Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:23

Liex schreef:
Spannend boemel! Denk je dan dat er ook mensen komen kijken die niet serieus geïnteresseerd zijn? Het lijkt mij dat in deze gespannen markt er juist alleen maar serieus geïnteresseerde mensen komen kijken.... geen idee.

Wij hebben morgenochtend gesprek met de hypotheekadviseur, eens kijken of we dan iets meer 'zekerheid' kunnen krijgen. Het moet sowieso gaan lukken want het huis ligt ruim binnen ons budget, maar het is zeker spannend -zeker in coronatijd- of het allemaal voorspoedig gaat verlopen.

Ha ha, ik hoor wel eens van die verhalen dat sommige mensen gewoon een soort huizenkijkhobby hebben, maar ik neem aan dat dat om duurdere huizen gaat.

Onze financiering voor t nieuwe huis gaat juist heel snel, zal meevallen toch.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:26

Rinske schreef:
boemel schreef:
Bij ons huis zijn inmiddels 10 bezichtigingen gepland voor de komende dagen. Ben benieuwd of er serieus geïnteresseerden zijn.

Zelf vinden we ons huis erg mooi en fijn.
Zouden we zo mee willen nemen naar onze nieuwe stek :D

De katten zijn al uit logeren.
Mis ze nu al, maar het is voor een goed doel. :)

Ik heb geen idee hoe ik dat dus met onze katten moet gaan doen := .

Bij mijn vorige huis was t warm weer. Had de katten in een bench in de schaduw gezet. Volgens de makelaar jammerden ze behoorlijk. Plan niet echt geslaagd dus.

Zou ze naar pension doen.
We hebben 3 dagen achter elkaar bezichtigingen, dus wil niet teveel met de beestjes slepen. Ze zijn dus minimaal 1 week uit huis.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:47

Ik had mijn honden ook uitbesteed een weekje. Wel zo prettig. Het is al zo stressvol allemaal voelen ze ook aan. En werkelijk wat een weelde een huis zonder hondenharen :P

Er schijnen inderdaad mensen zelfs in deze tijd nog (corona, overspannen huizenmarkt) die huizen kijken als een uitje zien :+
Moet eerlijk zeggen dat ik dat een paar jaar terug ook wel eens deed bij die open huizen dagen van de NVM. Kom je in huizen waar je anders nooit in komt. Misschien heel erg maar vond dat een leuke zaterdagmiddag besteding :o (toen he, zou het nu nooit doen hoor).

J0anieke

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:16

Ons gekochte huisje staat nu als verkocht op funda... *\%/*

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:25

J0anieke schreef:
Ons gekochte huisje staat nu als verkocht op funda... *\%/*

Heerlijk moment is dat hé! *\o/*

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:37

@Boemel ah dat zijn al mooi wat bezichtigingen! Spannend.

@J0anieke fijn! Dat zal even goed voelen haha!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:12

Jaaa het aftellen begint nu echt :D nog 71 dagen, haha

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:20

VanHuisUit schreef:
Ik had mijn honden ook uitbesteed een weekje. Wel zo prettig. Het is al zo stressvol allemaal voelen ze ook aan. En werkelijk wat een weelde een huis zonder hondenharen :P

Er schijnen inderdaad mensen zelfs in deze tijd nog (corona, overspannen huizenmarkt) die huizen kijken als een uitje zien :+
Moet eerlijk zeggen dat ik dat een paar jaar terug ook wel eens deed bij die open huizen dagen van de NVM. Kom je in huizen waar je anders nooit in komt. Misschien heel erg maar vond dat een leuke zaterdagmiddag besteding :o (toen he, zou het nu nooit doen hoor).

Ah open huizen dag snap ik nog wel. Dat vind ik minder erg, dan een officiële afspraak :D

Ik mis de kattenharen ook niet :o

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:55

Vrijdag tekenen voorlopig koopcontract en de papieren voor verkoop van ons huis! Vanmorgen gesproken met de hypotheekadviseur, het gaat allemaal lukken zoals we het willen *\o/* Wat een opluchting *\o/*

Wat fijn J0anieke! Voelt vast goed! Ik maak straks denk ik ook maar een screenshot als ons gekochte huisje als verkocht op Funda staan :o :D
Laatst bijgewerkt door Liex op 27-10-20 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:18

Dochterlief heeft een schattig huisje gekocht wat door de verkopende partij compleet gerenoveerd is. Door de aankoopmakelaar gelukkig nog 10.000 euro onder de vraagprijs kunnen kopen. Maar omg wat is het spannend zo’n eerste huis.

Zeker omdat ze zzp-er is. Dan moet je toch net wat meer op tafel gooien dan een werknemer in Loondienst.

Zenuwslopende dagen, rare extra vragen, een accountant die zich niet kon vinden in de extra eisen.

De dame zei dat het nu eenmaal procedures waren. Dochter heeft een animatie studio en werkt veel voor Hema. De Hema is natuurlijk veel in het nieuws mbt verkoop.
Laat deze mevrouw dat natuurlijk ook weten.
Ja zei ze ik ben erg voorzichtig en secuur.. ja natuurlijk.. maar je kan mijn naam op 1 A4 5(!) x anders spellen! Cijfers werden verkeerd overgenomen. Blabla.. eindelijk groen licht!

Ook voor de verkopende partij spannend lijkt mij

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:50

@MAR ik heb bij een vorig huis ook te maken gehad met wat je allemaal op moest hoesten als zelfstandig ondernemer. Duurde en duurde maar. Steeds maar weer extra vragen. Dacht je elke keer dat het klaar was kwam er weer iets. Het is uiteindelijk wel gelukt toen maar goed... Nu ben ik helemaal in loondienst, wel zo eenvoudig wat het kopen van een huis betreft... fijn dat het bij jou nu ook rond is! Of bij je dochter dan. En voor een prettige prijs zo te horen _/-\o_

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:41

Ja @vanuithuis... ik heb zoiets van... oké nu die sleutel nog. En gelukkig bij er nog een leuke garage over om om te bouwen tot kantoor. Want verder is het allemaal al zo af en in de juiste smaak. Zelfs een deel van de meubels blijft.. (toch jammer voor deze mama die gek is op verhuizen en klussen en inrichten) bij elkaar zo’n 23 x.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:17

We hebben vandaag de 1e 4 bezichtigingen gehad en daar is al een mooi bod uit voortgekomen.
Ben hoopvol dat we er wel uit gaan komen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 07:54

Ons huis is al verkocht! Nou ja bedenktijd en oov financiering natuurlijk. Dus een beetje spannend is t nog wel.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:07

Super @Boemel! Gefeliciteerd

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:21

M_arjolein schreef:
Super @Boemel! Gefeliciteerd

Dankjewel. Eindelijk weer lekker geslapen. :D

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:06

Gefeliciteerd boemel! Das een opluchting!!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:19

Liex schreef:
Gefeliciteerd boemel! Das een opluchting!!

Ja, echt! Bouwtechnische keuring staat al gepland. Verwacht geen gekkigheid. Huis is 3 jaar geleden nog gekeurd en gerenoveerd.

Even de concept koopakte lezen en goedkeuren en dan kunnen we tekenen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:21

Helemaal TOP Boemel, wat fijn.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:54

VanHuisUit schreef:
Helemaal TOP Boemel, wat fijn.

Dankjewel. Echt heel fijn.

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:12

Wij hebben vanmiddag het voorlopig koopcontract getekend! *\o/* Hypotheekaanvraag verloopt ook voorspoedig, nu nog de verkoop van ons huidige huis. Wat is dat een gedoe zeg, we moeten heel veel stukken aanleveren. Het kopen van een huis is zo gepiept, verkopen lijkt wel lastiger :+

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:51

Ook nog maar weer eens wat nieuws van mij.

Nieuwbouw waar we ons voor hadden ingeschreven natuurlijk uitgeloot. -O- Baal toch wel een beetje al was dit wel echt te verwachten.

Voor een ander project ingeschreven voor 1 bouwnummer dat binnen budget valt, al wordt dat wel krap. Maar proberen we gewoon en zien na de selectie wel weer als we het worden.

En we gaan weer 2 huizen kijken. Eentje wel erg enthousiast over maar wederom weer niet de enige. Ze staan wel beide in de gemeente waar we eigenlijk bij voorkeur niet willen wonen maar op onze favoriete plaatsen, juist iets verder van de stad af staat alleen maar poep op funda. Dus geduldig wachten tot er kansen zich voordoen.

We gaan dinsdag ook voor het eerst met een aankoopmakelaar kijken. Ben benieuwd. :)

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:24

Wat een hoop ontwikkelingen Yipee, kan me voorstellen dat je goed baalt van de loting. En ben het met je eens, er staat inderdaad een hoop poep ( :') )op Funda, je moet soms echt geluk hebben! Benieuwd of de aankoopmakelaar jullie goed kan helpen! +:)+

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 14:32

In onze regio hebben een aantal makelaars een ' eigen website ala funda' gemaakt en daar komen nieuw te kopen huizen een paar dagen op te staan, zodat serieuze zoekers alvast een kijkafspraak kunnen maken voordat het op funda komt en ook de minder serieuze kijkers de agenda volboeken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:29

Lindsey_99 schreef:
In onze regio hebben een aantal makelaars een ' eigen website ala funda' gemaakt en daar komen nieuw te kopen huizen een paar dagen op te staan, zodat serieuze zoekers alvast een kijkafspraak kunnen maken voordat het op funda komt en ook de minder serieuze kijkers de agenda volboeken.

Ik denk niet dat je via Funda minder serieuze mensen krijgt.
Mijn zoekgebied is heel groot (max 1:30 uur vanaf Amstelveen; dus van Friesland tot Limburg) en dan heeft het geen zin om bij meerdere makelaars in te schrijven.
Ik kan pas reageren als het huis op Funda komt en dan vis je dus vaak achter het net.