Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 00:11

Ziet er erg lekker uit, Annemiek, maar zijn het geen caloriebommen? Vanwege de noten bedoel ik?

Maanlicht

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 00:18

Wat een goede tips komen er voorbij! Helaas heb ik absoluut geen ruimte om groot in te slaan. Geen schuur of iets dus alles moet in de keukenkastjes. Wij hebben het voordeel dat ik weinig fruit eet. Wel eet ik veel groente maar dat is in verhouding goedkoper.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 00:25

Er zit iets minder dan 10 gram aan noten in elk reepje. Noten bevatten inderdaad vrij veel calorieën, maar ook veel gezonde voedingsstoffen en goede vetten, en ze geven een vol gevoel.
Ik probeer zelf zo gevarieerd mogelijk te eten, en daar horen ook wat noten en zaden bij. Gewoon uit de hand vind ik ze niet zo lekker, dus deze reepjes zijn voor mij echt ideaal!
Na zo’n reepje trekt mijn hongergevoel meestal meteen weg en hang ik minder snel weer met m’n neus in de koelkast :+

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:06

Klinkt als een lekker reepje :9
Maar nadat ik je recept bekeken heb, heb ik wel een vraag.... Heb je misschien een alternatief uitgeprobeerd voor appelstroop?
Appelstroop staat natuurlijk stijf van de suikers, en als diabeet is het bepaald niet mijn keus (los van het feit dat ik appelstroop gewoon smerig vind :o)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:00

Ik heb helaas nog geen alternatieven voor de stroop geprobeerd. Zelf eet ik het regelmatig vanwege het hoge ijzergehalte, maar ik kan me voorstellen dat het voor diabeten niet handig is. En dat geldt natuurlijk ook voor honing en agave en andere plakkerige bindmiddelen. Als ik een goed suikervrij middel tegen kom laat ik het weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:06

8nnemiek schreef:
mystery1980 schreef:
oeh, mag ik jouw recept voor de repen, 20 cent is wel heel goedkoop en spelt heb ik nog heel veel liggen.

Ik heb er een stukje over geschreven op mijn blog :D
http://www.abcreatief.com/LEKKER/de-lek ... otenrepen/

Ze staan in de oven. Heb er 9 gemaakt. Uitgerekend dat er 199 calorieën per reep zitten.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:20

Ik vind het trouwens niet per se erg dat er wat meer calorieën in de repen zitten. Als je ergens een notenreep oid koopt zit je ook rustig aan dat aantal calorieën en hier zitten verder geen gekke dingen in. Ze zien er super lekker uit. Ga ze van het weekend ook maken denk ik :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:27

Ik ben benieuwd of ze bij jullie net zo lekker worden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:31

Ik had geen siliconen vorm dus heb ze in een siliconen vorm coor cupcakes gedaan haha.

Zijn het je eigen foto's op je site? Zo mooi zijn de mijne niet hoor.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:33

Het zijn mijn eigen foto's inderdaad :j
Ronde notenreepjes :D Dat is wel origineel!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:01

Leuke blog ! Mocht ik ineens de kolder hebben, ga ik het ook uitproberen. Met yogurt bovenop zou ook kunnen toch ?
Brood zelf maken, lijkt me ook leuk en goedkoper uiteraard. Maar man wat ingewikkeld :')

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:50

Ingewikkeld om een brood zelf te maken? :) Dit heb ik een paar keer gedaan met de broodbakmachine maar ik vind het niet moeilijk. Ingrediënten op volgorde en de juiste plek erin doen en aanzetten of bedoel je zonder broodbakmachine?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:42

8nnemiek schreef:
Ik heb helaas nog geen alternatieven voor de stroop geprobeerd. Zelf eet ik het regelmatig vanwege het hoge ijzergehalte, maar ik kan me voorstellen dat het voor diabeten niet handig is. En dat geldt natuurlijk ook voor honing en agave en andere plakkerige bindmiddelen. Als ik een goed suikervrij middel tegen kom laat ik het weten!

Als je wat vindt hoor ik het graag :j
Ik snoep nu tijdens lessen en studeren vaak van losse noten, dus een choco-notenreepje is wel eens lekker voor de afwisseling. Ik denk dat ik maar eens ga puzzelen op een wat minder suikerrijk bindmiddel.

Edit: ik ga eens puzzelen op een chocolade-reep met gehakte nootjes. Die in de winkel zijn immers ook niet van extra bindmiddel tussen de noten(stukjes) voorzien ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:54

Heb stamppot gemaakt met een zak Hollandse gesneden roerbakgroenten ( paprika, broccoli, sperzieboontjes en spitskool )
Gewoon een paar minuten gekookt bij de aardappelen.
Afgieten, klein beetje kookvocht in de pan laten. Door elkaar beginnen te stampen. Kerriepoeder en nootmuskaat erover. Verder stampen. Handjevol cashewnoten er door husselen en eet smakelijk :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:10

8nnemiek schreef:
Het zijn mijn eigen foto's inderdaad :j
Ronde notenreepjes :D Dat is wel origineel!

Bij jou zien de noten en gepofte dingetjes er veel kleiner/fijner uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:12

Ineke2 schreef:
Heb stamppot gemaakt met een zak Hollandse gesneden roerbakgroenten ( paprika, broccoli, sperzieboontjes en spitskool )
Gewoon een paar minuten gekookt bij de aardappelen.
Afgieten, klein beetje kookvocht in de pan laten. Door elkaar beginnen te stampen. Kerriepoeder en nootmuskaat erover. Verder stampen. Handjevol cashewnoten er door husselen en eet smakelijk :Y)

Klinkt heel lekker!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:21

Ik maal de noten inderdaad goed fijn, beetje hagelslag-formaat. Ik houd niet zo van grote stukken/noten in de reepjes :+
En de quinoa is van zichzelf al heel klein. De spelt heb ik niet kleiner gemaakt, maar daar zit niet enorm veel van erdoor.
Hoe kleiner de stukjes, hoe compacter de reepjes worden denk ik.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:42

Sorry niet alles bijgelezen maar ik maak ook vaak choco-noten plakaat geval.
Alleen geen idee of het gezond is, ik vimd het gewoon lekker en maak het daarom.

Ik doe er alleen 1 reep pure kook chocolade in, een zak cranberrynoten mix(plus merk) en pakje dadels om het te laten plakken.

Chocola smelten en de notenmix samen met de dadels in de blender tot 1 massa maken en die uitstreiken op een bord. En dan de chocola erop gieten. Is echt heel erg lekker. En heel lang houdbaar in de koelkast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:44

8nnemiek schreef:
Ik maal de noten inderdaad goed fijn, beetje hagelslag-formaat. Ik houd niet zo van grote stukken/noten in de reepjes :+
En de quinoa is van zichzelf al heel klein. De spelt heb ik niet kleiner gemaakt, maar daar zit niet enorm veel van erdoor.
Hoe kleiner de stukjes, hoe compacter de reepjes worden denk ik.

Hier hadden ze geen quinoa gepoft helaas. Dus heb alleen de spelt gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:46

Ik had vandaag flink bezuinigd!

Was in Rotterdam op de Afrikaandermarkt. Daar was het goedkoop!

1kg blauwe bessen
2 drakenfruit
3 kokosnoten
3 avocados
8 vijgen

Totaal €8,-

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:50

Dat is zeker goedkoop, blonde vraag maar wat is drakenfruit? :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:59

Dragonfruit = Pitahaya, Van die Roze bijzonder uitziende dingen met meestal een kiwi achtige witte binnenkant met zwarte puntjes :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:59

Drakenfruit is Pitaja. Ik heb ze wel ooit in het buitenland gegeten (ik meen Maleisisch Borneo), had de variant met wit vruchtvlees, maar ik vond er niet zoveel aan.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:06

Hihi de vrucht met tig namen, inderdaad ook bekend als Pitaja. Ik heb het twee keer gegeten, gewoon hier en 1x in Duitsland, dus niet ergens waar ze horen ofzo. Ik vind ze wel leuk, maar reageer er net als kiwi's allergisch op dus helaas maar niet meer.