Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:44

Ja absoluut goed voor de kwekers! Juist in deze tijden zullen kwekers hun planten ook goedkoper moeten lozen en op deze manier blijft er in ieder geval vraag. Daarom kunnen bv plantje.nl het nu ook nog betalen natuurlijk. Denk dat als de markt weer iets aantrekt die kneusjesboxen ook zullen verdwijnen of in ieder geval in zeer beperkte oplage zullen worden aangeboden.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:04

Wat gaat dit topic ontzettend hard := Bijna niet bij te houden! Leuk dat er zoveel enthousiastelingen zijn :D En veel mooie kneusjesboxen ook. Bescheiden bijleespost want bijlezen sinds m’n laatste bericht is bijna niet meer te doen zo snel zijn jullie gegaan :o

Ik zie heel veel plantjes met nieuw blad voorbijkomen, leuk! Hier ook altijd heel enthousiast als er een nieuwe uitkomt.

Tutti_Frutti, jij had geloof ik je alocasia amazonica van de IKEA, daar komt mijn top alocasia ook vandaan die nog altijd staat te shinen :D hoop dat die van jou het ook goed gaat doen!

black_kelpie, wat een wortelmassa onder je plant :o Erg mooi die grote siernetel!

Fair, wat mooi die croton met dat kleurrijke blad! Echt een blikvanger.

Knabbel1070, hoe vaak geef je je cactusje water en hoeveel licht krijgt ie momenteel?

Jolien87, prachtige plantencollectie! ik ben echt helemaal weg van dat reageerbuisjesrek, die mag je vriend ook wel even voor mij komen maken :D

xIrlijn, leuke kneusjesbox! ik heb ook een musa, epipremnum en precies hetzelfde vetplantje in mijn box gekregen. Bij mij is de tekst op het potje daarvan weggevaagd dus kan helaas niet nagaan welke het is. Ben benieuwd of iemand hier het weet! Mijn vriend was er niet zo gecharmeerd van, die vond het op onkruid lijken :’)

Hier had ik ook een kneusjesbox gekregen! Wilde er eerst zelf een bestellen maar m’n vriend had de boot een beetje afgehouden, bleek dat hij er zelf stiekem een had besteld als verrassing. Zo lief <3

Afbeelding

Mijn inhoud:

- Epipremnum aureum
- Dracaena, zonder stam
- Musa
- Het mysterieuze vetplantje
- Calathea, volgens mij een ornata?
- Kalanchoe humilis ('desert surprise')
- Monstera, nog zonder gaten
- Chlorophytum/graslelie
- Tradescantia soort, geen idee welke precies?

Hier waren alleen de musa en tradescantia kneuzig, maar kan niet goed nagaan of ze echt zo waren of dat het met het vervoer zo ontstaan is. De box kwam niet heel netjes aan, plantjes waren nogal gehusseld :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:08

Emmaa_ schreef:
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat de aanbieders van die kneusjesboxen zich een beetje hebben verkeken op de hoeveelheid mensen die ze willen bestellen tov het aantal daadwerkelijke kneusjes. Sommige mensen zullen echt wel planten ertussen hebben zitten die een beetje kneuzig zijn, maar ik denk eigenlijk dat ondertussen heel veel mensen ook gewoon gezonde planten (misschien nog wat klein of jong) krijgen voor een kneusjesprijs. Al die sites bouwen zo superveel momentum op en die zien hun inkomsten natuurlijk ook echt omhoog schieten. Dan is het ook minder erg om een paar plantjes maar net iets boven kostprijs te verkopen.

Dit denk ik ook ja, ik heb hier bij het TC veel slechtere planten voor de volle mep verkocht zien worden, dit zijn echt geen kneusjes.

6 Dagen geleden heb ik bij mijn moeder een kluit meegenomen van een plant die zij op het balkon had. Hij kwam niet meer op, het was nu een bak dode sprieten en ze wilde de pot ergens anders voor gebruiken. De kluit zag er verder wel gezond uit, dus ik vond het zonde om hem weg te gooien :')

De dode gele resten van het blad weggeknipt, verse grond en wat meststoffen in een grotere pot, plens water en volle zon...

En kijk nou *\o/*

Afbeelding

Mijn moeder wist me niet te vertellen welke plant het is, ik denk een soort pampasgras.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:25

Hier ook even een uitgebreide bijlees post :')

Over de siernetels, in vind ze echt prachtig en kende ze totaal niet voor dit topic!
Echt leuke plantjes! Inmiddels heb ik hier een leuke hanger voor in de tuin gekocht met siernetels erin <3

@Jolien87, wat een prachtige collectie! Die hangcactussen ben ik vooral fan van, en die Aglaonema! Wauw!
Ontzettend leuk zo die stekjes in de buisjes!
Die twee joekels zullen je vast dankbaar zijn voor de extra ruimte!
Jij ook al zo veel geluk met je mooie box! Leuke collectie heb je ontvangen. Vooral de mystery guest vond ik er lief <3

@Sting, ik ben het helemaal eens met die artsen :+ begin elke ochtend met een rondje langs de planten, en fleur er echt van op (no pun intented)

@San, heb je een foto van het beestje?

@XIrlijn, goeie box weer! Lijkt ook erg op die van mij! Ze gaan het vast allemaal supergoed doen! Hier hebben de meeste al veel nieuwe groei en zijn verreweg van kneusjes!
Denk overigens dat Emma wel gelijk heeft, alleen mijn Kalanchoe was wat kneuzerig, en een Maranta die het nog wat zwaar heeft, maar volgensmij is dat gewoon een dramaqueen!
Er zaten wel flinke in jouw box zeg! Die dracanae, varen, calathea en dieffenbacchia zijn echt wel groter dan wat er bij mij in zat! Lucky you!
Ik denk dat er juist nu heel veel mensen binnenplantjes kopen, of niet? Denk dat de bloementelers het lastiger hebben?

@Memories, ook al zo'n gave box! Die ene met de bloemen is leuk!
Alocasia is inderdaad van de IKEA, hij doet het nog super tot nu toe *\o/*

@black_kelpie, zo leuk om te zien dat ze gaan groeien na een lading TLC!

@Tessyke, superleuk die avocadoplantjes. Hier ook meerdere malen geprobeerd maar heb er geen geduld voor :+ En bedankt voor de meme, smakelijk om gelachen!

Die bloeiende Iris is ook gaaf zeg! *D

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:32

Jolien87 schreef:
tessyke, heeft dat niet met de standplaats en hoeveelheid licht te maken?

Black_kelpie, wat een prachtige kleuren heeft die siernetel. En die hond <3 Groeit die ook uit de plant?

ontherun, de dracaena is ook niet mijn favoriete plant maar hij past verrassend goed bij de rest en mijn vriend vindt hem ook wel mooi. :j
Douche jij je planten met kraanwater of bronwater?
En je opmerking over planten uit de supermarkt ga ik ook opslaan, zeker omdat hier regelmatig leuke planten staan bij de Jumbo. :o

capopjekop, leuk! Ik ben benieuwd wat er in jouw box zit.

idinn, afgaand op jouw foto heb ik ook het idee dat de kwaliteit van jouw kneusjesbox wat meer richting kneuzig ging dan de mijne. :(:)

Fair, wat fijn dat je peperomia het licht heeft gezien. :)
En wat is je Croton prachtig, die staat ook op mijn verlanglijstje. Maar ook hier begint het al aardig vol te raken met tegen de 50 planten op 45 m2.
Volgens mij heeft je pannenkoek een kleintje die je kunt stekken, wellicht dat dit je moederplant ook meer energie geeft om te groeien.
Je epipremnum is prachtig!

Anke98, ik heb 1 calathea en ik heb er moeite mee. Bij mij thuis wilde hij wel aardig tot ik hem verhuisd heb naar mijn vriend. Daar stond hij toch niet heel blij in de vensterbank en had hij een bijna dood-ervaring. Uiteindelijk toch wat donkerder gezet en in een grotere pot gezet want hij stond wel een beetje klem maar ik ben benieuwd hoe ik hem komend weekend ga aantreffen. :=

Emmaa, nee het bleek uiteindelijk een hypoestes phyllostachya.

Zo dat zijn behoorlijk wat planten ja! := Wat een mooie verzameling heb je! <3

De laatste keer dat ik de baby's van de pannekoekplant af had gehaald werd hij enorm zielig. Maar er zitten geloof ik 2 baby's aan die ik er af kan halen denk ik? := Wil niet weer dat hij zielig wordt.

Afbeelding

xIrlijn schreef:
Capopjekop en Fair - Wat leuk dat jullie ook een box besteld hebben! Fair, hoe krijg je zo'n mooie volle Epipremnum?

Hij was ook al vrij vol toen ik hem kocht en heb ook het idee dat ik toevallig een sterke plant heb. Hij is over het algemeen super makkelijk en groeit als kool.

Jeetje wat is je box leuk! <3 Zien er niet eens uit als kneusjes!

Memories, Leuke inhoud! *\o/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:40

Omg ik heb eindelijk een Maranta leuconeura fascinator tricolor *\o/*!!

Straks bijlezen, nu eerst eten :9.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:42

Ik probeer ook alles bij te houden!

Wat een gave kneusjes boxen komen er voorbij. Ik heb hem nog niet besteld mede omdat er inderdaad veel grote planten in zitten.

Oeehhhhh Maranta <3

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:56

xIrlijn schreef:
Hier gister een plantenmiddag gehad, want mijn kneusjesbox is ook binnengekomen *\o/* *\o/*
*KNIP*

Wat een mooie box heb jij ook zeg!
Kleine sidenote: ik dacht ook dat die van mij een calathea was, mede door het kaartje dat erin zat totdat ik er toch niet kon achterkomen wat voor soort het was. Toen bleek het een ctenanthe setosa te zijn. Dus je hebt een calathea met een identiteitscrisis :=
Mijn varen had ook een boel kale sliertjes dus die heb ik eraf gehaald met de snoeischaar.
Wat ik heb gedaan is alles op etiketjes geschreven qua standplaats en bewatering en die op de pot geplakt zodat ik ze makkelijk een plekje kon geven.

Emma, dat vermoeden heb ik ook want dit zijn echt geen kneusjes. Ik heb menig plant in tuincentra zien staan die er erger aan toe zijn.

Memories, wat leuk van je vriend! :)
Ook jouw calathea lijkt verdacht veel op een ctenanthe setosa.

black_kelpie, wat leuk. Een experiment en blijkbaar nog dankbaar ook. En nu afwachten wat het is.

Tutti_Frutti, een heerlijk begin van de dag. Ik begroet mijn plantjes ook altijd bij het opstaan of als ik thuiskom. Het zijn toch een beetje je kindjes. :j
Ook mijn Kalanchoë had in de knel gezeten en had veel losse blaadjes maar die ga ik straks op een bakje cactusgrond zetten en dan maar kijken of ze willen wortelen. Weggooien kan altijd nog. :(:)

Fair, dat heb ik ook eens gehad maar hij staat er nu ook wel zielig bij. Ik heb toen de baby's en de top van de moederplant kunnen redden en op water gezet. Daar is uiteindelijk weer wat nieuws uit gegroeid.

San, die moest ik even googlen. := Ik kan me voorstellen dat je daar blij mee bent, wat een prachtige plant!

Wat een leuke reacties weer op mijn planten en in het bijzonder op het stekjes rekje. Ik ben er ook zo blij mee. Mijn vriend had aangeboden om een rekje te maken en voor ik het wist stond het ingepakt op tafel klaar. Hij is lasser van beroep dus dit had hij in een handomdraai gemaakt. <3
Over de reageerbuisjes: ik heb destijds een partij van 100 stuks gekocht onder het mom van 'je geeft nog weleens wat weg of er valt eens eentje stuk'. Maar als er liefhebbers zijn die één of meerdere buisjes willen, let me know. Ik vind ze zo handig voor kleine stekjes.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:11

Jolien87 schreef:
Wat een mooie box heb jij ook zeg!
Kleine sidenote: ik dacht ook dat die van mij een calathea was, mede door het kaartje dat erin zat totdat ik er toch niet kon achterkomen wat voor soort het was. Toen bleek het een ctenanthe setosa te zijn. Dus je hebt een calathea met een identiteitscrisis :=
Mijn varen had ook een boel kale sliertjes dus die heb ik eraf gehaald met de snoeischaar.
Wat ik heb gedaan is alles op etiketjes geschreven qua standplaats en bewatering en die op de pot geplakt zodat ik ze makkelijk een plekje kon geven.

[...]

Hahaha je hebt helemaal gelijk! Dat is hem! Maar hij heeft een aantal van zijn bladeren vannacht wel echt dichtgedaan, dus die identiteitscrisis is echt zo := Ik ga eens kijken of een ctenanthe setosa dat ook kan. Wat slim van die etiketten, dat ga ik ook doen. En wat lief dat je je glaasjes aanbiedt!

Wat een leuke box ook Memories (en lieve actie van je vriend)! Leuk dat er wat meer kleur in zit, en mooie calathea ook. Wij vinden het vetplantje net dikke rucola. Heb op de pot gekeken, er staat dat het een kalanchoe is. Dus, nog 125 soorten om uit te kiezen haha. Hopelijk weet iemand anders het!

Wat leuk dat nieuwe leven Black_kelpie! Vind het altijk kicken als je uit een afgeschreven plant weer iets kunt laten groeien :D

Dankje Fair! :D Hoeveel licht krijgt je pannenkoekenplant? Die baby's lijken me wel klaar voor een eigen pot, maar als moederplant het daar altijd moeilijk mee krijgt is misschien een extra zon-boost voor haar wel fijn? En je trekt niet alle wortels van de moederplant mee lijkt me? Ik ken het zelf niet dat stekken met een pannenkoekenplant problemen oplevert eigenlijk. En heerlijk, zo'n makkelijke, mooie en sterke plant!

Heeel gaaf _San87_! Waar heb je hem gescoord?

Ja he Tutti_Frutti! Er zitten ook behoorlijk wat nieuwe stekjes onderin een aantal potten. Hopelijk groeien die van jou ook zo uit! Gaat het wel de goede kant op met je Maranta, of weet ze nog steeds niet wat ze wil? :=

Ik ben toch even op zoek gegaan hoe kneuzig de kneuzigste kneuzenbox dan zou kunnen zijn :)) Maar zelfs de boxen die vóór de coronacrisis op internet zijn gezet zien er mooi uit. Ik denk dus dat een groot deel van de planten die in kneusjesboxen worden gestopt vooral de planten zijn die al te lang bij de groothandel in de schappen staan? En dat ze nu, zoals Emmaa_ zei, ze aanvullen met de jongere/kleinere planten om aan de vraag te kunnen voldoen. Maar ik heb wel de indruk dat kneuziger dan een slecht blad of wat slapjes ze nooit zijn geweest. Of heeft iemand wel eens een échte kneusjesbox gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:19

Ze hebben sowieso wel vanaf het begin aangegeven dat het wel leefbare planten zijn, maar met kleine gebreken waardoor ze niet voor de normale prijs verkocht kunnen worden. Ik verwacht ook dat als ik een (dure) plant kop, er geen dor blad aan zit of een paar bladeren met beschadigingen. Dat kan in een kneusjesbox wel gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:42

Het zijn inderdaad niet perse kneusjes, als in er mankeert vanalles aan en de helft zal wel dood gaan. Maar ze staan al wel een tijdje 'op de plank', omdat ze minder goed blijken te verkopen. Of nu een deel van de markt misschien is weggevallen voor een kweker. En een plant met wat schade of bruin blad, kan er ook prima in. Maar die stuur je niet op naar iemand die er de volle mep voor betaald. Ik zou dan gewoon het blad eruit snoeien, maar zo kan ook :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:55

black_kelpie schreef:
[ [url=m/A4RpoL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jezus, wat een siernetel, mooi joh <3.

Fair schreef:
-knip-

Wat een vet mooie epipremnum zeg, wauw! Ik snap dat dat je trots is.

Jolien87 schreef:
-knip-

Wat een mooie collectie heb je :D. Je string of hearts is echt heel mooi vol, zo zie je ze niet vaak.

Die reageerbuishouder voor stekjes is ook gaaf joh :D.

xIrlijn schreef:
-knip-

Ik doe eigenlijk niks speciaals met de fittonia, behalve per ongeluk een keer helemaal laten verslappen omdat ik vergeten was water te geven :o. Maar ze vliegt echt, is bijna verdubbeld sinds ik dr heb haha.

Mooie kneusjes heb je gekregen zeg, veel grote planten ook! Die Sansevieria <3. De varen vind ik ook fantastisch! Ik heb 'm ook, makkelijke plant. Helaas vorig jaar gekortwiekt door mijn honden en nog steeds herstellende :').

Ik zou t blad van de Calathea nog laten zitten, je planten hebben door t verzenden een tik gehad, even bij laten komen enz. volgende week misschien afknippen, of wachten tot ie makkelijk loslaat.

De maranta heb ik bij t tuincentrum hier in Wageningen gekocht :D.

Emmaa_ schreef:
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat de aanbieders van die kneusjesboxen zich een beetje hebben verkeken op de hoeveelheid mensen die ze willen bestellen tov het aantal daadwerkelijke kneusjes. Sommige mensen zullen echt wel planten ertussen hebben zitten die een beetje kneuzig zijn, maar ik denk eigenlijk dat ondertussen heel veel mensen ook gewoon gezonde planten (misschien nog wat klein of jong) krijgen voor een kneusjesprijs. Al die sites bouwen zo superveel momentum op en die zien hun inkomsten natuurlijk ook echt omhoog schieten. Dan is het ook minder erg om een paar plantjes maar net iets boven kostprijs te verkopen.

Kan toch ook haast niet anders... Die planten die ik voorbij zie komen hier zijn verre van kneuzen :)).

Memories schreef:
-knip-

Mooie box! Lekker divers ook. Als je net met planten begint zou je haast gewoon een kneusjesbox bestellen en je hebt al een diverse verzameling :)).

Liever verrassing van je vriend :+:.

black_kelpie schreef:
Dit denk ik ook ja, ik heb hier bij het TC veel slechtere planten voor de volle mep verkocht zien worden, dit zijn echt geen kneusjes.

6 Dagen geleden heb ik bij mijn moeder een kluit meegenomen van een plant die zij op het balkon had. Hij kwam niet meer op, het was nu een bak dode sprieten en ze wilde de pot ergens anders voor gebruiken. De kluit zag er verder wel gezond uit, dus ik vond het zonde om hem weg te gooien :')

De dode gele resten van het blad weggeknipt, verse grond en wat meststoffen in een grotere pot, plens water en volle zon...

En kijk nou *\o/*

[ [url=m/6gvaIx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn moeder wist me niet te vertellen welke plant het is, ik denk een soort pampasgras.

Dat is pampasgras idd. Bij mij schiet ie ook door, in september staat ie vol als t goed is :j.

Tutti_Frutti schreef:
@San, heb je een foto van het beestje?

Nee, het lukt me niet een foto te maken. Het lijfje lijkt t meest op die van de bladluis. Ze zitten echter in de grond, in de bladeren vind ik niks. Ik heb net de potgrond ververst en de plant en de pot goed uitgespoeld.

En mijn nieuwe aanwinst:

Afbeelding

Zo blij mee :D. Ik hoop dat ie gaat kruipen en dan kan ik 'm over één van de planken in de woonkamer draperen :)).

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:30

Oh die is gaaf zeg San! <3 Vond ik hier ook maar eens zoiets moois bij het tuincentrum.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:05

Mooooi <3 Snap dat je daar niet zomaar voorbij kon lopen!

Zonde dat je varen onvrijwillig is gekortwiekt haha, ik vind zo'n grote bos ook erg leuk staan. En bedankt voor de tip! Ik ga de nep calathea dan nog even de tijd geven :D

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:16

Wat houdt zo'n kneusjesbox in en waar kun je die bestellen? Ze zijn er namelijk fantastisch uit! Ik kom in de verleiding om er zelf ook een te halen/bestellen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:18

ontherun schreef:
Oh die is gaaf zeg San! <3 Vond ik hier ook maar eens zoiets moois bij het tuincentrum.

Ja mooi he <3. Ik wil die al heel lang maar zag m nooit en met dat ik besloten had m maar te bestellen, stond ze daar in t tuincentrum :D.

xIrlijn schreef:
Mooooi <3 Snap dat je daar niet zomaar voorbij kon lopen!

Zonde dat je varen onvrijwillig is gekortwiekt haha, ik vind zo'n grote bos ook erg leuk staan. En bedankt voor de tip! Ik ga de nep calathea dan nog even de tijd geven :D

Ja echt kakzonde, was een enorme bos. Baalde wel echt even. Hij groeit wel goed, maar voordat t weer zo'n bos is...

Oh is t geen thea? Een ctenanthe?

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:37

_San87_ schreef:
Ja echt kakzonde, was een enorme bos. Baalde wel echt even. Hij groeit wel goed, maar voordat t weer zo'n bos is...

Kan me voorstellen..!

Yes, het is een Ctenanthe (credits hiervoor weer naar Jolien :D). Heb nu geleerd dat die ook hun bladeren kunnen bewegen, ik vind ze leuk :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:38

xIrlijn schreef:
_San87_ schreef:

Kan me voorstellen..!

Yes, het is een Ctenanthe (credits hiervoor weer naar Jolien :D). Heb nu geleerd dat die ook hun bladeren kunnen bewegen, ik vind ze leuk :))

Ja, klopt! De Stromanthe doet dat ook, voor het gemak worden ze allemaal Calathea genoemd, maar dat is niet helemaal correct. Ctenanthe en Stromanthe zijn een stuk makkelijker, niet zulke enorme diva's, zeg maar :)).

Ik heb zojuist mijn triostar van nieuwe aarde voorzien, was geen overbodige luxe :)). Meteen ook even lekker gedoucht :).

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:53

Thanks voor de leuke reacties op mijn box :j

black_kelpie, leuk dat er weer leven inzit *\o/* blijf het bijzonder vinden wat er soms uit een bosje 'dode' plant ineens weer omhoog kan komen :+

Fair, leuk die pannenkoekbabies <3 deze zien er al best groot uit, goed om te stekken denk ik?

san87, moooooi die tricolor :oo wat een mazzel dat die gewoon in het TC stond! En idd als 'plantenbeginner' is zo'n box zeker heel erg leuk, hebt gelijk van alles wat. Meer een box voor menselijke plantenkneusjes dan met kneusjesplanten erin :+

Jolien87, bedankt voor de tip! Na wat uitgebreid googlewerk verwacht ik idd dat ook die van mij een ctenanthe is en geen 'echte' calathea :D maakt verder ook niet uit, vind 'm nog steeds mooi. Ze lijken wel verdacht veel op mekaar! En ook hier een fanatieke 'beweger' met het licht mee dus was er blind vanuit gegaan dat het ook echt een thea was :+

xIrlijn, dikke rucola :') dat is het wel een beetje! wel leuk om te weten dat het een kalanchoe is (of iig zou moeten zijn, die thea was ook een leugenaar achteraf). Nu de specifieke soort idd nog :+

Chanen, kijk even op plantje.nl of even met de zoekmachine in dit topic! Krijg je een box met allemaal verschillende plantjes (verrassing, kun je niet kiezen van tevoren) die in principe net niet 100% perfect zouden moeten zijn (maar wel levensvatbaar) maar zitten echt goeie planten bij.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:59

Ctenanthes zijn ook familie van Thea's geloof ik, vandaar dat ze op elkaar lijken en beide bladeren bewegen.

Ik had voorgenomen om morgen naar het tuincentrum te gaan (en een nieuw koffieapparaat te kopen :=), maar vriend heeft mijn auto nodig. Geen planten dus ^)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:05

ontherun schreef:
Ctenanthes zijn ook familie van Thea's geloof ik, vandaar dat ze op elkaar lijken en beide bladeren bewegen.

Ik had voorgenomen om morgen naar het tuincentrum te gaan (en een nieuw koffieapparaat te kopen :=), maar vriend heeft mijn auto nodig. Geen planten dus ^)

Net als Stromanthes :j.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:11

Ik vind varens ook echt mooi! Die wil ik nog wel in mijn nieuwe huisje. Net zoals het olifantsoor met zebra stammen (hoe heet dat ook al weer :+ )

Wat een bizarre siernetels komen er voorbij! Prachtig! Krijg alleen bij m'n vriend dingen die anders zijn dan groen niet zo snel het huis in.. net zoals variegata, vind ie vaak ook niks :7

Ik heb al m'n plantenhangers af! Zal morgen in het licht even een goede foto maken. Heb er ook een extra gemaakt, die mag eventueel naar een nieuw huisje:

Afbeelding

Is een wat langere, dus geschikt om hoog op te binden. Verder past er een pot in van max 14 cm diameter buitenmaat. Bij interesse graag pb :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:13

Bedoel je de Alocasia zebrina?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:13

liekec schreef:
Ik vind varens ook echt mooi! Die wil ik nog wel in mijn nieuwe huisje. Net zoals het olifantsoor met zebra stammen (hoe heet dat ook al weer :+ )

Wat een bizarre siernetels komen er voorbij! Prachtig! Krijg alleen bij m'n vriend dingen die anders zijn dan groen niet zo snel het huis in.. net zoals variegata, vind ie vaak ook niks :7

Ik heb al m'n plantenhangers af! Zal morgen in het licht even een goede foto maken. Heb er ook een extra gemaakt, die mag eventueel naar een nieuw huisje:

[ [url=m/sgp4JC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is een wat langere, dus geschikt om hoog op te binden. Verder past er een pot in van max 14 cm diameter buitenmaat. Bij interesse graag pb :D

Wat tof gedaan, joh :D.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:23

_San87_ schreef:
Bedoel je de Alocasia zebrina?

Ja die!!

Thanks! Is echt een leuk setje geworden. Kan niet wachten tot het hangt in het nieuwe huis <3