Destino schreef:Waar ik op zou letten is de staat van het huis.
Kijk eens buiten naar het voegwerk en eventuele houtwerk, naar de staat van de muren (zitten er scheuren in), of er ergens vochtplekken zitten, kijk even of de kruipruimte droog is.
Probeer goed te kijken wat de mogelijkheden zijn in het huis en of dit haalbaar is.
Mazout heb ik geen verstand van.
Succes
Kruipruimtes! Breek me de bek niet open. Mijn lief vroeg het bij elk huis. Maar niet elk huis heeft er één. De minderheid om precies te zijn.
Maar als ie er is, moet ie wel droog zijn idd. En waar je ook op moet letten is waar het noorden is. Nu voel je het nog niet, maar een tuin pal op het zuiden is een drama als je een hete zomer hebt.
Verder gewoon je gevoel volgen en als je zekerheid wil, vraag dan iemand in de kennissenkring mee met wat 'bouw' ervaring. Iedereen heeft wel zo iemand in zijn kennissenkring zitten volgens mij. Zowiezo is het dan niet verkeerd om iemand mee te nemen, die niet door die roze bril kijkt.
Haha, zo'n lamp hadden wij ook in de woonkamer hangen. Die ligt nu op de hoop oud ijzer... Ziet er nog best degelijk uit allemaal.
Berdien: Well kun je wel vergelijken met 'the middle of nowhere"
Wij kijken uit op een kasteeltje!
We wachten maar geduldig af. De aanvraag ligt bij de gemeente en heeft al 2 weken op het verkeerde bureau gelegen. Gisteren hebben onze vertegenwoordiger en de gemeente de hele dag achter elkaar aangevangen en vandaag was het gemeentehuis dicht. Ambtenaren...
Hopelijk weten we maandag meer.