Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:Ga jij je eierstokken eens poetsen ofzo
Sonja_vR schreef:lieveli schreef:Je kunt ze beter water geven vanaf de onderkant geloof ik.
Oas na het ontkiemen... bij het kiemen hebben ze vocht nodig , als worteltjes eenmaal een beetje op gang komen kun je vanaf onder water gaan geven
idinn schreef:Voetjes in het nat heb ik niet. Evt wel het proberen waard. Heb toch genoeg dubbel en is nog vroeg in het jaar. Dus kan nog dingen uitproberen. Hier idd ook kap op kweekkasje ivm mn kat. Maar misschien wel een goed idee om als ze ontkiemen eruit te halen. Dan zou ik ze op een andere kamer kunnen zetten. Daar staan geen verwarming aan. Maar schijnt wel de zon in ochtend/begin middag binnen.
Heb weer hele berg van een collega gekregen. Oa ook doperwt. Moest er echt heel hard om lachen. Wist ik veel dat een zaadje zo is
Sonja_vR schreef:Ik hou puur de bovenlaag vochtig tot ze wakker zijn. Daarna idd wel van onder.
Ik houd de bovenlaag nooit vochtig genoeg voor het ontkiemen als ik het puur van onder doe
Roosje01 schreef:Moestuintjes 2015:
Binnen zaaien in maart:
Lente ui
Prei
Aubergine
Paprika
Krulpeterselie
Bieslook
Dille
Selderij
Veldsla
Moestuintjes 2016:
Binnen zaaien in maart:
Broccoli
Basilicum
Peterselie
Cherry tomaten
Spinazie
Tijm
Ruccola
Sla mix
Binnen of in kas zaaien in april:
Watermeloen
Buiten zaaien in april:
Sperzieboon
Ruccola
Sla mix
Doperwt
Radijs
Wortel
Buiten zaaien in juni:
Venkel
LadyMadonna schreef:Ik wacht even de actie af en dan ga ik de balans opmaken
Heeft iemand een goede tabel wanneer je wat waar zaait (binnen, buiten onder glas, buiten zonder glas, etc) wat betrekking heeft op deze moestuintjes?