Wij hebben net een bod uitgebracht op het huis

Vind het heel spannend allemaal

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
M_D_H schreef:Ja, waarom zou je daar nog heen gaan als zij dit doen?
Jij bent niet verplicht te komen, dus ik zou dat ook zeker niet doen
Citaat:Huizenkopers die een hypotheek met een langere rentevaste periode afsluiten, worden vaak 'misleid' door de zogeheten verhuisregeling. Dat stelt de Vereniging Eigen Huis (VEH) dinsdag.
Starters die een hypotheek afsluiten met Nationale Hypotheek Garantie (NHG) en een rentevaste periode van twintig of dertig jaar, "komen bedrogen uit" wanneer zij verhuizen naar een woning die niet in aanmerking komt voor NHG, schrijft de vereniging.
Dit geldt voor hypotheekklanten van ING, bijBouwe, Allianz en Hypotrust Goede Start. De vereniging onderzocht de verhuisvoorwaarden van vijfendertig geldverstrekkers.
Bij zo'n verhuizing mogen de huizenbezitters de hypotheek met lage rente niet meeverhuizen en moet er een nieuwe hypotheek worden afgesloten. Omdat ze maar kort gebruik hebben gemaakt van de vaste rente, was het voordeliger geweest om een hypotheek met kortere en voordeligere renteperiode af te sluiten.
Door stijgende huizenprijzen en een gedaalde maximumgrens van de NHG zouden steeds meer starters in deze situatie terechtkomen. Door de lage hypotheekrente sluit 50 procent van de klanten sinds 2015 een hypotheek af met een rentevaste periode van twintig of dertig jaar.
Uit het onderzoek bleek dat ook andere beperkingen ertoe leiden dat de lage rente niet altijd kan worden meegenomen bij een verhuizing. Zo vervalt de lage rente bij bepaalde geldverstrekkers bij iedere wijziging, ook als die het gevolg is van gewijzigde wet- of regelgeving.
Volgens de Vereniging Eigen Huis is er sprake van misleiding. De VEH eist dat geldverstrekkers de NHG-beperking voor alle klanten schrappen. Ook wil de vereniging dat geldverstrekkers hun klanten actiever en duidelijker voorlichten over de verhuisregeling.
Janine1990 schreef:M_D_H schreef:Ja, waarom zou je daar nog heen gaan als zij dit doen?
Jij bent niet verplicht te komen, dus ik zou dat ook zeker niet doen
Nouja, met die huizenstress is nog meer gezeik hier eigenlijk niet chill...
Dus ik heb nu geregeld dat ik vrijdag begin bij mijn nieuwe baan. Laat ze maar lekker in de waan dat zij dat voor me bepalen. Ik zeg straks gewoon dat het daar beter uit kwam dat ik vrijdag pas begon. Daar heeft mijn leidinggevende geen grip opOké, dit staat er een beetje vaag.
Ik hoop dat het duidelijk is.
Vanmiddag nog even op kennismaking bij de nieuwe baan, en dan de terugweg een bod uitbrengen op de woning. Nog wel even spannend, hoe pakken jullie dat aan? Als in, hoe verpakken jullie dat?
Intussen word er ook gezorgd dat ik na de eerste 3 weken ik ook weer iets heb, in verband met de woning. Echt Randstad is een wereld UB
arabella2000 schreef:Wow wat super janine! Wat fijn dat randstad zo met je meedenkt
Ik heb toen gewoon ebeld met de verkopend makelaar met: ik wil graag een bod uitbrengen op het huis in de ...... straat van €..... onder voorbehoud van financiering (en eventueel bouwkundige keuring).
M_D_H schreef:Janine1990 schreef:
Nouja, met die huizenstress is nog meer gezeik hier eigenlijk niet chill...
Dus ik heb nu geregeld dat ik vrijdag begin bij mijn nieuwe baan. Laat ze maar lekker in de waan dat zij dat voor me bepalen. Ik zeg straks gewoon dat het daar beter uit kwam dat ik vrijdag pas begon. Daar heeft mijn leidinggevende geen grip opOké, dit staat er een beetje vaag.
Ik hoop dat het duidelijk is.
Vanmiddag nog even op kennismaking bij de nieuwe baan, en dan de terugweg een bod uitbrengen op de woning. Nog wel even spannend, hoe pakken jullie dat aan? Als in, hoe verpakken jullie dat?
Intussen word er ook gezorgd dat ik na de eerste 3 weken ik ook weer iets heb, in verband met de woning. Echt Randstad is een wereld UB
Nee snap ik wel.
Wij hebben een email gestuurd met dat we de tweede bezichtiging gehad hebben en dat we na overleg met onze adviseur graag een bod willen uitbrengen met een waarde van:
Onder de volgende voorbehoud van:
Financiering,
Bouwkundig rapport,
Taxatie rapport met overeenkomstige waarde,
Het, door de verkopende partij aangeleverde, officiële energie label (die is nu nog onder voorbehoud)
Dat was hem
daffodil schreef:Hoe zit dat met dat energielabel dan? Dat zegt mij nou weer niks en ik ben ook de verkoper dus moet dat wel geregeld hebben gok ik....
We hebben helaas nog geen antwoord op ons tegenbod, dat had ik wel verwacht maar goed. We hadden eigenlijk ook nog kijkers morgenochtend maar dat heb ik net afgeblazen. Ik vind dat ook raar als je al in onderhandeling bent om dan nog nieuwe mensen te laten kijken.