Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:11

8annemiek de hapjes zijn echt heel erg lekker!! Ze zien er niet uit maar smaken heerlijk haha

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:16

Drakenfruit heb ik nog nooit gezien / gegeten. Klinkt wel heel gezond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:17

ik heb ze meegenomen omdat ze zo goedkoop waren haha.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:19

Ah komt me nu bekend voor, heb ze een keer in een salade gezien maar nog nooit gegeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:20

weet er iemand een recept van koek oid met verse vijgen er in?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:25

C_arola schreef:
Ingewikkeld om een brood zelf te maken? :) Dit heb ik een paar keer gedaan met de broodbakmachine maar ik vind het niet moeilijk. Ingrediënten op volgorde en de juiste plek erin doen en aanzetten of bedoel je zonder broodbakmachine?

Dit was zonder machine. Gewoon in de oven. Ik begrijp dat met mschine het simpeler is ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:25

zelf brood maken heb ik nog nooit gedaan. Mijn ouders hebben een bakkerij dus ik ben enorm verwend wat dat betreft.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:01

briitje schreef:
C_arola schreef:
Ingewikkeld om een brood zelf te maken? :) Dit heb ik een paar keer gedaan met de broodbakmachine maar ik vind het niet moeilijk. Ingrediënten op volgorde en de juiste plek erin doen en aanzetten of bedoel je zonder broodbakmachine?

Dit was zonder machine. Gewoon in de oven. Ik begrijp dat met mschine het simpeler is ?

Zonder machine vind ik het vooral veel gedoe. Machine is heel makkelijk, ingrediënten in de juiste volgorde erin doen, machine instellen (staat in het recept) en aan doen. Zeker een aanrader als je af en toe of vaker een brood wilt bakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:11

Ik ga volgende week zelf mueslibollen maken.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:32

Ik heb ook nog een broodbakmachine op zolder staan. Ooit gekregen van een tante. Heb me er nooit zo in ingelezen en eet ook niet zoveel brood. Maar als het echt lekker brood is...... Misschien toch maar 'ns kijken.

Ik ken de Pitahaya wel; op mijn werk eerder (horeca, restaurant met groot terras en ook buffetten voor feesten en partijen) hoorde het ook bij bepaalde schotels van het koud buffet. Vele mensen kenden het niet en vroegen steeds wat het was.
ook zaten er dan vaak kiwano's bij; qua smaak is dat vergelijkbaar met combinatie van banaan, meloen en komkommer.

Binnenkort ga ik na jáaaaren weer eens pure chocolade smelten, en daar dan lekkere snacks van maken door cornflakes er mee te overgieten en te laten stollen. Simpel, maar zóoooooo goddelijk lekker!
Heb toevallig nog 2 pure chocoladeletters liggen, kan ik mooi er voor gebruiken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:53

Ik bak brood in de airfryer is wel alleen water toevoegen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:37

Brood van de broodbakmachine is lekker en voordeel is je kan zelf bepalen hoeveel ingrediënten en welke je wilt gebruiken. Nadeel is dat je het snel op moet eten. Hier moet het met 2 dagen uiterlijk op zijn anders is het qua smaak niet meer lekker, gelukkig lukt dat hier bijna altijd wel. Vooral in het weekend maak ik weleens brood, heerlijk bij het ontbijt of lunch.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:55

Oew Vec, lekker goedkoop dat fruit van de markt!

Bij ons is de marktkraam altijd erg duur, en vaak ook nog slechte kwaliteit..
Behalve de toko kraam, die heeft vaak echt goed spul. Laatst een enorm grote gember meegenomen voor 70 cent. En de kruiden haal ik daar ook vaak.

Mijn broodbakmachine heb ik vorig jaar verkocht. Het is best handig, maar je moet hem wel in de gaten houden en ik vond de sneetjes te groot, en er zit altijd een gat onderin waar de deeghaken zitten.
Inmiddels ben ik het zo gewend om het zelf te maken dat het bijna op automatische piloot gaat :))
's Morgens gooi ik de ingrediënten voor het voordeeg in de keukenmachine, en hup in een kom om te rijzen. En 's avonds bak ik het af. Twee tegelijk. Dat brood blijft dan wel een week vers, dus hooguit een dag per week broodbakdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:42

Dat klinkt makkelijk Annemiek!

Ik ga van de week mueslibollen proberen. Ben heel benieuwd.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:49

Dat klinkt ook lekker! En die ruiken ook altijd zo lekker, vers uit de oven <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:59

Zo ruikt het bij mijn ouders altijd. Een bakkerij is zo heerlijk!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:31

C_arola schreef:
Brood van de broodbakmachine is lekker en voordeel is je kan zelf bepalen hoeveel ingrediënten en welke je wilt gebruiken. Nadeel is dat je het snel op moet eten. Hier moet het met 2 dagen uiterlijk op zijn anders is het qua smaak niet meer lekker, gelukkig lukt dat hier bijna altijd wel. Vooral in het weekend maak ik weleens brood, heerlijk bij het ontbijt of lunch.

Maar... je kan het dan toch invriezen? Of werkt dat bij zelfgebakken brood anders?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:05

Kan inderdaad maar doen we hier niet, we halen voor doordeweeks het brood bij de bakker wat dan in de vriezer komt.

Helemaal niet aan gedacht dat je het met de keukenmachine kan laten mengen. Dat ding zit nog niet in mijn systeem terwijl we het al wel een aantal jaren hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:16

Wat voor keukenmachine hebben jullie? Ik ben wat rond aan het kijken en zie er vlot van 399,- staan!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:28

We hebben een Kenwood multi pro, bevalt hier goed.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:24

C_arola schreef:

Als ik de blog lees van vorige pagina. Is het juist langer lekkerder?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:27

vec schreef:
Wat voor keukenmachine hebben jullie? Ik ben wat rond aan het kijken en zie er vlot van 399,- staan!

Ik heb er weinig verstand van. En ik was ook naar 1 aan het zoeken. Maar niet voor zulk geld. Ik zag bij blokker er 1 voor 79 euro. 1000 watt. Is dat wat denk je ?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:09

Ik heb er eentje van Bosch. Niet de goedkoopste, maar met veel extra's (blender, rasp/snijder enz) die ik ook veel gebruik.
Even kijken welk type..

Edit, deze is het. Alleen heb ik een iets ouder type.
En ik heb de fruitpers er niet bij.

Die is erg sterk, kan prima twee brooddegen tegelijk aan. En dingen als eiwit opkloppen en cakedeeg doet ie ook heel goed omdat ie mooi in de randjes/hoekjes komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:34

Die ziet er heel mooi uit. Had hem ook al bekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:19

Ohh ik wil binnenkort ook beginnen met opnieuw brood bakken. Het brood in Amerika is niet te vreten en ook nog eens duur haha.

Ben nog opzoek naar een recept dat lijkt op de Italian herbs & cheese van de subway :D