[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:53

Ik ben zenuwachtig. Volgens mij is zaterdag "mijn" huis op funda gekomen. Oftewel, een huis dat behoorlijk aan mijn wensen voldoet en binnen budget is en gunstige starters voorwaarden heeft! Na echt weken wachten op het verschijnen van iets geschikts, klinkt deze super.

Ga morgen middag gelijk kijken!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:55

Spannend! Ik hoop dat het wat voor je is :)

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:58

Spannend Shiloh :):)

Ik zit te wachten tot er weer wat op funda verschijnt dat in ons straatje past... :Y)

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:40

Sonja_vR schreef:
ik zie het hier in de omgeving best wat langskomen, keuken en woonkamer verhuisd naar de begane grond, op dijkniveau een entree en slaapkamers +badkamer en dan op de zolder een extra ruimte (opslag, slaapkamers , kantoor etc, )
dus ik weet dat het in het algemeen mogelijk is, wij zijn nu ook naar een huis aan het kijken waar ze iets dergelijks gedaan hebben (ergens eind jaren 70)

ken een huis waar ze ooit de keuken van begane grond naar dijkniveau hebben verhuisd en 20 jaar later is de keuken weer naar beneden verhuisd.

edit, even naar het betreffende huis gekeken, op zich zou dat wel moeten kunnen, alleen hoe zou je het willen?
woon en eetkamer + keuken op 1 verdieping of ?
in principe kun je best ene hoop klussen, alleen is het wel goed uitzoeken welke indeling het fijnste zou werken en wat dat voor kosten met zich meebrengt ... ik zou denk ik graag de keuken + woonkamer bij elkaar op 1 verdieping hebben

bedankt voor je reactie.
wat ik zou willen is de entree met daar een slaapkamer,en dan beneden de woon en eetkamer. De slaapkamer die beneden staat zou ik dan weghalen. Vanavond even overleggen met mijn vriend en dan morgen even bellen voor een afspraak. Vind het altijd wat lastig te zien op foto's

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:01

C_arola schreef:
Leuk topic met zo te zien veel informatie.
We gaan kijken of we een woning met land kunnen kopen om mijn paard met soortgeno(o)t(en) aan huis te kunnen houden. Op dit moment nog geen woning gevonden waar we allebei een klik mee hebben maar we hebben hoop. Volgens een makelaar die we hebben gesproken zijn veel mensen in het voorjaar geneigd om een woning te verkopen dus we hopen dat er iets leuks op onze pad komt. Binnenkort gelijk maar afspraken maken bij verschillende hypotheekverstrekkers om te informeren wat mogelijk is al hebben we al een richtlijn en wat voor soort hypotheek bij onze situatie past.

Welke regio? Ik heb nog een leuk huis in de aanbieding in regio Deventer :) plus 1.25 ha weiland, wel aan de overkant van de weg. Maar voor de prijs die wij in gedachten hebben krijg je alleen maar bouwvallen.... en dat is ons huis zeker niet.

We hebben vrijdag een afspraak met de makelaar om dit te bespreken.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 08:39

Ik stuur je even een pb :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:52

ik ben gisteren langs het verse aanbod gereden, die is al afgeschreven op omgeving, het dorp wara het in staat staat eigenlijk helemaal niet op de lijst, maar! als de omgeving goed is , is het een optie , maar dit is net te ver het dorp in en ingebouwd door een woon/zorg complex en buren , maar goed, dat duidelijk hebben is ook fijn natuurlijk :P

een ander huis is bizar in prijs gedaald in korte tijd (van 2 ton naar 1,5 ton in een tijdsbestek van 3 maanden) maar dat is denk ik een erfeniskwestie waar ze echt van af willen, helaas ligt dat huis hele vervelend op het perceel, de tuin ligt langs een doorgaande weg ipv achter het huis

van mij mag er inmiddels echt wel wat leuks vrij komen voor ons hoor...

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:35

Ik duim met je mee Sonja, hoe lang zijn jullie al op zoek?

Wij hebben gisteren ook een rondje gereden door een dorp hier vlakbij. Staan best een heel aantal leuke huizen te koop voor een nette prijs maar hadden eigenlijk geen gevoel bij het dorp zelf. Maar dwars door het dorp loopt de snelweg en hebben toch wel gemerkt dat op veel plaatsen die snelweg behoorlijk storend is... We wonen nu ook vlak bij de snelweg maar door een flinke aarden wal, bomen en huizen ertussen valt het geluid ontzettend mee. Veel huizen vielen dus bij voorbaat alweer af, maar er is er eentje overgebleven die wel erg leuk is. Alleen ja, in dat dorp... Dat stond eigenlijk niet op ons lijstje, dus weer twijfels :+

Maar goed, eerst huis verkopen... Gisteren de conceptbrochure gehad via de mail. Stonden nog behoorlijk wat fouten in/dingen die ontbraken, dus lijstje gemaild met wat we aangepast willen zien. Hopelijk krijgen we daar vandaag of morgen nog reactie op. Hadden ook toegezegd gekregen dat ze 2D en 3D-plattegronden zouden maken, lijkt me toch dat die ook in zo'n brochure moeten dus gevraagd wanneer ze dat komen doen. De plattegronden die we hebben aangeleverd bij de makelaar zijn nl. al zo oud dat ze naar ons idee niet echt meer voldoen aan de eisen van nu... Vraag me sowieso af of de oppervlakte die nu vernoemd staat, wel klopt naar de huidige eisen dus vind gewoon dat ze nog langs moeten komen om de boel in te meten. Vind het wel apart dat ze dat wel noemen maar er vervolgens niet op terugkomen zodat ik daar dan zelf weer achteraan moet...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:58

Jippieee *\o/* net een belletje gehad van de hypotheekadviseur. Op het eerste gezicht is onze hypotheek goedgekeurd. Volgende week de laatste papieren inleveren en dan hopelijk helemaal goedgekeurd *\o/*

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:06

quera wat fijn zeg.

onze hypotheek offerte is ook positief bevonden. nu de nhg nog..mijn werkgeversverklaring wordt opgestuurd door mijn werkgever. dus hopelijk heb ik die voor maandag binnen want dan.gaan we weer naar de hypotheek adviseur.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:11

Tamara, wij wonen nu vlak bij een provinciale weg , onze straat staat er haaks tegen aan , zit wel een geluidswal tussen gevolgd door brede sloot, groene wal en dan nog een heel blok huizen, maar in de zomer hoor je hem toch en net voor de weg achter een blok huizen wat er parallel aan ligt verdwijnt zit er een hobbel in de weg waar je de vrachtwagen goed overheen hoort klappen... op zich kan ik bij een volgend huis daar ook mee leven, als we ene pak minder buren zouden hebben, nu wonen we in een straat waar een aantal huizen aan weerszijden de godganse dag bij elkaar over de vloer komen , dus de hele dag loopt het hier heen en weer , terwijl we in een rustig stuk van het dorp wonen (je komt hier alleen als je er zijn moet , absoluut geen doorgaand verkeer )

jammer dat ze idd niet direct meenemen wat ze benoemd hebben, maar goed, als het uiteindelijk wel geregeld is zal de brochure wel heel compleet zijn :j
merk het bij de info van huizen die we bekijken, heel prettig als er correcte plattegrondjes bij zitten , maar de meeste die we bekijken missen dat, met foto's die dan geen duidelijkheid scheppen over hoe een huis in elkaar zit kan dat best tegenvallen in het echt :j

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:16

Fijn Quera & horsii!

Dat is idd ook een punt Sonja, daar heb je niet echt zicht op hoe het in de straat reilt & zeilt als je er niet woont. Het viel ons vooral op nadat we afgelopen weekend in een huisje in België waren, wat toch verder van de snelweg af lag dan ons huidige huis, maar met minder bebouwing ertussen. Slapen graag met het raam open en lagen wakker van het geluid, dus hebben dat nu wel in ons eisenlijstje meegenomen. Ik kan slecht met oordopjes slapen, verlies die altijd halverwege de nacht en manlief slaapt ook heel licht dus als het even kan toch niet bij een drukke weg in de buurt...

Ben het met je eens dat die plattegrond echt belangrijk is :j Ik mis hem ook vaak bij foto's op Funda en vraag dan ook wel eens de brochure aan om te zien hoe een huis nu in elkaar zit. Dus vind wel dat die erbij moeten voor de boel online gaat.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:23

als er al plattegronden bij zitten := ben ook al wat brochures tegen gekomen waar gewoon niks bij zit, ook geen afmetingen van kamers of wat dan ook, 1 van beide vind ik toch wel het minste zeg maar

ben het met je eens hoor, liefst niet dicht tegen drukke wegen aan, maar als er dermate veel goeie ruimte om het huis heen is , wil ik er wel ietsje in toegeven , maar liever niet.
maar wij kijken met een vrij strak budget wat we willen uitgeven (zo min mogelijk voor zo veel mogelijk) om op die manier gewoon lekker door te kunnen leven, dat er ergens gecompenseerd moet worden..
voordeel is aan de ene kant dat we in huis best wat ruimte in willen gaan leveren , zolang er maar meer grond onder zit, maar goed, dat is ook nog een lastige combi merk ik , meer grond is meestal ook meer huis
maar aangezien wij met twee zijn en er geen kinderen in de planning staan , wel meer beestjes, kunnen wij best met minder slaapkamers af , we hebben er nu 4 (huurhuis, hoekwoning) zolang we meer een bijkeuken hebben beneden om de honden in te kunnen laten opdrogen voor ze het huis onder baggeren en er een goeie schuur in de tuin staat , of kan staan.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:25

Quera & horsii wat fijn!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:09

Quera en horsii goed nieuws!! :)

Sonja vervelend dat er niks tussen staat waar je echt van denkt dat is het. :(
Wij hadden eerst ook zo van dat huis is leuk maar de omgeving weer niet en andersom.
Best frustrerend.

We hebben vandaag telefoon gehad van de makelaar en de taxatie van de bank is goed gekeurd!! *\o/*
1 mei de sleutel is nu zeker *\o/*

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:19

Nu ben ik heel benieuwd in welk dorp jij bent wezen kijken Tamara :D
Hier hoor je de snelweg alleen als de wind verkeerd staat (eens in de maand denk ik (?)

helga,quera en horsi allemaal gefeliciteerd!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:48

Jee, weer een hoop goed nieuws! helga, quera en horsii gefeliciteerd!

Jeetje Sonja, je zou toch zeggen... er staat zóveel te koop. Maar de keuze wordt inderdaad een heel stuk beperkter als je grond wil hebben. Wij willen ook geen groot huis, nou hebben we ook geen groot huis. Maar wij hebben op het moment wel een top 3, met 1 absolute favoriet. Allemaal relatief kleine huizen met voldoende grond.

Het huis in Epe wat ik hier heb laten zien is inmiddels verkocht onder voorbehoud, nou wilde mijn vriend daar toch al niet graag wonen, dus dat is niet heel erg. Zolang onze huidige nummer 1 maar beschikbaar blijft.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:23

Dungen we zijn in Vlijmen wezen kijken. Het verbaasde me echt dat er ondanks die geluidswal toch nog zoveel herrie is. Zeker omdat we nu in Den Bosch ook zo dicht bij de snelweg wonen.

Helga ook goed nieuws, fijn!

Vrienden van ons hebben ook patsboem een huis gekocht, zo leuk :D Huisje wat wij ook wel op het oog hebben gehad alleen leek het ons te klein en manlief vond het niks. Is in hetzelfde dorp waar ook al 2 andere bevriende stellen wonen dus eigenlijk wil ie nu het liefst daar naartoe. Toch lastig dat er niks te koop staat binnen ons budget wat voldoet aan onze eisen. Maar wie weet wat er nog komt...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:23

Symbeami schreef:
Jee, weer een hoop goed nieuws! helga, quera en horsii gefeliciteerd!

Jeetje Sonja, je zou toch zeggen... er staat zóveel te koop. Maar de keuze wordt inderdaad een heel stuk beperkter als je grond wil hebben. Wij willen ook geen groot huis, nou hebben we ook geen groot huis. Maar wij hebben op het moment wel een top 3, met 1 absolute favoriet. Allemaal relatief kleine huizen met voldoende grond.

Het huis in Epe wat ik hier heb laten zien is inmiddels verkocht onder voorbehoud, nou wilde mijn vriend daar toch al niet graag wonen, dus dat is niet heel erg. Zolang onze huidige nummer 1 maar beschikbaar blijft.

Is dat de woning van 250.000 met 5.000m2 grond?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:24

Jammer Tamara hopen dat er snel iets vrij komt is tog wel leuk om bij je vrienden in de buurt te wonen.

Wij wonen nu op loop afstand van mijn oma en vrienden de rest van de familie is op fiets afstand :D

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:25

Dat dacht ik al! welke wijk/huizen ben je wezen kijken? :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:28

@Tamara, ben je bekend met Vlijmen? Het moet wel echt je dorp zijn namelijk.. ;)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:33

Vind ik wel mee vallen. :=
Of ik heb een groot aanpassingsvermogen :') , is ook een optie natuurlijk _O-

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:35

C_arola schreef:
Symbeami schreef:
Is dat de woning van 250.000 met 5.000m2 grond?

Nee, die was iets van 450.000, wij zoeken rond die prijs.
Maar zoveel woningen met grond krijg je niet voor 250.000.... of dat moeten dan echte opknappers zijn, of er zit erfpacht op. Dat zal niet meevallen als je in die prijsklasse zoekt.

Wij zoeken vanaf 5000 m2, we hebben nu 1.25 ha, dus ik wil niet teveel terug. Maar als je net begint is 3500m2 ofzo ook wel goed, dus dan heb je wel meer keuze in die prijsklasse.
Laatst bijgewerkt door Symbeami op 25-02-14 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:36

Nee totaal niet bekend met Vlijmen, als in, ik kom er elke week om te dansen en ken dus een aantal meiden daar maar daar houdt het mee op. Daarom twijfelen we ook over Vlijmen zelf. Wat kun jij vertellen over Vlijmen Selka? Klinkt nl. alsof je er meer van weet :)

Dungen we zijn half Vlijmen doorgeweest :') We vonden de Torenstraat een gaaf huis met veel mogelijkheden, maar dus dicht langs de snelweg. In de schilderswijk geweest en daar viel alles gelijk af, te krap/klein en leek ons een minder goede wijk. Sowieso eigenlijk aan die kant van de snelweg was er niks wat ons aansprak. De Klok vinden we wel mooi, maar ook weer dicht langs de snelweg en een postzegeltje van een ingebouwde tuin. De Curielaan leek op zich wel wat, de Groen van Prinstererlaan ook wel aardig maar zijn vooral weg van een huis dat aan de Newtonlaan staat. Zag er voor ons gevoel uit als een redelijk goede wijk, ruimer opgezet ook. En aangezien we van de Kruiskamp in Den Bosch komen willen we er wel op vooruitgaan qua wijk :+