[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:52

Wij hebben zo om 1uur een afspraak met de rabobank om het financiele plaatje nog een keer door te spreken!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:07

Er komen hier sinds vorige week ineens allerlei leuke opknappers op de makt! Zal wel te maken hebben met die nieuwe regel die er op 1 augustus aan gaat komen dat bouwfondsen niet meer in je hypotheek kunnen. Mensen met een opknaphuis willen niet wachten, die raken het dan niet meer kwijt. Zie bijvoorbeeld http://www.funda.nl/koop/haren-gn/huis- ... rpweg-1-e/ Da's voor die buurt errug goedkoop! Jammer dat het op 50 meter van het spoor ligt...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:36

Wow, wat een prijs!!! Geweldig huisje, alleen jammer dat het inderdaad supertje dicht aan het spoor ligt. Intercity's komen nog net niet door je tuin heen :=

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:47

Leuk huisje zeg en wat goedkoop!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:01

Ja leuk he! Er moet wel erg veel aan gebeuren en dat spoor in je achtertuin is natuurlijk niet zo aantrekkelijk. Er rijden daar heel veel treinen en vooral de intercity's rijden hard. En de goederentreinen zijn lang en maken veel lawaai. Zie mijn katten al uitgesmeerd over de rails liggen... :\

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:39

Dat is wel tegenvallend idd, als het nou 500 m verderop had gestaan..

Net een afspraak gemaakt met de notaris voor het samenlevingscontract. We mogen er 19 mei heen.
Wel een fijn idee, weer iets wat geregeld is :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:46

Dat spoor zal ook zeker wel de reden zijn van de lage prijs. Anders raken ze het natuurlijk nooit kwijt :n

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:19

inderdaad rowo mijn gedachte. ongeacht of ik nou wel of geen hond, kat of kinderen zou hebben zou niet dicht bij het spoor willen wonen. je hebt altijd het lawaai ervan en toch ben je niet echt vrij in je eigen tuin.

Vandaag is onze eerste echte klusdag, zelf moest ik eerder thuis komen omdat mijn moeder moest werken en die op de kleintjes lette.
morgen kan ik ook pas s'middags heen vanwege geen oppas. en de rest van de week gaan we er vol tegen aan.
vanavond na het eten ga ik nog even weer die kant op, moet ook mannetje ophalen dus kan dan nog mooi even een paar uurtjes wat doen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:38

Ik zou er ook niet zo dicht op willen wonen :n

Al moet ik zeggen dat ik het wel jaren gedaan heb (studentenkamer) en er eigenlijk nooit last van heb gehad. Het geluid "hoor" je op een gegeven moment niet meer. Alleen goederentreinen zijn irritant, maar die reden zelden op dat traject.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:59

Ik zit wel eens bij een ex-stalgenoot, zij woont in hetzelfde buurt direct aan het spoor. Op een gegeven moment hoor je het inderdaad niet meer (heb zelf aan een ander, rustiger spoor gewoond) maar goederentreinen dreunen wel door. Om maar niet te spreken van piepende remmen :=

Of poezels en honden vaak doodgereden worden door treinen.. volgens mij horen ze ze al van verre aankomen. Heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. Auto's zijn wat dat betreft toch 'stiller'.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:33

Dat je het na een tijdje niet meer hoort is zo, ik hoor de vliegtuigen die over onze stal komen om nog geen km verderop op de landingsbaan terecht te komen ook nauwelijks. Alleen als ik les sta te geven is het weleens moeilijk om boven het geluid uit te komen. :)) We hebben morgen een bezichtiging bij een twee-onder-een-kap in een ander dorpje, ook een opknapper, daarbij grenst het grasveld van het buurthuis aan de achtertuin van de woning en het pad er naartoe loopt langs de oprit van het huis. Dat is ook niet echt ideaal natuurlijk.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:49

Buurthuis kan lastig zijn als het superdruk bezocht is. Maar gezien de locatie, de gemiddelde bevolking en de ligging.. ik denk dat het wel mee gaat vallen :j
Ben heel benieuwd hoe het huisje van binnen is!!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:22

Ik ook! :D Knus, denk ik. :P

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:44

ik heb zelf nooit langs het spoor gewoond, maar vrienden van ons wonen er zo'n 500m vanaf en als je daar in de zomer buiten zit dan hoor je het nog best duidelijk.

Gisteravond weer naar ons huisje geweest, mannetje ophalen en nog wat klussen. nadien zaten we heerlijk in de keuken en je hoorde gewoon bijna niks, het enige wat we hoorden waren de vogels echt heerlijk. Zelfs bij mijn ouders thuis hoor je altijd andere dingen en die wonen ook afgelegen, maar wel weer vlak aan de autoweg. was echt genieten. Kan niet wachten tot we er echt wonen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:46

Gisteravond brief van de notaris, de overdracht gaat plaatsvinden op 1 juni om half 2. Vinden we stiekem wel een beetje jammer, dan kunnen we pas laat beginnen met klussen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:47

dat is wel jammer ja, voordat je eens bij de notaris weg bent en je in je huisje aan de gang kan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:49

Pashon schreef:
ik heb zelf nooit langs het spoor gewoond, maar vrienden van ons wonen er zo'n 500m vanaf en als je daar in de zomer buiten zit dan hoor je het nog best duidelijk.

Gisteravond weer naar ons huisje geweest, mannetje ophalen en nog wat klussen. nadien zaten we heerlijk in de keuken en je hoorde gewoon bijna niks, het enige wat we hoorden waren de vogels echt heerlijk. Zelfs bij mijn ouders thuis hoor je altijd andere dingen en die wonen ook afgelegen, maar wel weer vlak aan de autoweg. was echt genieten. Kan niet wachten tot we er echt wonen.

Super :j :j

Ja je hoort het wel, maar niet meer bewust. Dat jij het als bezoeker wel hoort is logisch. Dus voor gasten zal het wel weer meer "overlast" zijn.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:54

@ Pashon, dat is ook zo, gelukkig is het die dag erna hemelvaartsdag! Lekker een dagje vrij.
Het wachten duurt alleen zo lang :( Nog 49 dagen of tewel, 7 weken precies..
En wat heerlijk zeg dat je zo lekker rustig gaat wonen daar!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:54

na een tijdje wen je er ook aan natuurlijk, en "hoor" je het voor je gevoel niet meer doordat het gewenning is. maar dat is met alles zo, als je vlakbij een snelweg woont of het centrum of waar dan ook.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:00

Klopt snelweg wen je ook aan.
Is ooit onderzocht dat het geluid van een waterval en een snelweg "hetzelfde" is. Dus dat mensen een snelweg als storend ervaren en een waterval als rustgevend zit "tussen de oren". Vond ik wel grappig om te horen.

In het centrum wen je ook aan, maar op een andere manier omdat het continu anders is. Dat is dus niet zo monotoon als een spoor of snelweg.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:04

Huissie was leuk! :):) Nu hard nadenken over wat we gaan doen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:04

Welke ben je geweest Imre?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:05

Die met het buurthuis in de achtertuin. :) Linkje zien kan per PB. :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:09

Oh graag :j

Leuk!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:11

Hmm afspraakje bij de bank stelde nog niet veel voor..
Taxatierapport was nog niet rond, dus de echte cijfers weten we nog niet.
Wel weten we dat we even met verkoper aan de tafel moeten om te vragen of we 2 maanden eerder in het huisje mogen(dit heeft te maken met percentage rente op de hypotheek)