Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:13

Dat is de puur en eerlijk en zo puur en eerlijk schijnt dat niet te zijn. Ik denk dat ik die aanbieding oversla als er geen biologische drumsticks worden verkocht.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:16

Weer wat geleerd, ik wist niet beter of Puur en Eerlijk was AH's nieuwe benaming voor biologisch, maar zie nu dat het dan eronder op de verpakking moet staan, en daar staat inderdaad 'Scharrelkip' en geen biologisch.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:35

C_arola schreef:
Dat is de puur en eerlijk en zo puur en eerlijk schijnt dat niet te zijn. Ik denk dat ik die aanbieding oversla als er geen biologische drumsticks worden verkocht.

Niet? 'Normaal' vlees neem ik al nooit, meestal biologisch of bij de AH weleens Puur en Eerlijk, maar dat zet ook weinig zoden aan de dijk dus?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:41

Een keer gehoord van iemand die naar Radar of Kassa keek en het blijkt dat dit geen biologisch vlees is tenzij het op de verpakking staat.
AH heeft ook weleens op de verpakking gezet dat iets biologisch is wanneer er *** beter leven keurmerk sticker op zit maar dit is ook niet biologisch. Gewoon een verkooptruc om meer voor het product te vragen. Maar goed dat is alleen wat ik heb gehoord.
Vandaar dat ik niet meer P&E koop wanneer ik biologisch wil hebben.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:43

zag bij de jumbo een pakje vegaworstjes liggen op datum, afgeprijsd van E2,19 voor E2,00 dat is toch uberhaubt geen afprijzen gelijk maar strookt dan toch ook niet met hun eigen regels?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 08:47

Puur en eerlijk is idd niet per definitie bio :n het is scharrel. Duurzaam geproduceerd of deels bio etc... Je moet echt even verder kijken op de verpakking... In een flink aantal producten zitten ook gewoon niet pure toevoegingen etc. Tis echt een lokkertje, die naam en verpakking.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 09:03

Ik haal mijn zuivel vlees, vis, groente en fruit eigenlijk ook altijd bij de Lidl. Sommige dingen wil ik van het echte merk hebben (Bijvoorbeeld coca cola) maar heel veel dingen vind ik bij de Lidl soms zelfs beter. Van de week bij de AH fruit/groente moeten halen en vond het echt tegenvallen hoe snel ze bruin/schimmelen. Valt me ook steeds vaker op dat o.a. bij de lidl producten bij de consumentenbond als beste getest uit de bus komen zoals o.a. de pesto.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 09:31

Ja maar elke supermarkt beweerd als beste uit de consumentenbond te komen. Op alle site's van de supermarkten staat dat erop. Voor mij heeft het geen waarde meer omdat ik toch niet weet wat wel en niet klopt.
Mijn ervaring is wel dat de lidl indd betere groente's en fruitsoorten hebben dan andere supermarkten. Ook voor een betere prijs.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 09:44

Bij de Aldi hebben ze tegenwoordig ook Coca Cola toch? Geen idee of ze er ook goedkoper mee zijn.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:35

Groente en fruit van Lidl gaat vele malen langer mee! Blijft veel langer vers.

Ook de vaatwasblokjes zijn de beste. Ik heb alles ongeveer gehad wat er is, maar de helft van een blokje van Lidl is perfect. Je breekt ze makkelijk door midden en geen restjes meer in mijn vaatwasblokje-bak (is dat een woord?? :P )

Limo en snoepjes voor de kinderen haal ik er ook. Net als die doekjes om gladde oppervlakken mee schoon te maken. Ideaal!!

Helaas is dat speltbrood niet goed voor je porto..............3,25 euro per brood :o

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:43

Ooit in een ver verleden hier een keer meegepraat en nu wil ik toch graag weer meepraten.

Ik moet het deze maand gewoon even zuinig aan doen, dus ik wil eigenlijk proberen met 50 euro (of minder) per week de boodschappen te doen. We zijn met z'n tweeën. Mijn vriend zit op dit moment thuis, maar dat scheelt alleen maar want nu eet hij ook niet zo veel :+
Ben al een tijdje bezig de vriezer wat meer leeg te eten en er scherp op te letten wat voor vlees ik bijvoorbeeld nog in de vriezer heb liggen.

Mijn vriend is grootste dwarsligger, want die neemt altijd snoep/koek/chips e.d. mee terwijl dat niet nodig is want daar hebben we genoeg van. Ik probeer hem daar nog een beetje in op te voeden :+

Ben van plan ook weer naar de Lidl te gaan, hoewel die voor mij wel een beetje moeilijk te bereiken is. Ik woon in een klein dorp waar een grote C1000 zit. Meestal haal ik dus alles daar.
Aldi ben ik minder een fan van.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:48

Welkom! Succes met besparen :D

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:06

Ja inderdaad wij halen het groente en fruit ook meestal bij de Lidl, vaatwasblokjes zijn bijna op, een halve is dus genoeg om de vaat goed schoon te krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:19

Ook wij halen de vaatwasblokjes van de Lidl.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:23

Mag ik me hier ook melden? :) Heb al handige dingen voor bij zien komen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:32

Ik ben bezig met een weekmenu maken. Jullie nog leuke suggesties?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:46

Op voedertijd loopt een topic over weekmenu's :).

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:09

Over de vaatwastabletten van de Lidl hoor ik ook veel positieve geluiden, ik durf het alleen niet aan. De wcblokjes vind ik verschrikkelijk van ze dus denk ik dat automatisch ook over de vaatwastabletten :=
Nu hebben we ook weer een voorraad maar misschien later toch een keer proberen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:20

Vaatwasblokjes van de lidl zijn top +:)+ We hebben al heel veel soorten geprobeerd, ook de dure a-merken. Maar die van de lidl lossen goed op, geen strepen of vlekken. En de glazen voelen niet zo stroef aan. De eigen merk blokjes van de jumbo ben ik ook wel tevreden over. Enige voordeel dat die t.o.v. de lidl blokjes hebben is dat het zakje oplosbaar is.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:21

Die vaatwasblokjes zijn echt heel goed :j
Ik heb die ook een hele tijd gehad :j Had nu een doos gekocht bij de Action, maar ik denk dat ik de volgende keer weer bij de Lidl meeneem :j

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:39

Als de buitenkant oplosbaar is duurt het toch vaak langer voordat het blokje begint te werken? Dat lijkt me eigenlijk niet zo handig, soms blijven er dan rest achter in de leidingen.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:00

Wij gebruiken ook de vaatwasblokjes van de Lidl. Vind van andere merken idd de glazen heel raar aan voelen en vind de vaat dan ook stinken,maar met die van de Lidl heb ik daar geen last van :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:18

Het nadeel van die oplosbare plasticjes............ze zijn niet altijd zo oplosbaar als ze zeggen dat ze zijn.
Hoe vaak ik wel niet een verstopte sproeier heb gehad met tóch stukjes plastic. Vreselijk!

Dus ik knip ze er nu standaard eraf, ook al zeggen ze dat het niet hoeft.

Die van Lidl breek ik door de midden inderdaad. Werkt super! Is algemeen bekend dat die blokjes echt veel te veel zijn voor de vaat.
Wellicht afhankelijk van hoe vies het is, maar ik spoel alles eerst even af voordat het de vaatwasser ingaat.

Ik ga nu de aardappelperiode weer in. Heb nog een hele zak van 4 kilo kwam ik achter..........
Mijn zoontje wil wel aardappelsoep, geen idee of dat te eten is :Y)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:29

Ik heb net een halve zak biologische aardappelen van de Lidl weg moeten gooien. Net gekocht en vol schimmel..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:15

Ik lees hier over Puur en eerlijk van Albert Heijn.

Het is natuurllijk een manier van verkopen, maar op zich is kippenvlees met 1 ster voor de kip al een gigantische verbetering, terwijl het voor de consument toch veel beter betaalbaar blijft. Kippen hebben ongeveer 2 weken langer om tot slachtgewicht te komen (en dus komt doodgroeien en pootproblemen veel minder voor) en ze hebben ongeveer dubbel zoveel ruimte. Ook het antibiotica-gebruik ligt veel lager (ddd = dierdagdosering zakt flink).

Nee, het is geen biologisch, maar het is eigenlijk in mijn ogen vrijwel net zo goed (en het kost de helft).

Edit: http://beterleven.dierenbescherming.nl/ ... sument.pdf