Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:15

Ik heb zo mazzel. Ik mag een koelkast/vriezer combinatie overnemen van een jaar oud voor 20,-. Ik wou altijd al extra vriezer ruimte omdat ik gewoon te kort. Ik heb een klein vriezertje in mijn tafelmodelkoelkast en een tafelmodelvriezer. Ben er echt heel blij mee, kan ik nog beter aanbiedingen kopen en bewaren wat over is.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:20

Mazzel zeg! Geen geld!!! :j

Ik smeerde voor mijn vriend altijd brood met beleg en deed dat in boterhamzakjes in de vriezer. Werkte perfect!
Avond ervoor er uit halen en als hij vroeg naar zijn werk gaat eet hij het in de auto op.
Dus zeker goed te doen hoor!

Ik heb van mijn zakje soepgroente tomaten/groentensoep gemaakt. Ik vind het er niet zo smakelijk uit zien........ ^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:34

Dat is nog eens leuk extra vriezer ruimte krijgen!

Geraspte kaas vries ik altijd in. Vleeswaren kan ook, maar doe ik zelf eigenlijk nooit. Hier bij de GB vind ik het allemaal vrij duur. Dus koop enkel ham voor de witlof en dat zijn 4 plakken of salami. En dat blijft wel even goed na openen. Bij de Jumbo vraag ik gewoon om halve onsjes (of najah snij het meestal zelf).

Wij hebben ook van die mensen die puur komen om datums te zoeken. Opzich als je zo je boodschappen wilt doen leef je uit. Alleen jammer dat de gemiddelde vakkenvuller van 15 die datums niet interesseert en alles verkeerd om in het vak gooien. Zo zonde van de producten. Maar je hebt idd ook mensen die producten naar achter zetten of op een andere plek ergens achter. De chips werd altijd verbouwd door een vrouw. Die krijgt niks meer mee. Het is een service.. als je het zo doet, kan je net zo goed alles zonder betalen menemen. Komt beetje op hetzelfde neer.

sweetsoxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:00

ja dat is wel raar inderdaad. zo weer brood melk en beleg halen. voor vanavond heb ik eten in huis dus kip eruit gehaald en daar maak ik een wereld gerecht mee met broccoli.
mjam mjam.

moet pinnen en daar baal ik van. want wil zuinig doen heb vanavond eerste keer les voor westernrijden. En ik denk dat ik dat af ga zeggen. Maar dat lig ook weer aan iets anders. ik hoop vandaag meer te weten. ik hoop mijn oude pony terug te kopen. Maar daar is natuurlijk wel een aankoop bedrag dat ik gespaard moet hebben. zucht.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:46

Voor deze week alleen nog even fruit halen en wat zuivel, met twee weken boodschappen doen, merk je dat dat echt vaker gehaald moet worden omdat invriezen niet mogelijk is. Welke fruit soorten zijn nu echt van dit seizoen? Wil het liever niet te duur maken, maar er gaat hier een hoop fruit doorheen aangezien mijn kinderen onbeperkt fruit mogen pakken en vriendlief ook elke dag graag wat mee neemt naar zijn werk, net als ik.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:55

Tja......bananen en appels denk ik. Verder weinig seizoen nu.
Ze krijgen hier 3 dagen fruit op school. Thuis heb ik appels en bananen, meer niet.
Wel wat ingevroren fruit om smoothie van te maken met scheutje sap.

Ik moet voor vanavond nog iets bedenken. Mannen moeten voetballen dus iets waar ze goed op kunnen lopen :P

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:06

Peren en mineola's zijn nu ook niet zo duur volgens mij..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:08

http://www.kookn.nl/overzicht-seizoensgroenten/ (of seizoensfruit)

Aardappelen, Knolselderij, Paddenstoelen, Pastinaak, Pompoen, Prei, Raap, Rammenas, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Schorseneren, Spruiten, Uien, Veldsla, Witlof, Witte kool, Wortelen

Appelen, Bananen, Mandarijnen, Mango, Peren, Pompelmoes, Sinaasappelen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:51

Peren en sinaasappels vind ik inderdaad ook niet duur.

Vleeswaren hier ook altijd per 4/5 in zakjes. Wil afwissel en in beleg en ben alleen dus us ideaal!

sweetsoxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:18

is het daarna nog houdbaar of moet je het erna gelijk weg gooien

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:20

OK, thnx!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:42

Ik gebruik het gewoon een paar dagen :j .

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 08:06

peren zijn momenteel bij meerdere supermarkten in de aanbieding de laatste 2 weken, deze week bij de dirk en lidl (resp. 99 en 89 ct per kg), verder heb ik zelf altijd bananen in huis (want die gooi ik iedere ochtend door mijn havermout)

vleeswaren vries ik ook wel eens in maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ze vaak 'natter' uit de vriezer vind komen en daardoor minder lekker vind als vers, misschien heeft het met de soort vleeswaren te maken die ik invries hoor, dat is meestal worst of ham, ik eet nl niet veel vleeswaren aangezien ik ook geen brood eet :P

Nog een vraagje, als er tafelaardappelen ergens staat, zijn dat vastkokers, kruimige of ergens tussenin? Zie het nl regelmatig en met name bij de goedkopere soorten staan maar meestal heb ik AH kruimige aardappelen, deze zijn echter niet heel super voor het opbakken (vallen uit elkaar, logisch want ze zijn kruimig lol)
Nu zijn echter de tafelaardappelen bij de dirk in de aanbieding, 5kg voor 1 euro, heb nog wel wat aardappelen maar ik eet momenteel ook weer vrij veel aardappel dus zou toch binnen 2 weken ofzo nieuwe moeten halen.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:34

Zijn de peren in de aanbieding bij de Lidl? Stik, heb ik net gisteren een kilo peren bij de Aldi gekocht en daar waren ze niet in de aanbieding. Ik kon er bovendien direct twee weggooien die er van buiten prima uitzagen, maar van binnen al half vergaan waren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:37

annemiek, geen idee eigenlijk, ik gebruik momenteel de kruimige van AH want die heb ik nog van de 1+1 gratis, maar hier werken die ook prima om te bakken, alleen eventueel voorkoken moet je kort houden

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:49

ja ik denk dat dat ook mijn probleem momenteel is, ben de laatste 2 keer vergeten er wat uit te vissen tijdens het aardappel koken (ik eet meestal de ene avond gekookte aardappels en de volgende dag of dag erop opgebakken aardappels), en heb ze waarschijnlijk te lang laten doorkoken. Eerder had ik dit probleem met dezelfde aardappels niet zo, iig niet zo opvallend

Die aardappels van diezelfde actie heb ik ook nog lol, maar moet wel aan de 2e zak beginnen nu (had 2,5 kg zakken vlgs mij)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:53

ik had twee 5 kg zakken, dus ik eet uitzonderlijk veel aardappels momenteel (2 persoons huishouden)
de eerste is bijna op , denk nog 3 of 4 keer eten

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:04

Werkt er hier iemand bij de hoogvliet?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:20

Ja ik :) why?

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:23

Ik heb bij ons in de colruyt gisteren een koopje gedaan. (Colruyt is BE winkelketen)
Had scheermesjes nodig, en ik gebruik altijd die van wilkinson met 4 mesjes. Nu hadden ze de mesje (verpakking van 3+1) in rode prijs gezet (rode prijs is dat ze korting moeten geven wegens concurrent actie). Ik neem 2 pakjes (ben ik in 1 keer voor bijna een jaar goed).
Thuis kijk ik nog eens verder naar die verpakkingen.
Op de rode sticker stond 5.22€ (1 verpakking) en de oorspronkelijke prijs hing er nog onder zijne 8.49€.
Leuk 3.20€ vermindering. Dan kijk ik naar mijn rekening, kreeg ik nog hoeveelheidskorting op mijn 2 verpakking, nog eens 25% eraf. Heb dus nu 2 verpakkingen kunnen kopen aan de prijs (ongeveer 8€) van normaal 1 verpakking.

Verder halen wij onze aardappelen bij de lokale boer (bij ons in de straat) 10€ voor 25kg frietaardappelen, dus extra grote. Dat is een heel pak goedkoper ten opzichte van de winkel.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:28

volgens mij is het ook wel mogelijk om verse aardappel op te bakken, dus zonder eerst te koken.
Althans, zo doet mijn 'schoonopa' dat zegt ie. Zal wel langer duren daardoor vermoed ik, smaak weet ik zo niet. Maar anders inderdaad even korter de kook erover.

Peren (en geloof ook bananen) zijn in de aanbieding bij Lidl en mineola's nu bij de c1000.

Bij de lidll met de XXL weken vandaag twee zakken spaghetti gehaald (100gram meer voor zelfde prijs).
Zag dat er ook XXL-pizza's waren (misschien heb je dan genoeg aan 1 met zn 2en? zelf eet ik ze niet -zit vlees op en ben vega- ) en ook chocopasta en jus d'orange was in XXL verpakking (1,19 voor 2 literpak)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:04

Olympia schreef:
Ja ik :) why?

Werken jullie ook met de nieuwe bestelservice?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:06

Nee nog niet, omdat wij eerst verbouwd gaan worden en dan dat erbij krijgen, maar ken wel filialen die er al mee werken :)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 07:49

Verse aardappelen bakken vind ik niet zo lekker worden. Er zit een niet gaar smaak aan. Ik kook ze altijd eerst

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 07:51

Ik kook zo ook altijd, vele malen lekkerder!
Morgen 50% magazijn uitverkoop bij de C1000, ga wel even kijken!