Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sweetsox

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:10

ja dat bedoel ik inderdaad. lust ook niet alles. Wil in elk geval kijken hoeveel je in de avond moet opscheppen. En wat ik ook wilde is hoeveel brood en zo je moet eten. Want werk lange dagen. en heb honger als een paard. 9 uur pas gegeten en ik heb nu alweer honger gevoel.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:40

Nou wat Sonja duur maakt, is ten eerste het beginnen want je hebt veel spullen nodig die je anders misschien nog niet in huis hebt.

Daarnaast moet je misschien een boterham met filet american en daar blijft het dan bij. Wat doe je dan met de rest van het bakje? En zo heeft zij wel vaker dingen die niet logisch zijn.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:52

Eens! Een Italiaanse bol...............1?! En daar moet ik speciaal voor naar de winkel?

Maar wel een goede manier om te lijnen, maar is het niet meer gebruik van Gezond Hollands Boeren verstand? Niet téveel, veel gezond etc?

Ik heb ook nog wel eens honger om 21.00 uur, dan eet ik toch echt nog wat hoor anders lig ik s'nachts wakker!

Maar goed, nu weer naar de boodschappen :+

De Action heeft een grote schap met wisselend aanbod van etenswaren. Het is echt de moeite waar daar eens te snuffelen. Chips (A merk), Snelle Jelle voor 1 euro per pak (5 stuks), Heinz tomatenketchup (grootste fles 1,75 euro)
Ook de olien om te wokken zijn daar voordelig. De moeite waar dus!

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:54

Dat vind ik ook. Dan moet ik maar hopen dat de rest van het gezin het opmaakt. Net niet juist de producten opeten die ik net nodig heb.

het is ook gezond verstand voor een deel. Maar als je veel brood eet val je niet af en is wel gezond

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:55

*Stille meelezer valt even binnen*

Mijn man en ik zijn sinds een paar weken met Weight Watchers online begonnen..
Kost €15 per maand, maar als je op een gegeven moment een beetje weet wat welke punten waard is etc, kun je in principe zelf verder gaan zonder eventuele begeleiding en zou je je abbo op kunnen zeggen.
Vooral ik was bang dat het niet zou gaan lukken omdat ik heel moeilijk ergens af kan blijven en vaak tussendoor slecht eet.. Maar ik ben nu op 3/4 weken tijd zo'n 3,5kg kwijt
En mijn man was na 2 weken tijd al 4 kilo kwijt, maar die moet in verhouding ook best veel afvallen..
Mijn streefgewicht was 10 kilo afvallen, dus had niet verwacht dat ik al zoveel kwijt zou raken.
Je mag in principe alles eten bij WW, alleen moet je zorgen dat je niet over je dagelijkse punten heen gaat.
Je hoeft dus ook niet alles in 1 keer te laten wat 'slecht' is, maar er wordt wel nagestreefd dat je een gezond eetpatroon gaat volgen uiteindelijk. In het begin is het even zoeken vind ik wat wel en niet kan en wat me een verzadigd gevoel geeft etc.. Maar gaat al steeds beter, en merk ook serieus dat ik nu veel sneller vol zit en toch sneller iets kan laten.
Er is ook een online forum 'community' waar vanalles op staat met recepten of bv. doelen wat je jezelf kunt stellen en uitdagingen waar je dan aan mee kunt doen met anderen online..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:44

Wij hebben dat Lidl boek van Sonja gekocht, omdat mijn vriend wat kilo's kwijt wil raken en ik graag op een gezond gewicht wil blijven (ik ben heel erg slank) + dat ik de recepten erg aantrekkelijk eruit vond zien. Wij gebruiken het boek als een richtlijn en houden ons niet strikt aan alle menu's. Zo kunnen we dus ook budget boodschappen blijven doen en gooien we zo min mogelijk weg.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:58

Idd. Heb net weer zitten vreten. Vanmorgen twee boterhammen en nu vier. Is wel erg veel. Maar goed word zo wel tonnetje rond

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:22

SAKKIA schreef:
Nou wat Sonja duur maakt, is ten eerste het beginnen want je hebt veel spullen nodig die je anders misschien nog niet in huis hebt.

Daarnaast moet je misschien een boterham met filet american en daar blijft het dan bij. Wat doe je dan met de rest van het bakje? En zo heeft zij wel vaker dingen die niet logisch zijn.

Speciale spullen hoef je niet echt te halen hoor. Het zijn vaak redelijk normale spullen die in het week schema staan. Voor in het boek zit een lijst met zaken die je mag verwisselen. Zo koop ik wel de filet American (lidl) en dat smeer ik ook op m'n brood als er staat dat ik kipfilet moet hebben. Want kipfilet en filet mag je onderling wisselen, of bijvoirbeeld 1 bruine boterham ipv 2 crackers. Het is ook zelf een beetje wisselen en aanpassen.

Vanavond staat er zuurkool op het menu. Ik heb zondag de zuurkooltaart van Sonja gemaakt. Was een recept voor 6 maar ik halveer dan voor ons. En de zuurkool die over is staat vanavond op het menu in stamppot vorm.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:39

ach ja, ik eet vrijwel geen brood of flink bewerkte producten etc, dus iets als Sonja is sowieso niet aan mij besteed, scheelt ook weer een hoop :D
ik weet van de boeken die ik wel eens bij mijn moeder heb bekeken dat er veel light muik, en bewerkte producten in staan en eierkoeken := die vind ik zo onwijs smerig ...
net zoiets als optimel etc...hallo, hoe bedoel je zoet , dat krijg ik gewoon echt niet weg :n
en de kcal per dag, sorry, maar dergelijk lage aantallen daar heb ik mijn metabolisme al genoeg mee verziekt :n doen we niet meer,
en voor een ander werkt het prima en die voelt zich er goed bij :D zoveel mensen zoveel wensen toch?
geen idee hoe het met het lidl boek van Sonja zit, ik vermoed veel van die linessa producten?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:46

Ja, volgens mij wel, maar wij gebruiken dat soort dingen niet. Als er, weet ik veel, light (bak)boter staat ofzo, gebruiken wij gewoon het product dat we normaal al gebruiken.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:51

Het is ook vooral logisch denken. Ik dronk ook geen optimel. Dan pakte ik gewone magere melk.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:57

Zit toch nog te klooien. Wil voornamelijk bewuster worden. Net vier boterhammen gegeten echt veel maar dan zo veel trek dat ik denk doe het gewoon. Misschien toch maar lid worden van ww eerst even zoeken of dat te doen is. Ook met mijn werk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:57

drink ik ook al niet ;)
juist geen mager, light, ontvet, ontsuikerd en toegvoegd zus en zo...sinds ik al die troep heb geschrapt voel ik me pakken beter dan voorheen ,
en door me te barsten te vreten (ik poog momenteel een 2100kcal per dag te eten om verantwoord af te vallen, ik verbrand er namelijk 2400 per dag)ga ik nu eindelijk de goede kant op, als ik haar lijstjes aan houd, ga ik keihard op weg naar vreetbuien en dicht groeien :=

wat ik al zeg, voor een ander kan het best werken, ik begin er niet meer aan

sweetsox, ipv boterhammen, lekker aan de havermout voor ontbijt en dikke salades en fruit voor lunch en tussendoor :d sinds ik bijna geen brood meer eet, heb ik een stuk minder trek in van alles en nog wat, mijn suuikerspiegel is te gevoelig voor brood

en om het weer terug on topic te krijgen, gewoon heel veel spullen waar je een zwak voor hebt, niet meer kopen...bespaart ook een hoop ;)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:14

Meer eetmomenten inbouwen kan ook helpen met je hongergevoel stabieler te houden, alleen dan de porties in totaal wat verkleinen of veranderen. Als je met extreme honger de lunch ingaat en daardoor meer eet kan je beter een tussendoortje (of een wat groter tussendoortje) in de ochtend nemen waardoor je niet zoveel honger krijgt.

Ik ben ook fan van havermout en eet geen brood (maar ivm glutenvrij dieet), en ook daarmee kan je heel veel varieren, ik eet het standaard met banaan en kaneel, hoe ouder de banaan hoe beter, want die zijn wat zoeter en hoef je geen zoetstof (suiker/honing oid) te gebruiken. Havermoutpannekoekjes eet ik ook vaak, maar je kunt ook overnight oats met yoghurt nemen, varieren met allerlei soorten fruit erdoor etc. Havermout vult over het algemeen wat langer als een boterham (of 2) zodat je het hongergevoel een beetje vermijd.

Verder tja, kennis genoeg op zich in huis wat betreft dieten maar geen ervaring ermee... op een gezonde manier, ben nl ex eetstoornis'patient' dus weet voldoende van afvallen :') Nadat ik mijn eetstoornis (grotendeels) achter me had gelaten bleek ik coeliakie te hebben (...vandaar dat aankomen ook zo lastig was ws... ik moest echt enorme hoeveelheden eten om de gewichtseisen te halen), en sindsdien ben ik eigenlijk altijd bezig ofwel wat aan te komen ofwel te zorgen dat ik niet (verder) afval, maar dat komt dan weer vanuit mijn darmen.

En inderdaad, veel dingen niet in huis halen helpt natuurlijk al enorm, niet met honger boodschappen gaan doen, van te voren een lijstje maken en je hieraan houden, helpt met bezuinigen en op den duur misschien met afvallen

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:25

Ga ik proberen dan. Want dit ga niet in elk geval. Brinta vind ik ook lekker

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:59

Vorige week donderdag boodschappen bij jumbo gedaan. @ 3 gratis pakken vlees voor in de vriezer en een bami gerecht (die trouwens niet te eten was, maar goed dat het gratis was!)
Vandaag Pizza's besteld dus dat is niet zo zuinig helaas. Morgen weer paar boodschappen doen, voor hoop ik max 20 euro, waaronder vanish en wc papier.

Wat betreft Sonja Bakker, daar doe ik niet aan wel eens poging gedaan. Maar kreeg dan enorme last van vreetbuien! Nu zorg ik vaak dat ik niet al te veel lekkere dingen haal, alleen in het weekend gaat er een zak chips doorheen.
En pizza bestellen doen we niet weekelijks hoor, we hadden nu wat te vieren :)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 08:08

ik ga eens kijken naar de aanbiedingen deze week. ah heeft het gehakt in de aanbieding dus daar gelijk wat van meegenomen. zag dat de c1000 mijn cola in de aanbieding heeft. Dus daar wil ik deze week wat van halen.
vandaag een rommelige werkdag. Begin straks al dat bas naar de ggz moet voor een iq test. dat is mijn jongste zoon. vanavond poffertjes beloofd aan hem. Zal dus poffertjes en pannenkoeken worden. Dan is iedereen blij hier in huis.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:18

Ik maak altijd lijstjes met wat ik nodig heb. :)

Scheelt inderdaad een hoop

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:21

Ik maak ook 1x per week een weekmenu en aan de hand daarvan een boodschappenlijst. Voordeel is dat we echt nooit eten hoeven weggooien omdat ik ook altijd kijk wat ik nog heb liggen en wat op moet. Boodschappen doe ik ook vlak na het ontbijt, scheelt ook een hoop impulshongeraankopen :+.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:21

ja en neem geen kinderen mee dat scheelt ook een hoop

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:28

Ik doe boodschappen bij de hoogvliet in MN pauze, want daar werk ik immers, voordeel weinig tijd anders blijft er weinig pauze over dus alleen wat nodig is.

Hier gooien we ook bijna nooit eten weg. Soms omdat we dan eten uit de vriezer hebben gehaald dit doe ik dan avond van te voren en we dan de volgende dag op de dag zelf worden uitgenodigd voor een etentje bijv dan durf ik het toch niet aan om dat vlees de dag erna op te eten als het dan al 48 uur uit de vriezer is

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:41

Ik durf dat wel. Soms bak ik het alvast en doe ik het weer terug de vriezer in of is het voor de volgende dag. Gaat altijd goed

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:17

Ik doe het liefst voor de hele week boodschappen, maar als mijn vriend aan het werk is dan moest ik alles op de fiets doen of lopend dus dan ging ik elke dag even. Deze week nog even elke dag en dan volgende week maar weer per week (heb nu zelf rijbewijs dus jat ik mooi de auto mee hahaha).

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:21

Ik zit zelfs te denken om de boodschappen af te laten leveren. Maar wil dan zakelijk en privé laten bezorgen. Mijn man zeg dat ik dat moet omdat ik zoveel nodig heb in de week. 12 oppas kinderen en mijn eigen gezin van 5 personen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:23

als je idd echt een berg booschappen moet doen, is bezorgen misschien wel ene heel goed idee sweetsox, 1 voordeel... je kunt heel strak boodschappen doen, op je gemak een lijstje gaan zitten maken etc , check, check, dubbelcheck en niet in de verleiding komen door allerlei zaken waar je langsloopt in de winkel zelf...
ik zou het echt ideaal vinden, maar goed, bij ons doen ze niet aan bezorgen helaas :+ anders wist ik het wel :D