Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 14:25

Suzanne F. schreef:
Leuk huisje hoor!

Maar Menino, zo’n blotekontenfoto lijkt me niet erg representatief als je een manager zoekt ofzo. Voor vakkenvuller maakt het vast niks uit, maar voor bepaalde functies is dit echt not done. Of van die dronken kroegfotos ofzo.

is ook echt zo :') Maar ik rekruteerde praktisch opgeleide ICT'ers om bij andere bedrijven te plaatsen.

Ik wil niet stigmatiseren (en wat zei het over ons als bedrijf dat wij die mensen aantrokken) maar........

Als een sollicitant half dronken kroegen foto's op zijn FB had staan, vatte ik dat maar positief op omdat het waarschijnlijk één van de weinige ICT'ers was met ook een offline sociaal leven, en dus waarschijnlijk enige mate van sociale skills (en zelfzorg..).

Mensen overschatten denk ik echt hoe goed mensen zijn in solliciteren of zichzelf presenteren (ook voor de hogere functies) _O- Je stijgt er vrij snel bovenuit zegmaar. Billenfoto's helpen je doorgaans niet :P
Maar het is altijd nog beter dan iemand die 3 kwartier te laat komt en vraagt of die z'n moeder mee mag nemen naar het gesprek zegmaar :+ .

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 15:25

Menino schreef:
Zonnetje81 schreef:
Nou het wordt als negatief gezien, ik zie het niet negatief, gewoon benieuwd/nieuwsgierig. Misschien omdat ik een beelddenker ben. Verder kan je er niks mee.

Mja, als iemand die bezichtigt vind ik het toch wat intrusief voelen als mijn digitale leven wordt nagetrokken, en mijn interesse bepaald wordt op basis van een facebookprofiel ofzo. Het heeft zo weinig met elkaar te maken.

Je tilt er imo te zwaar aan, er wordt niks bepaald.......

Daihyo

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 15:50

Leuk huisje San! Moet er veel aan gebeuren?

Wij hebben vanmiddag weer 2 bezichtigingen, in dezelfde straat.
En dinsdagmiddag ook nog 1, in een ander dorp. Dit huis is helemaal af. Staat wel praktisch naast de voetbalclub :=
Maar huis zelf ziet er tof uit zo op de foto's.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:01

Daihyo schreef:

En dinsdagmiddag ook nog 1, in een ander dorp. Dit huis is helemaal af. Staat wel praktisch naast de voetbalclub :=

Helemaal niks :D. Of ja, alleen de behandeling tegen houtworm, dat zal volgend jaar zomer worden. Dan komen ook de zonnepanelen e.d..

Succes met de bezichtiging!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:11

Oh dat valt wel mee dan. Fijn :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:17

Ja, heel blij mee. Ik wil wel wat dingetjes schilderen binnen. Maar dat telt niet echt, vind ik :P.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:22

Nee is ook wel weer leuk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:22

Wel een eerste offerte binnen voor de zonnepanelen, 5500 voor 6 panelen incl. aansluiten e.d.. Echt geen idee of dat veel is :o?

Daihyo schreef:

Precies. Roze slaapkamer <3.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:28

Wat een leuk huis San!

Wij betaalden vorig jaar €10.000 voor 10 stuks incl plaatsen en 10 micro omvormers. Daar kregen we nog €1600 belasting op terug. Maar t is sterk afhankelijk van welk merk/type paneel je wilt.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:32

Ik heb net een offerte ondertekend voor 15 panelen, parallel geschakeld (per paneel een mini omvormer, extra kosten per paneel,165 extra) inclusief installatie en alles voor 8400 euro. Serieel geschakeld zou het net geen 6000 hebben gekost. Is wel via de collectieve inkoop van Vereniging Eigen Huis gegaan. Duurt wat langer, maar gezien de prijs, het wachten waard.

Dus ja, ik vind voor 6 panelen, 5500 een hoop geld.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 17:12

Daihyo schreef:

Toevallig in Hengelo?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 18:07

_San87_ schreef:
Wel een eerste offerte binnen voor de zonnepanelen, 5500 voor 6 panelen incl. aansluiten e.d.. Echt geen idee of dat veel is :o?

Daihyo schreef:

Hier hebben we er in april 2022,15 laten plaatsen voor 8000 all in dus dit klinkt inderdaad wel flink aan de prijs.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 18:21

Ik denk dat we maar even verder kijken, inderdaad :=.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 19:30

Daihyo schreef:

Jullie zijn lekker bezig! Voetbalclub zou voor mij een no go zijn. Mijn ouders hebben jaaaaaaaren aan een sportpark (hockey, voetbal) gewoond en gaan nu mede door de continue geluidsoverlast weg.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 19:36

Ja dat zei manlief ook meteen. Maar we gaan toch kijken. Want het huis zelf is wel echt okee. En niet in Hengelo, dat ligt buiten ons zoekgebied.

Vandaag naar beide huizen in dezelfde straat geweest. Het hoekhuis heeft wel echt meer potentie. Maar moet ook wel veel aan gebeuren. Even goed op een rij zetten en een en ander uit laten rekenen en kijken wat we zelf met hulp kunnen doen. Als dat haalbaar is, dan denk ik toch wel een bod doen. Maar wel met bouwtechnische keuring.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 22:51

_San87_ schreef:

Daihyo schreef:

Ja dat is veel! Hier 24 panelen voor 8200 ex btw per paneel 410 watt en zwarte panelen.

Goed opletten met wat ze aanbieden, zit veel verschil in qua kwaliteit maar ook opbrengst.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 22:57

Leuk huis hoor!!

Ik heb nu ook zo'n tien verschillende offertes liggen voor 10 panelen incl. micro omvormers en leggen en ze zitten tussen de €5800 en €6800,- zo uit mijn hoofd.

Nu hebben wij er uiteindelijk voor gekozen dat we ze door een vriend laten leggen die dit voor zijn beroep doet, dus gaan we ze binnenkort ergens los inkopen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 23:28

Hoe minder panelen hoe duurder in verhouding!! Ik ga er 34 leggen. Ze komen de komende weken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 16:56

De verklaring is er eindelijk *\o/*

We hebben ook de berekening van de ‘verbouwing’ van het hoekhuis neergelegd om te kijken of het haalbaar is. Als dat het is gaan we een bod doen. Spannend weer!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 23:06

Wij hebben vanmiddag met de hypotheek verstrekker gezeten en een en ander laten berekenen voor een specifiek huis dat we op het oog hebben. Pfff die maandbedragen zijn wel fors door die rentes zeg. Adviseur gaf wel als advies om na een paar jaar weer eens om tafel te gaan om te kijken of ze wat konden regelen daarin. Geen idee wat... Maar t idee klinkt goed.
Nu hebben we een tweede bezichtiging gepland maar makelaar is druk. Dus half maart pas. Wellicht daarna een bod doen. Bidden dat we er wat vanaf kunnen praten. Scheelt weer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 23:38

Fijn zo van die verklaring!

Zou ik als eigenaar niet zo blij mee zijn met een makelaar die het zo druk heeft dat serieus geïnteresseerde mensen gewoon 10 dagen moeten wachten voor een 2e bezichtiging... kan dat niet anders? Dat de eigenaar jullie gewoon zelf even binnen laat?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 00:21

We gaan spoedig even bellen met makelaar zelf (we spraken vanmiddag tkantoor) wellicht kan ze eerder.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 07:49

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 08:55

Nog flinke prijs voor die opknapper in Dieren

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 09:00

Oh daar schrik ik dan weer niet van. Badkamer, keuken, cv en verder cosmetisch. Heb je wel hoe je het wil.