[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ilaan

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 00:30

Oh echt? Super handig!
Dankjulliewel :)

Had vandaag perongelijk het maantje aangeklikt. Na veel gedoe erachter gekomen waarom hij niet afging haha. Wekker doet het uiteraard dankzij jullie tips :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 04:47

Ooh echt!? Wist dat niet vanndie favorieten!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 08:51

Ik meen me iets te herinneren dat als een nummer twee keer kort achter elkaar belt deze ook doorgelaten wordt, maar dat staat er ook bij als je via instellingen je telefoon op niet storen zet.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:25

Oh! Eens even kijken dan :P Heb nog nooit bij die instellingen gekeken. Ik zet niet storen altijd aan vanuit het menu als je van onder naar boven schuift.

Echt de toevoeging van dat menu is echt de beste verbetering van iOS ooit! ZO heerlijk. Gewoon even snel iets aan of uit zetten, even snel de zaklamp gebruiken.

[edit] Oh! Zie nu dat je ook groepen kan maken van mensen die je door wilt laten. Dus het hoeven niet perse favorieten te zijn. Alleen wel een beetje jammer dat je maar 1 groep kunt aanwijzen. Dus heb nu maar een "wel storen" groep aangemaakt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:56

hoe maak je ook alweer een groep?
Dan maak ik een groep van de thuiszorgmensen die bij mijn moeder komen, dat is eigenlijk het enige waarvoor ik gestoord wil worden 's nachts (nou ja, ik WIL het niet, maar daarvoor kan ik nu niet storen niet gebruiken: het gebeurt helaas)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:55

Ik heb het online gedaan op icloud.com vind ik makkelijker dan dat gepriegel op een schermpje.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:00

lukt me niet, op 1 of andere manier staan er in mijn telefoon andere nummers dan op de Mac, terwijl alle goede vinkjes aanstaan. Ik geef het op voor nu, veel te mooi weer op mijn vrije dag om binnen te zitten

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:53

Ik vind dat omhoog schuif schermpje ook ideaal! Ik mis alleen een knop om je mobiele data uit te zetten. Als je wel de lijnen voor bellen open wilt houden, maar niet wilt dat je apps data verbruikten.

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:18

Ik vind het systeem van Apple echt een verademing! Sinds ik ben overgestapt van Samsung naar Apple wil ik niet anders meer..

Ik heb een vraagje! Mijn laptop komt een beetje aan zijn einde, en ik was eens aan het rondkijken voor een iPad. Een iPad is in principe een kleine laptop, werkt het fijner tegenover een laptop? Of kan ik beter een nieuwe laptop aanschaffen? (wij hebben thuis een laptop en computer, dus als ik wat moet printen ofzo kan dat altijd). Het lijkt mij vooral makkelijk met meenemen, mijn laptop is groot en zwaar. Kwa prijs maakt het niet uit, dat ligt redelijk dicht bij elkaar.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:22

Het ligt eraan wat je wilt doen met de iPad dat je hem als vervanging voor laptop ziet. Er zijn dingen die super makkelijk op een ipad kunnen, maar er zijn ook echt dingen waar je gewoon een volledig besturingssysteem a la mac/windows nodig hebt.

Dus of het als vervanging kan dienen? Tja, wat wil je ermee?

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:23

Hmm zo heb ik er inderdaad nog niet over nagedacht, als ik straks weer een opleiding wil beginnen is een laptop veel praktischer met verslagen, paint etc. Eigenlijk is mijn vraag al heel snel beantwoord, haha. Een iPad zal meer iets voor erbij zijn.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:59

Voor verslagen is een laptop idd meer geschikt. Ik gebruik mijn ipad om tijdens college aantekeningen te maken, en die kopieer ik naar word om er een goeie samenvatting met plaatjes enzo van te maken. Op de ipad is dat een beetje gepruts.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:20

Ik ben toch overstag gegaan voor de iphone :D
Nu nog een veilig hoesje zoeken... voor het geval hij in de wc valt of er weer n gewicht kom komt :+

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:26

Je moet je iPhone ook niet laten vallen in de wc :+

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:27

Maar ik zou als ik jou was een hoesje die de achterkant en de voorkant beschermd zo blijft ie zowieso veilig :)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:42

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb net via mijn email een mail gekregen van Apple maar ik weet niet of ik het kan vertrouwen...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:47

Kan je niet bellen met een apple support dan? Volgens mij krijg je wel emailmeldingen bij verdachte inlogs...

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:48

Toen ik m'n nieuwe iPhone in gebruik nam, kreeg ik hetzelfde bericht, maar dan van noreply@apple.com

Afbeelding

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:59

Volgends de mail kon ik geen software update doen, dat kan ik ook gewoon en kan ook apps downloaden dus ik hou het gewoon zo, ik vertrouw die mail niet

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:36

Gezien t emailadres zou ik die mail ook niet vertrouwen Fenne! Helemaal omdat je alles nog kunt doen, evt kan je je wachtwoord veranderen voor de zekerheid.

Iemand tips voor mij?
Mijn vriend is over van zn iphone 4s naar een samsung, de bedoeling is dat ik nu die oude 4s ga gebruiken. Foto's dacht ik er allemaal af te hebben gehaald (gewoon via bestanden) maar als ik nu in de fotoapp kijk, staan er nog steeds foto's in. Ook foto's die ik niet ben tegen gekomen met het eraf halen.
Hoe krijg ik deze er alsnog af?
Wil daarna namelijk de telefoon even helemaal naar fabrieksinstellingen doen en dan pas gaan gebruiken.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:39

Volgensmij als je terug naar fabrieksinstellingen doet gaan ook alle foto's, muziek enz eraf.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:42

Daarom wil ik ook eerst echt alle foto's er af :+
Maar nou is nog de vraag hoe? Als ik nu via de verkenner (windows computer) naar de DCIM map ga op de iphone staan daar geen foto's meer. Maar op de iphone staan ze nog wel?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:49

Zijn het echt andere foto's, of zijn het kopieën van de foto's die je er al af hebt gehaald? In dat geval kun je ze natuurlijk gewoon wissen op je telefoon.
En zo niet; stuur ze even door via email of dropbox, en dan verwijder je ze daarna.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:59

Dat weet ik niet zeker Annemiek, ik kan ze namelijk niet vinden op onze computer maar ik kan ze ook niet verwijderen op de iphone. Ik denk dat ze dus al gekopieerd zijn naar de computer, de vraag is alleen waarheen en hoe krijg ik ze dan alsnog van de iphone af.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:51

Dat is wel vreemd.. ik kan op mijn iPhone gewoon elke foto verwijderen. Kun je zo'n foto wel gewoon openen op de telefoon?