[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:15

Ik zou idd kijkers ook gewoon laten komen, maar wel met de wetenschap dat er onderhandelingen zijn
Mogen ze zelf kiezen
Tis pas verkocht als het verkocht is
Maar das ook weer iets wat gewoon echt persoonlijk is

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:27

Ja dat gaat heel snel :j

Ik had die mensen ook gewoon laten komen :o

Als de nieuwe kijken bieden is de makelaar verplicht de oude kijkers op de hoogte te brengen, dus wat dat betreft is er niks aan de hand :)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:03

Energie label is verplicht bij verkoop van je woning je kan die via internet aan vragen kost 30 euro uit me hoofd

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:09

Als je een beetje goed kijkt kan het zelfs al voor een paar euro!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:14

Wij gaan een bod uitbrengen! Zijn wezen kijken bij een huis en helemaal gelukkig. Stuk groter dan een eerder huis en een stuk goedkoper. Doen bod onder voorbehoud van financiering en bouwkundige keuring. Hebben geen aankoopmakelaar dus ik doe het allemaal zelf, enige waar ik niet uit kom is waar ik mijn brief aan moet richten. Aan de makelaar of de verkoper? Daarnaast hebben we een lijst gekregen met spullen die de bewoner achterlaat (vloer, gordijnen, kast ect) en ik betwijfel of ik dat er ook allemaal bij moet zetten...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:39

Makelaar lijkt me, die is ingehuurd door de verkopers om te verkoop te regelen

Wij hebben trouwens gewoon telefonisch geboden
Makelaar opgebeld en aangegeven welk huis het betrof en het bod doorgegeven met het waarom

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:40

Zo. De kogel is door de kerk. We gaan aan de makelaar aangeven dat we ovb financiering doorgaan met het nieuwbouwhuis. Nu nog achter de opties aan die we deze week door moeten geven.

We zijn het niet helemaal eens over de uitbouw optie. Manlief wil voor de grootste uitbouw. Huis is standaard zo'n 9.5m. Sowieso laten we beneden en boven vanuit de bouwopties 1.2m uitbouwen maar beneden kan je ook voor totaal 2.4m bij gaan. We hebben in ons huidige huis 10.5m en dat is op zich lekker ruim. Man denkt dat met 2 Kids nog meer ruimte wel extra fijn is.. Ik vind het niet perse zo nodig geloof ik..
Kiezen is ook niet ons sterke punt dus dit schiet lekker op :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:23

Wij hebben vandaag het koopcontract getekend!
Ergens was het wel lollig. De verkoper kwam binnenwalsen in zijn werkkleding en was enorm laconiek.
Echt het type: 'Zo, ik kom even een contractje tekenen :+ '
Wij hadden het idee dat het een heel officieel moment zou zijn :')

Wel een erg aardige man!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 07:21

ElizeVdS schreef:
Zo. De kogel is door de kerk. We gaan aan de makelaar aangeven dat we ovb financiering doorgaan met het nieuwbouwhuis. Nu nog achter de opties aan die we deze week door moeten geven.

We zijn het niet helemaal eens over de uitbouw optie. Manlief wil voor de grootste uitbouw. Huis is standaard zo'n 9.5m. Sowieso laten we beneden en boven vanuit de bouwopties 1.2m uitbouwen maar beneden kan je ook voor totaal 2.4m bij gaan. We hebben in ons huidige huis 10.5m en dat is op zich lekker ruim. Man denkt dat met 2 Kids nog meer ruimte wel extra fijn is.. Ik vind het niet perse zo nodig geloof ik..
Kiezen is ook niet ons sterke punt dus dit schiet lekker op :')

Als je de middelen er voor hebt zou ik voor de grootste uitbouw gaan. Dan zit je niet achteraf met 'had ik maar'...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:07

Cayenne, wat grappig! En gefeliiciteerd!

Uitbouw altijd doen als het kan, straks zit je ingebouwd tussen twee uitbouwen vna de buren..........

Ik heb helaas nog geen antwoord op mijn tegenbod. Ik ben van de snelle, beetje doorpakken maar dat is deze man sowieso niet want die heeft uitgebreid de tijd genomen, de eerste keer dat ie hier was was 5 maart!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:17

Spannend Daffodil. Hopelijk hoor je vandaag wat.

Financiële middelen.. Tsja.. Op zich is het geld te regelen maar het is toch weer een bedrag waar we ook een boel andere leuke dingen mee kunnen kopen (goed jong sportpaard ofzo :'))

Dat van de buren hebben we nagevraagd. Wat die doen.. makelaar ging het opzoeken. Als die minder doen vind ik dat ook wel een argument om het niet te doen namelijk

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:43

Wij hebben ook gewoon de makelaar gebeld met een bod. Niks niet via mail of brief.

Tekenen van een voorlopig koopcontract hoef je niet eens met beide partijen tegelijk te doen, is maar weinig aan. Wij zaten op dat moment ook in China, hebben in een klein stoffig kopieerwinkeltje de documenten uit laten printen, getekend, in laten scannen en zo weer terug gemaild. :') En dat op ons beste chinees. _O- Daar hebben we dus een vrouwtje van een eetgelegenheid voor gebruikt (gingen we iedere ochtend ontbijten), om haar te laten vertalen wat we wilden.
En het is best grappig om op je koopcontract als plaats Yangshuo te hebben staan. :))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:50

Uitbouw zou ik ook het liefst zo groot mogelijk zien, mits er nog wat tuin overblijft. :P
Maar ik ben zelf ook een grote woning gewend, onze woonkamer alleen is al 8x4,5 geloof ik.

Dus ik ga best een heel stuk terug als ik straks op mezelf ga wonen.

Helaas kwam ik gisteren nogal laat uit mijn intake gesprek voor de baan waar ik vrijdag begin. Dus ik heb de makelaar niet meer gebeld. Maar vanmiddag ben ik op tijd vrij, dus bel ik even vanuit de auto.
Dan kan de verkoper er even over nadenken.

De verkoper van het huis waar ik mee bezig ben, heb ik al gezien met open huizen dag. Hele aardige gozer! Toen we thuis kwamen, kwam mijn zusje nog langs en vroeg (zij woont ook in dat dorp): "Wie woont daar nu eigenlijk dan." Dus ik wist alleen nog maar zijn voornaam. En zij meteen: "Ooooh, maar die ken ik wel! Ik heb 'm wel op Facebook!" :')

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:52

Hoe staan jullie tov hulp van ouders/ familie?

Wij krijgen dat ene stukje echt niet uit ons hoofd.
Particulier is het te groot (en te duur).
Commercieel zit er wel iets in, maar we hebben nu beide mooie jobs en eigenlijk niet te tijd om dat er nog bij te doen.

Mijn ouders zoeken een investering (ivm kunnen inbrengen in belastingen).

1+1=2?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:01

Optiwolk schreef:
Hoe staan jullie tov hulp van ouders/ familie?

Wij krijgen dat ene stukje echt niet uit ons hoofd.
Particulier is het te groot (en te duur).
Commercieel zit er wel iets in, maar we hebben nu beide mooie jobs en eigenlijk niet te tijd om dat er nog bij te doen.

Mijn ouders zoeken een investering (ivm kunnen inbrengen in belastingen).

1+1=2?

Het is mooi, wanneer het kan ;)
Waarom zou je het dan niet willen?
Ik heb zelf wel enige morele bezwaren en een sterke behoefte om alles zelf te doen... :')

Hier in Nederland kunnen je ouders maar bij weinig banken meer borg staan, dat heb ik dus ook meteen uit mijn hoofd moeten zetten. Terwijl mijn ouders er wel goed voor zijn (hele kleine hypotheek). Maar de NHG (nationale hypotheekgarantie) is dan niet meer van toepassing.

Ouders kunnen hier wel belastingvrije schenkingen doen. De vraag is hoe je dat dan zelf weer moet inkleden. Ik denk dat je het beste met je ouders naar een hypotheekadviseur kan gaan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:09

Hulp van ouders is heel persoonlijk denk ik. Is erg afhankelijk van hoe de verhoudingen onderling zijn.
Mijn schoonouders helpen ons (net als al hun kinderen) vooral door enorm veel hulp met klussen. Mijn schoonvader rekent geen uren (terwijl hij die uren ook betaald kan krijgen bij anderen) en zorgt voor materialen tegen inkoopkosten voor ondernemers (en dat is echt veel goedkoper dan de bouwmarkt en betere kwaliteit). Op die manier sparen we heel wat kosten uit.
Maar financieel ondersteunen bij de aankoop was bij ons nooit een issue.
Zoals Janine ook al aangeeft is borg staan tegenwoordig lastig. Ik zou het dan eerder zoeken in schenkingen oid, zodat je bijvoorbeeld je hypotheek wat lager kunt houden en mogelijk in een gunstiger tarief terecht komt.
Daar zou ik idd eens een goede adviseur naar laten kijken, zodat het zowel voor jullie zelf, als voor je ouders gunstig uit pakt :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:20

Cayenne gefeliciteerd.

Uitbouw geen ervaring mee of mening over. Helaas

Hulp van ouders, dankzij mijn lieve papa kan ik dit huis kopen. Dus ja mits goed op papier opgesteld met een goed juridisch waterdicht contract waar beide partijen mee eens zijn. Waarom niet.

Ik ben afgelopen dagen weer bezig met papierwerk, bellen, mailen, weer bellen, weer nieuwe formulieren aanvragen bij de uwv net over de reden van afkeur. Lange vragenlijsten invullen enz. Ik ben dus druk bezig met dingen nog steeds. Denk dat ze nu op mijn conceptie datum na zo ongeveer alles van me weten. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 15:58

Hahah Karuna, als het maar goed komt!! Privacy is toch maar schijn tegenwoordig :D

Ik heb net de makelaar gebeld, was vet zenuwachtig :') Was bang dat hij er meteen tegenin zou gaan. Maar hij ging het gewoon bespreken en ik zou wel van hem horen _O-
Me helemaal druk gemaakt om niets _O-

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 16:00

:')

Ik maak mij elke keer weer druk in de tijd dat ik de mail heb verstuurd vs de tijd dat de makelaar antwoord :+

Wij hebben ondertussen alweer een tegenbod gehad, een tweede bod gedaan, een tegenbod gehad en wij gaan vanavond het derde bod uitbrengen :j

Gaat snel zo :oo

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 16:34

Onze huidige hypotheek loopt bij mijn moeder. De volgende voor een groot deel. Ik zie het niet zozeer als hulp eigenlijk. Voor haar zit er net zozeer voordeel in (veilige investering en meer rente dan op de bank). We hebben alles netjes bij de notaris vast gelegd zoals ook een hypotheek bij de bank opgesteld is.

Het 'voordeel' is voor ons vooral dat we bij haar iets meer kunnen lenen dan we volgens de officiële regeltjes mogen. Daar zit een klein risico voor haar. Gezien we naar nieuwbouw kijken in een gebied dat volop groeit is het wel grote kans dat het de waarde behoudt.

Klein voordeel tov de belasting is dat je een constructie kan maken dat je iets meer hypotheekrente kan vaststellen wat je ouders terug kunnen schenken maar waar je wel aftrek van de belasting van kan krijgen. Zolang dat geen kwestie van enorme verschillen met de huidige rente is mag dat volgens mij officieel ook.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 22:32

Verkocht :D :D :D :D Nog een paar grote hobbels te nemen, zoals restschuld en nieuwe woonruimte zoeken maar echt ik ben zo onwijs blij dat het einde in zicht is......had nooit gedacht dat dit twee jaar zou gaan duren pffffff! Oplevering over 8 weken!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 22:42

Gefeliciteerd Daffodil!! *\o/*

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 23:00

Wat fijn Daffodil! Gefeliciteerd! Hopelijk vind je snel een nieuwe woning!

Spannend M_D_H hoop dat jullie er uit kunnen komen!

Wij hebben vandaag 2 oriëntatie gesprekken gehad! Alles is nu duidelijk en het bedrag wat we kunnen lenen viel ons zeker niet tegen!
Vanmiddag hebben we meteen een huis bekeken. Is een enorm mooi huis en gaf ons beiden een erg goed gevoel! Nu het even laten bezinken... We hebben nog geen andere huizen bekeken maar er staat momenteel ook weinig van onze smaak te koop.. lastig dus want weinig vergelijking materiaal..

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 23:10

Gefeliciteerd Daffodil

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 01:06

Gefeliciteerd Daffodil! Dat is opeens snel gegaan! :D

en ook goed nieuws voor Willemlover! *\o/*

Wij hebben maar 1 huis bezichtigd tijdens deze zoekronde. Tijdens onze vorige zoekronde trouwens ook maar 1 huis :=
(Maar we hebben ons wel maanden georiënteerd via Funda en andere sites).
Hoeveel huizen hebben jullie bezichtigd?