Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:mystery1980 schreef:oeh, mag ik jouw recept voor de repen, 20 cent is wel heel goedkoop en spelt heb ik nog heel veel liggen.
Ik heb er een stukje over geschreven op mijn blog![]()
http://www.abcreatief.com/LEKKER/de-lek ... otenrepen/
8nnemiek schreef:Ik heb helaas nog geen alternatieven voor de stroop geprobeerd. Zelf eet ik het regelmatig vanwege het hoge ijzergehalte, maar ik kan me voorstellen dat het voor diabeten niet handig is. En dat geldt natuurlijk ook voor honing en agave en andere plakkerige bindmiddelen. Als ik een goed suikervrij middel tegen kom laat ik het weten!
Ineke2 schreef:Heb stamppot gemaakt met een zak Hollandse gesneden roerbakgroenten ( paprika, broccoli, sperzieboontjes en spitskool )
Gewoon een paar minuten gekookt bij de aardappelen.
Afgieten, klein beetje kookvocht in de pan laten. Door elkaar beginnen te stampen. Kerriepoeder en nootmuskaat erover. Verder stampen. Handjevol cashewnoten er door husselen en eet smakelijk
8nnemiek schreef:Ik maal de noten inderdaad goed fijn, beetje hagelslag-formaat. Ik houd niet zo van grote stukken/noten in de reepjes![]()
En de quinoa is van zichzelf al heel klein. De spelt heb ik niet kleiner gemaakt, maar daar zit niet enorm veel van erdoor.
Hoe kleiner de stukjes, hoe compacter de reepjes worden denk ik.