Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Om heel eerlijk te zijn denk ik dat de aanbieders van die kneusjesboxen zich een beetje hebben verkeken op de hoeveelheid mensen die ze willen bestellen tov het aantal daadwerkelijke kneusjes. Sommige mensen zullen echt wel planten ertussen hebben zitten die een beetje kneuzig zijn, maar ik denk eigenlijk dat ondertussen heel veel mensen ook gewoon gezonde planten (misschien nog wat klein of jong) krijgen voor een kneusjesprijs. Al die sites bouwen zo superveel momentum op en die zien hun inkomsten natuurlijk ook echt omhoog schieten. Dan is het ook minder erg om een paar plantjes maar net iets boven kostprijs te verkopen.
Jolien87 schreef:tessyke, heeft dat niet met de standplaats en hoeveelheid licht te maken?
Black_kelpie, wat een prachtige kleuren heeft die siernetel. En die hondGroeit die ook uit de plant?
ontherun, de dracaena is ook niet mijn favoriete plant maar hij past verrassend goed bij de rest en mijn vriend vindt hem ook wel mooi.
Douche jij je planten met kraanwater of bronwater?
En je opmerking over planten uit de supermarkt ga ik ook opslaan, zeker omdat hier regelmatig leuke planten staan bij de Jumbo.![]()
capopjekop, leuk! Ik ben benieuwd wat er in jouw box zit.
idinn, afgaand op jouw foto heb ik ook het idee dat de kwaliteit van jouw kneusjesbox wat meer richting kneuzig ging dan de mijne.
Fair, wat fijn dat je peperomia het licht heeft gezien.
En wat is je Croton prachtig, die staat ook op mijn verlanglijstje. Maar ook hier begint het al aardig vol te raken met tegen de 50 planten op 45 m2.
Volgens mij heeft je pannenkoek een kleintje die je kunt stekken, wellicht dat dit je moederplant ook meer energie geeft om te groeien.
Je epipremnum is prachtig!
Anke98, ik heb 1 calathea en ik heb er moeite mee. Bij mij thuis wilde hij wel aardig tot ik hem verhuisd heb naar mijn vriend. Daar stond hij toch niet heel blij in de vensterbank en had hij een bijna dood-ervaring. Uiteindelijk toch wat donkerder gezet en in een grotere pot gezet want hij stond wel een beetje klem maar ik ben benieuwd hoe ik hem komend weekend ga aantreffen.
Emmaa, nee het bleek uiteindelijk een hypoestes phyllostachya.
xIrlijn schreef:Capopjekop en Fair - Wat leuk dat jullie ook een box besteld hebben! Fair, hoe krijg je zo'n mooie volle Epipremnum?
xIrlijn schreef:Hier gister een plantenmiddag gehad, want mijn kneusjesbox is ook binnengekomen![]()
![]()
*KNIP*
Jolien87 schreef:Wat een mooie box heb jij ook zeg!
Kleine sidenote: ik dacht ook dat die van mij een calathea was, mede door het kaartje dat erin zat totdat ik er toch niet kon achterkomen wat voor soort het was. Toen bleek het een ctenanthe setosa te zijn. Dus je hebt een calathea met een identiteitscrisis
Mijn varen had ook een boel kale sliertjes dus die heb ik eraf gehaald met de snoeischaar.
Wat ik heb gedaan is alles op etiketjes geschreven qua standplaats en bewatering en die op de pot geplakt zodat ik ze makkelijk een plekje kon geven.
[...]
black_kelpie schreef:[ [url=m/A4RpoL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fair schreef:-knip-
Jolien87 schreef:-knip-
xIrlijn schreef:-knip-
Emmaa_ schreef:Om heel eerlijk te zijn denk ik dat de aanbieders van die kneusjesboxen zich een beetje hebben verkeken op de hoeveelheid mensen die ze willen bestellen tov het aantal daadwerkelijke kneusjes. Sommige mensen zullen echt wel planten ertussen hebben zitten die een beetje kneuzig zijn, maar ik denk eigenlijk dat ondertussen heel veel mensen ook gewoon gezonde planten (misschien nog wat klein of jong) krijgen voor een kneusjesprijs. Al die sites bouwen zo superveel momentum op en die zien hun inkomsten natuurlijk ook echt omhoog schieten. Dan is het ook minder erg om een paar plantjes maar net iets boven kostprijs te verkopen.
Memories schreef:-knip-
black_kelpie schreef:Dit denk ik ook ja, ik heb hier bij het TC veel slechtere planten voor de volle mep verkocht zien worden, dit zijn echt geen kneusjes.
6 Dagen geleden heb ik bij mijn moeder een kluit meegenomen van een plant die zij op het balkon had. Hij kwam niet meer op, het was nu een bak dode sprieten en ze wilde de pot ergens anders voor gebruiken. De kluit zag er verder wel gezond uit, dus ik vond het zonde om hem weg te gooien![]()
De dode gele resten van het blad weggeknipt, verse grond en wat meststoffen in een grotere pot, plens water en volle zon...
En kijk nou![]()
[ [url=m/6gvaIx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn moeder wist me niet te vertellen welke plant het is, ik denk een soort pampasgras.
Tutti_Frutti schreef:@San, heb je een foto van het beestje?
ontherun schreef:Oh die is gaaf zeg San!Vond ik hier ook maar eens zoiets moois bij het tuincentrum.
xIrlijn schreef:MooooiSnap dat je daar niet zomaar voorbij kon lopen!
Zonde dat je varen onvrijwillig is gekortwiekt haha, ik vind zo'n grote bos ook erg leuk staan. En bedankt voor de tip! Ik ga de nep calathea dan nog even de tijd geven
_San87_ schreef:Ja echt kakzonde, was een enorme bos. Baalde wel echt even. Hij groeit wel goed, maar voordat t weer zo'n bos is...
Oh is t geen thea? Een ctenanthe?
xIrlijn schreef:_San87_ schreef:Ja echt kakzonde, was een enorme bos. Baalde wel echt even. Hij groeit wel goed, maar voordat t weer zo'n bos is...
Oh is t geen thea? Een ctenanthe?
Kan me voorstellen..!
Yes, het is een Ctenanthe (credits hiervoor weer naar Jolien). Heb nu geleerd dat die ook hun bladeren kunnen bewegen, ik vind ze leuk
liekec schreef:Ik vind varens ook echt mooi! Die wil ik nog wel in mijn nieuwe huisje. Net zoals het olifantsoor met zebra stammen (hoe heet dat ook al weer)
Wat een bizarre siernetels komen er voorbij! Prachtig! Krijg alleen bij m'n vriend dingen die anders zijn dan groen niet zo snel het huis in.. net zoals variegata, vind ie vaak ook niks![]()
Ik heb al m'n plantenhangers af! Zal morgen in het licht even een goede foto maken. Heb er ook een extra gemaakt, die mag eventueel naar een nieuw huisje:
[ [url=m/sgp4JC.jpg]Afbeelding[/url] ]Is een wat langere, dus geschikt om hoog op te binden. Verder past er een pot in van max 14 cm diameter buitenmaat. Bij interesse graag pb