FUN-da!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 08:27

Gefeliciteerd Rienn!
Ik heb ooit eens een stoomapparaat gebruikt voor hardnekkig behang. Binnen een ochtendje de hele woonkamer gedaan! *\o/*

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 08:27

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 08:35

Dit is echt wel way too much idd pfff. Die toiletpot vind ik wel heel gaaf. Die in Elst staat in de verkeerde Elst, als het in Elst Ut had gestaan had je tenminste nog lekker de bossen in gekund.

Gefeliciteerd Rienn!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 08:51

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 08:52

Die heb ik niet eens gezien doordat ik zo was afgeleid maar ieuw....poppen zijn creepy :=

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:52

Altijd dat gezanik over dat niemand in Friesland of Groningen wil wonen. Gelukkig niet zeg, want dan was het hier nu net zoals in de randstad. :=

Ik ben geboren in Amstelveen, maar dolgelukkig dat mijn ouders in 2000 naar een Gronings dorp zijn verhuisd. Ik heb een heerlijke jeugd gehad waarin ik gewoon op straat kon spelen, mijn fiets nergens op slot hoefde te zetten, de achterdeur altijd open stond, ik poppetjes kleide van de heerlijke Groningse klei, kalfjes geboren zag worden en vooral geen flauw idee had van wat criminaliteit en file betekende.
Doordat ik nog familie heb wonen in het westen, kom ik er nog weleens en ik ben altijd ontzettend blij als ik weer heerlijk in het rustige en gemoedelijke Groningen ben. Ik weet hoe het leven in het westen is en ik zeg dus, omdat ik weet hoe het daar is en ik dat dus absoluut niet wil, dat ik daar echt niet dood gevonden wil worden.

Dus alle westerlingen die geen flauw idee hebben van hoe het is en denken dat wij hier nog steeds onderontwikkeld op klompen lopen, geen winkels hebben en er nooit wat gebeurd. Blijf vooral daar alsjeblieft! Dan kunnen wij hier mooi blijven genieten van de lage huizenprijzen, de zeldzame mini-files, de rust en de lage criminaliteit (https://www.dvhn.nl/groningen/Ten-Boer- ... 67417.html). *\o/*

En nu zal ik braaf weer on-topic blijven. :D

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:37

SusanH schreef:
Die heb ik niet eens gezien doordat ik zo was afgeleid maar ieuw....poppen zijn creepy :=

Ik had precies hetzelfde :')

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 11:44

PeerAppel schreef:
Altijd dat gezanik over dat niemand in Friesland of Groningen wil wonen. Gelukkig niet zeg, want dan was het hier nu net zoals in de randstad. :=

Ik ben geboren in Amstelveen, maar dolgelukkig dat mijn ouders in 2000 naar een Gronings dorp zijn verhuisd. Ik heb een heerlijke jeugd gehad waarin ik gewoon op straat kon spelen, mijn fiets nergens op slot hoefde te zetten, de achterdeur altijd open stond, ik poppetjes kleide van de heerlijke Groningse klei, kalfjes geboren zag worden en vooral geen flauw idee had van wat criminaliteit en file betekende.
Doordat ik nog familie heb wonen in het westen, kom ik er nog weleens en ik ben altijd ontzettend blij als ik weer heerlijk in het rustige en gemoedelijke Groningen ben. Ik weet hoe het leven in het westen is en ik zeg dus, omdat ik weet hoe het daar is en ik dat dus absoluut niet wil, dat ik daar echt niet dood gevonden wil worden.

Dus alle westerlingen die geen flauw idee hebben van hoe het is en denken dat wij hier nog steeds onderontwikkeld op klompen lopen, geen winkels hebben en er nooit wat gebeurd. Blijf vooral daar alsjeblieft! Dan kunnen wij hier mooi blijven genieten van de lage huizenprijzen, de zeldzame mini-files, de rust en de lage criminaliteit (https://www.dvhn.nl/groningen/Ten-Boer- ... 67417.html). *\o/*

En nu zal ik braaf weer on-topic blijven. :D

Amen, alleen heb ik nooit in de randstad gewoont. Vond de stad Groningen al druk genoeg toen ik daar nog school ging.
Heb net gekeken naar ons dorp jouw stad, mensen die van stad naar dorp gingen waren blij en andersom niet.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:09

Ik denk er hetzelfde over, ook, toen ik heel jong was eerst in Groningen en daarna in Den Haag gewoond, toen naar de Veluwe. Midden in het bos zelfs! Al is het hier door de jaren heen wel steeds drukker geworden. En veel 'import' die hier 'voor hun rust' komen wonen en dus af en toe nogal intolerant zijn. (tractoren, stank, hanengekraai)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:12

Dat heb je overal
Mensen die vanuit de stad naar het platte land verhuizen
Naast een werkende boerderij gaan wonen en dan gaan lopen zeiken over mestlucht
Dan mag je van mij echt aan het gas, mafkezen
Tijd terug kwam ik Er hier weer 1 tegen , dan snap je het niet helemaal hoor

(Boerengat in Noord Brabant )

Ik zou zo in Friesland/Groningen/Drente etc gaan wonen
Helaas niet haalbaar Met vriend zijn werk

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:13

Ik wil zelf liever in Overijssel/Drenthe of Gelderland inderdaad, al wordt dat laatste ook wel wat druk nu. _O- Randstad kan ik niet uitstaan, ik woon er nu al haast "te" dichtbij. :')

Maar Groningen kan ik persoonlijk niet, maar dat is gewoon persoonlijke voorkeur. :j
Dat ik roep dat je in Stadskanaal niet gauw wil wonen tenzij je echt die omgeving al goed kent is omdat ik er zelf ook wel eens geweest ben en mijn eigen familie allemaal in Emmen woont, dus dat ben ik dan meer gewend dan het toch wat kleinere Stadskanaal.

En dat behangetje van de vorige pagina, daar word je toch duizelig van?
Laatst bijgewerkt door Nummus op 01-02-19 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:14

Nou, ik kom van oorsprong uit een boerendorp en woon nu ook weer in een boerendorp, maar ze willen hier vlakbij een mega varkensstal plaatsen. Daar word ik toch ook niet blij van :=

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:14

... Nee dat is ook niet leuk. Als de wind verkeerd staat... :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:04

Dat is inderdaad niet leuk, die bio-industrie. Hier gaat het om wat kleine boeren en hobby-boeren. Hier is het dus zwaar overdreven, dat gezeur.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:18

Ja die mogen vooral blijven vind ik!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:23

De vooroordelen heb je overal. Ik ben geboren in Amsterdam en later zijn mn ouders naar Almere verhuisd. Mijn man zelfde.
Toen wij klein waren kon je echt nog leuk, gezellig en veilig in Amsterdam wonen, spelen en rondlopen. Ik heb zelfs nog kort in de bijlmer gewoond als tussenwoning toen mn ouders wat nieuws kochten in Almere en dat was ook mooi.

Juist als paarden meisje ben je van andere luchtjes en ideeen dan waar je gemiddeld voor wordt uitgemaakt als stadsmens. Ik herken niks van waarom mensen de stad leuk vinden, zoals de drukte, winkelen, cafe's etc. Stappen was leuk toen ik jong was, maar vind het al heel lang wel best zo.

10jr terug naar Noorden en heel afgelegen gewoond. Was prima, maar ik vind de omgeving niet mooi. Woonden tussen landerijen en dat is gewoon kaal. Geen echt dorp met dorpshart, gewoon lintbebouwing zoals ze dat noemen.

Emmen bijv, is echt drukker dan Ermelo waar we nu wonen. Zelfs Stadskanaal heeft of had meer winkels. Hier is het vooral erg toeristisch, dus zomers enorm druk.

IK heb niks tegen boeren bedrijven, maar die mega veestallen, vind ik ook helemaal niks. Vroeger was tussen de boeren wonen nog leuk. Nu zijn het fabrieken.

Toen wij in het Noorden woonden veel vooroordelen gehoord over Amsterdam en Amsterdammers. Soms echt heel onterecht. Mensen waren er vaak niet eens geweest als je het vroeg.

Ik snap dat veel mensen het niet leuk vinden hoe westerlingen zich profileren als ze naar het Noorden komen en heb ook wel gehoord waar de problemen zitten. Maar mensen zoeken rust en ontspanning. Alleen vind je dat maar deels als je uit een gejaagde omgeving komt en dingen niet gewend bent.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:51

Ermelo heb ik gewoond van mijn 7e tot mijn 17e. Heerlijke plek om op te groeien. Nu woon ik tussen de Heuvelrug en de Veluwe in. Prachtig midden tussen de bossen enerzijds en landelijke omgeving aan de andere kant maar toch de gemakken van de stad op loop en fietsafstand. Ook de grote rivieren zijn dichtbij. Ik hou van de bossen, de heide en afwisselende landschappen. Ik kom daarmee ruimschoots aan mijn trekken hier.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:10

Cayenne schreef:
Heeft iemand deze week nog Uitstel van Executie gekeken?
Ik hield het niet droog pfff, arm gezin!
Het huis staat nog op Funda. Ik hoop zo dat er binnenkort verkocht bij staat! https://www.funda.nl/koop/beinsdorp/hui ... erweg-524/

ja was heel sneu, ben benieuwd naar aflevering 2, maar ik begrijp nu dat het nog niet verkocht is, jammer

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:13

CoonArt schreef:
Cayenne schreef:
Paardenpand in Elst: https://www.funda.nl/koop/elst-ge/huis- ... wuurde-91/

en ik snap dat smaken verschillen, maar het behang hier vind ik echt spuuglelijk.
En met name het stuk in de badkamer :x
https://www.funda.nl/koop/krimpen-aan-d ... tsoen-1-a/

De lichtere versie van het behang gaat nog wel, maar de rest met kleur doet gewoon pijn aan je kijkertjes! :') Hoe heeft iemand ooit ZO'N KOTSLELIJK behang uit kunnen kiezen? ;(

deze lelijke stijl is wel consequent doorgevoerd in het hele huis...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:25

superpony schreef:
De vooroordelen heb je overal. Ik ben geboren in Amsterdam en later zijn mn ouders naar Almere verhuisd. Mijn man zelfde.
Toen wij klein waren kon je echt nog leuk, gezellig en veilig in Amsterdam wonen, spelen en rondlopen. Ik heb zelfs nog kort in de bijlmer gewoond als tussenwoning toen mn ouders wat nieuws kochten in Almere en dat was ook mooi.

Juist als paarden meisje ben je van andere luchtjes en ideeen dan waar je gemiddeld voor wordt uitgemaakt als stadsmens. Ik herken niks van waarom mensen de stad leuk vinden, zoals de drukte, winkelen, cafe's etc. Stappen was leuk toen ik jong was, maar vind het al heel lang wel best zo.

10jr terug naar Noorden en heel afgelegen gewoond. Was prima, maar ik vind de omgeving niet mooi. Woonden tussen landerijen en dat is gewoon kaal. Geen echt dorp met dorpshart, gewoon lintbebouwing zoals ze dat noemen.

Emmen bijv, is echt drukker dan Ermelo waar we nu wonen. Zelfs Stadskanaal heeft of had meer winkels. Hier is het vooral erg toeristisch, dus zomers enorm druk.

IK heb niks tegen boeren bedrijven, maar die mega veestallen, vind ik ook helemaal niks. Vroeger was tussen de boeren wonen nog leuk. Nu zijn het fabrieken.

Toen wij in het Noorden woonden veel vooroordelen gehoord over Amsterdam en Amsterdammers. Soms echt heel onterecht. Mensen waren er vaak niet eens geweest als je het vroeg.

Ik snap dat veel mensen het niet leuk vinden hoe westerlingen zich profileren als ze naar het Noorden komen en heb ook wel gehoord waar de problemen zitten. Maar mensen zoeken rust en ontspanning. Alleen vind je dat maar deels als je uit een gejaagde omgeving komt en dingen niet gewend bent.

Ik vind dit wel mooi beschreven! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:32

Toeristen idd , in de wonter is het vaak doods (worden wel dingen georganiseerd ) , dagje naar een grote stad dan is het wel prima . Het is druk en lawaaiig , mijn dorpje (flecke eigenlijk ) is enorm aan het groeien . Maar ik behoor tot het kaliber die begroet word op straat , ken de helft niet maar men kent mijn moeder en weet dat ik haar dochter wel :+ . Ik hoef in Amsterdam niet te verwachten dat ik gegroet word op straat ..

Mijn hart ligt hier , maar ook niet . Het is dat ik geen goede baan heb en dat ook niet gebeuren zal , liefste zou ik naar het buitenland willen . Groen en bergen en rustig , vind Nederland in het algemeen te vol

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:37

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 15:03

Oooh die is echt ideaal!

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:13

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:48