Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:15

SAKKIA schreef:
Ik ben ook benieuwd Joolien :j

Ik kan echt niet wachten om het huis in kerstsfeer te brengen aankomend weekend :+

[***], heb je nu gekozen voor een Bosch of een Samsung? En bij Bosch heb je de merknaam dan in rode of zwarte letters staan?

Bosch en Samsung komen uit dezelfde fabriek is mij verteld.
wasmachine had ik een Bosch uitgezocht maar omdat die niet op tijd te leveren was, kregen wij een Samsung die iets meer functies had.
de droger is wel een Bosch.

de letters weet ik niet, zal vanavond een fotootje maken. Ze zijn al wel 4jr oud denk ik.

SAKKIA

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:14

Rode zijn de echte Bosch namelijk, die in duitsland gemaakt worden. Die zijn ook duurder en kwalitatief beter dan de machines met de zwarte letters. De met zwarte letters worden in Spanje gemaakt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:00

Ik kan t niet meer vinden, welke webshop kijken jullie voor leuke accesoires? Ik zoek gordijnen(van die kant en klare) met bomenprint. Die hadden ze bij de H&M maar die zijn er alweer uit helaas.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:17

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:44

Ik heb een kerstboom 8-) Bij mij is ie welkom vanaf 1 december :D
Het is een mini Nordmann. Ik wilde namelijk wel een echte, maar niet zo groot.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:47

Oh wat gaaf!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:57

Leuk!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:50

Leuk, zit ik ook wel wat aan te denken, gewoon een kleine, of twee kleine voor mijn twee ramen. :)

Wij hebben net bedacht dat we nieuwe dakpannen op het huis willen volgend jaar; we hebben wel een mooi oud huisje, maar het dak is ooit opgeknapt en toen hebben ze er van die goedkope sneldekkers van cement op gelegd, dat is een beetje jammer, dus er moeten weer zwart geglazuurde op. :D Heb er nu al zin in! :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:38

Sakkia , wij mogen eerdaags ook aan een nieuwe wasmachine (mag ook wel, deze is ruim de 15 al gepasseerd voor zover we weten, is van oma van vriend geweest en die is er al even niet meer)
hier word het waarschijnlijk een samsung eco bubble van rond de 600 euro(type is nog even bekijken welke we exact willen)
hier maar 2 personen, wel met blubberhobbies (ipo met de hond en paard in 24/7 buiten met schuilstal en doe het zelf onderhoud met stalgenootjes en eigenaars van stal )
dus bijvoorbeeld een miele is voor ons ook onzin.
lees er veel goede reviews over , dus dna die maar, gelijk maar een A+++ of nog een plusje extra als de prijs die plus rechtvaardigd

edit : die vierde + hebben ze niet zie ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:53

Hier onze kleuren tot nu toe :D

Slaapkamer, helaas pakt het blauwe heel slecht, blijft heel vlekkerig, is al 5 keer geschilderd :?
Afbeelding

Basiskleur in de woonkamer, ben er heel blij mee :D
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:13

Goed beesuhg Jo :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:15

Thanks Mies :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:42

Nou ik ben ook weer een ervaring rijker. Op internet (en hier) al het een en ander gelezen op Seats and Sofas maar wou toch zelf ervaren hoe of wat. We kwamen binnen en gaven meteen aan alleen te willen kijken.. Kregen een boekje mee met de prijzen en we konden het rondje beginnen. Hier en daar wat leuks gezien en op een gegeven moment kwam er een verkoper. Vroeg gelukkig niet veel en we liepen naar een andere bank daar kwam er weer eentje. Deze bleef praten en verkopen maar goed was toch niet van plan (meteen) te kopen. We vonden 1 bank wel heel lekker zitten maar het budget was rond de 1200. De bank waar we op zaten was 2800 maar hij kon 'm voor 2400 meenemen. Na wat gepraat te hebben zei hij ik kijk even in de computer. Hij kwam terug en zei als jullie nu ja zeggen mag die voor 1800 mee. We wouden toch al verder kijken en op internet las ik al slechte ervaringen qua kwaliteit en service dus zijn naar huis gegaan. 1000 euro goedkoper en toch winst kunnen maken.. Erg jammer voor de mensen die erin trappen of erger nog die banken daar voor de volle prijs meenemen. Ach ik vond het wel vermakelijk, ga vrijdag kijken bij zitmaxx (op internet staan iig positieve berichten).

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:44

Tjeetje wat een oplichters!
Mijn wasmachine is van siemens E14-44 super ding!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:56

Mooie kleur blauw Joolien! Mijn vaste pc is nog niet aangesloten wil ook zo graag met jullie delen hoe het nu is!
Woon inmiddels wel in het nieuwe huis :)

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 07:39

Hallo! Mag ik ook meepraten? :)
Sinds 2,5 week heb ik de sleutel van mijn huurappartement, er moest een hoop gedaan worden want de vorige bewoner had het niet zo heel schoon achter gelaten (overal wit behang maar vol met vlekken, kozijnen ook zwart en plafonds bevlekt, rokers?). Dus inmiddels alle muren, plafonds en kozijnen aangeraakt, behang gekrabt, nieuw verfje en nieuw behang. Het begint eindelijk ergens op te lijken!

Van het weekend is het laminaat gelegd en komend weekend hoeven alleen de plinten er nog op, hier en daar een tweede laag verf en het schoonmaken/inrichten kan beginnen. Ik begin helemaal van scratch ivm uitgaan relatie (we woonden samen in een koophuis met onze dochter). Van de week wat meubeltjes gehaald op marktplaats, een hele blank eiken set. Een beetje ouderwets, maar ik ben van plan de komende weken alles wit te gaan lakken, om een beetje landelijk semi-moderne uitstraling te krijgen. Ik ben wel een beetje trots op hoe ik alles nu bereikt heb en op een zo goedkoop mogelijke manier alles heb ingekocht (spaargeld had ik niet). Best leuk hoe je op marktplaats voor heel goedkoop leuke dingen kan scoren. Ik zal zo snel mogelijk fotootjes met jullie delen! Dan zal ik vast nog tips vragen voor leuke acessoires en indeling.

Wat betreft seats & sofa's vind ik het geen oplichters. Ik ben er ook eens geweest en de manier van verkopen was niet mijn ding, dus ben inderdaad snel weer weggegaan. Maar er zijn mensen die dat wel fijn vinden, omdat ze het geweldig vinden dat ze zoveel van de prijs af krijgen. En mensen die de volle pond ervoor betalen hebben zich gewoon niet goed geinfomeerd. Voelt een beetje alsof je in Turkije over de toeristische winkelstraat heen loopt :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 08:46

Tuurlijk mag je meepraten, maar we zien wel heel graag foto's...... }>

Jolien, wat een schitterende kleuren!! Moet je de verf/latex mengen met water? Zou het anders kunnen dat je daar te veel of te weinig van gebruikt?!

Ik vind de manier van verkopen bij Seats en Sofa's ook helemaal niets. De kwaliteit hoor ik helaas ook veel slechte berichten over. Maar je zult het ongetwijfeld ook kunnen treffen, anders had die zaak toch niet meer bestaan?!

Mooi zeg Spekkie!!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:54

Mijn schoonouders hebben een gigantische hoekbank van seats en sofas.. ik vind hem niet mooi en de zitting is voor mij ook te lang, maar zelf zij ze er blij mee. Het ding staat er nu een jaar of 3 en de plekken waar veel gezeten wordt zijn zwaar ingezakt en waar niet regelmatig iemand zit daar staan de kussens nog helemaal bol. Kwaliteit vind ik ook niet om over naar huis te schrijven. Het krast als een gek..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:07

Hoi Linda_Fleur, altijd welkom! Hoe meer zielen hoe meer vreugd ;)

Mooie kleuren Joolien :j Ik zie het vlekkerige niet zo op de foto's maarkan me voorstellen dat het in het echt wel opvalt.

Seats en Sofa's nog nooit wat gekocht en ook niet van plan eigenlijk.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:38

Ik heb via marktplaats een paar jaar terug een bijna nieuwe bank gekocht van de seats en sofa's. De mensen voor mij hebben er toen iets van 1300 euro voor betaald. Zelf zou ik nooit naar de S&S gegaan zijn, maar over mijn bank ben ik verrassend genoeg heel tevreden.

Het is echt een loungebank dus ik zit er zelden rechtop op, en hij wordt intensief gebruikt. Maar de kussens en de stof blijven mooi. Ik denk dat het kopen bij de S&S ook een beetje een lucky shot moet zijn.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:30

Ik ga uit de meeleesstand en zal ook eens wat posten :D

Ik ben gek op interieurstyling en ik ben nooit uit veranderd volgens mij.. Ik woon nu ruim 1,5 jaar samen en toen ik net keek of ik nog foto's kon posten van mijn huis, zag ik dat veel dingen al niet meer hetzelfde zijn. Afijn, een kleine impressie!

Woonkamer (beetje grauw buiten dus een beetje donker..)
Afbeelding

Bank + enige gekleurde muur in de woonkamer
Afbeelding

Slaapkamer (+ zeldzame romantische actie van vriendlief :') )
http://i39.tinypic.com/2hcfhhh.jpg

Muur tegenover de paarse, dat behang zat er al op toen we erin kwamen.
http://i43.tinypic.com/sw5sp3.jpg

Eethoekje
http://i40.tinypic.com/2gulfyr.jpg

Ik heb nog veel Ikeaspul in de woonkamer dat vanwege het beperkte budget mee is gekomen uit mijn studentenkamer en wat extra is aangeschaft. Langzaamaan probeer ik meer brocante in huis te krijgen, dus erg trots op dit kastje:
http://i40.tinypic.com/296np4w.jpg

Ik ben verder ook veel bezig met accessoires, maar mijn huis raakt vol dus ik denk dat ik maar weer ga verhuizen :') Ik knap zelf ook meubels op die in mijn huis komen of die ik verkoop vanwege geen ruimte. Zo heb ik vandaag een brocante tv-meubel gekocht want ik heb nu zo'n Ikea vakkenkastje als tv-meubel. Die ga ik zelf ook nog opknappen.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 19:47

Dat ziet er goed uit kim! En jou kastje in de laatste foto ziet er erg leuk uit! Wij hebben nog vrij weinig meubels in ons appartement maar zijn aan het sparen voor meer. A work in progress kun je het noemen. Maar een vraagje, we hebben in de slaapkamer nu een grijs/bruin kleurig houten bed van ikea waar we erg gek op zijn. We willen volgende maand/ deze maand ook de bijpassende kledingkast aanschaffen, maar nu ben ik erg gek van de bruine tint dat ik het mooi zou vinden om ook de bijzet tafel/ koffie tafel in de woonkamer in dezelfde tint te hebben. Is het mooi als ik in kamers verschillende kleuren meubels heb? Is dat goed te combineren? Dus beige tinten met bruin/grijs kleurig houten meubels maar bijvoorbeeld ook met donkere meubels of witte meubels? Of is het mooier alles in 1 tint te hebben door het huis (qua houten meubels). Zit erg in dubio namelijk.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:30

Ik dacht altijd dat het niet ging staan, maar dat kan best vind ik! Ik heb bijvoorbeeld ook een grijs/taupekleur laminaatvloer met houtdessin en anderzijds ook wat Ikea spul in donkerbruin met houtdessin en het kan prima bij elkaar! Vind ik tenminste, maar dat kun je ook zien op mijn foto :P Ik combineer dat ook wel gewoon.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:41

Even een heel slecht footootje van mijn slaapkamer:
Afbeelding
Duidelijkere foto's volgen van het weekend :)

Maar mijn vraag was, de muren van mijn woonkamer zijn het zelfde als de linkermuur. In de slaapkamer is één muur die kleur en de rest lichter behangen. Laminaat is in de woonkamer hezelfde.

Er komen blank eiken meubelen in te staan die ik wit wil gaan lakken de komende weken. Omdat de muren vrij donker zijn dacht ik dus witte meubels en leuke kleurige acessoires. Maar mijn dilemma, wat voor kleur bank? Wil heel graag een loungebank, dus met een chaise longe eraan vast. Maar zie nog even geen plaatje voor me wat erbij past. Misschien een grijze bank (niet dat hele donkere antraciet, maar een teint lichter) met leuke kleur en witte kussens erop om alles bij elkaar te brengen? Wil ook graag op den duur een mooi hoogpolig vloerkleed/tapijtje op de grond leggen. Heb ook een mooie taupe bank op marktplaats zien staan, zou dat wat zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:10

Zo best wel ff kapot van het klussen, was ook een kort nachtje, vamorgen al om half 8 weer present :')
Maar het wordt mooooi :D Ben zo blij!!!
Houten steenvloer in de badkamer <3
Afbeelding

Kleur in de woonkamer, mijn pareltje :D (beetje wazige foto maar dit is de enige foto waarbij je goed de juiste kleur ziet := )
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0247_n.jpg

haard <3
Afbeelding