[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 01:21

Wij best een setje , maar veel brandhout

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 06:54

Wat fijn Daffodil! Hoopte zo dat je er snel vanaf zou zijn!

Wij hebben gisteren om 07:00 een bod uit gebracht, kregen om 16:00 een tegenbod en om 17:00 hebben wij een tegenbod gedaan. Om 19:00 werd ik gebeld dat het akkoord is! Wij hebben een huis gekocht! Vet bizar nog. Dus vandaag alles in werking zetten, keuring aanvragen, taxatie aanvragen. Vet!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 08:39

Gefeliciteerd allemaal!!

En daffodil wat fijn zeg dat je nu verder kan!

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 09:31

Wauw dat ging mooi vlot RoosG! Gefeliciteerd!

Hadden jullie direct door dat het huis jullie huis was Cayenne?

Ik ben ook wel heel benieuwd hoe veel huizen iedereen bekeken heeft.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 09:57

Wij kijken/keken heel veel rond op sites enzo.
Vaak ook eens langsrijden met de auto.

Dit is nog maar het tweede wat we echt van binnen en buiten bekeken!
En eerste viel af want dat lag naast een zwijnenstal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:10

Jij ook gefeliciteerd Roos! *\o/*

Ik heb maar één huis bekeken Cayenne, wilde eigenlijk meer. Maar dan kom ik bij huizen die ik toch niet kan betalen. Dus wat heeft het dan voor zin?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:45

Gefeliciteerd Roos! Wow, en dan dacht ik dat het bij ons nog redelijk snel ging :')

Willemlover: We hadden vrij specifieke eisen qua locatie, afmetingen van de tuin, garage en eigenlijk hebben we ook allebei 'het gevoel' nodig bij een huis. Ik had dat gevoel wel bij meerdere huizen, maar manlief bleek een stuk moeilijker (had het eerder andersom verwacht :P ). Bij een eerdere zoektocht hebben we ook maar 1 huis bekeken. Tijdens die eerste bezichtiging voelde het meteen goed (al moet je dan natuurlijk wel de beide benen op de grond houden en realistisch blijven dmv een bouwtechnische keuring etc).
Nu bij de tweede zoektocht had ik tijdens de eerste bezichtiging wel een goed gevoel, maar nog niet 100% een sluitend gevoel. Manlief wel. Bij de tweede bezichtiging kreeg ik dat gevoel gelukkig ook.

Verder heb ik Funda al maanden helemaal afgespeurd (en nog steeds. Het blijft een verslaving :o ).
Daarbij zijn me wel een paar dingen opgevallen:

1: Ieder huisje heeft zijn kruisje, maar in sommige huizen hangt in iedere kamer wel een kruis :+
2: Een Rudolf (Eland) aan de muur (in alle vormen, soorten en maten) is blijkbaar ontzettend hip :D
3: Dit schilderij heb ik ook ontelbare keren voorbij zien komen:
Afbeelding

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:04

Bedankt voor jullie reacties! En ook jou uitgebreide reactie Cayenne! Zelf had ik gister toen ik door het huis liep het gevoel dat dit mijn huis was en was het zelfs al denkbeeldig aan het inrichten haha. Toen ik gisteravond in bed lag bedacht ik me wel wat kleine "minpunten".
Zelf zou ik graag nog een keer gaan kijken en daarna nog eens met een vriend van ons die een eigen bouwbedrijf heeft. Is dat gek? 3 keer kijken voordat we eventueel een bod zouden uitbrengen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:01

Nee, vind ik niet gek, hoor. Het is niet even een pakje boter dat je zomaar koopt!
Wij hebben 2 keer gekeken en toen laten keuren. Een derde keer bezichtigen was geen probleem geweest.
Ik merkte wel dat je de tweede keer al minder door een roze bril kijkt :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:09

Dat lijkt me idd helemaal niet vreemd
3 keer kijken :)
Tis idd geen pakje boter , liever een keer te veel dan een keer te weinig kijken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:42

Daffodil gefeliciteerd met de verkoop en Roos met de aankoop.

Cayenne heel erg veel. 15 in het buitenland en minstens 20 in het binneland maar dat kunnen er best meer zijn ook nog.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:57

Gefeliciteerd daffodil en Roos!

Willemlover spannend!

Cayenne sommige huizen op funda zijn zo erg he :')

Wij kregen gisteren bericht van de notaris, dat de overdracht verplaatst is van 15 mei naar 16 mei om 15.30 omdat hun agenda vol is. Zijn we niet heel erg van gediend, hebben een maand geleden al een mail gestuurd dat we de 15e komen en of we evt in de ochtend kunnen komen, nooit iets op gehoord en nu komen ze met een hele andere dag en ook nog eens eind van de middag. Aankoopmakelaar vond het ook belachelijk, sowieso wijken ze zonder overleg van de koopovereenkomst af. Dus die gaat bellen dat het de 15e moet en anders gaan we naar een andere notaris. Mail die we kregen was ook heel pinnig dus heb er nu al een rotgevoel bij, en vind de dag van de overdracht wel een speciale dag die leuk moet zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:01

amandananana schreef:

Willemlover spannend!

Wij kregen gisteren bericht van de notaris, dat de overdracht verplaatst is van 15 mei naar 16 mei om 15.30 omdat hun agenda vol is. Zijn we niet heel erg van gediend, hebben een maand geleden al een mail gestuurd dat we de 15e komen en of we evt in de ochtend kunnen komen, nooit iets op gehoord en nu komen ze met een hele andere dag en ook nog eens eind van de middag. Aankoopmakelaar vond het ook belachelijk, sowieso wijken ze zonder overleg van de koopovereenkomst af. Dus die gaat bellen dat het de 15e moet en anders gaan we naar een andere notaris. Mail die we kregen was ook heel pinnig dus heb er nu al een rotgevoel bij, en vind de dag van de overdracht wel een speciale dag die leuk moet zijn.

:(:)

Niet leuk, gelukkig hebben jullie een aankoopmakelaar! Gewoon lekker naar een andere notaris gaan!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:04

Daffodil en Roos gefeliciteerd.

Balen amandananana gelukkig dat je inderdaad een aankoopmakelaar hebt die dit kan oplossen.

Wij hebben een derde bod uitgebracht :j Ben erg benieuwd hoe daar op gereageerd wordt.

Vooral omdat we eerst vrije keuze in oplevering kregen en er nu wordt aangegeven dat de oplevering pas na 4 maanden kan. We hebben aangegeven dat we dat toch niet helemaal correct vinden :o

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:32

Daffodil en Roos gefeliciteerd!!!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:33

amandananana schreef:

Willemlover spannend!

Pff wat zuur zeg -O-

Nou dat is idd bijzonder dat ze dat nu weer anders zeggen.. @M_D_H

Wij hebben onwijs leuk contact met de verkopers, gisteren op koffie geweest en even wat dingen opgemeten :D zo'n verademing als het zo kan gaan!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:38

Ja een aankoopmakelaar is zeker fijn, het is mijn stalgenootje dus ken hem ook redelijk goed. Echt super is dat :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:54

Spannend MDH! Liggen jullie nog ver uit elkaar?

Wij hebben hetzelfde gehad qua oplevering. Er stond in de advertentie 'per direct', maar achteraf blijkt het pas na 14 juli te wezen ivm de schoolvakanties van hun kinderen.
Zeg dat dan gewoon direct eerlijk :7

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:58

MDH dat is inderdaad een beetje misleidend in de advertentie dan..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:27

Dank allen! Gefeliciteerd Roos en Willem! Cayenne, das vaak zo met oplevering direct, das nooit direct hahaha maar wij hebben nu 8 weken de tijd en de grootste uitdagen wordt het financieren van de restschuld. Inmiddels wat dingen uitgezet maar dit wordt echt heel lastig denk ik. Beiden zzper maar niet lang genoeg volgens de banken en een best forse (60) restschuld.

Eerst maar horen of de ING zelf nog ideeën heeft of met een aanbod komt om dat bedrag om te zetten in een lening. Ik hoop het echt want vooral mijn ex ziet echt geen kans om ergens geld vandaan te trekken. Ik heb ook geen liggende gelden maar gelukkig wel twee ouders (apart van elkaar) die beiden een afbetaald huis hebben zodat ik hen wellicht daarvoor kan gebruiken. Maar ja niet om die hele schuld in mijn eentje te dragen.......en splitsen gaat natuurlijk niet lukken want we zijn beiden hoofdelijk aanpsrakelijk!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 18:48

Gefeliciteerd daffodil en roos! Veel plezier met wat er nu komt!

Wij hebben het concept-voorlopig-koopcontract binnen. We lopen wat vertraging op, omdat we deze 2 weken wegens omstandigheden geen tijd hebben gehad voor huizen en feestelijke dingen. De financieel adviseur denkt wel dat er genoeg tijd is nog om een hypotheek aan te vragen. Ik vertrouw er maar op dat t goed komt. Wel een beetje spannend nog.

Edit: ohja,de huizen. Wij hebben zo'n 10 huizen gezien voor we deze zagen en waren wel vrij snel allebei helemaal om. Ik kijk nog wel op Funda uit gewoonte, maar geen enkel huis is echt boeiend (of het is 5 ton, maar laten we een beetje realistisch blijven)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:00

Wij hebben een huis onder voorbehoud :wow:

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:41

Gaaf MDH! Gefeliciteerd!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:57

Thank :j

Ik vind het nog dood eng :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:05

Gefeliciteerd!!

Ik heb bericht terug na mijn bod, verkoper wil er max 500 (!!!!!) af doen... nu ga ik bedenken of dit tactiek is. En hoe ik ga reageren... had wel verwacht dat hij dit niet oké zou vinden, maar dat er zeker wel 2.5 af zou kunnen, na 4 maanden te koop.