Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alja schreef:Kan ik me voorstellen
Kwam toch ook eigenlijk heel onverwachts dat je uit je huurhuis moet?
Dan lijkt het me sowieso heel erg schakelen
MarjanB schreef:_San87_ schreef:Wij willen kijken of we subsidie kunnen krijgen voor de zonnepanelen.
Voor zonnepanelen krijg je geen subsidie, vanaf dit jaar hoef je geen btw meer te betalen.
Hier alle overige subsidie potten gebruikt, moet t alleen nog indienen
Daihyo schreef:Ook herkenbaar. Bij ons wordt het begin juni
Edit: doen jullie nog iets met subsidies voor verduurzaming?
Hutcherson schreef:Oh super goed nieuws zeg! Gefeliciteerd! Wat tof dat je bod wordt graccepteerd. Ik kan daar alleen maar van dromen met die bizarre overbiedingen steeds. Nu leuke woning in de regio online gekomen. Weet zeker dat dat ook weer overboden wordt. Maar wil wel gaan kijken.
Daihyo schreef:Zo, formulier voor bouwdepot ingevuld. Verduurzaming moest minimaal 9000 euro zijn. Dus ik heb gekozen voor boven HR++ glas (is nu enkel glas), nieuwe deuren buiten en naar de woonkamer (oud, klemt en sluit niet goed) en 6 zonnepanelen. Maar geen idee wat dat laatste moet gaan kosten. Ik heb nu 5000 euro gegokt.
Verder keuken, woonkamer muur doorbreken om te vergroten, nieuw toilet en badkamer. Ik hoop dat we dat voor het budget gaan redden. Iets tekort kunnen we gelukkig wel zelf bijpassen.
Na de keuken en toilet hadden we namelijk 11.000 euro over als we voor een Ikea keuken gaan. Dat hebben we nu op de badkamer gezet. andere optie was het volledige schilderwerk, vloer, enz. Maar dat kost dan weer niet zoveel
Of dingen als een dakkapel, maar dat hebben we dan weer niet echt nodig en dat is zonde. Dan liever kijken of we iets met die badkamer kunnen doen.
Zonnetje81 schreef:Volledig schilderen en een vloer kost niet zoveel...................nou succes
mavantos schreef:Daihyo schreef:Zo, formulier voor bouwdepot ingevuld. Verduurzaming moest minimaal 9000 euro zijn. Dus ik heb gekozen voor boven HR++ glas (is nu enkel glas), nieuwe deuren buiten en naar de woonkamer (oud, klemt en sluit niet goed) en 6 zonnepanelen. Maar geen idee wat dat laatste moet gaan kosten. Ik heb nu 5000 euro gegokt.
Verder keuken, woonkamer muur doorbreken om te vergroten, nieuw toilet en badkamer. Ik hoop dat we dat voor het budget gaan redden. Iets tekort kunnen we gelukkig wel zelf bijpassen.
Na de keuken en toilet hadden we namelijk 11.000 euro over als we voor een Ikea keuken gaan. Dat hebben we nu op de badkamer gezet. andere optie was het volledige schilderwerk, vloer, enz. Maar dat kost dan weer niet zoveel
Of dingen als een dakkapel, maar dat hebben we dan weer niet echt nodig en dat is zonde. Dan liever kijken of we iets met die badkamer kunnen doen.
Ik denk dat je met je HR++ glas en de nieuwe deuren al boven de 9000 uitkomt. Glas vervangen is ontzettend duur. €11.000 voor een badkamer is ook wel erg weinig, tenzij je alles zelf doet.
Overigens moet je het gespecificeerd aangeven, maar wij kregen gewoon twee bouwdepots. Één verduurzamingsdepot en één bouwdepot, waarbij we bij het laatste wel moesten aangeven naar welk potje het ging. Alleen al was de keuken dubbel zo duur of goedkoop geweest had dat niks uitgemaakt. Ging bij ons bouwdepot gewoon van het totaal af.
Je moet wel goed kijken met je taxatiewaarde van voor en na verbouwing, maar volgens mij heb je een hypotheekadviseur toch?