Sansevieria schreef:ClaudiaHS schreef:Pico klopt, maar hoe willen ze het oplossen als iedereen van gas af moeten en íedereen over gaat op elektrisch verwarmen?
Het pelletkachelsysteem kan ook nog weer uitgebreid worden met een warmtepomp, maar dat vind ik voor nu voor latere zorg.
Op dit moment weet je gewoon niet wat nou wijsheid is.
Hele goeie opmerking, en dan, waar moet al die stroom vandaan komen, uit gas- of kolengestookte centrales? Als het elektra net dat al aankan.
Die laatsten zijn vast meer vervuilend dan een pelletkachel met hoog rendement.
Waar je nog een mogelijkheid tot filter inbouwen in de rookgasafvoer hebt.
Wat mij wel opvalt, dat ik de laatste weken in verschillende wijken veel meer houtkachels ruik, en dan niet perse goed gestookte kachels, dus ofwel verkeerd hout of manier van stoken
Ik heb zelf ook een houtkachel, maar die ruik je buiten echt haast niet.
Dus daar hou ik mijn hart voor vast, vermoed ook eens dat de brandweer het nog wel eens druk kon gaan krijgen, ivm geen of verkeerd onderhoud.
Er had al jaren eerder ingezet moeten zijn op een beter elektra netwerk en verduurzaming.
Klopt helemaal ja. Het elektriciteitsnet loopt gewoon achter.
Ik ruik hier ook regelmatig (bijna de hele dag) houtkachels. Soms zoveel dat ik me verkouden voel en prikkende ogen heb door de slechte luchtkwaliteit. Wat mij betreft mogen er strengere regels (en handhaving daarvan) komen tegen alle fijnstof, want dit is echt niet gezond

ClaudiaHS schreef:Nu hebben we ir panelen hangen in kantoor en badkamer. Is lekker warm, maar man klaagt over koude voeten als hij achter de pc zit.
Dan heb ik een kerstcadeautip voor je: een elektrische voetenwarmer! Echt heerlijk, geen koude voeten meer