[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:18

Ach, de wijk waar wij jaren gewoond hebben in Enschede stond ook slecht bekend. Daar kwam ik eigenlijk pas echt achter hoe slecht nadat we verhuisd zijn, met andere woorden: nooit iets van gemerkt. Ik ging daar gewoon 's nachts over straat. En heb me daar nooit onveilig gevoeld.
Natuurlijk wisten wij ook wel dat er weleens akkefietjes waren, maar in die wijk maakte het gewoon veel verschil in welke straat je woonde. Soms kon het een verschil van dag en nacht zijn tussen de plek waar wij woonden en net om de hoek, of verderop in de straat :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:58

Wendy, je zou denken dat het helemaal niet zo ingewikkeld is idd, maar helaas wijst mijn ervaring inmiddels anders uit, of de huizen zijn huge , of de tuin is mini
en we hoeven niet eens een "af" huis :n mag best een bak kluswerk aan zitten , zolang het maar bewoonbaar is :j en dat is een ruim begrip bij ons :=

het laatste huis waar we serieus mee bezig zijn geweest moest van boven tot onder gestript worden zo ongeveer, houtworm behandeling, de riolering uitgraven en vervangen voor modern buizenwerk en ga zo maar door , willen we best doen , maar dan was er nog steeds een risico op moeten onderheien aan het eind van het verhaal en een hele drukke locatie (drukker dan ingeschat van te voren, terwijl ik heel regelmatig langs het huis rij)

wat betreft hoe ene buurt is, mijn broer heeft jaren in rotterdam gewoond, woonde zelf dan heel prima, terwijl om de hoek regelmatig het swat team klaar stond om tot de tanden gewapend weer ergens binnen te vallen :+

edit: as we speak is er een huis bij gekomen, even naar vriendje gesmst, die zit in Schotland voor zijn werk

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:44

@ Wendy; ik heb je een pb gestuurd en het klinkt erg luxe!

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:47

Allemaal wel positieve verhalen hier!!!

Vandaag een 2de bezichtiging van ons huis gehad door dezelfde mensen als vorige week woensdag.
Ze laten morgen een reactie achter bij de makelaar.
Ben benieuwd wat ze te melden hebben.
Ik hoop op een openingsbod zodat er wat schot in de zaak komt.
We zullen het horen morgen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:36

vorige week een eerste gesprek gehad met een makelaar.. op zich een heel goed verhaal, ze bieden veel voor wat ze vragen.. maar het eerste teksvoorstel voor de brochure viel me nogal tegen.. het leek wel heel snel in elkaar geflanst, sommige dingen klopten gewoon echt niet.. en de positieve kanten van het huis en de ligging werden niet genoemd...
en het ergste.. 'het huis verkeerd in prima staat' ..... auw!! daar kan ik dus echt niet tegen.

morgen komt er nog een makelaar, dus dan kunnen we de voorstellen even naast elkaar leggen. Het huis is nu zover toonbaar en verkoopklaar, dus de foto's kunnen wat mij betreft snel gemaakt worden.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:43

spannend lovemyhorse

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:51

De kogel is door de kerk! De hypotheekaanvraag is geaccepteerd, over 2 weken de sleutel!!!!!!! Pff een last van mn schouders, haha!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:57

Gefeliciteerd Hamont!!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:59

Congrats!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:01

Juval, dat kom ik regelmatig tegen, brochures die niet echt uitstralen dat de makelaar er ook maar een grammetje moeite in heeft gestopt :=
en daar word dan nog voor betaald ook...ik zou juist verwachten dat in de huidige markt een makelaar extra hard zou lopen voor een verkoop, maar mijn ervaring is anders
wat ik ook ontzettend vervelend vind voor verkopende partijen...
toppunt was wel de garage etc die volgens de funda ad bij het huis zat, die zat bij een ander huis in diezelfde straat, staaltje heul slecht knip en plak werk :=
of met diezelfde makelaar in een huis rondlopen en dat hij heel droog zegt "ja ach, dat huis krijg ik toch wel verkocht" en dan dat onze vragen maar half en zeer laks beantwoord werden , dan moet je je als makelaar toch kapot schamen :? iemand betaald hem zijn goeie geld en dan op die manier er mee om gaan, ik kan daar echt niet bij met mijn hoofd :n

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:02

Gefeliciteerd :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:16

gefeliciteerd hamont

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:18

Gefeliciteerd Hamont!!!

Net belde onze makelaar op.
De mensen die gisteren voor de 2de keer zijn komen kijken hebben een openingsbod gedaan.
De makelaar met mij besproken en een tegenbod gedaan.
Nu maar hopen dat we er samen uit komen.
Vanavond maar ff een openingsbod doorbellen naar de makelaar van ons droomhuis.
Vind het allemaal heel erg spannend,loop al een week met knallende koppijn en misselijk van de spanning.

Mensen moesten nog een starterslening aanvragen dus als we het overeen komen met de prijs dan opleveren over 3 of 4 maanden.
Ben benieuwd.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:19

hamont gefeliciteerd!!

en spannende tijden Lovemyhorse1!! ik hoop dat je er uit komt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:24

Nou Wendy, dat klinkt als mooie plannen!

Gefeliciteerd Hamond! Fijn zeg!
Fijn lovemyhorse1! Dat je een openingsbod hebt, hopelijk komen jullie eruit zoals je zegt!

Ik heb vannochtend naar de makelaar gebeld en gezegd dat ik het huisje ga doen! Whieeeh! Morgen ochtend ga ik er nog eens met mijn ouders in. Gelijk even alle maten goed opmeten, zodat ik op mijn ipad vast aan het inrichten kan :P haha.

En dan over twee weken (stomme carnavals vakantie) een afspraak om alles door te spreken. Met name hoe het koop garant nou precies werkt en wat er allemaal moet gebeuren. Vanavond maar eens op onderzoek uit welke hypotheek adviseur ik wil en daar dan morgen ook een afspraak bij maken. Vind het zoooo spannend!

Wat is jullie ervaring wat betreft doorlopende kredieten en creditcards? Ik zit namelijk ongeveer 20-25 duizend onder wat ik zou kunnen krijgen, maar heb momenteel een doorlopend krediet op mijn betaalrekening van 500 euro en een creditcard met een besteding van 1000 euro, die telkens gelijk aan het einde van de maand volledig van mijn bankrekening wordt afgeschreven (kredieten daarop zijn dus altijd maximaal 1 maand). Hoeveel zou dat doorwegen in een hypotheek? Moet ik die vast gaan opzeggen?

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:30

Dat moest hier wel en het kwam pas op het laatst aan het licht. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen wat dat betreft :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:36

De vorige keer dat we een hypotheek hebben afgesloten (2007) moesten we dat idd opzeggen. Ook moest mijn man de mogelijkheid tot rood staan op laten heffen. En als dat toen al moest...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:37

Gefeliciteerd Hamont!
Lovemyhorse, wat fijn dat de eerste stap nu gezet is :j

Onze verkoopbrochure was ook erg slecht opgesteld, daar hebben we ontzettend veel spelfouten uit gehaald. Helaas was hij daarna nog steeds niet echt denderend (de precieze aangegeven fouten er uit gehaald, maar de tekst eromheen niet meer aangepast waardoor de zinnen regelmatig niet meer liepen).

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:46

FF een vraagje aan jullie.
Ik heb dus net een openingsbod gehad op ons huis en de makelaar van ons heeft een tegenbod gedaan.
Daar heb ik dus nog niks van gehoord maar dat komt wel.
Nu wil ik eigenlijk vanavond een openingsbod doen op ons droomhuis.
Maar is dat wel zo verstandig om dat vanavond al te doen?
Ik bedoel daarmee dat ik nog steeds geen zekerheid heb dat ik het huis van ons verkocht is.
En dadelijk kom ik met de makelaar van ons droomhuis overeen met de prijs en die mensen die bieden op ons huis die trekken zich ineens terug of krijgen geen starterslening.
Wat dan?
Dan zit ik met 2 huizen op mn nek.
Wie heeft hier advies voor?

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:06

Bod en koop nieuwe huis ovv verkoop oude huis?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:11

Spannend lovemyhorse! En gefeliciteerd Hamont!

Shiloh schreef:
Nou Wendy, dat klinkt als mooie plannen!

Gefeliciteerd Hamond! Fijn zeg!
Fijn lovemyhorse1! Dat je een openingsbod hebt, hopelijk komen jullie eruit zoals je zegt!

Ik heb vannochtend naar de makelaar gebeld en gezegd dat ik het huisje ga doen! Whieeeh! Morgen ochtend ga ik er nog eens met mijn ouders in. Gelijk even alle maten goed opmeten, zodat ik op mijn ipad vast aan het inrichten kan :P haha.

En dan over twee weken (stomme carnavals vakantie) een afspraak om alles door te spreken. Met name hoe het koop garant nou precies werkt en wat er allemaal moet gebeuren. Vanavond maar eens op onderzoek uit welke hypotheek adviseur ik wil en daar dan morgen ook een afspraak bij maken. Vind het zoooo spannend!

Wat is jullie ervaring wat betreft doorlopende kredieten en creditcards? Ik zit namelijk ongeveer 20-25 duizend onder wat ik zou kunnen krijgen, maar heb momenteel een doorlopend krediet op mijn betaalrekening van 500 euro en een creditcard met een besteding van 1000 euro, die telkens gelijk aan het einde van de maand volledig van mijn bankrekening wordt afgeschreven (kredieten daarop zijn dus altijd maximaal 1 maand). Hoeveel zou dat doorwegen in een hypotheek? Moet ik die vast gaan opzeggen?

We hebben een paar jaar geleden van bank gehoord dat ze ons aanraadden om geen doorlopend krediet of lening te hebben wanneer je een hypotheek wilt hebben omdat dit flink kan schelen in de hypotheek die je kan nemen. We hebben toen een roodstand waar we geen gebruik van maakten meteen stop gezet en nergens een doorlopend krediet staan.

@ lovemyhorse1 ; wat ik heb gehoord om me heen is dat je 5 weken de tijd hebt om een hypotheek rond te krijgen wanneer je bod is geaccepteerd. Ik zou zelf nog even afwachten of de geïnteresseerden akkoord gaan met het tegenbod of je laat de verkopers van de droomwoning weten dat je een bod uitbrengt op hun woning met als kanttekening dat je voor de woning gaat wanneer jouw woning verkocht is. Ik heb een keer van kennissen gehoord dat ze dit zo hebben gedaan en daar ging de verkoper mee akkoord.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:22

wel, maandag een bezichtiging bij een huis, kans is vrij groot dat het tegen die tijd al onder bod is btw, ex huurwoning in een straat waar de vorige die te koop kwam ook binnen no time verkocht was, maar we gaan het zien

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:41

lovemyhorse1 schreef:
FF een vraagje aan jullie.
Ik heb dus net een openingsbod gehad op ons huis en de makelaar van ons heeft een tegenbod gedaan.
Daar heb ik dus nog niks van gehoord maar dat komt wel.
Nu wil ik eigenlijk vanavond een openingsbod doen op ons droomhuis.
Maar is dat wel zo verstandig om dat vanavond al te doen?
Ik bedoel daarmee dat ik nog steeds geen zekerheid heb dat ik het huis van ons verkocht is.
En dadelijk kom ik met de makelaar van ons droomhuis overeen met de prijs en die mensen die bieden op ons huis die trekken zich ineens terug of krijgen geen starterslening.
Wat dan?
Dan zit ik met 2 huizen op mn nek.
Wie heeft hier advies voor?

Met een bod zit je nog nergens aan vast, hoor! Pas 3 dagen nadat je de koopakte hebt getekend. Alleen bevind je je in een betere onderhandelingspositie als je zelf je huis al verkocht hebt.

Bedankt voor de felicitaties, ik heb de taart al op het aanrecht staan :D

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:41

Lovemyhorse; nu al een bod doen is denk ik vooral belangrijk als er meer kapers op de kust zijn. Wij hebben na de eerste bezichtiging direct een bod gedaan omdat de kijkers daar met bosjes kwamen (oo al voor de tweede keer) en wij hadden geen zin om voor de tweede keer een geschikt huis aan ons voorbij te laten gaan.

Hoe lang staat het al te koop? Weet je of er veel belangstelling is?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:51