[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:51

Mijn vriend ook hoor maar.omdat een heel klein deel op mijn salaris.gaat wouden ze de verklaring in eerste instantie alleen van mijn vriend.
Maar nu toch ook van mij.
Dit dacht ik bij voorbaat hoor en is ook geen enkel probleem
morgen even in laten vullen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:53

Voor NHG moest het sowieso zei de bankmeneer dus we hebben het maar braaf gedaan ;)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:54

Ja inderdaad dat is wat de hypotheek adviseur nu ook zegt.
Ach ja iedereen maakt wel is een foutje en we hebben gelukkig.nog tot 24maart

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:58

Zeker! Ons plan was alles op vriend zijn loon te doen, maar dan wordt het een beetje lastig. Dan moet hij mij namelijk het halve huis gaan schenken :P Dus nu op beide salarissen maar in het SLC staat dat hij zal betalen. Enige nadeel is eventueel verkopen met restschuld, maar dan ben ik voor 1/4 de sjaak. Thank you NHG :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:01

Nhg is wel prettig ja.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:17

Hamont, gefeliciteerd! Welk deel van het huis is nu van jullie van buitenaf gezien? Kan zo op de buitenfoto's niet zien dat het een 2 onder 1 kap is. En wat fijn die lap grond erbij!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:28

Horsii Goed nieuws! :D maar ik had mijn werkgevers verklaring al van te voren zodat ik niet voor verassingen kom te staan als ze hem toch niet willen tekenen :P

wij hebben ook met NHG want anders werd de rente voor 10 jaar vast van 3.80 naar ongeveer 5..

leuk huis hamont!!!! en wat een grond <3

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:45

Hamont. wat een gaaf huis!!!
Dat uitzicht als je naar buiten kijkt,echt helemaal geweldig!!!
Je zou idd niet zeggen dat het een 2 onder 1 kap is aan de buitenkant.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:13

Hamont gefeliciteerd! Gaaf huis zeg, en wat een enorm perceel! Gaan jullie er nog veel aan doen?

Wij hebben vandaag alle stukken bij de makelaar afgegeven, inclusief sleutels en andere benodigdheden. Kwam schijnbaar niet vaak voor, dat het zo compleet was :? Snap daar niks van, makelaar levert een keurig lijstje aan wat ze van je willen hebben dus zo moeilijk hoeft het niet te zijn lijkt mij := Als het goed is ergens volgende week de hele boel online, ben benieuwd!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:03

Secricible, heel herkenbaar, wij hebben ook al een aantal keren kijkers gehad die enthousiast leken, maar daarna nooit meer iets van zich lieten horen.

Hamont, gefeliciteerd!

Wij hebben in 2014 nog geen enkele kijker gehad helaas.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:13

Hamont gefeliciteerd! Mooi huis, Ugchelen is ook leuk, goeie plek. Maar je moet nog wel aan het werk buiten vooral dan voor je paard. Stalletje enzo.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:19

Van harte gefeliciteerd hamont. En voor ... Hopen dat de tweede bezichtiging wat oplevert.

Hier druk met de laatste loodjes, dit weekend gaan we over. Als ik wat meer tijd heb zal ik eens wat foto's plaatsen.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:40

Ja, het rechtergedeelte hebben we gekocht, niet de punt. Er moet nog een hoop aan het perceel gebeuren, en het groene gebouw moet nog omgebouwd worden tot 2 boxen waar ze ook zelf in en uit kunnen lopen. Ik ben al een beetje aan het rondneuzen naar boxen. Mijn paard krijg haar veulen nog waar ze nu staat, ik verhuis haar pas als alles klaar is en het veulen lekker sterk is. Dan komt er ook een pony bij voor de kids natuurlijk! Eromheen ligt nog meer weiland, zodra ik er zit ga ik gelijk uitvogelen of ik nog wat bij kan huren.

Er mag ook een bak aangelegd worden. Maar dat is allemaal van later zorg :D Bedankt voor de positieve peptalk allemaal.

Wij gaan even naar Ameland dit weekend, alle stress eruit waaien.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:08

Wat fijn Hamont, gefeliciteerd! En geniet van je weekendje weg 8-)

Hier is de hypotheek eindelijk rond! Dus nu hebben we het huis écht gekocht. En woensdag hebben we een bezichtiging op ons appartement :D

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:42

*\o/* *\o/* *\o/*
*ego post*
Mijn appartement is verkocht.
Ik heb dit jaar twee kijkers gehad en eentje was raak :P
(Ivm meelezers wilde ik dit niet eerder op bokt zetten)
Eind maart trek ik bij mijn moeder in. En ondertussen zoek ik een leuke nieuwe woning.

Nu begin al een beetje te panikeren wat ik allemaal moet regelen, huis leeg halen, tijdelijk opslaan, alle abonnementen adreswijziging sturen etc.

Weet iemand of die voordeurdelersnorm al is? Mijn moeder heeft een uitkering, dus ik vraag mij af of ze gekort wordt als ik twee maanden of zo bij haar intrek.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:52

Gefeliciteerd dammie! Dat is goed nieuws.

Wij zijn vanmorgen weer bij ons droomhuis wezen wandelen, en we weten het nu heel erg zeker. Daar willen we naartoe. We gaan morgen of van de week de makelaar bellen om ons huis mét weiland voor een hele scherpe prijs in de markt te zetten. En dan fingers crossed dat er gauw iemand komt die het koopt.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:50

Ik duim met je mee Sym :) Succes!!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:59

Gefeliciteerd Dammie.
Zal ook voor je duimen Symbeami.

Hier zijn we gisteren verhuisd. Man man man wat een troep kan een mens verzamelen. Ondanks dat alles al een keer uitgezocht was kan er nog van alles op marktplaats.
Komende week maar op het gemakje elke dag wat dozen uitpakken.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:28

Gefeliciteerd dammie!!!!

Sym hoop echt voor jullie dat er snel kopers komen!

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:33

Ik duim voor je Symbeami. Met een scherpe prijs plus land moet dat toch wel een keer gaan lukken.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:44

Leuk topic met zo te zien veel informatie.
We gaan kijken of we een woning met land kunnen kopen om mijn paard met soortgeno(o)t(en) aan huis te kunnen houden. Op dit moment nog geen woning gevonden waar we allebei een klik mee hebben maar we hebben hoop. Volgens een makelaar die we hebben gesproken zijn veel mensen in het voorjaar geneigd om een woning te verkopen dus we hopen dat er iets leuks op onze pad komt. Binnenkort gelijk maar afspraken maken bij verschillende hypotheekverstrekkers om te informeren wat mogelijk is al hebben we al een richtlijn en wat voor soort hypotheek bij onze situatie past.

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:35

hallo allemaal :)
mijn vriend en ik zijn nu een tijdje opzoek naar een koophuis, nu heb ik echt een geweldig huisje gevonden alleen de indeling is een beetje apart zegmaar.
het is een huis op dijkniveau, dus je komt binnen in de woon/eetkamer.
beneden heb je dan een ruimte met badkamer,slaapkamer en nog een ruimte met aanbouw en de achtertuin
op de 1e verdieping heb je drie slaapkamers.

nu vind ik de ruimte waar je binnenkomt, de woon/eetkamer echt klein vooral omdat de trap naar de 1e verdieping in het midden staat.

wat zouden jullie doen? is er een mogelijkheid om beneden de woon/eetkamer te maken en dan op de begane grond een slaapkamer?

het huis

http://www.funda.nl/koop/kinderdijk/hui ... chrijving/

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:44

ik zie het hier in de omgeving best wat langskomen, keuken en woonkamer verhuisd naar de begane grond, op dijkniveau een entree en slaapkamers +badkamer en dan op de zolder een extra ruimte (opslag, slaapkamers , kantoor etc, )
dus ik weet dat het in het algemeen mogelijk is, wij zijn nu ook naar een huis aan het kijken waar ze iets dergelijks gedaan hebben (ergens eind jaren 70)

ken een huis waar ze ooit de keuken van begane grond naar dijkniveau hebben verhuisd en 20 jaar later is de keuken weer naar beneden verhuisd.

edit, even naar het betreffende huis gekeken, op zich zou dat wel moeten kunnen, alleen hoe zou je het willen?
woon en eetkamer + keuken op 1 verdieping of ?
in principe kun je best ene hoop klussen, alleen is het wel goed uitzoeken welke indeling het fijnste zou werken en wat dat voor kosten met zich meebrengt ... ik zou denk ik graag de keuken + woonkamer bij elkaar op 1 verdieping hebben

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:40

Nou Carola, maar eens naar Symbeamis huis kijken dan :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:42

Dat schoot ook door mijn hoofd :))
Ik heb net een makelaar gebeld dat een woning niet doorgaat, te klein en geen klik. Verder niks nieuws tegen gekomen op Funda dus we wachten af. Ondertussen willen we wel contact opnemen met hypotheekverstrekkers dus daar gaan we deze week afspraken voor maken.