Ieder zijn ding Ik ga straks weer een kastje halen om te pimpen en vanavond een tafel.
Suusjepluus
Geplaatst: 21-09-18 12:24
Ha wat een leuk topic! Gaaf wat iedereen hier maakt zeg. Ik heb zelf de salontafel en een kastje verbouwd, eigenlijk uit noodzaak omdat we niet konden vinden wat ik wilde.
Ik ben bezig om de kleur voor de herfst op wat (uitwisselbare) kastdeuren te zetten. Zelfs 2 lampenkapjes moeten het ontgelden
Suusjepluus
Geplaatst: 21-09-18 13:47
Ja de salontafel was te groot Decoupeerzaag erin en gaan, poot er weer tegenaan en niets te zien
Voor het tvmeubel wil ik eigenlijk iets nieuws maken. Liefst met plek voor 2 honden eronder. Ik heb al wel een schetsje gemaakt maar twijfel of het niet gaat wiebelen. Wat denken jullie, beweegt dit van links maar rechts?
Ja waarschijnlijk gaat dit wel wiebelen, zeker op de hoeken wel een hele dunne verbinding. Kan je oplossen door aan de achterzijde ook een plank te maken. Dan heb je ook niet dat de honden de muur vies maken.
DubbelFun
Geplaatst: 21-09-18 13:56
Ik denk dat het door de middenkolom wel mee zal vallen. Mocht het toch iets het geval zijn dan kun je bijv. de achterwand helemaal dichtmaken (hebben de honden ook geen last van tocht) óf een 'staande' dwarslat bovenin de open vakken maken.
Ja, die heb ik gebruikt om een betonlook te maken op bloempotten. Lijkt een soort zand in de verf te zitten. Werkte opzicht wel fijn, echter stoot/brokkelt het na het drogen wel vlot van de pot af.
DubbelFun
Geplaatst: 21-09-18 17:47
Daar was ik al bang voor en een beetje zand strooien in de gewone hobbyverf kan ik zelf ook wel
Het nieuwe kastje staat al haast helemaal voor de 1x in de Action krijtverf. Het spul dekt voor geen meter en de literpot is al half leeg... of is dat normaal ook voor duurdere krijtverf ??
Dat kastje is leuk gedaan, maar de achterkant vind ik erg storend. Verder is het voor een 'eiland' te klein en te laag en ze vergeet even te zeggen dat je met die 'open' ladevakken nog wel even een bodem in de kast moet maken
Net een grote eettafel opgehaald. Hij is al wit, dus waarschijnlijk alleen het blad iets mee doen... Het ding is loeizwaar en dan waren de poten er al af
Ja, er gaat sowieso nog een 2e laag op. Maar deze verf is veel dikker als die in de flesjes en ik ben bang dat als ik de 1e laag ga opruwen dat ik er zo door ben, maar misschien valt het mee.
Als de boel goed droog is dan moet ik wel echt veel moeite doen om het er weer af te krijgen (Voor die oude look) ik gebruik dan half half azijn en water met stevig schuurpapier of schuurspons om de verf ‘zachter’ te maken
Heb weer een geweldige tip/filmpje gevonden Wax aanbrengen op de plaatsen waar je de verf wil verwijderen Daarover je verf aanbrengen en dat met duck tape, schuurspons of babydoekjes de verf verwijderen! Scheelt heel wat schuurwerk