Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 18:48

Iemand hier ervaring met jaloezieen van 247raamdecoratie?
Mijn ouders hebben stoffen lamellen, heel mooi en degelijke kwaliteit, luxe uitstraling. Maar jaloezieen geen idee. Vind ze qua prijs wel erg aantrekkelijk dus als de kleurstalen naar de zin zijn, waag ik het er op. Maar wie weet heeft één van jullie ervaring met ze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:02

Rebecca schreef:
Wat een ruimte zonder de bank :oo :)) ,volgens mij heb jij echt een super snoezig huisje :P

Paal is de hoek in , poes heeft hem alweer gebruikt ! Even kijken hoe ik het oplos bij het raam en naar buiten kijken

[ [url=m/c4nDne.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh dankje! Fijn dat het gelukt is met de krabpaal, ik zag gisteren wel de foto's maar op m'n mobiel te klein om echt duidelijk te kunnen mee praten :x

Moet ook zeggen dat ik vandaag wel een geweldig compliment heb ontvangen van m'n nieuwe begeleidster dat ze m'n huis nu al veel knusser en gezelliger vind ogen dan toen ze voor het eerst bij mij kwam, ook omdat het een stuk lichter oogt, heb alle felle kleuren er zo ongeveer uit nu en ben heel erg naar natuurlijk tinten, was altijd zwart wit en donkergrijs dus heel donker, nu is het lichtgrijze bank met (mos) groene accessoires enz..

Wel een minpuntje, ben vanmiddag iets te enthousiast op m'n bank neer geploft waardoor het stuk waar ik graag zit nu kraakt. Ontzettend balen gezien ik er nog niet super veel op gezeten heb.. Maar goed voor die prijs heb ik opzich niks te klagen :x

Nog even een kleine foto spam omdat ik zo blij ben met hoe het word (hoop niet dat jullie me vervelend vind :+ )

Afbeelding
Bank met nieuwe dekentje (super zacht komt van de action)

Afbeelding
Aloe vera plant en pot van de ikea

Afbeelding
Namen vergeten maar deze komen van de praxis, dit potje is handmade door m'n ex-schoonmoeder.

Afbeelding

Afbeelding

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:05

Plantjes maken t ook al zoveel gezelliger!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:10

Kenyada schreef:
Plantjes maken t ook al zoveel gezelliger!!

Kan je nagaan dat ik het grootste deel dat ik uit huis (7,5 jaar in totaal) ben geen planten heb gehad.. Heel soms wel eens een maar kon er niks mee, ben hier super blij mee. Word echt mijn huisje nu eindelijk :x

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:27

O, ik ben er echt dol op, het maakt het gewoon af! Straks heb ik in de woonkamer al twee grote vensterbanken en boven
Komt er ook wel het een ent ander te staan!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:46

Die grote plant en pot hebben wij ook Annie Dot, ik hou van groene planten, zijn vaak makkelijk te onderhouden :D
Het is veel rustiger zo zeg! Ik zou alleen wel je salontafel wit of licht grijs schilderen als dat kan (zoals je bijzettafeltje bijv) Dan past die er ook meer bij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 23:08

Kenyada schreef:
O, ik ben er echt dol op, het maakt het gewoon af! Straks heb ik in de woonkamer al twee grote vensterbanken en boven
Komt er ook wel het een ent ander te staan!

Sounds good! Ik ben ook even cactus fan dus er komen sowieso nog kleine cactussen bij :D

Angelaa2 schreef:
Die grote plant en pot hebben wij ook Annie Dot, ik hou van groene planten, zijn vaak makkelijk te onderhouden :D
Het is veel rustiger zo zeg! Ik zou alleen wel je salontafel wit of licht grijs schilderen als dat kan (zoals je bijzettafeltje bijv) Dan past die er ook meer bij :)

Ooh wat toevallig! Het was helemaal niet de bedoeling al een grote plant te kopen maar had een medewerker gevraagd naar niet giftige planten voor katten en een van de eerste was deze en hij was ook nog in de aanbieding dus na overleg met m'n beste vriendin via de app maar mee gezeuld op de scooter _O-
De pot had m'n vriendin net over en wou ze waarschijnlijk al weg doen dus overlegd met d'r vriend dus net thuis kwam ze hem brengen, matcht ook mooi met de andere pot die er wat op lijkt!

Tafeltje blijft eerst nog wel, komt denk ik wat anders voor in de plek maar dan moet ik eerst ergens tegen aan lopen waarvan ik zeg dat is het, kwa kleur past ie best wel goed bij de rest alleen is het nu een stuk leger en zijn alle accessoires er nog niet. De krabpalen (waarvan een nu niet in de woonkamer staat) zijn ook een beetje die kleur, eettafel en desk zijn ook die kleur dus opzich komt dat wel overal terug.
Maar een witte salon of bijzet tafel (ben ik nog niet uit) vind ik ook wel een goed idee. Maar is voor nu geen must omdat het opzich niet heel erg vloekt. Grijs is nu wel even klaar omdat er wel heeel veel grijs is nu. Deuren, schouw, bank, de langste muur in de woonkamer, enzz :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 23:24

De grote groene is een goudpalm! Heb ik hier ook staan :) Fijn plantje maar hij is wel wat gevoelig, uitkijken met puntjes die droog worden, regelmatig even een spray water geven op de bladeren ipv alleen in de pot (hij vangt erg veel stof anders) en het helpt als je er een kegeltje pokon in stopt. Verder niet te weinig water geven maar ook zeker niet te veel. Ik geef hem nu in de zomer ongeveer 2 keer per week water, rond de 750ml, en in de winter breng ik dat terug naar 1 keer. Hij doet het niet zo goed op tocht trouwens, ik heb hem laatst flink moeten trimmen omdat hij in de draaicirkel van mijn ventilator stond.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 07:54

Stoffige planten ben ik gewend een dagje buiten in de regen te zetten.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 08:42

Doubtless: eens, het tweede kleed is veel warmer dan het eerste.
Alleen je stellingkast vind ik wat kil ogen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:57

Janine1990 schreef:
Stoffige planten ben ik gewend een dagje buiten in de regen te zetten.

Kan ook, maar een goudpalm vindt het sowieso wel fijn als je hem af en toe even sprayt. Hij kan niet te veel water hebben dus een dag in de regen verzuipt hem waarschijnlijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:12

Je moet ze ook niet in de zeikende regen zetten haha. Gewoon in de motregen en dan een uurtje ofzo.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:37

Of eventjes onder de douche!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:14

karijn schreef:
Doubtless: eens, het tweede kleed is veel warmer dan het eerste.
Alleen je stellingkast vind ik wat kil ogen...

We zijn ook nog niet klaar met verhuizen/klussen ;) kast wordt nog vervangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:21

Dank voor de tips over de plant! :D
Ik zal er af en toe even langs gaan met de plantenspuit :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:28

Jammer dat ik niet zo goed ben in meedenken met anderen. Anders had ik hier denk ik wel meer gepost ipv vooral meelezen ;-)

Hier zijn we sinds afgelopen weekend verhuisd en begint het huis eindelijk beetje leefbaar te worden. Momenteel zitten we er zo bij :-)

Afbeelding

En zo was het amper 1 week terug bijvoorbeeld nog:

Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 14:44

Zoooo, dat is al een hele positieve verandering hoor!

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 15:00

Hier zijn ze gister ook weer flink bezig geweest!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kan niet wachten tot het helemaal klaar is!! Straks nog wat kozijnen schilderen..

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:17

Heb al een tijdje een heeeleboel inspiratie opgedaan maar nu ook maar eens wat posten.
We wonen sinds maart in deze huurwoning en het wordt steeds gezelliger! Binnenkort komt er nog een nieuwe lamp boven de eettafel van Dutchbone (met dank aan Doubtless *\o/* ) en er moeten ook nog nieuwe stoelen bij.. Daar zijn we alleen nog niet over uit, moeilijk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit: nog een betere foto van onze 'urban jungle' 8-)
Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:57

Jouw jungle :+:
Welke lamp is het geworden?

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 21:05

Mooi en sfeervol benthe!
Bekende bank en hocker, ik heb hem in het okergeel <3
Die gaat naar zolder want wil er nog geen afscheid van nemen maar vriend wilde een nieuwe bank, hocker staat nog wel in de woonkamer (daar is de poes gek op en kan nog best in de rest van de inrichting)

Leuk gedaan zo met de planten, ik ben ook aan het inslaan. Zo heerlijk al dat groen in huis

Afbeelding

Die van het krukje en op het tijdelijke eettafeltje gaan op een oude dokterskast die we als het goed is maandag op gaan halen *D

Afbeelding

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 21:09

Afbeelding

We gaan voor deze! Past bij het vloerkleed en omdat hij voor t raam hangt wil ik een kleine.

Wat leuk, Duplo! Ik ben ook nog steeds fan van de bank :j
Die dokterskast is echt geweldig!!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 21:45

Leuk die jungle!

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 22:26

O benthe wat een heerlijk huis

Doubtless