Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:47

Narya schreef:
Hoi dames! Ik lees even mee, ik heb volgende week mijn eerste bezichtiging gepland. Was een spontane actie, het appartement van de onderburen kwam op de markt en ik kijk al de hele zomer verlekkerend naar hun tuin :') Nu nog huur, dus dat wordt enorm veel lezen, want ik weet van de hoed noch de rand. Gelukkig hebben mijn ouders meer ervaring, zusterlief heeft ook pas gekocht.


Is wel lekker makkelijk verhuizen! Succes, hopelijk lukt het. :)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:25

Flikker je gewoon al je spullen over het balkon en klaar! :)) :')

Narya

Berichten: 5231
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:34

_O- _O- _O- _O-

Mja, ik geloof niet dat veel mensen in 1x raak hebben, dus ik wil niet meteen teveel hoop hebben.

Veriye

Berichten: 2411
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:38

Hier heeft de verkoper uitstel. Voor financering moeten vragen. Dat loopt morgen af en dan kunnen wij pas weer kijken wanneer de overdracht precies kan. Maar heel eerlijk. Ben ik er een beetje klaar mee. Vorige week woensdag liep het af en zouden wij contact hebben. Niks gehoord. Verkoopmakelaar op telefoontjes en sms niet gereageerd. Pas vanmorgen met dus de melding dat de uitstel morgen afloopt.
Ons zat ze zowat op de kont en aan het drammen dat wij alles snel meoten regelen, maar bij hun maakt het blijkbaar niet veel uit. Pff...

Naya: zou wel erg fijn zijn, zo even naar de buren verhuizen :+

Yipee, hoop dat de aankoopmakelaar helpt. Het is jullie van harte gegunt.

J0anieke

Berichten: 4984
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:03

Veriye schreef:
Hier heeft de verkoper uitstel. Voor financering moeten vragen. Dat loopt morgen af en dan kunnen wij pas weer kijken wanneer de overdracht precies kan. Maar heel eerlijk. Ben ik er een beetje klaar mee. Vorige week woensdag liep het af en zouden wij contact hebben. Niks gehoord. Verkoopmakelaar op telefoontjes en sms niet gereageerd. Pas vanmorgen met dus de melding dat de uitstel morgen afloopt.
Ons zat ze zowat op de kont en aan het drammen dat wij alles snel meoten regelen, maar bij hun maakt het blijkbaar niet veel uit. Pff...

Naya: zou wel erg fijn zijn, zo even naar de buren verhuizen :+

Yipee, hoop dat de aankoopmakelaar helpt. Het is jullie van harte gegunt.

Oef, het zit jullie ook niet mee... Lijkt me heel vervelend als je dat gevoel hebt..

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 09:15

@Veriye he wat een gezeur. ALs je er eenmaal zit ben je dat snel vergeten hoor :(:) maar voor nu wel erg vervelend. Zeker als die andere partij zo sloom reageert en jullie zo je best doen...

Ik ben ooit van de ene kant van de straat naar de andere kant verhuisd :+ was geloof ik 100 meter lopen. Erg handig. Beetje rare gezichten op de dag van de werkelijke verhuizing (vrijwel alles lopend gedaan :)) ) maar dus erg relaxed verhuisd.

Vanmiddag overdracht nieuwe appartement *\%/* man wat ben ik er toch blij mee.

boemel

Berichten: 8619
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 09:21

Veriye schreef:
Hier heeft de verkoper uitstel. Voor financering moeten vragen. Dat loopt morgen af en dan kunnen wij pas weer kijken wanneer de overdracht precies kan. Maar heel eerlijk. Ben ik er een beetje klaar mee. Vorige week woensdag liep het af en zouden wij contact hebben. Niks gehoord. Verkoopmakelaar op telefoontjes en sms niet gereageerd. Pas vanmorgen met dus de melding dat de uitstel morgen afloopt.
Ons zat ze zowat op de kont en aan het drammen dat wij alles snel meoten regelen, maar bij hun maakt het blijkbaar niet veel uit. Pff...

Naya: zou wel erg fijn zijn, zo even naar de buren verhuizen :+

Yipee, hoop dat de aankoopmakelaar helpt. Het is jullie van harte gegunt.


Wij hebben voor ons huidige huis ook 2x uitstel financiering moeten vragen. En dat vonden we erg vervelend. Zelf hebben we alles waanzinnig snel ingediend, maar het lag aan de hypotheekverstrekker, die waanzinnig druk was en achterstand had.
Ook de taxateur was niet al te snel.
Het hoeft dus niet aan de kopers te liggen.

Is de overdrachtsdatum al snel dan?

Veriye

Berichten: 2411
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 09:29

Ik vind het ook niet erg dat hij uitstel moest vragen (wij hebben het nog net heel krap gered, dus ik weet hoe vervelend het is) maar dat wij gewoon niet in de loop worden gehouden en ze op ons niet reageren, alhoewel toen het andersom was, ze zowat iedere dag wouden horen van hoe en wat.

Maar inderdaad, zodra wij er zitten is het allemaal prima :) Verheug mij er wel erg op.
Overdrachtsdatum staat op 7 december, maar verkoop makelaar gaf al aan, dat met uitstel van financering bij de verkoper wordt dat erg krap...maar ja, in principe is dat niet mijn probleem :+
Dus als hij later wil, dan schuiven wij wel gelijk door naar het nieuwe jaar ivm overdrachtsbelasting (ik ben nog onder 35).

boemel

Berichten: 8619
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 09:33

Veriye schreef:
Ik vind het ook niet erg dat hij uitstel moest vragen (wij hebben het nog net heel krap gered, dus ik weet hoe vervelend het is) maar dat wij gewoon niet in de loop worden gehouden en ze op ons niet reageren, alhoewel toen het andersom was, ze zowat iedere dag wouden horen van hoe en wat.

Maar inderdaad, zodra wij er zitten is het allemaal prima :) Verheug mij er wel erg op.
Overdrachtsdatum staat op 7 december, maar verkoop makelaar gaf al aan, dat met uitstel van financering bij de verkoper wordt dat erg krap...maar ja, in principe is dat niet mijn probleem :+
Dus als hij later wil, dan schuiven wij wel gelijk door naar het nieuwe jaar ivm overdrachtsbelasting (ik ben nog onder 35).



Dat is inderdaad krap.
Hopelijk komt alles snel voor elkaar.

M_arjolein

Berichten: 1464
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 10:41

@Veriye jeetje heb je dit gedoe er weer bij. Hopelijk snel bericht dat alles in orde is en anders inderdaad maar verplaatsen naar het nieuwe jaar is voor jou dan ook nog voordelig.

@Vanhuisuit yeah heerlijk! Veel plezier toch een mooi moment.

Steenbok12
Berichten: 7862
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:29

Naya ik vind dat dat kan hoor na eerste keer bezichtigen meteen raak!
Hier woensdag onze aller eerste bezichtiging gehad en gister bod uitgebracht! Mega spannend. Ieder mag 1 bod uit brengen tot dinsdag 16.00.
We zijn verliefd dus hoop echt heel erg dat het bod hoog genoeg is geweest.

Het rare overbied bedrag vond ik geinig als tip hier maar adviseur had toch aangegeven een rond bedrag ervan te maken omdat het dan professioneler over zou komen.
En ook o.v.b. van financiën.

Onder bouwkundig rapport niets geschreven maar in de brochure stond dat ze het sterk aan raadde dus daar ga ik naar benoemen mochten we zover komen op aanraden van adviseur.

Spannend :):)

Narya

Berichten: 5231
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:31

Spannend! En als jij na 1x bezichtigen meteen raak hebt, dan geeft dat de burger wel een beetje moed natuurlijk! Al zit ik wel met een eenpersoonsbudget in de derde stad van Nederland, mijn enige hoop is dat de buurt mensen afschrikt :') En ik heb maar meteen een tweede bezichtiging gepland, niet meteen het eerste beste huis kopen oid :+

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:50

Nou wij hadden een heel mooi bod gedaan vandaag (deadline) van 35K boven vraagprijs waarvan groot deel ook nog eens eigen geld.

We hadden geen kans, er was een absurd hoog bod binnengekomen voor het huis van meer dan 75K boven de vraagprijs! Ik lieg niet, dit vertelde de aankoopmakelaar mij. Weer gewoon geen kans. Echt absurd

Liex

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:52

Jeetje dat geloof je toch niet Yipee! :( wat enorm balen zeg... dan bied je zoveel over en heb je het nog niet... -O-

Veriye

Berichten: 2411
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:06

Whaaaat? Dat is toch niet normaal! :+

Fleur_Laura

Berichten: 4363
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:16

Ik kom me ook graag melden in dit topic. Ik en vriend zijn nu bij een stuk of 10 huizen gaan kijken en woensdag voor t eerst bij een huis wat we echt zouden willen hebben. Wij zoeken in regio Utrecht, dus erg competitief. Voor nu nog geen aankoopmakelaar, maar die zal er snel moeten komen ben ik bang.
Bod moest vandaag voor 12 uur binnen zijn. We hebben bijna 30.000€ overboden, allemaal eigen geld. Maar de makelaar wist ons te vertellen dat we flink overboden zijn.
Ik ben stiekem wel benieuwd of we toevallig hetzelfde huis hadden Yipee

Steenbok12
Berichten: 7862
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:54

Joh jeetje wat een bedragen qua overbiedingen!!!!!
Daar wordt je niet blij van. Ik ga de hoop dan maar vaat opgeven :=

Yipee welke regio zoek jij?

Queelens

Berichten: 8034
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:11

Jeeetje 75k... ik heb wel ca 50k scenario’s gezien maar deze nog niet :=
Ben indd ook wel benieuwd naar de regio.

Wij krijgen over 10 dagen onze sleutels. Zo excited *\o/*

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:17

Veriye, wat ontzettend balen. Het zit voor jullie niet mee. Hopelijk heb je snel de sleutels in handen.

Potverdorie Yipee, wat een bedrag. De markt is gek. Je hoort het niet vaak maar heel soms heb je van dit soort idiote dingen ongeacht regio volgens mij. Hier in de omgeving is onlangs ook 1 voor een ton meer verkocht.

Spannend Queelens! Dagen aftellen!

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:23

Wij zoeken ook regio Utrecht, al zoeken wij liever een huis wat verder er vanaf hoor. Wil echt niet in Utrecht zelf wonen. Wij kijken bijvoorbeeld ook Culemborg en omstreken. Nog redelijk breed maar het moet wel enigzins bereikbaar zijn met OV.

Liever iets groener dan echt in de stad hoor.

Fleur_Laura

Berichten: 4363
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:29

Het blijkt om hetzelfde huis te gaan ;)
Man... wat een bedrag eroverheen!

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:37

Fleur_Laura schreef:
Het blijkt om hetzelfde huis te gaan ;)
Man... wat een bedrag eroverheen!


We hoeven ieder geval niet wakker te liggen om het feit dat het winnende bod zo close was haha.

Wel apart om een mede bieder te ontmoeten hier haha.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:53

Hahahahaha wat grappig dat jullie op hetzelfde huis hebben geboden! _O-

Nadir

Berichten: 12751
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 08:21

Bizar Yipee en Fleur. Ik postte het laatst al hier, mijn broer had 70K overboden op een huis in Utrecht maar ook dat was niet het hoogste bod... Het gebeurd helaas dus wel vaker.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 09:12

Ik heb gisterenmiddag spontaan een bezichtiging gedaan met een moeder van een schoolgenootje van onze dochter. Die liep net langs toen we buiten bezig waren.

Zei ze dat ze toevallig net vorige week met haar man had overlegd dat dit leuke huis waarschijnlijk nooit te koop zou komen.

Wel dus :)) .

Vandaag een tweede bezichtiging met haar man erbij, zij is in iedergeval helemaal verliefd.

Ik vind het zo grappig, hopelijk is het voorbestemd :)) .