[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:44

M_D_H ik weet niet in welke regio je zit, maar bij ons kwam vraagprijs en bieden vanaf eigenlijk op zelfde neer. Aangezien huizen zo gewild zijn, maakte je gewoon geen kans met onder de vraagprijs te bieden

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:58

Nee prijs is verder hetzelfde.

Regio Arnhem zitten wij :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 13:27

Vanafprijs is een prijs waar vanaf je mag bieden, er boven dus.. wij hebben ons huis via een makelaar uit Arnhem gekocht (van Ek) vond het geen fijne man en hij probeerde wel voor koper onderste uit de kan te halen. Mocht hij de verkopende makelaar zijn Pb me maar :') dan heb ik wel tips.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:47

Ik begrijp dat een vanaf prijs een prijs is waarbij je vanaf die prijs gaat bieden.

Maar het viel mij dus op dat het huis op maar 1 site met een vanaf prijs staat :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:11

Makelaar van verkoper daarin niet zo geloven. Verhaal klinkt een beetje ongeloofwaardig. Zeker deze regio vraagrprijs niet accepteren. Zo hard lopen de huizen hier nu ook weer niet. :P

Maar mdh waar zoeken jullie precies. Ons/mijn huis komt over poosje beschikbaar.

Ik moet echt geduld hebben nog. Wat wel fijn is dat langzaam aan paardenspullen verkocht worden, minder te verslepen dan gelukkig. Hopelijk ben ik alles kwijt voor ik overhuis, als alles tenminste doorgaat :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:26

Verkopende makelaar nooit geloven :n

Over het uitvoeren van een bouwkundige keuring na het bieden: of dat verstandig is ligt er maar aan. Op ons huis hadden we geen fatsoenlijk bod kunnen doen zonder dat mijn schoonvader (=onze expert) het huis had gezien. Die zag namelijk heel veel zaken die de verkopers helemaal niet gezien hadden en dus ook niet meegenomen hadden in de vraagprijs.
Dus wij zijn op basis daarvan gaan bieden, een flink eind onder de vraagprijs. Met een lijst van de geconstateerde gebreken erbij, plus een inschatting van de kosten om het te herstellen... Ik zou nooit een bod uitbrengen zonder een dergelijke inschatting :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 17:12

Ai even gezocht op ervaringen bij de verkopende makelaar mdh zacht gezegd niet fraai. :x een partij waar je liever geen zaken mee doet. Brrrr.

Verder heb je pb

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 17:38

karuna schreef:
Ai even gezocht op ervaringen bij de verkopende makelaar mdh zacht gezegd niet fraai. :x een partij waar je liever geen zaken mee doet. Brrrr.

Verder heb je pb

Maar heb je dan naar de makelaardij gezocht?
Want ik kom daar alleen maar goede ervaringen op tegen.
De verzekering en hypotheken afdeling wordt idd wel een stuk minder fraai beschreven :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 17:50

Ervaring en makelaar naam ingetypt oa een huis verkopen waarvan door een ander al voorlopig koop contract was getekend en zo. :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:05

Bizar, ik vind daar dan weer niks van terug :wow:

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:17

M_D_H schreef:
Bizar, ik vind daar dan weer niks van terug :wow:

Welke makelaar is het?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:23

Je moet iets verder doorzoeken dan de eerste drie paginas en meerdere zoektermen gebruiken. In eerste instantie komen idd alleen de goede revieuws op funda naar boven.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:43

Een bieden vanafprijs, dat kennen wij hier niet.
Hier is de prijs de vraagprijs, meestal wordt die nauw gevolgd of kan daar zelf een percentje van af.

Iig omdat wij ook commerciële activiteiten willen uitbouwen ben ik een financieel plan aan het uittekenen.
Er zijn nog geïnteresseerden, dus als deze ons 'afgesnoept' wordt, hebben we het denkwerk iig al gedaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:09

Nauw gevolgd hier niet :')
Een huis waar ik eerder naar heb gekeken stond eerst met een VP van 165, die is naar 130 gegaan uiteindelijk. Nu is deze al een poos van Funda af, betwijfel of het wel verkocht is voor die prijs.

Vandaag voor mij de dag des oordeels, been best een beetje gespannen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:47

Dan kunnen we elkaar een hand schudden jeanine!
ik heb net bericht gehad van de financieel adviseur, onderzoek is afgerond en zoals het nu lijkt is het bedrag alleszins redelijk. Dus als mijn vader vanavond goedkeuring geeft kunnen we eventueel een eerst bod uitbrengen onder voorbehoud van alle zaken die nog bekeken moeten worden :')

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:20

Spannend allemaal soms gaat dan ineens in stroomversnelling.

Hier wachten wij ook op financieel adviseur berekeningen wat we min voor onze woning moeten krijgen en wat wij kunnen! Ben benieuwd ondertussen hele huis alvast aan het verven

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:41

Helaas, ik ben binnen nu en heel snel werkloos.
Dus nu is het aankijken... Verdomme..

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:42

Jeetje wat balen zeg! Daar gaan je plannen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:44

LinsxDot schreef:
Jeetje wat balen zeg! Daar gaan je plannen

Ik ga er vanuit dat ik heel snel weer aan het werk ben hoor. Maar ik moet en zal via Randstad aan het werk, dus ff kijken wat wijsheid is.

Leidinggevende gaf aan niet te begrijpen dat ik een huis boven mijn carriere verkies. En dat dat de reden is dat onze wegen nu scheiden. :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:10

Jemig Janine, dat is bagger! Kwam het onverwacht?

MDH, idd nooit op de blauwe ogen van de verkopende makelaar vertrouwen!
Die van onze verkopers was ook redelijk gehaaid. Ik werd er vreselijk zenuwachtig van. Maar ja, ze zijn er uiteindelijk voor de verkopers en niet voor jou, dus ik snap het wel.

Het bouwtechnisch keuren vóór het uitbrengen van een bod heeft er voor gezorgd dat wij uiteindelijk konden middelen. De gebreken die uit de keuring bleken zorgden ervoor dat de verkopers akkoord gingen met ons bod. Onze financieel adviseur gaf aan dat dit absoluut de slimste zet was ipv keuring na het bod.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:18

Nouja, onverwacht...
Ik weet dat ze mij graag zelf in dienst wilden nemen, ivm kosten UB.

Maar ik had verwacht wel iets van een onderhandelingspositie te hebben. Dat viel dus tegen.
Ergens had ik het wel verwacht, leidinggevende heeft voor mijn gevoel iets persoonlijks tegen mij. Geen idee wat, maar dat gevoel heb ik heel sterk.

Randstad is gelukkig heel hard bezig voor mij!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:27

Ons huisje word zo mooi dat we bijna zelf er in willen blijven wonen :')

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:38

MDH spannende periode voor jou!

Janine wat klote! Ik hoop dat je snel iets anders hebt..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:10

Jeetje Janine, wat een rot situatie.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:07

Ben even uit de lucht geweest maarrrr......we zijn in onderhandeling! Nog steeds met dezelfde mensen die destijds ook aan mijn tuinhek stonden maar ik had d ehoop al opgegeven want het duurde zo lang.

Er kwamen aanvullende vragen en een verzoek om een ruimte te bekijken die niet van ons is maar wel op ons grondgebied staat. Dat is vanmiddag gebeurd en halverwege de middag hadden we een heel fatsoenlijk bod binnen, 20 onder de vraagprijs! Dat had ik niet eens durven dromen.....verwachtte dat ze veel lager zouden gaan zitten, want het staat al bijna 1,5 jaar te koop.

Gelijk overlegd met ex en tegenbod gedaan en nu is het afwachten. Oplevering is snel dus ik ben acuut op zoek naar woonruimte maar ach, dat is een peulenschil vergeleken met de afgelopen twee jaar met je ex in 1 huis wonen. Dat gaat goedkomen!

Iemand hier tips om een restschuld te financieren? Ik hoor het heel graag, betreft ongeveer 55000 euro die ik het liefst gedeeld leen, dus de helft bij mijn ex en de helft bij mij maar als dat niet mogelijk is, kan het ook in 1 bedrag. Graag hoor ik jullie tips en ervaringen.