FUN-da!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:36

Ik ken Brabant niet goed, maar mensen zeggen altijd tegen ons; Brabant is heel industrieel qua dieren houden. Durf er niks over te zeggen, want dat weet ik gewoon niet.
De keren dat we er zijn geweest op stallen en wedstrijden waren mensen aardig.

O, ja, ze zeggen ook dat carnaval min of meer verplicht is en dat is echt niet aan mij besteed.

Wij hebben al in Noorden gewoond, maar kijken landelijk, omdat we open staan voor alles.

Over de achterhoek hoor je het meest dat het erg moeilijk is als buitenstaanders, dus daar kijken we het minst eigenlijk.

Voor mij is aan bos het belangrijkste. Z Limburg vind ik echt het mooiste van Nederland, maar op de lange duur voor ons gewoon niet praktisch.

Er zit wel een heel groot verschil in de makelaars die iets op Funda plaatsen. Bij de een gewoon goede duidelijke info en bij de ander zo beperkt. Je kan bij veel de brochure downloaden, maar helaas niet alle. Als je via Funda naar een makelaar een bericht stuurt krijg je 9 vand e 10x geen antwoord. Maar bij de echt interessante bellen we gewoon direct.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:36

Achterom schreef:
Ik zou dus echt niet in Brabant willen wonen, sorry, zoveel mensen zoveel wensen :D
En ik ben ook wel weer blij dat niet iedereen hier wil wonen trouwens :)

Iemand nog op zoek naar een huis met veel grond?
https://www.funda.nl/koop/hummelo/huis- ... straat-12/

Oh ik zou er zelf ook niet willen wonen... maar dat komt dus omdat ik gewoon Overijsselse ben diep van binnen. Dan voelt Brabant een beetje raar om te wonen.

Overigens vierden we in ons dorp ook gewoon carnaval ondanks dat het boven de rivieren was.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:42

Ik ben Achterhoekse, we hebben ooit voor de keuze gestaan om naar omgeving Eindhoven of het westen te vertrekken ivm carrière man. Ik heb toen gezegd dat ik nog liever naar het westen vertrek dan naar Brabant, ik weet niet, het ligt me gewoon niet :n

Buitenstaanders kunnen prima in de Achterhoek hoor, het worden er steeds meer, maar dat levert wel specifieke problemen op. Een verslaggeefster van omroep Gelderland heeft dat wel mooi in beeld gebracht
https://www.omroepgelderland.nl/tv/prog ... ring/35812

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:47

Ik zou best in Brabant kunnen aarden. Maar midden NL is voor ons gewoon handiger ivm werk.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:02

sureido schreef:
Leuke huizen komen er voorbij. Wel grappig, van mijn dorp of omstreken is er in de 200 pagina`s nog niks langs gekomen. :+

Robijntjah schreef:
Als iemand nog wat in cranendonck zoekt ;)

https://www.funda.nl/koop/maarheeze/hui ... -brink-20/

Alsof je het over de duivel hebt :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:03

Ik kom zelf uit Noord-Holland en ben voor mijn vriend-nu man- naar Brabant verhuisd.
En ik zou absoluut niet meer terug willen! Noord-Holland is zo saai plat, wijds en winderig. Ik ben gek op bossen en daar hebben we er hier in Noord-Brabant genoeg van :D Ik merk echt dat het hier een stuk groener is en de mentaliteit is veel gemoedelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:13

sureido schreef:
sureido schreef:
Leuke huizen komen er voorbij. Wel grappig, van mijn dorp of omstreken is er in de 200 pagina`s nog niks langs gekomen. :+

Robijntjah schreef:
Als iemand nog wat in cranendonck zoekt ;)

https://www.funda.nl/koop/maarheeze/hui ... -brink-20/

Alsof je het over de duivel hebt :=

Hahaha! Dan zou delen lief zijn :+

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:17

Cayenne schreef:
Heeft iemand deze week nog Uitstel van Executie gekeken?
Ik hield het niet droog pfff, arm gezin!
Het huis staat nog op Funda. Ik hoop zo dat er binnenkort verkocht bij staat! https://www.funda.nl/koop/beinsdorp/hui ... erweg-524/

Ik heb zelf stiekem een aantal tranen moeten laten. Helaas jammer te zien dat het nog steeds te koop staat. Je gunt het ze zo!

Maar ik moet zeggen dat ik het wel wat vreemd vind dat ze al die bussen voor de deur hebben laten staan met het maken van de foto's. Lijkt me toch niet zoveel moeite die even weg te halen. En al die troep bij de voordeur op die foto... en trouwens ook in de achtertuin.

Oh en dat een muur in de keuken niet gedaan lijkt. Lijken gewoon nog de grote stenen waarmee de uitbouw is gebouwd waar je recht tegenaan kijkt?

Maar ik hoop dat het snel wordt verkocht en voor de vraagprijs of hoger natuurlijk!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:13

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:18

Morrie schreef:
https://www.funda.nl/koop/hilversum/app ... straat-56/

weer in een oude kerk, heel goedkoop, maar addertjes onder het gras vermoed ik!

Wordt in de tekst wel uitgelegd zie ik. Vraagprijs is 295.000, maar je kan vanaf 147,500 instappen en de rest later betalen. Daar komt het op neer.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:19

Morrie schreef:
https://www.funda.nl/koop/hilversum/app ... straat-56/

weer in een oude kerk, heel goedkoop, maar addertjes onder het gras vermoed ik!

Funda schreef:
Deze woning wordt verkocht met de koopformule Kopen naar Wens aan mensen met een (gezamenlijk) inkomen van maximaal € 48.655,-. Bij Kopen naar Wens betaalt u niet de hele koopsom van de woning maar kunt u instappen voor een lager bedrag. Het deel dat u nu niet betaalt moet u uiterlijk bij verkoop terugbetalen. Voor welk bedrag u moet instappen is afhankelijk van uw inkomen. De Nationale Hypotheek Garantie sneltoets bepaalt hoeveel u kunt lenen en wat het instapbedrag wordt. Kunt u dus meer lenen dan € 147.500,- dan moet u verplicht hoger instappen. De genoemde prijs is het minimale bedrag dat u moet kunnen betalen voor de woning, namelijk 50% van de koopsom van € 295.000,-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:19

Staat wel een en ander in de tekst idd. Wat hierboven ook al gezegd wordt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:22

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:24

Beinsdorp is een mooi huis.
Je woont aan een drukke doorgaande weg.
Ik zou er niet willen wonen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:45

snuffie123 schreef:
Cayenne schreef:
Het huis staat nog op Funda. Ik hoop zo dat er binnenkort verkocht bij staat! https://www.funda.nl/koop/beinsdorp/hui ... erweg-524/

Ik heb zelf stiekem een aantal tranen moeten laten. Helaas jammer te zien dat het nog steeds te koop staat. Je gunt het ze zo!

Maar ik moet zeggen dat ik het wel wat vreemd vind dat ze al die bussen voor de deur hebben laten staan met het maken van de foto's. Lijkt me toch niet zoveel moeite die even weg te halen. En al die troep bij de voordeur op die foto... en trouwens ook in de achtertuin.

Oh en dat een muur in de keuken niet gedaan lijkt. Lijken gewoon nog de grote stenen waarmee de uitbouw is gebouwd waar je recht tegenaan kijkt?

Maar ik hoop dat het snel wordt verkocht en voor de vraagprijs of hoger natuurlijk!

In een eerdere aflevering heeft de makelaar uitgelegd dat hij huizen op funda pas op verkocht zet als ze ook daadwerkelijk zijn overgedragen. Het is dus helemaal niet gezegd dat dit huis nog te koop is....

Wel een trieste aflevering zeg!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:52

Cayenne schreef:

Jeetje zeg, nav dit bericht even gekeken |( wat een vreselijk stoere vrouw was dat zeg. Ik hoop voor haar kinderen dat het huis snel verkocht wordt voor een goede prijs. Ik vind dit meestal een programma waar heel schrijnende gevallen worden belicht en geholpen, dit itt ‘een dubbeltje op z’n kant’, dat is vaak domheid.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 21:59

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:05

MaTuMi schreef:
Ik verwacht dat jullie de locatie niet top vinden maar wat vinden jullie van het huis zelf? Als ik het goed heb begrepen woont de plaatselijke kaakchirurg hier.

Huis in Stadskanaal gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/stadskanaal/h ... lskade-43/

Oeh, dit huis vind ik prachtig. Maar ja Stadskanaal.... :D

Overigens als reactie op in Brabant wonen: wij wonen sinds 3 jaar in Brabant, in het buitengebied, vieren GEEN carnaval en hebben het goud naar ons zin. Super buren, heel behulpzaam zonder opdringerig te zijn. Het ligt heel erg aan je eigen instelling en opstelling hoe je geaccepteerd wordt. We wonen ivm reistijd niet in het mooiste deel (zandgrond) maar het is niet ver weg.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 22:10

Ceetje_bokt schreef:
MaTuMi schreef:
Ik verwacht dat jullie de locatie niet top vinden maar wat vinden jullie van het huis zelf? Als ik het goed heb begrepen woont de plaatselijke kaakchirurg hier.

Huis in Stadskanaal gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/stadskanaal/h ... lskade-43/

Oeh, dit huis vind ik prachtig. Maar ja Stadskanaal.... :D

.

Achja, als het in Amsterdam stond betaalde je minstens 2 miljoen :+

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:32

Ik denk nog meer, maar daar wil ik ook niet wonen ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 23:17

Stadskanaal wil je niet wonen tenzij je er echt vandaan komt denk ik. :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 02:02

MaTuMi schreef:

Wij woonden tussen stadskanaal en Exloo en mijn man werkte daar. Deden er ook onze boodschappen en ik vond Stadskanaal prima hoor. Heeft winkels een ziekenhuis etc.

Ik vraag me af welke kaakchirurg. Onze tandarts uit Stadskanaal haar man was kaakchirurg, maar zaten in een ander pand. Dit pand herken ik sowieso niet, maar wij zijn nu 7jr weg.

Wat bedoelen mensen dan met industrieel dieren houden in N-B ?

Ik ben Amsterdamse, maar wik daar niet wonen. Noord Holland vind ik ook inderdaad te plat en te kaal. Noorden vaak ook wel, dus dan ligt het enorm aan je woonplaats.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 03:51

MaTuMi schreef:

Mooi huis! Al snap ik de donkere kleuren op de muren niet want die zuigen het licht zo uit je huis, maar dat is persoonlijk.
Friesland en Groningen trekken me verder echt totaal niet, maar dat is echt smaakgebonden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 08:04

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 08:24

Cayenne schreef:
Ik kom zelf uit Noord-Holland en ben voor mijn vriend-nu man- naar Brabant verhuisd.
En ik zou absoluut niet meer terug willen! Noord-Holland is zo saai plat, wijds en winderig. Ik ben gek op bossen en daar hebben we er hier in Noord-Brabant genoeg van :D Ik merk echt dat het hier een stuk groener is en de mentaliteit is veel gemoedelijker.

En dat terwijl ik zo ontzettend blij ben om weer terug te zijn. <3 maar misschien komt dat omdat ik 4/5 jaar in Spijkenisse heb gewoont en dat dat niets te bieden heeft. :')

Wij hebben gisteren getekend voor ons nieuwe huis! We zijn zo blij en hebben er zo veel zin in! Gisteren alvast behang van elke kamer afgehaald. We waren met een kleine 2 uur klaar. Het behang ging er heel makkelijk van af. We hadden er het hele weekend voor ingepland. :D