. De komende maand buiten opstarten (rijbak, omheining etc.). Hoe gaat het bij jullie? Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Destino schreef:Paarden aan huis, tja ik heb geen eigen paard, dus kan er ook niet over meepraten
Hier geen nieuws over huis verder. We zijn een weekendje naar Antwerpen geweest, waren 5 jaar samen zaterdag en van zaterdag op zondag is 's nachts om 3 uur het veulentje van mijn vz-paardje geboren.
Hij zoekt bij ons uit hoe hoog NHG mag als we de woning met eigen geld betalen en dat we dan een bouwdepot openen voor de te bouwen woning. Dan kunnen we aantonen dat het nieuwbouw betreft. Hij wist niet precies hoe het zat met de regels of het zo zou kunnen. Volgens mij zag NN het wel zitten bij ons.
Oftewel een verbetering aan de woning. Daarbij is de max overigens 265.000 als je de woning al in bezit hebt. Bij een nieuwe aanschaf ligt dat bedrag hoger.
Wij hoeven niks over te sluiten in elk geval. En tja taxeren. Moet dat alleen bij NHG of wil de bank dat altijd? Bij de Rabo zat taxeren er vrij standaard in. Voor een bouwdepot lijkt het me wel aanbevolen?
.
. 
Of je moet nog een rapport hebben liggen wat op moment van offreren niet ouder is dan 6 maanden.
Destino schreef:Waar ik op zou letten is de staat van het huis.
Kijk eens buiten naar het voegwerk en eventuele houtwerk, naar de staat van de muren (zitten er scheuren in), of er ergens vochtplekken zitten, kijk even of de kruipruimte droog is.
Probeer goed te kijken wat de mogelijkheden zijn in het huis en of dit haalbaar is.
Mazout heb ik geen verstand van.
Succes
Kruipruimtes! Breek me de bek niet open. Mijn lief vroeg het bij elk huis. Maar niet elk huis heeft er één. De minderheid om precies te zijn.
Maar als ie er is, moet ie wel droog zijn idd. En waar je ook op moet letten is waar het noorden is. Nu voel je het nog niet, maar een tuin pal op het zuiden is een drama als je een hete zomer hebt.
Haha, zo'n lamp hadden wij ook in de woonkamer hangen. Die ligt nu op de hoop oud ijzer... Ziet er nog best degelijk uit allemaal.
Wij kijken uit op een kasteeltje!
We wachten maar geduldig af. De aanvraag ligt bij de gemeente en heeft al 2 weken op het verkeerde bureau gelegen. Gisteren hebben onze vertegenwoordiger en de gemeente de hele dag achter elkaar aangevangen en vandaag was het gemeentehuis dicht. Ambtenaren...
Hopelijk weten we maandag meer.
?