[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:57

Dat is balen zeg mikkie :oo .

Hierbij onze keuken! <3 Hoogglans Magnolia
Het is U-vorm met links de koel-vries combinatie, daarnaast de vaatwasser en een bovenkastje van een meter.
In het midden het linkerkastje met de spoelbak en in dat kastdeurtje wordt de prullenbak verwerkt en in de hoek komen planken zodat je daar schoonmaakspullen kwijt kunt en de loze hoek benut wordt. Rechterdeurtje is van de halve draaicarroussel, die kun je er dus uittrekken. En daarboven een een besteklade.
Rechts een kastje van met lade erboven, daarnaast combi-oven met grote lade eronder en daarnaast weer kastje met lade erboven. En dan nog een bovenkastje van bijna een meter, de afzuigkap van 90 cm en een gasfornuis 5pits van 72 cm.

De afzuigkap op de tekening klopt alleen niet, wij hebben een rechthoekige. En alle grepen zitten bij ons verticaal. We hebben ook een iets andere kraan etc. Dit kon alleen niet in de tekening gezet worden.

Afbeelding

Afbeelding

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:07

Het zijn horizontale grepen trouwens, had per ongeluk verticaal getypt :+

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 08:00

hey dames, kom even snel langs wippen.

kent iemand die kan behangen (glasvezel) en die op niet duur is (het liefst beunen) en die op zeer korte termijn kan voor bij ons in Georgsdorf (Duitsland). Mocht iemand iets weten hoeft dus geen proffesional te zijn, graag een pb'tje

Verder heel erg druk aan het klussen. vanaf dinsdag zijn we elke dag van 7 's ochtends tot half 2 tot 2 uur s'nachts aan het klussen. alle muren hadden 4 lagen behang en jeetje wat een piep werk om dat eraf te krijgen.
vanacht bij mijn ouder weer geslapen om even een avondje bij te tanken, ga straks weer die kant op.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 08:44

@Mikkie: wat ontzettend vervelend :(:)
@Destino: oeh, mooi hoor! Ik ben benieuwd straks irl :j
@Pashon: hahahaha, ik krijg flashbacks, tja, die Duitsers en hum "Tapete" :+ . Hier heeft onze dochter nog flink mee geholpen en ik was iid ook iedere vrije minuut behang d'r af aan het halen, hier waren zelfs de plafonds behangen }:0 , dat hoefde d'r gelukkig niet van af, maar die ging uiteraard wel heel gemakkelijk los, dat was dan af en toe mijn beloning even lekker een stuk flink d'r af rijten :D . Hier komt dus ook echt nergens meer behang op de hele boerderij _/-\o_

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:13

Mooi keuken Destino :j

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:25

Kom ook even binnenkoekeloeren en ga straks eens op mijn gemakje het topic doorlezen :D zoek natuurlijk tips en belangrijke dingen.

Het is nu eindelijk zo ver dat we weten waar vriendlief komt te werken (morgen eerste dag) en we kunnen ons nu serieus eens gaan settelen.
Gelukkig is dit in de stad waar ik nu studeer en een kamertje heb en vriendlief heeft een tijdelijk huisje gekregen (wat overigens echt een super tof huisje is, dus het geeft flink wat ruimte om rustig te zoeken)
Maar het is nu toch wel echt zo ver, ook wij gaan de woningmarkt op.
Huren is niet echt een optie meer (tenzij particulier) dus we gaan voor de koop.

Stiekem wel een beetje spannend allemaal :=

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:52

Bedankt :D

Pashon, ik kan je helaas niet helpen! Veel succes met alles, komt vast goed :) .

Lolleke, leuk, ben benieuwd of jullie snel iets leuks vinden~!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:55

Hahahaha dat van die lagen behang komt me bekend voor. Een vriendin van mij heeft een boerderij in dezelfde straat als ik (hoop ik ooit kom te wonen). Iedere keer als we een laag behang eraf trokken, kwam er een ander motiefje onderuit. Verschrikkelijk. Zij hadden van die piepschuim tegels tegen het plafond, ook zoiets verschrikkelijks.
Vandaag ben ik nog even bij ze gaan kijken. De keuken is afgelopen week geplaatst en is ook magnolia. Ik zie dus veel herkenning in het topic.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:50

@Mikkie: hahaha, heeft je vriendin ook paardjes aan huis?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:03

Pfuh op 1 kamer na hebben we al het behang eraf, slaapkamers, woonkamer en keuken :O kan ook geen behang meer zien. vanaf dat de woning gebouwd is (1964) tot nu is er nooit behang afgehaald enkel nieuwe overheen geplakt. We moesten echt cm voor cm en laagje voor laagje pulken heb geen nagels meer over. Vloerbedekking hebben we er ook uit en boven is alles geschuurd nouja bijna alles we zijn met de trap bezig maar daar zat vloerbedekking op en om die lijm eraf te krijgen echt een hels karwij!
In de woonkamer zijn de muren aangesmeerd. Morgen weer een dag :O :O
Echt de hele week van sóchtends 7 tot s'nachts half 2 geklust ben echt op nu en we moeten nog zo ontzettend veel!
In eerste instantie wouden wij ook geen behang er meer op, maar de offerte van alles spakken (echt het hele huis) viel ons vies tegen en dan hadden we de goedkoopste dus daarom is de keuze nu voor glasvezel behang gevallen, maar omdat geen enkele muur echt helemaal glad is (die duitsers en hun muren aansmeren nou poehe).
Valt echt tegen hoor, het leek allemaal best mee te vallen toen alles nog op de muren zat enzo maar overal komen gaten onder vandaan. die mensen hadden helemaal geen behang nodig met zoveel gaten als ze geboord hebben om van alles op te hangen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 08:44

Jeetje wat praten jullie veel ;)
Hele weekend druk aan het klussen geweest bij mijn ouders.
En we hebben weer een aanvraag voor bezichtiging.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:04

@Manzano: spannend!

@Pashon: hier wel gelukkig maar 1 laag en spuuglelijk, maar wel heel netjes gedaan. Hier gelukkig was gelukkig ook geen vloerbedekking, vind dat altijd maar vies, zal hier dus ook nooit komen, net als behang, hahaha.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:04

wat een ontzettend mooie keuken destino :j !!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:12

avaluna schreef:
@Chipieke: leuk! Wat spannend! Ik had alleen iets heel anders verwacht bij in the middle of nowhere :D , hahaha, d'r staan allemaal huizen om heen ;)

Haha ja in onze streek is dit the middle of nowhere :D

Dit huis is het toch niet geworden :(:) Iets te krap naar mijn zin :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:13

@Chipieke: jammer, maar je hebt nu vast de smaak te pakken er komt vast wel iets moois op jullie pad!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:14

Manzano, spannend!!
Pashon wat klussen jullie lang achter elkaar zeg :oo . En wat een tegenvaller al die lagen :(:) .
Steffiy, dankjewel! :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:41

We doen vandaag een tweede bod op het huisje waar we vorige week zijn geweest, hier dus nog volop in actie. :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:42

Klinkt goed Imre, druk in de onderhandelingen dus.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:58

Nou zaterdag hadden we dus een bezichtigingsaanvraag en vandaag weer 2 :wow:
Woensdag komen er 2 kijkers en donderdag nog een.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:35

Jeetje Manzano, ik zou willen dat wij dat ook hadden!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:57

Ben ook wel verbaasd dat het opeens zo hard gaat :j

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 07:49

Imre klinkt goed, linkje? :o

manzano klinkt goed, daar moet toch wel iemand tussen zitten die een bod uit brengt.

Wij maken inderdaad lange dagen met klussen maar het moet wel anders krijgen we het niet af.
deze week hebben we al geen oppas dus kan 1 van ons al niks doen, baal er wel van maar is helaas niet anders.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:15

Wat ben ik blij :D we krijgen toch eerder de sleutel :D

Het word nu 2 augustus ipv. 27 september!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:22

Dat is fijn Steffiy!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:22

Scheelt alweer heel wat weekjes :)