BiBiQ schreef:Scharrel is net zo vreselijk als niet hoor. Ipv dat de kip alleen per hokje zit, zijn er minder hokjes, net zoveel kippen en net zoveel ruimte. Ze schieten er niks mee op.
Biologisch is de voeding vaak veranderd en hebben ze t Nog niet heel goed.
Dan kan je beter vrije uitloop kip/vlees hebben. Daar loopt het beest wel buiten in meer ruimte
Dat hangt ervan af waar je het haalt. Op het moment eten we helemaal geen kip meer maar wanneer we dit weer gaan halen dan halen we dat bij de plaatselijke biologische boer waarbij je de dieren buiten rond kunt zien lopen en dus ook zeker weet dat het niet alleen biologisch is (wat ik een grote + punt vind) maar ook dat ze een goed leven hebben. Daarnaast schijnt het biologische keurmerk ook betere leefomstandigheden te moeten geven aan de dieren.
Sonja_vR schreef:de regels van Biologische pluimveehouderij dicteren ook gewoon uitloop hoor, inclusief begroeiing en schuilmogelijkheden
, zie skal.nl voor de info per diersoort (en gewas als je er echt in wil duiken)
Biologisch is niet alleen maar de voeding en medicatie aanpakken, maar juist ook huisvesting inclusief uitloop etc .
Precies 
sweetsox schreef:Sommige dingen vind ik dan wel heel erg duur worden. Ik koop wel dier vriendelijkere producten maar niet biologisch. Ik denk dat als ik maar met zijn tweeën was dat ik het wel gedaan had.
Wel altijd scharrel eieren.
Zit te denken wat ik morgen ga eten. heb opeens heel erg trek in pannenkoeken. beetje raar op dit tijd stip. hahahaha
Tja het zijn keuzes maken, wij zijn met 3 personen en we eten in ieder geval biologisch vlees en zoveel mogelijk fruit en groenten. Aardappels zowieso en de rest qua eten eigenlijk niet, dit ook omdat je anders helemaal niet meer tegen niet biologisch kan denk ik.