Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duplo

Berichten: 1653
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:50

Ik heb op de iPad de app magicplan, dan moet je wel uitteken maar kan je een foto van de plattegrond gebruiken om over te trekken

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:45

AH, bedankt voor de tip. Kan je daar dan vanuit het programma bedden en tafels etc op plaatsen?

Sybelle
Berichten: 818
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:54

Bij floorplanner kan je ook je plattegrond inscannen of van het net halen en in het raster plaatsen.
Je kan dan overtrekken of, als je daar geen zin in hebt, om de hele plattegrond een vierkant van 'muren' trekken. Dan kan je in je plattegrond ook gewoon meubels plaatsen enzo.
Wel even je vloerkleur weg halen. Soms maakt hij het vierkant zelf blauw of geel. Is je plattegrond ineens foetsie.
Alleen 3d kijken werkt niet zonder alles over te trekken.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 23:22

Ik ben zelf ook niet zo'n expert vandaar dat ik nooit zo goed advies kan geven, mijn vernieuwde inrichting is ook grotendeels n.a.v van het moodboard van m'n beste vriendin die voor mijn huis haar visie had gemaakt, ik had letterlijk alleen maar meubels uitgeknipt dus dat zegt een beetje genoeg :x

Ik kom wel (alweer) even binnen vallen. Ik heb een tijdje terug naar ervaringen gevraagd over de greywash van de action, ik ben het gewoon gaan proberen en vind de dingen die ik er nu mee heb gedaan heel mooi geworden.
Maarr, nu merk ik helaas toch wel dat het niet zo krasvast is.. Wat kan ik hier aan doen, beter gezegd kan ik er wat aan doen? Noem even wat hoor maar lakken bijvoorbeeld? Of werkt dat niet op een greywash?
Ik heb mijn kastje nu ook klaar kwa schuren en die wou ik ook met greywash doen alleen zal die wel meer gebruikt worden nog weer vermoed ik dus kijk ik even wat kan ik doen en anders misschien toch anders verven dan met greywash..

Tips zijn welkom.

Dan ook nog even de korte vraag over m'n eettafel die ik dus ook op korte termijn ga schuren en wil lakken, is dat gewoon blanke lak wat je daarvoor moet hebben? Ik ga ergens deze week waarschijnlijk even langs de bouwmarkt dus ik zal het daar ook vragen maar hier zijn misschien meer meningen en tips :D

dems75

Berichten: 3881
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 06:47

noviceh schreef:
Histor geordend vind ik ook een hele mooie kleur (ook icm de kleur damp op de foto):

[ [url=m/qSnsGq.jpg]Afbeelding[/url] ]



die heb ik in de badkamer ;)

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 07:42

Greywash moet je niet op fineer smeren, werkt niet merkten wij. :')
Hebben de tafel toen maar weggegooid en een nieuwe gekocht :') was geen redden meer aan. Ondanks dat we ook nog hadden gelakt en voorbehandeld. _O-

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 07:49

Wat een leuk topic! Ik ben een fanatieke meelezert maar wil toch even m'n nieuwe eettafel showen. Voor maar 250 ekkies gescoord :D

Afbeelding

Verder lees ik weer mee, zoek nog ideeen om onze zithoek wat gezelliger te maken. Ziet er nu zo lame uit. :+


Afbeelding

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 07:50

Ik vind vlekkerige kalkverf erg mooi . Breng je dat aan zoals gewone verf en krijg je dat effect ls het opdroogt?

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 08:00

Mooie tafel tessa! Zeker voor dat geld.. leuke inrichting verdee ook. Zou zelf denk iets groots boven de bank hangen nog..

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 08:10

Ik zou voor een frisser kleurtje op de muur gaan Tessa, wel in dezelfde trant, maar het contrast iets anders. Het ziet er verder namelijk wel heel sfeervol uit. En dan iets op de muur boven de bank. Geen schilderij.

RianneH

Berichten: 28290
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 08:15

Wat een tof huis! Mooi die grote ramen en hoge plafond!

Ik zou ook iets boven de bank doen, misschien een mooie houten plank met daarop groene planten?

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 08:20

Bedankt allemaal! :D Ik weet niet of ik de muur er doorheen krijg bij m'n vriend, aangezien hij een halfjaar geleden is geschilderd en dit zo ongeveer z'n enige uitgewerkte idee is van de woonkamer. Z'n baby dus :') Maar ik zou het donkergroene van de andere muur op die muur ook wel tof vinden....

Een plank met planten vind ik een heel leuk idee! Maar we hebben enorm last van spinnen dus dat moet ik wel even serieus overwegen. Als die krengen nou ook nog boven m'n hoofd gaan zitten. :')

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 08:43

Dat is de tijd van het jaar haha. Bij de Action hebben ze van die stekkers tegen insecten, heb zelf het idee dat ze ook werken tegen spinnen, heb veel minder nu.

Gianti

Berichten: 10950
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:02

Wat tof huis Tessa!! En vooral je eethoek <3

ik heb eindelijk weer de fut om aan huisje hier verder te gaan.. we zijn nu heel erg op zoek naar passende accessoires... maar nog knap lastig :=

Ook begint walk in eindelink vorm te krijgen <3


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:38

Janine1990 schreef:
Greywash moet je niet op fineer smeren, werkt niet merkten wij. :')
Hebben de tafel toen maar weggegooid en een nieuwe gekocht :') was geen redden meer aan. Ondanks dat we ook nog hadden gelakt en voorbehandeld. _O-


Wat is fineer? :) de greywash gaat bij mij letterlijk op onbewerkt hout..

DubbelFun

Berichten: 88930
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:49

Fineer is een dun geschild laagje echt hout wat op een goedkope onderlaag geplakt wordt zodat het de indruk wekt een duur echt houten meubel te zijn.

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:58

Heb zelf nog vaker de indruk dat fineer plastic is. Bijvoorbeeld bij Ikea meubelen.

Zelf heb ik een echte houten tafel, dat voelt wel vele malen anders dan fineer spul.

Foto van je meubel Annet?

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:15

Wauw tesseVB! fan van je woonkamer <3 weet je welke kleur dat is op de muur ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:15

Ah zo okee, maar de dingen waar ik het over heb zijn allemaal gewoon echt hout dus snap de link met fineer niet helemaal :x
Greywash lukt allemaal wel alleen ik zit ermee dat het niet krasvast word dus dacht misschien iets van lak er over om het sterker te maken.

DubbelFun

Berichten: 88930
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:17

Het woord fineer heeft geleid tot het werkwoord fineren en dat wordt nu gebruikt voor alle materialen die gebruikt worden om een mooiere/duurzamere laag op een goedkope onderlaag aan te brengen :)

DubbelFun

Berichten: 88930
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:18

Echt fineer kun je dus best behandelen als gewoon hout, je moet alleen niet té enthousiast zijn met schuren :D
Als houtfineer voorzien is van een stevige laklaag of stevig in de was staat, dan kun je met schuren dus in de problemen komen.

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:30

Janine1990 schreef:
Dat is de tijd van het jaar haha. Bij de Action hebben ze van die stekkers tegen insecten, heb zelf het idee dat ze ook werken tegen spinnen, heb veel minder nu.

Oh die ga ik zoeken! Het proberen waard :D


Gianti schreef:
Wat tof huis Tessa!! En vooral je eethoek <3

ik heb eindelijk weer de fut om aan huisje hier verder te gaan.. we zijn nu heel erg op zoek naar passende accessoires... maar nog knap lastig :=

Ook begint walk in eindelink vorm te krijgen <3


[img]m/GWvWkf.jpg[/im g]

Dankje! Dat ziet er ook mooi uit <3


xLaraaj schreef:
Wauw tesseVB! fan van je woonkamer <3 weet je welke kleur dat is op de muur ?

Dankje! De groene is Dwaasheid van de Gamma. De grijze geen idee, gewoon een grijze van probably de Gamma zelf :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:32

DubbelDun schreef:
Echt fineer kun je dus best behandelen als gewoon hout, je moet alleen niet té enthousiast zijn met schuren :D
Als houtfineer voorzien is van een stevige laklaag of stevig in de was staat, dan kun je met schuren dus in de problemen komen.


Okee alleen mijn meubels zijn dus geen fineer :+ gewoon hout. Zijn al geschuurd, de meeste al geverfd.
Ik zit alleen met m'n kastje als ik die greywash ga verven of ik daar een lak overheen kan doen om hem krasvaster te maken..

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:40

Dan gewoon proberen, zou wel een echt goede lak nemen. Hoor van de Action verf niet veel goeds. Zelf ga ik het gebruiken voor een oud linnenrek dat ik in de schuur ga gebruiken voor paardendekens. Dan hoeft het ook geen nette uitstraling te hebben.

Er zit echt heel erg veel verschil in verf heb ik zelf wel gemerkt. Zelf onlangs verf van action gebruikt en het was na een paar dagen gewoon nog niet droog... en het is uiteindelijk ook niet fantastisch opgedroogd. Was gelukkig maar voor een verjaardag haha.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:56

tessa, ik vind je huis juist super sfeervol!!
Inderdaad alleen nog iets voor boven je bank.
Zelf ben ik weg van deze stierenkop, maar ze hebben ook andere gave dingen voor aan de muur! :D

https://www.fabrykdesign.nl/webshop/