan de woningbouw. Is dan alleen even afwachten wat ze aan hypotheek kunnen krijgen, maar dat gingen ze nu uitzoeken en ze hadden ook een afspraak maandag met de hypotheek afdeling van de makelaar.
Ons droomhuis ligt nog steeds onder bod, we weten nu ook wat voor bod er op ligt, maar ze wachten op ons omdat ze het die mensen die geboden hebben niet gunnenMijn makelaar ging weer even met die makelaar praten. Spannend, spannend......
_helga_ schreef:C_arola schreef:Misschien een stomme vraag maar wanneer je een hypotheek wilt nemen moet je dan ook een taxatie laten verrichten van de woning voor de hypotheek? Ik lees dit terug in de berichten of ik moet het verkeerd hebben begrepen.
ja aan de hand daarvan kan de bank zien dat het bedrag dat jij wil lenen wel klopt.
niet dat je huis 160.000 waard is en jij 200.000 gaat lenen.
het moet wel een beetje in verhouding zijn.