Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 10:26

_San87_ schreef:
Misschien lees ik verkeerd hoor, maar ik heb niet meteen het idee dat er een nieuwe haard/kachel gebouwd/neergezet gaat worden. Kost ook een klap geld, helemaal wanneer het rookkanaal verplaatst moet worden.

Dan ben je met 10k krap klaar denk ik!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 11:00

Farjen schreef:
Ik heb even jullie advies en inspiratie nodig voor ik een echtscheiding aanvraag :+
Mijn man drinkt dagelijks veel koffie en zijn koffiemachine staat in de keuken naast de muur.
Ik weet niet wat hij allemaal doet, maar de koffiespetters hangen op de muur, onder het koffiemachine en soms tot in de kast eronder -O- Poetsen is niet zijn beste vak dus ik sta daar altijd geïrriteerd te schrobben :P
Dus ik zoek een soort systeem/onderlegger met 1 gesloten zijkant (in het zwart) zodat het hopelijk wat netter blijft allemaal. Maar ik heb geen idee op wat ik juist moet zoeken.

Probeer eerst een uit te vissen waarom de machine zo spettert, is er misschien iets mis mee? Bij ons heb je spetters als cupje niet goed in de houder zit. Misschien onderhoud apparaat nodig?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 12:12

foxy80 schreef:
Farjen schreef:
Ik heb even jullie advies en inspiratie nodig voor ik een echtscheiding aanvraag :+
Mijn man drinkt dagelijks veel koffie en zijn koffiemachine staat in de keuken naast de muur.
Ik weet niet wat hij allemaal doet, maar de koffiespetters hangen op de muur, onder het koffiemachine en soms tot in de kast eronder -O- Poetsen is niet zijn beste vak dus ik sta daar altijd geïrriteerd te schrobben :P
Dus ik zoek een soort systeem/onderlegger met 1 gesloten zijkant (in het zwart) zodat het hopelijk wat netter blijft allemaal. Maar ik heb geen idee op wat ik juist moet zoeken.

Probeer eerst een uit te vissen waarom de machine zo spettert, is er misschien iets mis mee? Bij ons heb je spetters als cupje niet goed in de houder zit. Misschien onderhoud apparaat nodig?

Ik denk dat het voornaamste probleem is: hij laat altijd al eens gewoon lopen zonder een cup er in. Om het machine eens te spoelen en zijn tas voor te verwarmen :')

foxy80

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 13:51

Hoge mokken spetteren ook minder rond dan lage kleine espresso kopjes.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 14:00

Farjen schreef:
foxy80 schreef:

Ik denk dat het voornaamste probleem is: hij laat altijd al eens gewoon lopen zonder een cup er in. Om het machine eens te spoelen en zijn tas voor te verwarmen :')

Lijkt me meer een kwestie van je man een doek in de hand duwen en na het zetten van koffie de boel af te nemen.

Ik denk niet dat er lekbakken zijn die rondspetterende koffie tegen gaan houden.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 14:36

_San87_ schreef:
Misschien lees ik verkeerd hoor, maar ik heb niet meteen het idee dat er een nieuwe haard/kachel gebouwd/neergezet gaat worden. Kost ook een klap geld, helemaal wanneer het rookkanaal verplaatst moet worden.

Haha nee, niet echt de bedoeling. We willen het zoveel mogelijk met ons huidige meubilair doen. De verbouwing heeft al met al 2 ton gekost dus het geld is op _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 14:38

Matheno schreef:
_San87_ schreef:

Haha nee, niet echt de bedoeling. We willen het zoveel mogelijk met ons huidige meubilair doen. De verbouwing heeft al met al 2 ton gekost dus het geld is op _O-

Dat dacht ik al, daar heb ik in mijn plattegrond ook rekening mee gehouden.

Verbouwen is echt duur :=.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 14:40

Echt verschrikkelijk duur inderdaad. We hebben gelukkig enigzins kunnen besparen door veel showroom items te kopen, maar anders hadden we nog wel een hypotheek erbij kunnen nemen vrees ik _O-

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 12:00

Matheno, hier zelfde verhaal. Maar wij hebben dan ook gestript tot de blote muren, stuk aangebouwd, dak compleet vervangen, op gelijkvloers ook vloeropbouw gedaan met vloerverwarming en isolatie...

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 01:24

Ik weet niet of het hier mag maar toch proberen.

Ik heb tips nodig voor deze muur. Ik ben ooit dom geweest en heb ledlight op papier behang geplakt, toen ik ze er afhaalde scheurde het behang natuurlijk. Daarna ben ik weer dom geweest en van die stickerspijkers opgehangen zodat ik daar iets aan kon hangen om die scheuren te verbergen. Bijna het zelfde verhaal. De stickers blijven niet goed zitten en scheuren dus ook het behang.

Ik heb 2 planken gekocht om aan die muur op te hangen. Nu zoek ik eigenlijk tips om die scheuren te verbergen. Opnieuw behangen gaat niet. En ik hoop vooral dat ik het zoveel mogelijk kan verbergen met boeken of fotolijstjes. Maar op 1 plank ben ik van plan om beeldjes op te zetten, en die zijn niet groot genoeg om de muur te verbergen. Dus tips zijn welkom :o :D

Afbeelding
ik zie nu pas hoe oneven die muur eigenlijk is, maar dat is echt al jaren geleden door mijn vader gedaan. :')

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 07:47

Farjen schreef:

Ik zou het koffiezetapparaat op een dienblad zetten. Je hebt heel mooie speciaal voor koffiezetapparaten, alleen hebben die niet altijd een randje tegen teruglopen. Dus misschien een gewoon dienblad en tegen de muur iets wat makkelijk afneembaar is. En kies voor donkere kleuren, dan zie je de spetters minder snel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 09:47

@TessaxQuincy: ik zou die muur gewoon een kleurtje geven en dan de planken ophangen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 10:34

Tessa, ik zou dat behang er af stomen, opnieuw behangen en dan in een printje wat je mooi vind of schilderen daarna als je renovlies gebruikt. Iets meer werk, maar wel een strakker resultaat dan proberen de boel met planken en plantjes te verdoezelen.

Farjen, kan je geen spatscherm plaatsen achter de koffiemachine? Of afneembare muurverf nemen, zodat het makkelijker af te nemen is?

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 10:37

Helaas is behangen echt niet mogelijk. Heb sowieso dit behang niet meer. Maar mijn kamer is zo ingericht dat alle meubels er niet uit kunnen. :o Dus behangen is onmogelijk helaas.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 10:43

Is 1 strook behangen met een leuk printje op die plek ook niet mogelijk?
Een beetje onderstaand idee. Of kun je daar ook niet bij?
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 10:46

TessaxQuincy schreef:
Helaas is behangen echt niet mogelijk. Heb sowieso dit behang niet meer. Maar mijn kamer is zo ingericht dat alle meubels er niet uit kunnen. :o Dus behangen is onmogelijk helaas.

Hoezo moeten je meubels er uit als je gaat behangen? Je hoeft alleen maar te schuiven hoor...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 10:47

Misschien zitten ze aan de muur geschroefd bijv. een ingebouwde hoogslaper ??

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 10:53

-
Laatst bijgewerkt door Aight op 12-05-25 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 11:00

DubbelFun schreef:

Dit idd soort van. Mijn kamer is echt heel klein. Mijn bed zit letterlijk vast tussen 3 muren en aan de rechterkant zit mijn bureau, en dat bureau zit weer vast aan een kast die vast zit aan een muur. Dus helaas kan ik echt niks verschuiven.

De stuk muur waar ik het over heb zit aan mijn voeteneind van m'n bed. Maar daar kan ik dus ook niet bij om te behangen, omdat mijn bed strak tegen de muur aanstaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 11:05

Jullie idee vind ik wel heel erg hokkerig hoor...

Waarom wil je per se een afgeschermde computerhoek? Bij mijn ouders gaat juist de computerhoek er uit en het kantoor naar boven. Voor beneden is er een laptop die mooi onder de bank kan.

Een achterom zou ik aanbouwen, de muur verplaatsen, keuken verplaatsen naar de huidige woonkamer en een grotere woonkamer aanhouden:
Afbeelding

HIer zou je dan eventueel nog een computerhoek kunnen maken met een mooi kamerscherm ter afscheiding.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 11:07

TessaxQuincy schreef:
DubbelFun schreef:

Dit idd soort van. Mijn kamer is echt heel klein. Mijn bed zit letterlijk vast tussen 3 muren en aan de rechterkant zit mijn bureau, en dat bureau zit weer vast aan een kast die vast zit aan een muur. Dus helaas kan ik echt niks verschuiven.

De stuk muur waar ik het over heb zit aan mijn voeteneind van m'n bed. Maar daar kan ik dus ook niet bij om te behangen, omdat mijn bed strak tegen de muur aanstaat.

Goede leer voor de volgende keer, plaktroep scheurt altijd. :+

San87 heeft volgens mij wel eens van die platen behangen met een fancy behang, die je dan gewoon tegen de muur aan zet. Leek heel erg gaaf!
Je kan vrij eenvoudig een canvas bij de action halen en die bekleden met behang dan wel stof en dat op de plank zetten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 11:18

@TessaxQuincy: houten latten op de muur zijn nu helemaal trendy. Dus plaats een aantal latten tegen de muur evt. in verschillende breedte om het gescheurde behang te verbergen en plaats daar planken tegen of overheen.

@Aight: zomaar wat opties:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 11:21

Janine1990 schreef:
Jullie idee vind ik wel heel erg hokkerig hoor...

Waarom wil je per se een afgeschermde computerhoek? Bij mijn ouders gaat juist de computerhoek er uit en het kantoor naar boven. Voor beneden is er een laptop die mooi onder de bank kan.

Een achterom zou ik aanbouwen, de muur verplaatsen, keuken verplaatsen naar de huidige woonkamer en een grotere woonkamer aanhouden:
[ [url=m/951HN1.png]Afbeelding[/url] ]

HIer zou je dan eventueel nog een computerhoek kunnen maken met een mooi kamerscherm ter afscheiding.

Ik zou dit doen. Mooie indeling.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 11:25

Aight schreef:
Ik heb ook een indelingsvraag hahaha! We zijn nu boven nog bezig met (zelf) verbouwen. Maar langzaam komt beneden in zicht. We hebben een paar wensen waar we ons over breken:

- een computerhoek die afgeschermd is
- een achterom voor jassen/schoenen (momenteel loop je nu direct de keuken in, en het is hier de gewoonte om achterom te komen)
- open haard blijft ongeveer op dezelfde plek maar wordt vervangen door een kachel

Ook vinden we het nu eigenlijk wel fijn dat de woonkamer ''los'' is van de keuken, en dus met een deur dicht te maken is.

[ [url=m/QlnU0F.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xe130Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PPlNTX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ons eigen ideetje was een beetje dit om de woonkamer te behouden zoals ie is, en dan met ensuite deuren een computerplek voorin maken zodat je wel lichtdoorval blijft houden. Dan zouden we de deur naar de keuken verplaatsen (rood) en bank en tv (paars) zo kunnen plaatsen. Aangezien de woonkamer twee deuren bevat zouden we ook evt. nog 1 dicht kunnen maken, maar dat zou dan aan de voorkant van het huis evt kunnen.

[ [url=m/T7s411.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://www.onehandinmypocket.nl/wp-con ... G_0068.jpg dit bedoelen we dan ongeveer

wat zijn jullie ideeën? Zoals je ziet moet er sowieso het nodige gemoderniseerd worden, dus de opties zijn eindeloos :')

Ik ben van de grote woonkeukens en ook ik zou de achterom aanbouwen maar dan om die enorme keuken te behouden :')

Woonkamer zou ik persoonlijk as is houden en een mooie "computerhoek" integreren zonder af te sluiten, of gaat het om het geluid danwel van degene in de computerhok, of degene in de woonkamer?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 11:39

HEEL FIJN DAT JULLIE ZO MEEDENKEN !! <3 Dit helpt mij (ons) erg in het proces in buiten de huidige kaders omdenken. We zitten evt te denken om vanuit de keuken openslaande deuren te maken, dit op de plek waar nu de deur + raam zitten. Die deur wil ik er sowieso uit namelijk. Het is zoals jullie ook schrijven echt de grootste angst dat het te hokkerig wordt.

Mijn vriends wens is de computerhoek, en mijn wens is dat die niet altijd zo in-your-face is :')

De keuken is echt onze leefplek, daar willen we een grote tafel waar je met 8 personen aan kunt zitten. Mogelijk ook een piano nog ergens kwijt. Dus die ruimte vinden we het belangrijkst. De woonkamer is meer een knus plekje waar we met z'n tweeen of een stel bij de kachel kunnen borrelen, maar voornamelijk voor ons om tv te kijken

evt. idee om een bijkeuken met daarnaast kastenwand te creeren tegen de achtermuur. Een groot kookeiland en dan tafel waar de huidige keuken nu staat. Alleen is denk ik qua loopweg niet handig. Denk dat we uiteindelijk wel professionele hulp gaan inschakelen :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Aight op 14-02-24 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt