[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:59

Niet vertrouwen die mail Fenna!

Ik krijg regelmatig zulke emails van Apple, maar die komen áltijd van noreply@apple.com en ze blokkeren nooit direct.

Die emails zeggen altijd het volgende:

Beste ****,
Uw Apple ID (******) is gebruikt om in te loggen bij iCloud via een webbrowser.
Datum en tijd: 13 maart 2015, 01:27 uur PDT
Browser: Chrome
Besturingssysteem: Windows
Als de informatie hierboven u bekend voorkomt, kunt u deze e-mail negeren.
Als u niet onlangs hebt ingelogd bij iCloud en u denkt dat iemand heeft geprobeerd toegang te krijgen tot uw account, dan dient u uw wachtwoord opnieuw in te stellen via Mijn Apple ID (https://appleid.apple.com).
Met vriendelijke groet,
Apple Support

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:19

Ik heb de mail ook verwijderd vertrouwde het echt niet

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:38

8nnemiek schreef:
Dat is wel vreemd.. ik kan op mijn iPhone gewoon elke foto verwijderen. Kun je zo'n foto wel gewoon openen op de telefoon?

Openen lukt inderdaad wel, maar nergens een optie verwijderen. Heb de foto's die ik zeker wilde bewaren inmiddels naar mezelf gemaild en daarna terug gezet naar fabrieksinstellingen. Hij ligt nu aan de oplader dus zal zo mn simkaart er eens in drukken en kijken wat ie doet.
Heb zelf een 4 dus t is maar een kleine upgrade, maar mijn home button heeft soms z'n eigen leven. Dan kan ik drukken wat ik wil maar gebeurt er helemaal niets :Y) De 4s heeft echter een crappy batterij dus t is even aanzien of ik m blijf gebruiken of toch weer terug ga naar m'n eigen 4 en dan tzt een nieuwe aanschaf.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:11

Die slechte batterij kan natuurlijk ook door bepaalde instellingen komen. Mijn 4s gaat makkelijk een dag mee, 's avonds staat ie rond de 50% met gemiddeld gebruik, maar dan heb ik wel het scherm redelijk donker staan. En dingen als bluetooth aan kan ook veel schelen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:24

Ja daarom wil ik t eerst uitproberen. Hij had bluetooth altijd uit en deed er op een gemiddelde dag niet veel meer mee dan wat internet, mail, facebook en whatsapp. Dat moet ie aankunnen lijkt mij, maar op een gegeven moment was ie gewoon na 8 uur leeg.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:46

Nou eindelijk alles overgezet etc, alleen sommige apps blijven donker gekleurd met de melding eronder wachten.. iemand een idee?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:54

Vraagje, ik heb bij mijn iPhone 5S alles op stil staan bij whatsapp, dus bij een appje krijg ik wel de voorvertoning, maar geen geluidsmelding.
Nu wil ik wel een korte trilling instellen bij een melding, maar ik kan echt nergens vinden waar?!

Zowel bij instellingen van de iPhone als bij de instellingen van whatsapp kan ik alleen een geluid instellen maar geen trilfunctie. Iemand een idee?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:27

Als je bij instellingen 'trillen bij geluid uit' aan hebt, doet ie het dan ook niet? De mijne gaat nl altijd bij elk Appje trillen (soms tot mijn grote ergernis als er tig berichten in de groepsapp komen)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:49

is 16 gig voor een iphone volgens jullie genoeg? iemand die wel wat muziek er op wil, toch heel wat foto's mee gaat trekken, gezondheidsapp, niet teveel spelletjes, wel word documenten enz...

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:01

Ik heb de iPhone 5s met 16 gb m'n telefoon staat vol met muziek en foto's :o en heb nog genoeg ruimte over!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:29

WillemYntJee schreef:
Nou eindelijk alles overgezet etc, alleen sommige apps blijven donker gekleurd met de melding eronder wachten.. iemand een idee?

Had ik eindelijk alles voor elkaar, amper een dag in gebruik en vandaag op t werk laten vallen. Meteen de achterkant stuk! M'n 4 is al zo vaak gevallen en daar is nog nooit wat mee gebeurd :Y) iemand ervaring met zelf vervangen? Heb alleen sterk m'n twijfels of ie t wel waard is. Al heb ik ook een zaakje gevonden waar ze t voor €15 doen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:56

Ik heb een 4S met 16gig en dat is toch wel krap hoor, qua geheugen.. de volgende moet echt meer... :')

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:16

Oh jongens ik word momenteel echt gillend gek van dat Apple.. Na t incidentje van t laten vallen van de 4s (zie hierboven), ben ik dus weer terug naar mn oude 4. Maar ik krijg nu whatsapp met geen mogelijkheid meer aan de praat. T gaat om de verificatie code; die moet per sms worden toegestuurd. Dat gebeurt niet, dan kan je kiezen voor de optie bel mij. Dan gebeurt er ook niets.. :-(
Iemand tips hoe ik t weer aan de praat krijg? Heb Whatsapp ook al gemaild, maar dat duurt uiteraard even voordat je iets terug krijgt.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:59

Ntlie_ schreef:
Vraagje, ik heb bij mijn iPhone 5S alles op stil staan bij whatsapp, dus bij een appje krijg ik wel de voorvertoning, maar geen geluidsmelding.
Nu wil ik wel een korte trilling instellen bij een melding, maar ik kan echt nergens vinden waar?!

Zowel bij instellingen van de iPhone als bij de instellingen van whatsapp kan ik alleen een geluid instellen maar geen trilfunctie. Iemand een idee?

Ik begrijp niet precies wat je wilt, maar bij instellingen - geluid kan je ook het trilsignaal kiezen. Whatapp staat daar niet tussen, maar volgens mij valt dat onder sms-berichten. Kan je daar niet iets instellen om het gewenste resultaat te krijgen?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:56

Hoi hebben jullie problemen met de lader van een Iphone 5s?
Ik vermoed dat mijn 3e adapter (sinds juli 2014) het ook binnenkort gaat begeven!

De 1e adapter die ik met de tel kreeg 'ontplofde' binnen een week. De 2e adapter deed het ineens niet meer na een tijdje (werd ook steeds heter tijdens het opladen). Heb daarna in een telwinkel een adapter gekocht. Dacht een originele maar betwijfel het. Deze adapter doet het al een aantal maanden goed maar is de laatste tijd ook gloeiend heet.

Ik hoorde iemand zeggen dat de tels veel te krachtig zijn voor de adapters, en dat de adapters daarom overbelast raken. Is dat zo?

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:59

Ik heb mijn 5s (+stekker) sinds december 2013, de stekker is vorige week kapot gegaan, hiervoor nooit problemen mee gehad.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 15:36

Ik heb m'n 5s sinds september 2014 en nog nooit problemen gehad met de stekker

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:48

Mijn eerste stekker (januari 2013) heeft het maandag begeven.
Deed het tot dan prima :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:54

Die is lang meegegaan :P

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:39

Mijn stekker van de 5s gaat al 1,5 jaar mee. Die van de 4 een jaar of 4 nu gok ik.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:16

Ik heb bij het krijgen van m'n 4s de oplader gelijk moeten vervangen omdat die verrot was (voor een xtreme mac), tussendoor een Action-opladertje (met katrol) versleten en vorige week de xtreme mac vervangen voor een spotgoedkope van miniinthebox.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:22

Ik heb nog de originele lader die bij mijn 4s zat. Ik heb hem nu al 3 jaar en 5 maanden. En hij doet het nog steeds.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:53

Ben erg benieuwd hoe lang die van mij meegaat, en als die kapot gaat heb ik m'n vriend z'n oplader van de 6 plus :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:43

Is er met de laatste updates iets veranderd aan iTunes met betrekking tot muziek op je iPhone zetten? Ik krijg het gewoon niet meer voor elkaar.
Ik zag ergens wel dat het vinkje 'handmatig beheren van muziek' ineens uit staat. Is dat het probleem? Als ik dat aan wil vinken wil hij nl gaan synchroniseren en ik het weinig trek om weer al mijn muziek er opnieuw op te moeten zetten.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:48

Dan moet je eerst je iphone afkoppelen en dan kan je " handmatig beheren van muziek" weer aanvinken.
Dan kan je de iphone weer aansluiten en aanvinken welke muziek je erop wilt en dan pas op synchroniseren drukken.