Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:40

Oh dat gaat idd heel erg snel.

Wij kopen nu niks. In januari zien we wel eens weer. Wil graag een wasdroger en mijn wasmachine is ook een beetje stuk, dus weet niet hoe lang die het nog volhoudt :+
Maar dat ga ik echt nu niet doen hoor :n

In de kerstvakantie gaan wij dus ook verven e.d. Zaterdag maar eens ALLEEN naar de bouwmarkt om wat kleuren uit te zoeken en wat stalen mee naar huis te nemen. Eventueel een proefpotje, wat ik dan achter het tv meubel even op de muur smeer om te kijken hoe het lijkt op de muur.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:49

Histor monodek is in wit en 9010 in de aanbieding bij Karwei. Van 77 voor 35 euro :D
Heerlijke aanbieding en dan is het nog goedkoper als de monodek van het huismerk.

Over 2 weken krijgen wij de sleutel :D kopen ook niets nu, alles pas als de sleutel er is, hoeven we het niet te verhuizen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:51

Kaygee, mooie radiatordingen inderdaad!

XNathaliee, ik heb pas de handdoeken van Blokker gekocht, ook erg fijn, gewoon even de aanbiedingen in de gaten houden :)
Beddengoed haal ik regelmatig bij de dump van Kruidvat, BigBazar of in de uitverkoop bij Wibra, heb je voor een tientje beddengoed.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:56

x_spekkie_x schreef:
Kaygee schreef:
Bedankt allemaal :o

Spekkie klopt, hebben er gewoon een grotere bovenop geplaatst.

Goed strak je beddengoed aan.de lijn hangen. Zowel mijn ikea als Hema overtrekken zijn vrij kreukvrij na het drogen.

Ik ben benieuwd waar je de radiator ombouw vandaan hebt :)

En heb je nu last van warmteverlies met zo'n ombouw?

Gekocht bij Karwei. Dit waren kant en klaar sets (zonder vensterbank dan) van can do, hebben alleen wel alles op maat moeten zagen.

Qua warmteverlies durf ik het eigenlijk niet te zeggen.. beneden hebben we ook een radiator ombouw in de woonkamer. Daar staat de verwarming wel een en wordt het gewoon warm :) boven zal het wel meevallen in zo'n kleine ruimte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:15

Keet schreef:
Histor monodek is in wit en 9010 in de aanbieding bij Karwei. Van 77 voor 35 euro :D
Heerlijke aanbieding en dan is het nog goedkoper als de monodek van het huismerk.

Over 2 weken krijgen wij de sleutel :D kopen ook niets nu, alles pas als de sleutel er is, hoeven we het niet te verhuizen.

Dat zijn geen prijzen. Bij de Aldi was latex in de aanbieding voor 27 euro := IS nog goed spul ook!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:17

De de Action verkopen ze toch ook latex? Maar ik heb geen idee of het wat is hoor... wij hebben van Hornbach eigen merk op de muren zitten.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:57

Een vriendin van mij heeft haar huis incl meubels met de action verf gedaan! Ziet er goed uit :)
De kleur wit van action vind ik mooi en muisgrijs :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:58

Die kleuren hebben wij ook van de action trouwens hoor.
Wij zijn nogal veranderlijk, dus willen niet te veel geld uit geven aan dure verf.

Muisgrijs is niet de muurverf toch? Maar gewoon lak? Die hebben wij nu voor dfe bovenkant van de tafel en tv meubel gekocht :j
Zit al jaren witte action verf op de tafel en die houdt echt heel erg goed.

Op de muren zit wel muurverf van Histor, maar die hebben we kunnen kopen met 50% korting en daar mochten we dan nog een kortingssticker overheen plakken :+ Hadden echt heel wat bussen voor net niks :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:26

Ik heb een huurhuis aangewezen gekregen! , ben er helemaal van overtuigd dat ik hem gewoon krijg :P

Maar is een goedkope vloer echt niet te krijgen of weet iemand tips? heb rond de 100 euro over voor een vloer , en verf heb ik een klein potje voor :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:47

Kijken of je tweedehands ergens eens vloer vandaan kan halen? Marktplaats?

Ligt er geen vloer in het huis dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:50

Ik ga maandag kijken maar vrees het ergste , moet overal rekening mee houden :Y)

Edit : ik ga zaterdag even naar binnen loeren , moet dan toch werken in dat dorp :P

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:11

Beetje offtopic: Voor de mensen die samenwonen.. Hoeveel zijn jullie kwijt aan boodschappen per maand?
Wij dachten zelf om van ong. 200 euro, dus 50 euro per week rond te komen. We zijn met z'n 2en en gaan graag nog bij paps en mams eten (natuurlijk zoveel mogelijk thuis maar in totaal denk ik toch wel 1x in de week ergens anders te eten). En hoeveel waren jullie kwijt aan de 'eerste' boodschappen, moeten we dan denken aan het dubbele? Aangezien je natuurlijk nog niks hebt.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:17

xNathaliee schreef:
Beetje offtopic: Voor de mensen die samenwonen.. Hoeveel zijn jullie kwijt aan boodschappen per maand?
Wij dachten zelf om van ong. 200 euro, dus 50 euro per week rond te komen. We zijn met z'n 2en en gaan graag nog bij paps en mams eten (natuurlijk zoveel mogelijk thuis maar in totaal denk ik toch wel 1x in de week ergens anders te eten). En hoeveel waren jullie kwijt aan de 'eerste' boodschappen, moeten we dan denken aan het dubbele? Aangezien je natuurlijk nog niks hebt.

140,- p.p.p.m :) (maar gaan wel altijd naar Lidl. :j )

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:20

Wij zijn ong 400 pm kwijt met z'n twee. Toen wij gingen samenwonen kregen we een paar kratten boodschappen als starterspakket :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:32

Wij geven ook redelijk wat uit aan de boodschappen, hoeveel precies zou ik eigenlijk niet eens weten. Ik denk zo rond de 300 euro.
Echt besparen op boodschappen doen we niet, let wel altijd op de aanbiedingen.
Vooral voor groente en fruit kan dat behoorlijk schelen en aangezien we dat best veel eten kan dat behoorlijk schelen.
Zelfde geldt voor wasmiddel e.d.

Ik weet zeker dat we echt wel kunnen bezuinigen, maar we houden ook van lekker en vooral gezond eten en dat kost wat.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:34

Wij kunnen ook besparen maar lekker, gezond en vers eten vind ik ook wel errug fijn!!!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:36

Wij ook en goed brood is ook een must :j

Mijn vriend eet 10 plakjes brood op een dag en dat moet dan gewoon lekker en vers zijn en niet droog en niet weg te krijgen.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:37

Wij waren toen we gingen samenwonen de eerste keren ongeveer 50 euro per week kwijt. Daarna ongeveer 40 euro per week voor ons twee samen. Op het moment doen we het met ongeveer 60 tot 70 per week aangezien ik gek ben op koken en graag experimenteer met verschillende soorten vis en vlees zoals varkensleden, lam, varkensschouder etc dus leven als koningen met 70 per week voor twee. Maar is zeker te doen voor 40 a 50 per week als je iedere dag zelf zou koken! :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:02

De meubels zijn er:
Woonkamer voor:
Afbeelding
Hal voor:
Afbeelding
Woonkamer (vanuit de hal)
Afbeelding
Tafel en banken (vensterbank zijn we nog mee bezig)
Afbeelding
Hal: (spullen bij de achterste wand moeten nog weg)
Afbeelding
Eettafel/stoelen en buffetkast
Afbeelding

Keuken voor:
Afbeelding
Keuken na: Afbeelding

Konijntjes in hun nieuwe hok/ren
Afbeelding
Afbeelding
Nagellak in letterdoos :D
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3831_n.jpg

Slaapkamers, gang en badkamer toilet komen nog. Staat nu helemaal vol.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:03

Ik lees dadelijk even bij heb nachtdienst gehad en moet dadelijk de 2de draaien :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:18

Marley schreef:
Wij zijn ong 400 pm kwijt met z'n twee. Toen wij gingen samenwonen kregen we een paar kratten boodschappen als starterspakket :D

Kijk dat is leuk!!

50 euro pw is te doen dus? Nou we gaan het zien ik ben gek op aanbiedingen maar idd gezond eten is wel duur

Ziet er goed uit Ash :j

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:23

@Ash, wat wordt het mooi zeg! En wat hebben je konijnen een schitterend verblijf. Maar wat woon je hoog! Eng :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:24

Ash mooi hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:25

@ash , wat is het mooi! De keuken is echt mooi opgeknapt en de nijntjes hebben een heerlijk stekkie

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:42

@ Noiram: Leuk behang heb je achter je bank zeg!!

@ Kaygee mooi zeg die radiator ombouw :D

Handdoeken hebben wij altijd van de hema. En hebben toen het een en ander gekocht bij een handdoeken zaak die ging stoppen.

@xNathalie: Wij gaan nu uit van 200 p.m met zijn 2en. Weet nog niet of het te veel of te weinig is.