Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10228
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 19:07

Wow das geld, 700 per maand aan boodschappen..

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 19:46

Mijn (1 volw 3 kind) budget voor de boodschappen is ook €600 hoor. En dat haal ik echt niet altijd :=

fokfanaat

Berichten: 20222
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 19:48

Ik zit ook tussen de 600 en 700

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:19

Maar dan eten jullie ook echt gewoon compleet waar je zin in hebt denk ik? Niet iets waar je op bespaard in ieder geval voor dat geld haha.
Ik ben in mijn eentje en zit inclusief alles dus verzorgingsproducten en eten voor mezelf, 2 katten en muizen etc op €15-25 per week, dus maximaal €100 per maand. Maar dan doe ik ook wel zuinig boodschappen. Grotere porties koken en invriezen, maak af en toe gebruik van tgtg, eet wel vegetarisch en toch voor zeker 90% volledig plantaardig, dat is ook wel voordeliger denk ik. Zo had ik van de week een couscous pakket van de lidl voor 50%, dan betaal je nog maar €2,44 en daarvoor heb ik bijna een hele week aan avond eten. Nu heb ik niet elke dag zin in het zelfde, dus dat wissel ik dan af met nog weer een of 2 andere dingen die in de vriezer liggen en zo trek ik het een beetje rond. Eet dan wel heel erg wat er in de actie is, of bonus bijvoorbeeld.

Nu ik het nieuwe stalgeld moet gaan ophoesten zit ik mezelf echt krom te beredeneren hoe ik wat extra inkomen kan genereren zonder dat ik op mn vaste baan extra uren moet maken, zie daar toch eigenlijk wel heel erg tegen op, dus probeer wat side hussels te verzinnen ofzo :') Verdien ook zo rete weinig bij mn vaste werkgevers dat ik er op een of andere manier niet zo'n zin in heb, dan denk ik leuk, halve dag kwijt voor nog 2 of 3 tientjes ofzo, het tikt niet zo aan, terwijl als je maar genoeg uren maakt het wel aantikt natuurlijk, maar ik wil niet nog meer uren :')
Laatst bijgewerkt door Faelynn op 01-02-22 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Berichten: 10858
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:32

Ik zit op 275 ongeveer, met 1 volwassene en 2 pubers. En 2 katten.
Eten bijna alleen maar vegetarisch en vaak 2 dagen hetzelfde, of ik vries het in. Bestel bijna altijd boodschappen online, geef ik veel minder uit dan als ik naar de winkel ga.

Ladygiroc

Berichten: 5103
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 21:02

Ik geef mijzelf 100 in de week, voor mij en kleine man (6). dat is wel incl benzine en ik let of bezuinig nergens op.

paars

Berichten: 5657
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 21:05

Faelynn schreef:
Ik heb mij voorzichtig aangemeld op snappcar (Nederland) Heb nu nog even tentamen week, maar volgende week de auto maar even extra goed schoonmaken en wat goede foto's er op zetten.

Hmmm die hebben ook Privat Lease auto’s . Dat is een interessante combi. Ga ik ook ‘ns even goed naar kijken.

Booooo
Berichten: 6550
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 21:12

Ik maak inderdaad geen weekmenu aan de hand van aanbiedingen ofzo, maar waar we die week zin in hebben. En wij eten wel dagelijks vlees (vooral kip eigenlijk) maar mijn man ook regelmatig biefstuk of lam.

Binck8
Berichten: 432
Geregistreerd: 21-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 21:24

Nou, de prijs voor paardrijden dochter gaat weer omhoog. Enorme verhoging in mijn ogen en het wordt toch wel dusdanig veel dat ik aan het bekijken ben waarop te besparen. Hield ze maar niet van paardrijden... :x

Zelf heeft ze het al over een bijbaantje, maar ze is net 12....

purny

Berichten: 27669
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 21:28

Binck8 schreef:
Nou, de prijs voor paardrijden dochter gaat weer omhoog. Enorme verhoging in mijn ogen en het wordt toch wel dusdanig veel dat ik aan het bekijken ben waarop te besparen. Hield ze maar niet van paardrijden... :x

Zelf heeft ze het al over een bijbaantje, maar ze is net 12....
hoeveel gaat het kosten?

Binck8
Berichten: 432
Geregistreerd: 21-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 21:36

[/quote]hoeveel gaat het kosten?[/quote]

70 euro voor 4 groepslessen, netto rijtijd ongeveer 45 minuten. En dan rijdt ze dus op basis van een jaarkaart, losse lessen zouden nog stukje duurder zijn...

Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf twee paarden rondlopen (waar ze niet op kan rijden) en weet heus wel wat het kost allemaal en gun de manegepaarden heus het beste, maar bijna 10 euro meer dan het was vind ik wel een fikse verhoging.

PSvanLot

Berichten: 10228
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 21:39

Wow, is er niet wat dichterbij en goedkoper!

PSvanLot

Berichten: 10228
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 21:41

Samantha_ schreef:
Ik zit op 275 ongeveer, met 1 volwassene en 2 pubers. En 2 katten.
Eten bijna alleen maar vegetarisch en vaak 2 dagen hetzelfde, of ik vries het in. Bestel bijna altijd boodschappen online, geef ik veel minder uit dan als ik naar de winkel ga.


Ik zit tussen de 300 en 400 met twee volwassenen en twee tienjarigen.
Koop online bij AH en kijk daar wel naar de aanbiedingen. Sommige dingen haal ik bij de Jumbo.
Eten gevarieerd en wat we lekker vinden.

8nnemiek

Berichten: 43537
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 21:51

Ik wilde laatst nog wat zegeltjes sparen van de Aldi, ik moest nog voor 55 euro aan boodschappen doen, dan had ik mijn kaart vol.. Nou, ik kwam er dus echt niet aan :') Ik vind het echt knap dat mensen een paar honderd euro per week kunnen uitgeven :=
Ik had twee grote pakken wc papier, dacht dan heb ik wat voorraad, en een flinke tas vol verse groente, en nog blikjes en pakken met tomatenpurree en ingeblikte groente.. Kaas, pasta, chips.. En ik zat nog steeds onder de 40 euro :')

Ladygiroc

Berichten: 5103
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:22

Dat verschil zit waarschijnlijk in A merken of eigen merk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:33

Wij laten bezorgen door de Appie en zijn dan vaak tussen de €50-55 kwijt voor een week. Soms een tientje extra. Voor 2 personen, inclusief schoonmaakmiddel, wc papier etc. Alleen het eten van de kat zit er niet bij in.

Ik bedenk gewoon een menu waar ik zin in heb en let niet perse op de kosten. Eten wel hoofdzakelijk vegetarisch, zowel met als zonder vleesvervangers. In het seizoen eten we veel uit de moestuin. En ook met boodschappen probeer ik daar rekening mee te houden.

Wat denk ook helpt: we drinken koffie, thee of limonadesiroop (suikervrij). Nooit frisdrank. Geen koekjes, snoepjes en toetjes in huis. Hooguit 1 zak chips voor het weekend.

Speciaalbier in het weekend zit hier overigens niet bij in. Dat vind ik gewoon luxe en meer onder uitstapjes als boodschappengeld vallen :+

OleJon
Berichten: 2533
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:39

Faelynn schreef:
Maar dan eten jullie ook echt gewoon compleet waar je zin in hebt denk ik? Niet iets waar je op bespaard in ieder geval voor dat geld haha.
Ik ben in mijn eentje en zit inclusief alles dus verzorgingsproducten en eten voor mezelf, 2 katten en muizen etc op €15-25 per week, dus maximaal €100 per maand. Maar dan doe ik ook wel zuinig boodschappen. Grotere porties koken en invriezen, maak af en toe gebruik van tgtg, eet wel vegetarisch en toch voor zeker 90% volledig plantaardig, dat is ook wel voordeliger denk ik. Zo had ik van de week een couscous pakket van de lidl voor 50%, dan betaal je nog maar €2,44 en daarvoor heb ik bijna een hele week aan avond eten. Nu heb ik niet elke dag zin in het zelfde, dus dat wissel ik dan af met nog weer een of 2 andere dingen die in de vriezer liggen en zo trek ik het een beetje rond. Eet dan wel heel erg wat er in de actie is, of bonus bijvoorbeeld.

Nu ik het nieuwe stalgeld moet gaan ophoesten zit ik mezelf echt krom te beredeneren hoe ik wat extra inkomen kan genereren zonder dat ik op mn vaste baan extra uren moet maken, zie daar toch eigenlijk wel heel erg tegen op, dus probeer wat side hussels te verzinnen ofzo :') Verdien ook zo rete weinig bij mn vaste werkgevers dat ik er op een of andere manier niet zo'n zin in heb, dan denk ik leuk, halve dag kwijt voor nog 2 of 3 tientjes ofzo, het tikt niet zo aan, terwijl als je maar genoeg uren maakt het wel aantikt natuurlijk, maar ik wil niet nog meer uren :')


Met enquêtes kun je ook nog wel leuke bijverdienen. Zal niet veel zijn maar een paar tientjes per maand is meegenomen en je kunt er bij zitten

PSvanLot

Berichten: 10228
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:40

Wij eten ook veelal vegetarisch en wat kun je tegenwoordig lekkere dingen kopen en wat een keuze.

purny

Berichten: 27669
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:03

Ik maak een lijstje met wat ik wil eten voor dinsdag tot en met zaterdag. Meestal kook ik voor 2 dagen.
Maar ik bestel ook gewoon voor 55 a 60 euro exclusief koopzegels.
Juist omdat ik online bestel heb ik geen impuls aankopen meer

Ik betaalde vroeger 228 euro per kwartaal aan paardrijden. Mede omdat het zoveel geld kost ben ik gestopt. Maar ook wegens gezondheid en gewicht.

Ik ben net na 2 jaar weer op mijn oude stal geweest.

Fitzroy

Berichten: 25234
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:17

Ik ben ongeveer 150,- kwijt per maand alleen voor boodschappen. Ik doe wel sinds kort boodschappen bij de Lidl maar ben nog niet goedkoper uit omdat ik me iedere keer weer laat verleiden door de verse kaneelbroodjes, pastel di nata enz

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:17

Ik heb wrs weer een bijrijdpaard dus daar heb ik even mijn budgetten op aangepast.

Faelynn: avondje afwassen ergens vind ik wel lekker aantikken. Of dierenoppas? Doe je volledig in je eigen tijden en is wel gezellig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:37

Ik hou niet bij hoeveel we gemiddeld aan boodschappen kwijt zijn eerlijk gezegd, al proberen we wel op te letten natuurlijk.
Een zak wortelen van 3kg kost ons bijvoorbeeld €1,50 en daarmee heb ik onlangs 6 porties voor 2 personen gemaakt en ingevroren. Voor appelmoes pak ik de goedkoopste appels en met 2kg kunnen we ook weer 2-3x eten. Kort geleden was chipolata in promo: 1 bakje kopen = 1 bakje gratis. Dus hop, 4 bakjes mee en dat is ook weer 4x eten. Verder eten we regelmatig eens risotto met enkel groenten. Of ik maak in grote hoeveelheid curry madras maar dan alleen saus en groenten. Dan eten we dat met rijst, soms vegetarisch, soms met scampi erbij en soms met kippenblokjes.

Wat mij ook helpt met besparen is niet enkel denken aan het geld, maar ook gezondheid en fitheid. Tuurlijk is het leuk dat fietsen bespaart op brandstof, maar ik vind het minstens net zo leuk dat ik dan tegelijk ook fysiek er beter van kan worden. Idem met gezonder eten en meer water proberen drinken ipv frisdrank. Dat bespaart niet alleen kosten maar ook wat overbodige kilootjes 8-)

Booooo
Berichten: 6550
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:47

Moet zeggen dat wij ook amper frisdrank drinken. Veel ranja, koffie/thee. Haal wel altijd een 6pack energy drink voor een week :+

Invriezen doe ik eigenlijk nooit. Vind het de dan vaak niet lekker meer om te eten, dus dat gaat bij ons naar de hond :=

ikkeniet

Berichten: 1263
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 00:47

Ik ben met 2 volwassen en 2 kinderen (12 en 13jaar) ongeveer tussen de € 100 en € 150 per week kwijt.
Zoon van 12jaar eet glutenvrij, dus oa zijn brood ed is duurder.
Mijn man en andere zoon zijn zeer fanatieke sporters, dus eten behoorlijk veel meer dan een gemiddeld persoon.
Onze boodschappen haal ik veelal bij de AH, maar dan veelal eigen merk. Op het eigen merk staat ook zeer duidelijk vermeld of het glutenvrij is. Vlees koop ik regelmatig met 35% korting.
En restjes van het avondeten vries ik in. Er is altijd wel iemand die eerder of later eet.
En als we wat verder in het jaar zijn, eten we weer groente uit de kleine moestuin die we hebben.

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 07:54

Wij drinken met z'n 2en denk ik 3 blikjes cola per week, soms minder, verder een fles sap per week en water, thee

Ik merk wel echt dat de boodschappen een stuk duurder zijn geworden. Waar ik eerst bij lidl rond de 30 uit was voor 2p voor een week zit ik nu vaker tussen de 40 en 50 terwijl we niet echt anders zijn gaan eten. Wij maken vaak iets voor meer dagen, is goedkoper en dan hoef je niet elke dag te koken. Zoals een pan Nasi, lasagne, chili con carne etc

Straks eten wij ook weer uit de moestuin, dat scheelt wel