[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:40

Om heel eerlijk te zijn staat het bekend als hét asociale dorp in de buurt.. Tokkies te over zeg maar. Zelfs mensen uit Drunen (buurtdorp) willen daar echt niet wonen of dood gevonden worden ;) Ik heb zelf nooit in Vlijmen gewoond, maar de mensen die ik uit Vlijmen ken bevestigen zo'n vooroordeel dan weer wel :P Ik heb laatst wat boodschapjes gedaan in de plaatselijke super en ik werd echt met de nek aangekeken. Ik had namelijk geen jogging broek aan maar gewoon nette kleren haha. Dus ik zou zeggen ga eens een paar keer boodschappen doen of friet halen (oid) en dan weet je het vanzelf ;)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:46

Haha ergens hadden wij ook zo'n gevoel ja... Goed om te weten dat dat beeld dus redelijk klopt. Het enige huis wat ons écht aanspreekt is die op de Newtonlaan en we hadden daar wel een beter gevoel bij. Willen daar idd nog een paar keer rond gaan rijden/boodschappen gaan doen maar vermoed dat ie ook weer gauw van het lijstje kan verdwijnen.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:48

:') ik stuur even een pb

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:50

Symbeami schreef:
Nee, die was iets van 450.000, wij zoeken rond die prijs.
Maar zoveel woningen met grond krijg je niet voor 250.000.... of dat moeten dan echte opknappers zijn, of er zit erfpacht op. Dat zal niet meevallen als je in die prijsklasse zoekt.

Wij zoeken vanaf 5000 m2, we hebben nu 1.25 ha, dus ik wil niet teveel terug. Maar als je net begint is 3500m2 ofzo ook wel goed, dus dan heb je wel meer keuze in die prijsklasse.

Klopt, ze zijn er wel maar moeilijker te vinden en ook afhankelijk van de regio.

Shiloh

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:52

Whiieeeh! Het huisje is helemaal wat ik er van verwachtte. Moet wel wat aan gebeuren. Vooral veel verven, vloer, andere keuken en dergelijken. Maar ga het waarschijnlijk doen.

Het is een huisje met koop garant, wat inhoud 25% korting op de waarde en garantie dat ze het als ik wil verhuizen weer terug kopen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:55

Fijn zeg!! Een vriend heeft dat ook en is er erg blij mee. De huizen in zijn straat (ook allemaal koopgarant) gaan tegen reeële prijzen weg :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:03

Nog nooit van gehoord dat koopgarant.
Dus dat wil zeggen de gene die nu eigenaar is is verplicht om het huis terug te kopen als jij wil verhuizen?

Sorry als ik het verkeerd zeg heb er nog nooit van gehoord

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:11

Vaak zijn dat woningen van woningbouwstichtingen e.d. Dus niet van particulieren

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:11

Het is een huis van een woningbouw vereniging. Het is voor hun een manier om hun gebouwen in beheer te houden en in te springen op de wens. Je krijgt dus flink korting op de marktwaarde, maar eigenlijk verliezen zij er haast niets op, omdat ze het huis uiteindelijk weer terug kopen. Bij eventuele daling of stijging van de markt deel je ook in de winst of het verlies bij verkoop zeg maar.

Ideaal. Zeker omdat ik een PhD positie heb en dus iig voor 4 jaar zekerheid heb, maar daarna misschien niet meer en moet ik mogelijk verhuizen. Ik heb tegen die tijd dan in ieder geval geen zorgen over mijn huis kwijt raken.

pascal8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:29

cocktailtime schreef:
Hoi, ik kom eventjes binnenvallen aangezien ik bezig ben met mijn onderzoeksvraag die luidt als volgt:
Op welke financiële, juridische en beheer factoren dient een reiziger zich voor te bereiken voordat hij of zij een backpackreis gaat ondernemen, zodat de kans op een geslaagde afloop vergroot wordt.
mijn doelstelling is het maken van een handleiding voor de backpacker.
Ik zal hierbij gebruik moeten maken van ontzettend veel bronnen en informatie van onbetaald verlof tot aan een eigen huis en gehuurde huis.

nu wil ik vragen of iemand mij misschien iets meer hierover kan vertellen met betrekking tot onderverhuren wat mag wel en wat mag niet met zowel een eigen woning als een gehuurde woning.
ik vind de informatie op internet zelf erg moeilijk te begrijpen. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen. zo niet ook geen probleem! :)

xliefs

Toen ik 7 maanden in Australië ben gaan backpacken heb ik mijn appartement gewoon verhuurd aan een kennis van me. We hebben toen zelf gewoon wat afspraken op papier gezet, ging echt super.

Als je een appartement gekocht hebt is het volgens mij een stuk moeilijker, schijnbaar zijn er toch veel voorwaarden mee gemoeid.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:59

Je mag een woning waar een hypotheek op rust alleen verhuren na toestemming van de bank. Doe je dit niet, en er gaat wat mis en de bank komt er achter, dan heb je een fors probleem. Dit verbod is ook opgenomen in de akte van de hypotheek. De precieze voorwaarden verschillen per bank.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:54

_helga_ schreef:
We hebben vandaag telefoon gehad van de makelaar en de taxatie van de bank is goed gekeurd!! *\o/*
1 mei de sleutel is nu zeker *\o/*

gefeliciteerd, helemaal top joh :D
wij wachten het gewoon weer af, komt vast wel een keer iets voorbij.

Sym, tis niet eens dat we echt veel grond willen, zolang we maar een lekker flinke tuin hebben , met plek voor de honden(tweede zit in de planning en het zijn 50 kg exemplaren die nogal actief zijn)
ik mijn moestuintje kan doen en vriendlief ene goeie ruimte kan benutten in een schuur voor de muziekhobby dan is het prima
dus alles vanaf 300 m2 is goed, als er weide bij ligt die gehuurd kan worden is paard aan huis misschien een optie, maar ik heb er maar 1 en ik heb de meest geniale pensionplek voor haar als ze de opfok uit komt, dus ik hoef haar niet zo nodig aan huis te hebben :) alleen als we echt een idiote buitenkans krijgen komt dat in beeld

ach ja, ooit komt het goed toch?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:34

Vast wel Sonja :j Gelukkig zit je niet op een schopstoel, maar zou toch fijn zijn als er binnenkort wat vaart achter komt!

Shiloh klinkt goed! Koopgarant lijkt me een fijne regeling. Wat houdt PhD in als ik vragen mag? :o

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:37

Shiloh: dankjewel voor de uitleg, dat maakt veel duidelijk maar het lijkt me voor veel mensen wel een goede oplossing :)
had er hier in de buurt nog nooit van gehoord.

sonja: het zal vast wel goed komen!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 07:18

Een PhD is een onderzoeksbaan. Je doet dan 4 jaar onderzoek op een bepaald onderwerp en aan het einde schrijf je een proefschrift. Daarmee promoveer je tot "dr." Ik doe onderzoek naar therapieën tegen Neuroblastoma, een kanker van het zenuwstelsel die met name voorkomt bij kinderen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:51

Nou.... Zo erg is Vlijmen nog niet volgens mij hoor.
Ik heb 16 jaar in drunen gewoond en 7jaar in den Bosch op school gezeten.
Elke dag op de fiets naar den Bosch en terug.
Kwam dus ook 2x per dag door kruiskamp (ik zat op net stedelijk gym, naast het Frederik Hendrik en de belastingdienst).
Genoeg klasgenoten die uit kruiskamp kwamen en ook genoeg die uit vlijmen kwamen, die pikten we onderweg dan op. Kruiskamp is echt niet grappig, maar de klasgenoten uit vlijmen kwamen uit hele gewone gezinnen, beide werkende ouders. Allemaal lid van de plaatselijke hockeyclub en allemaal een universitaire studie gedaan. En zijn in vlijmen ook hele normale mensen dus... Dat asociale heb ik nooit zo gemerkt.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:06

Ach of ieder dorp hoor je wel eens cowboy verhalen ;) Als je twijfelt over een wijk kan je beter de auto midden in de wijk parkeren. Hond mee en een uurtje gaan dwalen door de straten. Dan merk je vanzelf of je jezelf ok voelt :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:26

Dat is zeker waar! Ik zeg ook dat dit mijn perceptie is. Maar cijfers van het cbs liegen niet, dus die kun je ook nog altijd bekijken!

Natuurlijk zijn er in Vlijmen ook hele normale mensen :') , ik heb ook nooit anders willen beweren hoor.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:57

Goedemorgen!

Hier zit er ook wel wat schot in de zaak, maar het gaat me allemaal nog niet snel genoeg :+
Anderhalve week geleden hebben we door twee makelaars van onze huidige woning een waardebepaling laten maken.
De ene makelaar heeft ons destijds ons huis verkocht en hebben we contact mee onderhouden omdat we via hen ook onze hypotheek hebben geregeld. Die heeft ons daarop een heel goed aanbod gedaan.
Dit is een klein kantoor, zijzelf (makelaar) en haar man (hypotheek en financieel advies). Voordeel is de persoonlijke aanpak, ze kan mensen zich echt op hun gemak laten voelen.
De andere makelaar is van een groter kantoor, heel duidelijk en professioneel. Maar wat een rat! Hij vertelde over een aantal tactieken die ze gebruiken om potentiële kopers uit te horen en de prijs op te drijven, brrr. Wel goed om te weten dit soort dingen, aangezien wij op een andere plek ook de kopers zijn :P
Wel had hij een aantal heel zinnige tips om de inrichting van de woonkamer evt wat aan te passen zodat het goed voordelig op de foto komt.
Beide makelaars kwamen met bijna dezelfde prijsbepaling (vraagprijs echt exact hetzelfde). En daarmee hebben wij onze keuze wel gemaakt, voor de kleinere makelaar met de persoonlijke aanpak (die uiteindelijk ook nog eens goedkoper is!).
Afgelopen weekend zijn we begonnen om een aantal kozijnen een nieuwe schilderbeurt te geven, zodat het buiten allemaal strak in de verf zit :j En zelluf doen scheelt toch weer (en dat kunnen we ook gewoon goed, alleen de tijd ontbreekt soms :')).
De gesprekken over de hypotheek zijn ook begonnen... wat een gedoe is dat toch allemaal. Wel geruststellend is dat we makkelijk een hypotheek kunnen krijgen voor het bedrag wat nodig is voor de huizen in de klassen de we op het oog hebben :)
Gisteren zouden we een tweede bezichtiging hebben van een huis waar we ons oog op hebben laten vallen. Helaas kon dat door onvoorziene omstandigheden aan de kant van de verkoper niet doorgaan. Die bezichtiging is anderhalve week uitgesteld (de makelaar zei letterlijk: "dat huis loop niet weg hoor").
Zaterdag gaan we bij een andere woning kijken, deze is al helemaal af, ligging lijkt gunstig (overal een half uur vandaan :')) alleen wel minder grond dan de eerste woning en iets te veel exclusief gericht op paarden (20x60 bak en nog een aparte longeerbak) met een zwembad in de tuin (wat moet je daar nou weer mee?). Maar goed, we gaan het zien. We vinden het nog steeds een belachelijk idee dat wij een dergelijk huis gewoon zouden kunnen kopen :P

@sonja: zo moeilijk zou het dan toch niet moeten zijn? Tenminste, lijkt me? Want dat klinkt me niet als vreemde eisen in de oren eigenlijk?
@shiloh: spannend hoor! Voordeel is wel dat je zoiets helemaal naar je zin kunt maken :j Dat hebben we destijds hier ook gedaan en bevalt eigenlijk tot op de dag van vandaag erg goed :D Koopgarant had ik ook nog nooit van gehoord, fijne regeling zo te lezen :)
@c_arola: waar zoek je ongeveer?
@sym: en? Zijn jullie er al uit wat het wordt met jullie eigen huis? Spannend hoor, ik vind het moedig dat jullie zo duidelijk voor dat ene huis durven gaan :j

Zo te lezen is Vlijmen net zoiets als Vriezenveen hier in de buurt. Daar gaan precies dezelfde verhalen over...

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:45

Klinkt heel positief Wendy :))

Ik heb even gekeken op CBS uit nieuwsgierigheid en het enige wat ik kan vinden is dat er 6% allochtonen wonen. De rest kan ik niet vinden _O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:54

Nou Wendy, ik ben wel heel benieuwd naar wat voor een woning jullie zaterdag gaan kijken. Dat klinkt wel heel luxe allemaal!

Wij hebben ook gekozen voor een makelaar die wat kleiner is, maar een kantoor is met 3 ZZP-achtige makelaars in dienst. Deze moeten dus echt hun eigen salaris verdienen en zullen daardoor ook iets harder lopen dan makelaars in gewone loondienst.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:56

Klinkt luxe Wendy!

Tja, hier over Helmond gaan ook heel veel verhalen de rondte.. Nou woon ik zelf al mijn leven in Helmond en heb ik ook een paar jaar in Leeuwarden gewoond, maar ik ga liever hier over straat dan daar! Natuurlijk zijn er altijd mindere buurten, maar die heb je overal natuurlijk.

Vanmorgen hebben we een bezichtiging gehad en die was heel positief! Was een vrouw die bewust op zoek was naar een appartement en ook al hier uit de wijk komt. Haar eigen huis staat momenteel te koop en die moet wel eerst verkocht worden, maar ze zou vandaag gelijk haar eigen makelaar bellen om er gas op te zetten. Zodra haar huis verkocht is wil ze ons huis kopen.
Dat wil nu natuurlijk nog niks zeggen, want iedereen kan veel zeggen, maar in eerste instantie lijkt het dus erg positief :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:59

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:03

Die had ik inderdaad wel gezien maar ik denk misschien zijn er nieuwere te vinden :=

Helmond heeft inderdaad ook een hele slechte naam, tot in de wijde omtrek zelfs :=

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:15

I know :+
Maar het is echt wel een leuke stad, bovendien is vrijwel het hele centrum (het 'slechte' gedeelte) giga opgeknapt afgelopen paar jaar en staat er nu vooral nieuwbouw, dat maakt toch een hoop verschil merk ik.
Het is hier wel minder duur wonen daardoor hihi