EllyC schreef:Gelukkig krijg ik jaarnota in januari, maar als je die halverwege het jaar krijgt dan is dat eigenlijk wel nadelig.
En salderen panelen dan weer per jaar, hoe gaan ze dat dan doen?
Ze maken het volgens mij erg ingewikkeld.
Ik las ook dat er een oplossing bekend wordt gemaakt voor blokverwarming komende week.
Ik ben benieuwd want zit nog met een pand voor mijn werk waar duidelijk erg fijn zou zijn.
Ik denk dat halverwege het jaar weinig uitmaakt. Wij krijgen onze jaarnota medio juni. Ons verbruik van januari 2022 tot medio juni 2022 was 650 m3 gas. Van medio juni tot vandaag 150 m3 (oktober en november verwarmd met airco). Stel dat we hetzelfde verbruik hebben van januari 2023 tot medio juni 2023. Dit valt onder het prijsplafond dus wordt geleverd tegen een tarief van 1,45. We houden dan nog 550 m3 over voor de rest van het jaar. Dat zou ruimschoots voldoende moeten zijn. Lijkt mij dat juist de jaarnota’s vroeg in het jaar erg ongunstig zijn. Als jouw jaarnota medio februari komt en je hebt van januari tot medio februari 300m3 gas gebruikt, houdt je geen 900m3 over voor de rest van het jaar, maar slechts 600m3. Niet heel eerlijk eigenlijk, want dan zou het prijsplafond niet over 1200 maar 900 m3 gelden. Dat kan toch niet? Denk ik nu fout?