Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 12:56

Wat doen jullie dat toch allemaal goed en vlot zo lijkt het wel! 6 keer je interieur omgooien in 10 jaar, ik kan dat niet.

Wij zijn bezig met de finishing touches na zware verbouwing. Lees: afbreken tot blote steen en alles nieuw, incl dak. We hebben onze keuken, salon en eetkamer samen gevoegd met fikse achteraanbouw.

Grondplan:
Afbeelding

Het groene gedeelte is de keuken, waarvan het laatste stuk eindigt op een steunpilaar.
Foto tijdens de werken, paal llinks:

Afbeelding

Het gele gedeelte is aangebouwd, met grote ramen van vloer tot plafond (paarse lijnen)
De hele lange zwarte wand leunt aan bij de buren.
De fijne rode lijn is dus de overgang van het oude huis op de nieuwbouw, waar de nieuwe poutrels of steunbalken zitten. Er is een verschil in planfondhoogte tussen gele gedeelte en salon/keuken van wel 45 cm hoogte.
De zithoek (2 rode lijnen voor de 2zitters en een paars lijntje waar de tv staat) is dus vrij donker zodra de zon niet volle bak schijnt.

Tussen de (van hier gezien verticaal geplaatste sofa) tot de eettafel (in het gele deelte) zit een open ruimte van 2 op 3 m.

Ik wil die lange muur graag breken, dacht aan een kast tegen de muur bij de blauwe streep, maar net daar zit ook het verschil in plafondhoogte. Ik kan dus niet in de hoogte gaan, ik dacht een soort secretaire? Alles in in gebroken wit geschilderd trouwens, ik weet het: saai maar anders wordt het salon gelijk een halve grotwoning met dat lagere plafond.

Langs de andere kant ben ik bang dat het dan weer te druk wordt, in vergelijking met het gele gedeelte waar de eettafel staat (op tapijt) met volledig kale muren en grote ramen zonder gordijnen. (we hebben rolluiken en geen inkijk). Daar hebben we niks van kasten tegen de muur staan omdat we ruim willen zitten als we gasten hebben. Niks zo vervelend als je stoel niet vlot naar achteren kunnen schuiven. Ik worstel echt met de aankleding en durf geen spijker in de muur te slaan.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 15:16

Toestand nu
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 15:30

Dat ik zes keer mijn interieur omgooi in 10 jaar komt voort uit het feit dat ik mijn huis haat, gewoon heel blij zijn als je dat niet doet dus :Y)

Zo op de foto krijg ik het wat benauwd van de zithoek, zou er dan ook geen kast naast zetten persoonlijk, dat neemt licht weg en maakt het meer afgesloten.

Ik zou iets van een verdiepte lambrisering maken in dat stukje tot het verlaagde plafond. Verdiept zodat je het nog wat kunt decoreren.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 15:43

Bielsje schreef:
Dat ik zes keer mijn interieur omgooi in 10 jaar komt voort uit het feit dat ik mijn huis haat, gewoon heel blij zijn als je dat niet doet dus :Y)

Zo op de foto krijg ik het wat benauwd van de zithoek, zou er dan ook geen kast naast zetten persoonlijk, dat neemt licht weg en maakt het meer afgesloten.

Ik zou iets van een verdiepte lambrisering maken in dat stukje tot het verlaagde plafond. Verdiept zodat je het nog wat kunt decoreren.

Ik heb speciaal geen lichten aangestoken bij het maken van de foto' s.

Oeh, dat van het licht is wel een goede, dus dat wordt hem niet.
Dus toch gewoon wat tegen de muur hangen en evt. een hoge plant?

Een verdiepte lambrisering in het eetkamergedeelte bedoel je dan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 15:43

Ik zou de zithoek en de eethoek omdraaien zodat je vanaf de bank je tuin in kijkt en niet je keuken.

foxy80

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 15:57

Hebben we flink over gedacht Dubbelfun. Een struikelblok bij onze vorige woning was het feit dat de eetkamer in de buik van het huis zat met weinig contact met de tuin en dat je, als je gasten had, amper tussen kast en stoelen paste. Dat benauwde wilden we absoluut niet meer, dus is hiervoor gekozen. Als we de eettafel nu in ons salon zetten, zit je weer met dat lage plafond dat ook halverwege de eettafel weg valt.

Daarnaast zitten wij pas in onze zetel als we tv kijken of lezen, ' s avonds , dan kijken we niet naar buiten en is het donker (ook al omdat rolluiken dicht gaan).

Buiten, in de hoek van keuken en woonkamer gaat nog een terras komen met loungeset. Dan chillen we in onze tuin, nog beter!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 16:40

Wat ik had bedacht bestaat niet op google denk ik :')

Maar ik had lambrisering in dat tussenstukje tot het plafond getrokken, eventueel kun je dat doortrekken naar de eetkamer (half hoog of plafond hoog) maar dan zou ik dat wel een neutrale kleur houden zodat het niet ineens enorm druk gaat worden.

Ik dacht zoiets, heb even een soort van lijnen gezet met wat ik bedoel. Gaat om het idee en niet de kleur/stijl natuurlijk :o
Afbeelding

Ik heb zelf lambrisering gemaakt hier en het is zo leuk om het zelf te bedenken en te maken en vrijwel in iedere stijl in te passen :j

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 17:31

Geheel buiten datgene waar je om vraagt en je hebt er net een verbouwing opzitten. Maar is een solar tube niet een idee voor de zithoek?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 09:09

Iemand een tip waar ik deze Afbeelding kapstok kan vinden? Er zitten vaste haken op en hij heeft geen verdikkingen bij de aansluiting met plafond en muur itt die ik vond bij Colorhanger.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 09:14

Die is van bsteel.nl

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 09:31

_San87_ schreef:
Die is van bsteel.nl

*\o/* Yes!! Dank, ik kon ‘m niet vinden, wel varianten met imo minder mooie ‘flenzen’ bij de ophangpunten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 09:49

paars schreef:
_San87_ schreef:
Die is van bsteel.nl

*\o/* Yes!! Dank, ik kon ‘m niet vinden, wel varianten met imo minder mooie ‘flenzen’ bij de ophangpunten.

No problem :D.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 21:45

@xSwanHeart dat ziet er wel heel goed uit! Ik ga nog eens verder speuren op internet

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 09:47

We zijn nog steeds druk aan het klussen, maar inmiddels zit de verf op de muren in de woonkamer. Was echt zoooo benieuwd hoe het zou worden met de gekozen kleuren. We zijn er echt helemaal blij mee <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
We doen alles zelf kwa klussen en de muren hebben we ook zelf opgevuld, geschuurd en met vliesbehang behangen zodat we het niet hoefden te laten stuccen. Het is niet perfect maar wel echt heel mooi geworden.
De deuren gaan we nog vervangen dus die zijn nog nicotine geel op dit moment :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 09:49

Dat contrast is dan zo lekker groot, vers geverfde kozijnen en dan zo'n gele deur _O-.

Het ziet er heel mooi uit zo +:)+.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 09:54

Hahaha ja erg hè. Maar we hebben alleen de weekenden en avonden om te klussen. Dus pakken nu eerst aan wat noodzakelijk is. Dingen als de deuren kunnen we er uit halen en op een later moment vervangen of nog schuren en schilderen. We willen eerst graag gaan wonen en dan stukje bij beetje de rest aanpakken. Maar het is wel een heel groot contrast ja haha.
Nu verder met de vloer, scheuren/gaten opvullen, ondervloer leggen en dan de vloer erin. Dan wordt het echt weer wat, kijk er zo naar uit :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 18:07

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Is het te vroeg voor wat Pasen in huis :D?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 18:19

Nee hoor! Zeker niet met die schattige konijnen foto’s/posters <3

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 18:33

_San87_ schreef:
[ [url=m/1f2saN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6Jv88d.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VY65r5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is het te vroeg voor wat Pasen in huis :D?

Ik heb het al ruim 2 weken haha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:56

Ik weet nooit wanneer het moment is om wat Paasversiering te zetten. Maar ik vind het wel weer lekker lente, zo :D.

@Ceetje_bokt, leuk he <3.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:43

_San87_ schreef:
Ik weet nooit wanneer het moment is om wat Paasversiering te zetten. Maar ik vind het wel weer lekker lente, zo :D.

@Ceetje_bokt, leuk he <3.

Ik vind vanaf de woensdag na pasen. Dan begint de vastentijd tot aan pasen. Dus mijn tak en accessoires staan er al sinds 17 februari whaha.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:43

Ik heb gisteren in het bos gekapte bomen ontdaan van takken en dat is nu mijn 'paastak'.. :')

Afbeelding

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:06

Ik ben helemaal niet van de paas versiering. _O-

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:25

daantjuhhh schreef:
Ik ben helemaal niet van de paas versiering. _O-

Dit is ook mijn eerste jaar en ik ben 42 :+
Ik zag leuke paasversiering bij de H&M, heel naturel. Voor het eerst in mijn leven paasversiering gekocht. Tja, toen moesten er ook takken komen :D

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 23:52

Ik houd het bij tulpen…